dikkemick schreef: ↑11 feb 2025 08:32
Conclusies trekken is niet je sterkste kant
Palestijnen zijn altijd (vanaf 48) onderdrukt, vernederd, gepest, opgepakt en weggestuurd EN gedood door overmachtig Israël. Kies je dan voor oorlog? Of word je min of meer gedwongen? Zelfde geldt voor Westelijke Jordaan oever. Ze bouwen er wat op wat door de kolonisten (met een glimlachend