Mijn God

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik heb de christelijke fora wel eens vergeleken met een kippenhok.
Daar wordt een hoop gekakeld.
Dat gekakel is hier eigenlijk niet noemenswaardig minder, een ander soort kippen ja, maar het gekakel is hetzelfde.
Het hoort gewoon bij fora denk ik, ergeren doe ik me er niet aan, daar heb ik toch niks aan.
Da's net zoiets als in de stad klagen over luchtvervuiling.
Enigma schreef:Vanwege de meermaals gestelde vraag naar mijn God, mijn persoonlijke godsbeeld en geloofsovertuigingen zal ik trachten een antwoord te geven zonder daar een boek van meer dan 300 pagina’s van te maken :wink:

Voor alle duidelijkheid, van mij hoeft het niet zo, ik vind het niet van belang om te verkondigen waar ik in geloof en waarom, dus het is echt alleen maar omdat er om gevraagd word. Ik heb er ook geen zin in allerlei negatieve conclusies daarover te gaan verdedigen. Wie dus de behoefte voelt om zich naar aanleiding van mijn woorden negatief uit te laten over mij als persoon kan ervan uitgaan dat ik dat als kleinzielig gedoe beschouw en niet de moeite om op in te gaan.
Da's een aardige disclaimer dacht ik zo, het lijkt me dat mensen blij moeten zijn dat ze het überhaupt doet.
Ik heb dat zelf wel eens geprobeerd maar dat is nooit verder gekomen dan iets in Wordpad waarvan ik nb zelf dacht, als ik dat plaats begrijpen ze d'r helemaal niks meer van.
Het laat zich niet uitleggen, en al zeker niet als ik het moet opschrijven.
Ik kan het ook niet uitleggen aan atheïstische vrienden die mij heel goed kennen.
Het is net zoiets als aan een peuter uitleggen wat geilheid is.
Hoe doe je dat?
Het is erg gevoelsmatig en met de rede kom je er niet. Bv die opheffing van de dualiteit, dat leg je echt niet in letters uit.
Je voelt het of je voelt het niet.
De mens is (in het algemeen) niet in staat buiten die dualiteit te zien.
Nee, in de praktijk is het helemaal onbruikbaar.
De beelden die mensen van God geven zijn dan ook maar al te vaak passend in die dualiteit. Goed versus Kwaad, Licht versus Duisternis, Verlossing versus Verdoemenis etcetera, soms beelden die ik verwerp maar al te vaak zijn het onderdelen van het totaal. God is niet in woorden te vangen maar elementen of aspecten van God dat lukt nog wel, alleen geeft dat nooit een volledig beeld.
Het is én én maar ook weer niet. :-)
Ik noem mezelf een Christen omdat voor mij het (voor)beeld van Jezus de Christus van essentieel belang is in mijn geestelijke groei,verdieping en spirituele leven.
Voor mijn godsbeeld is Jezus niet van belang en maakt er nauwelijks deel van.
Toch kom ik regelmatig tot dezelfde conclusies dan Enigma.
Jutter schreef:
Kortom Hij IS.
-Sorrie, maar vooral deze laatste vraag moet ik simpelweg wel stellen: snap je hier zelf iets van? Dat je er geen coherente stabiele uitleg van kan breien zeg je zelf reeds, maar dat is het uitleg gedeelte, ik vraag naar het snap gedeelte. Snap je zelf ook maar iets van waar je in gelooft?
Ik kan wel lachen om de reactie van Jutter.
Zelf heb ik eens 'Het IS' gebruikt, maar eigenlijk is dat taalneuken.
Waar Enigma het over heeft weet ik wel denk ik, althans dat geloof ik.
Of ze dat 'snapt' weet ik niet, ik denk het niet.
Ikzelf 'snap' dat (mijn eigen godsbeeld) ook niet, maar daar gaat het ook niet om.
Maar hoe leg ik dat laatste nou weer uit? ;-)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

tsjok45 schreef:
Eigenlijk wens ik ook een paar open vraagjes aan Devious te stellen ;

Dit voortdurend onder de gordel trappen kan toch niet verder meer ? :
Het is toch niet de eerste maal dat dit gebeurt ?
Wat ga je er aan doen opdat dit in toekomst niet meer gebeurt ?
Eindelijk eens Ingrijpen of je gehele forum verder laten verkankeren ?

Persoonlijk ben ik het langzamerhand spuugzat ....
Ik denk dat ik hier niet alleen sta
Altijd weer hetzelfde paniekerig gekrijs bij elk dreigend verlies van vermeend houvast ... niets meer of minder dan een dregende zenuwinzinking ;
Dit is geen diskussie meer , maar een uit zijn voegen barstende stoorzender
(.... dan nog notabene in een topic dat de schreeuwlelijkerd zelf heeft opgestart ) ....

Eigenlijk moet dit hok op slot ; het is dringend aan verbouwing toe ....
Ik ben het volkomen met je eens. Kristenen die elders eruit gegooid worden en hier constant mensen op een kinderachtige wijze beledigen en zelfs rechtsomkeert laten gaan. En na een complimentvolle berisping door de beheerders even stil zijn en vervolgens weer gaan kraaien. Daar zijn oplossingen voor te bedenken. Een IP-ban of de post eerst naar de beheerder sturen. Deze controleert op ongewenste zinsneden en plaatst zo nodig de post, in een gewijzigde versie.
Het Skeptisch discussieforum is ook verworden tot een vuilnisbelt. Waar iedereen zijn gang kan gaan. Misschien kan freethinkers eens nadenken over een statutenwijziging.
Wat vindt jij hiervan Marcel??
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

..... ( Knip ) .... ]( over de rede ) maar daar gaat het ook niet om....
het gaat misschien bij jou uitsluitend om de beschrijving van een " gevoel van een aanwezigheid " ? (en wil je door je teksten ditzelfde " gevoel " opwekken bij uw lezers ? )
Maar hoe leg ik dat laatste nou weer uit?.....
probeer het dan ook maar niet (op een onredelijke manier ? ) ...

Deze stukjes verdienen misschien de "gouden uil " ?
't Iis waarschijnlijk kunst (Nuja ; het is gelukkig de cloaca - machine van W.Delvoye niet )
De uil wordt toegekend door de lezers van diverse( uiteraard best-verkopende ) literaire werken ... je kan er je op toe leggen als je dat wilt en/of dat ambieert ...Succes ...
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Gezien de manier waarop er gereageerd wordt en het onvermogen te willen of kunnen begrijpen dat een retortisch vraag aan het einde van een bijdrage in een bepaalde toonzetting en teneur alleen bedoeld is om de ander belachelijk te maken en laat zien dat men die ander niet serieus neemt, heb ik besloten de eerste bijdrage in dit topic aan te passen. Het is namelijk mijn godsbeeld, mijn God en als anderen daar alleen maar op zo een manier op kunnen en willen reageren, gevoed door de blinde ondersteuning van de gelijjkgestemden op dit forum, dan is het volkomen zinloos daar ook maar een letter of spatje energie nog aan te geven. :evil:

Misschien moet ik maar de eer aan mezelf houden en oprotten zoals oa Tsjok suggereerd, ben te "hysterisch" blijkbaar voor dit forum en dan kunnen jullie het hier heerlijk eensgezind eens gaan zitten zijn zonder nog een lastige stoorzender als ik te hebben. Doen ze op een fundaforum als Pexat ook zo dus waarom op dit (inmiddels atheïstische funda)forum niet? :?

Vrijdenken??????????????

De meesten hier weten amper wat het betekend en zijn zo fundamentalistisch als wat, ik zie hier meer tunnelvisie, oogkleppen voor en platen voor de kop dan op menig gggggggristen forum. :evil:

Het toppunt is dan wel de onverdraagzaamheid die maakt dat men gaat janken als men aangesproken word op dezelfde wijze waarop men de anderen aanspreekt vanuit de persoonlijke vooroordelen, de vooringenomenheid naar andersgelovigen en andersdenkenden, de wijze waarop men die benaderd. Zit nogal hoog dat ik her en der mensen op dezelfde toonen manier heb aangesproken in een pb als zij mij deden op het forum. Tjonge denk je dat mannen niet van die jankerds zijn maar als ze zelf nogal grof en beledigend wat zeggen dat ook wel kunnen incasseren blijken ze als een stel oude wijven te blijven zaniken over water dat allang onder de brug verdwenen is en keer op keer dezelfde oude koeien uit de sloot te moeten halen. :roll:

Vrijdenken??????????????

Ga maar lekker veilig bijelkaar zitten bevestigen in jullie eigen heilige gelijk en wees blind voor de werkelijkheid, ik ga nadenken of ik hier nog wel lid wil bliijven gezien het onvermogen objectief te blijven als het om de andersdenkenden gaat. Lees het topic nog eens na, al degenen die het zo eens zijn met elkaar en niet kunnen zien dat..... hiervoor zijn het in het algemeen ook over ander punten eens t.o. mij, dat heet gewoon kliekjes of groepsvorming , lekker samen je gelijk bevestigen ten koste van de andersdenkende enb daar word geennekl middle bij geschuwd of het nu het betrekken van privèzaken als pb's is of andere manier van roddel en achterklap. (zum kotsen :x )

Niet echt mijn ding maar ja ik heb dan ook geen behoefte aan bevestiging daar ik wel een echte vrijdenker ben en dus geen drang heb om kliekjes dan wel groepjes te vormen met gelijkgestemden om zo mijn ikje te bevestigen en mijn zelfbeeld te versterken.

Ik kom de eerste weken niet meer terug om te zien wat er geschreven staat, wie mij wil bereiken, gelieve een e-mail te sturen want ook op pb's zal ik niet reageren. Dit forum heeft altijd opengestaan voor de gelovigen op een manier die van respect getuigde maar dat is sinds een aantal maanden ver te zoeken. De persoonlijke behoefte van nieuwe forumleden zichzelf te bevestigen door de andersdenkenden en andersgelovigen zo negatief mogelijk te benaderen, te omschrijven en neer te zetten is niet een sfeer waarin respect nog voorop staat. De gefrustreerdheid van individuele forumleden die hun rigide en fundamentalistische antireligie voed maakt dat zij een houding ten aanzien van gelovigen hebben die zo onverdraagzaam is en zo respectloos dat een mens met een beetje zelfrespect gek is om op dat niveau nog in gesprek te gaan.

Ajuus
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Inbox :: Bericht
Van: Enigma
Aan: distiple
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 1:31 pm
Onderwerp: Laat maar zitten
Je snapt er of helemaal niets van of je houd je gewoon van de domme maar dat je een probleem met mij hebt en dat je tere kinderzieltje blijkbaar heftig gekwetst is door mij dàt weten we nu wel hoe lang blijf je daarover doorzeiken en zaniken? Wees een vent en stel je niet zo aan, verdorie wat een kleinzielig piepertje ben jij, grow up

Dat je niet snapt dat je jezelf belachelijk hebt gemaakt door heel grof mijn excuus en uitgestoken hand niet aan te nemen ach dat kan je van een puber verwachten maar dat je de volwassenheid mist om in te kunnen zien dat jij wel heel erg onduidleijk bent geweest is wel treurig en toonaangevend voor de mens die je lijkt te zijn. Ik vind je lui en gemakzuchtig in de discussie, je bent nog te lui om je spelfouten te corrigeren en gemakzuchtig in de zin dat je veel roept en weinig hard kan maken bovendien toon je geen enkel inzicht over hoe een discussie of debat gevoerd moet worden.

Ik zal alleen nog op je bijdrages reageren als je weer iets belachelijks beweerd en ik vind je erg rechtse symphatien verdacht dus ik houd je in de gaten jochie
Ik vind jouw bijdrages de moeite niet meer waard om direct, dus naar jou toe op te reageren gezien je kinderachtige houding en gedrag. Je blijft steeds opnieuw herhalen over wie en wat ik ben in jouw beledigde en gekwetste ogen, allemachtig hoe lang zijn die tenen van jou zeg, en ja hoor ik ben de wicked wich of the west en vreet domme pubermannetjes voor mijn ontbijt, dus ik zou me maar bergen

Je zou beter op je plaats zijn op discussie.nl daar zitten ook allemaal scholieren met veelal dezelfde manieren als jij. Maar daar kom je ook niet weg met dat de bewijslast bij de ander te leggen in tegenstelling tot een rechtszaal is een discussie ander spel ook al snap jij dat niet.

Quote:
Je bent dus te laf om inhoudelijk te reageren en blijft maar op de man spelen. We weten nu wel dat je diep gekwetst en zwaar beledigd bent door mij dat kun je wel steeds herhalen maar dat is nu wel genoegzaam bekend dat slachtoffer gedrag komt me ondertussen me neus uit.

Ik trek overigens mijn advies je te verdiepen in het Satanisme in, was absoluut fout van mij nu blijkt op welk niveau jij je gedraagt.

Je snapt blijkbaar niets van hoe een discussie of een debat gevoerd dient te worden en komt niet verder dan jezelf steeds herhalen zonder een enkel argument te geven of inhoudelijk op de kritriek in te gaan. Ik kan je nog wel 10 x gaan uitleggen hoe het hoort en wat de bedoeling is maar ja als iemand met zijn vingers in zijn oren infantiel gaat roepen dat hij het lekker toch niet doet dan houd het wel op he.

Ik zal nog 1 poging wagen om tot je door te dringen hoe belachelijk je reacties en je wijze van debateren is

"Ik beweer nu dat puberale jongemannen die een nick als Distiple kiezen een aangeboren neiging tot onredelijkheid hebben en dat weet ik vanuit mijn ervaringen.

Dat mag ik dan zeggen en dat hoef ik verder niet te bewijzen of te beargumenteren want het is gewoon zo, en hè........ een ander heeft het ook al gezegd."

Als jij dan vind dat die argumentatie rammelt dan roep ik dat jij met de bewijzen moet komen dat mijn stelling niet deugt en als je dat dan doet dan zegt ik "ja maar dat is omdat je persoonlijke reden hebt om die stelling af te wijzen want je bent een vriendje van, òf net zoals die Distipel, òf je wilt de waarheid gewoon niet weten" Kortom allerlei emotionele reden die gaan over jou als persoon en mijn visie op hoe jij bent en denkt en die niets met het onderwerp te maken hebben. Ik ga dan consequent NIET in op wat je zegt en de argumenten die je aanhaalt maar blijf herhalen dat jij dat alleen maar roept omdat je zo een vervelend typje bent èn omdat je niet aardig bent èn omdat je kapsones hebt en blijf dus zo de discussie ontlopen.

Het welles/nietes niveau van de zandbak op de kleuterschool dus.

Laat ik daar nu geen zin in hebben, ik zal kijken of je ook normaal kunt en wilt discussieren met mij en anders je bijdrages als niet van belang zijnde en volkomen oninterresant negeren. Ik heb er echt geen zin in om ieder debat door jouw puberale gedrag te laten verpesten en verzanden tot dat niveau.

Doei.

Enigma, je suggereert heel veel over andere mensen hier in je verhaal, en stuurt mensen dit soort PMétjes, Lees het maar eens door en lees dan wat je met rode letters schrijft. Het lijkt meer op een weerspiegeling van jezelf hoor. Het is gewoon heel simpel, je moet eens leren dat jou visie niet de enige is. En wat minder hoog van de toren blazen. Tenminste dat is mijn mening.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Wat een onnodige heethoofderij allemaal. :evil:
COOL DOWN.
Enigma is één van de weinige gelovigen op dit forum die tegenwicht kunnen bieden tegen ons atheïsme. Die reflectie vind ik belangrijk om zelf niet te verstarren in mijn eigen gelijk.
Ze is ook iemand die haar visie ook goed beargumenteerd en zodoende ook stof biedt tot nadenken. Ik ben het vaak niet met haar eens maar dat zegt niets over de door mij gewaardeerde bijdragen van haar. Ik zou het dan ook heel jammer vinden als door alle tirades jegens haar ze zal besluiten dit forum de rug toe te keren. Het forum zal verschralen tot een stelletje jaknikkers die steeds hun gelijk bevestigd zien door mede forum leden SAAI #-o
Laatst gewijzigd door Gerard op 27 feb 2005 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Nu eventjes heel goed opletten
ik ben blij dat distiple de moed had dit ten berde te brengen ; ik doe het dus ook ;

Van: Enigma
Aan: tsjok45
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 2:56 pm

Onderwerp: wat ben jij een .................
Ik heb niet de moeite genomen je volledige reactie te lezen na de eerste woorden was mij wel duidelijk wat de strekking van uw "bijdrage" is en dat u inderdaad ontzettend dom bent, nu is dat niet zo erg hoor, veel mensen zijn dom en toch heel amaible en zeer te waarderen soortgenoten, wat ik van u helaas niet kan zeggen.

Het is heel simpel amice, met een drol ga ik niet in gesprek, die spoel ik door.

Het enig denkbare excuus voor uw gedrag is dat u daadwerkelijk psychisch dan wel geestelijk niet gansch gezond zijt, zou mij niet verbazen gezien uw uitlatingen en gedrag.

Wat mij betreft laten we het hier bij en negeer ik u verder volkomen, lijkt mij het beste voor beide partijen.

gegroet Enigma

PS Voordat je zo dom bent dit pb-tje op het forum te plaatsen, dat word je dan niet door de forumbeheerders in dank afgenomen dus als je je gekwetste egootje de wonden wil wil laten likken zul je dat anders aan moeten pakken. Kom eens met werkelijke argumenten zou ik zeggen in plaats van absurdisticshe monologen.

GH schreef
Wat een onnodige heethoofderij allemaal
Luister nu eens heel goed ;ik apprecieer en ik respekteer over het algedmeen uw pertinente bijdragen en opmerkingen maar dit neem ik niet ....
als jij ervoor kiest om te worden behandeld als een voddenbaal dan is dat jouw keuze
en dat wil ik respekteren , maar ik hoef dat niet te nemen ....

Dat iemand gebruik maakt van dit soort stalking en intimidaties om de diskussie naar eigen hand te zetten of volledig onmogelijk te maken is een bedreidigng van het hart zelf van een vrije uitwisseling van ideeen .... maak jezelf niets meer wijs
Het is ook niet het gevolg van het heftig verdedigen ( in een ietwat ruwe en kleurrijke stijl ) van de eigen overtuiging ... neen , hier gaat men gebruik maken van een e -mailtje
om iemand met voorbedachte rade voor verrrot uit te schelden ...

.Haar gelijk halen ten allen prijze op een of ander forum moet wel van kapitaal belang zijn voor deze zelote .... dat is, toch duidelijk ?

Hierboven lees je mijn getuigenis ; ik vind hier niets uit ....
en ik EIS terzelfdertijd een sanktie voor de daarna opgedoken laakbare intilmidaties en pogingen tot manipulatie .... ____ temeer omdat hier steeds weer pogingen zijn deze praktijken te minimaliseren ....

Ik heb de ganse tijd gezwegen over deze zaak ( op verzoek van de webmasters )
maar nu kan dit niet meer ....men heeft deze dame immers toch al een nieuwe kansen gegeven , veronderstel ik ....

De hoopvolle wens( en smoes ) dat men het, maar moet nemen van een "gelovige " omdat hetn van een gelovige is en omdat we anders zitten te verzuipen tot een clubje
( atheistische ) ja knikkers , is totaal naast de kwestie ....____ Ik ben trouwens GEEN "atheist " zoals u toch onderhands wel moet weten ....Ik vind dit vraagstuk volkomen onbeantwoordbaar en futiel er zich zelfs maar mee bezig te houden ____maar het gaat niet op het minderwaardige ____ en uit name van het principe van de " gelijke kansen"___ te opwaarderen tot evenwaardig ...
Sorry ; ik ben niet van plan stront als een feestmaaltje l te beschouwen .... mag het ?

Ik zou zulke praktijken trouwens ook niet nemen van een" atheist " of van een gelijkgestemde of van gelijk wie of wat dan ook ....

"Ni dieu , Ni maitre "

groet
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

GH schreef:Wat een onnodige heethoofderij allemaal. :evil:
COOL DOWN.
Enigma is één van de weinige gelovigen op dit forum die tegenwicht kunnen bieden tegen ons atheïsme. Die reflectie vind ik belangrijk om zelf niet te verstarren in mijn eigen gelijk.
Ze is ook iemand die haar visie ook goed bargumenteerd en zodoende ook stof biedt tot nadenken. Ik ben het vaak niet met haar eens maar dat zegt niets over de door mij gewaardeerder bijdragen van haar.Ik zou het danook heel jammer vinden als door alle tirades jegens haar ze zla besluiten dit forum de rug toe te keren. Het forum zal verschalen tot een stelletje jaknikkers die steeds hun gelijk bevestigd zien door mede forum leden SAAI #-o
Bestaat dit forum bij de gratie van Enigma of Tjeerdo etc. Is het forum levensvatbaar door de aanwezigheid van troetelchristenen. Die zogenaamd representatief zijn voor alle christenen. Maar ondertussen een spoor van beledigingen deponeren. Geeft dat kwaliteit aan dit forum. Als evolutionist pur sang, zie ik dit forum als ecosysteem. Het vertrek van de één geeft ruimte aan de ander. En misschien komen we tijdelijk terecht bij een vorm van eensgezindheid (alhoewel :twisted: ). En maken atheisten en radicale agnosten het minder prettig voor bijbelvaste christenen of spirituele gelovigen. Dan lig ik daar niet wakker van. Het hoeft geen dependance te worden van een christelijk forum.

En verstarren. Zal ik Kees Droog uitnodigen :wink:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag allemaal,
GH schreef: Wat een onnodige heethoofderij allemaal. :evil:
En dat is ook mijn verzuchting. Weer eens een storm in een borrelglaasje. :(

Schriftelijk discussiëren is een heikele bezigheid. Ieder die wat tijd heeft doorgebracht op de diverse fora zou dat dienen te beseffen. Er is geen intonatie en geen mimiek. Wat als 'grapje' of 'plagerijtje' is bedoeld kan gemakkelijk overkomen als het tegendeel. En er is niet gek veel voor nodig of een 'spitse opmerking' wordt als 'kleinering' ontvangen. Hoe vaak, bij woord en wederwoord, denk je als meelezende buitenstaander niet: 'Ik zou dat net iets anders hebben geformuleerd?

Zelf vind ik dat erdoor de posters lang niet altijd alle 'begrip' voor het geschrevene wordt getoond. Een reactie lijkt pas een reactie als hij kritisch is. Het gaat me te vaak op de toer: 'Ik denk er anders over en DUS IS (niet: lijkt mij) het niet waar wat je zegt'. Zelfs in de grootste dwaling zit vaak nog een scherfje waarheid. Tóch? Waarom niet begonnen met open en bemoedigend om nadere toelichting te vragen? Maar dan weer niet met: 'Begrijp je zélf wel wat je zegt'?
GH schreef:Enigma is één van de weinige gelovigen op dit forum die tegenwicht kunnen bieden tegen ons atheïsme.
Juist!!! Op z.g. 'orthodoxe' fora sporen de andersdenkenden niet, ze worden als hinder en/of aanvallend ervaren en dat zullen ze daar je op hun manier wel duidelijk maken ook! Als vrijdenkers zou je niet gehinderd moeten worden door de andere denk- en formuleerstijl van die orthodoxen. Elk vogeltje zingt zoals ... etc.

Mijn opoe zei altijd: "Waar er twee vechten hebben twee schuld". Wijs mensje! Vind ik. :)

Is er nog een kans dat de strijdbijl (theïstisch of atheïstisch) wordt begraven?

Groeten.

Fons.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Is er nog een kans dat de strijdbijl (theïstisch of atheïstisch) wordt begraven?
Is er kans dat de initiatiefnmers van deze site dit kunnen recht zetten ?

groeten
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Tegengewicht is inderdaad belangrijk GH. Maar kijk daarbij a.u.b. niet alleen naar kwantiteit. (Oh jee, straks is er eentje minder) maar ook naar kwaliteit.
Je spreekt van aanteigingen van ons adres. Ik hoef helemaal niemand zwart te maken, want diegenen die dat überhaubt zouden kunnen verdienen (en ik ben niet wraakgezind), zijn uitstekend in staat om dat zelf te doen.
Je kan de woorden die Enigma over ons uitstort zelf ook lezen.

Is dat het soort bijdrage waar jij kwalitatief rijker van wordt?

Naar mij ervaring werkt het op fora doorgaans alsvolgt...
Of de moderatie is strak, scheldkannonades worden verwijderd, na meervoudige overtredingen ga je op een tijdelijke ban, na verdere herhaling permanent. Dat zie je bijvoorbeeld op Internet Infidels, dat nu eenmaal een officiele status als educatieve organisatie moeten handhaven. Keurige resultaten, maar het vergt harde objectieve beslissingen, en strakke moderatie.

Op borden waar de moderatie heel losjes is, en mensen slechts bij hoge uitzondering worden verbannen, zetten diegenen die voortdurend in ad-hominems vervallen zichzelf vanzelf buitenspel. Want zetten ook zichzelf voor paal.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

GH schreef:Wat een onnodige heethoofderij allemaal. :evil:
COOL DOWN.
Ze is ook iemand die haar visie ook goed bargumenteerd en zodoende ook stof biedt tot nadenken. Ik ben het vaak niet met haar eens maar dat zegt niets over de door mij gewaardeerder bijdragen van haar.Ik zou het danook heel jammer vinden als door alle tirades jegens haar ze zla besluiten dit forum de rug toe te keren. Het forum zal verschalen tot een stelletje jaknikkers die steeds hun gelijk bevestigd zien door mede forum leden SAAI #-o
GH, het lijkt heel nobel dat je het voor een ander opneemt. Maar!!
Ze verkondigt hier dat zij hier de wijsheid in pacht heeft, en een ieder die dit niet met haar deelt maakt ze uit voor de meest kinderachtige dingen. Dat wat ze zelf doet schuift ze af op een ander. Lees voor de gein eens een aantal threads door waar ze haar tirades begint. Dan vervolgens zeg je dat ze zo goed argumenteerd. Blijkbaar niet goed genoeg. Of je moet scheldtirades goede argumenten noemen. Als ze echt zo goed zou "argumenteren" dan had haar "vage" beschrijving van "haar" persoonlijke "god" wel beter begrepen geweest. En had ze een ieder die daar iets niet over begreep niet uit hoeven schelden. Lees (wat mij betreft) de laatste 3 pagina's van hiervan:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=105 eens door:
Mag ik dan een keer zeggen dat het genoeg is. Of is Enigma hier heilig ofzo???
Op mij komt ze heel kinderachtig en verwend over, iemand die de hele wereld op z'n kop gooid als ze d'r zin niet krijgt. Als ze zich dan vervolgens vastgeluld heeft, begint ze de ander voor van alles uit te maken om vervolgens maar de betere te lijken(iets wat ze ook veelvuldig roept trouwens).

En GH,
Ik zou het danook heel jammer vinden als door alle tirades jegens haar ze zla besluiten dit forum de rug toe te keren. Het forum zal verschalen tot een stelletje jaknikkers die steeds hun gelijk bevestigd zien door mede forum leden SAAI
Tegen haar??

Als je dat echt denkt dat dat zo zit dan ben je toch echt aan een brilletje toe, GH.
Ik heb helemaal niks tegen je, sterker nog ik vind je meestal juist een aangename "discussiepartner", maar nu moet ik je toch echt zeggen dat je nu onzin praat. Zij, en enkel ZIJ ENIGMA is hier degene die telkens weer als eerste komt met scheldtirades. En ik vind dat de meeste van haar "slachtoffers" zich anders nog aardig lang hebben ingehouden.
Maar voor alle duidelijkheid, lees het maar eens terug.
Groetjes Distiple.

P.S. Nu enigma toch aan het aanpassen is geslagen in dit topic, kan ze misschien nog even: O, voor de topicnaam zetten. Dit dekt de lading nu wat beter(even een klein geintje om het wat luchtig te houden) :)
Devious
Erelid
Contacteer:

Dit topic is voor onbepaalde tijd gesloten!

Bericht door Devious »

Dit topic is voor onbepaalde tijd gesloten! :twisted:
De reden dat ik niet als een legercommandant ieder ruzietje ga sussen, is omdat ik vind dat vrijdenkers er boven moeten kunnen staan. Scheld iemand op je? Haal je schouders op en lach er om. De schelder zet zichzelf in zijn/haar hemd.
Wat hier is gebeurd stelt niets voor vergeleken bij wat ik soms in mijn mailbox krijg. Misschien heb ik wel wat meer eelt op mijn ziel ('ziel' bedoel ik hier spreekwoordelijk).
Maar goed. Dit scherpt mij wel weer. Ik zal het hangslotje in de toekomst sneller toepassen :cry: .

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Gesloten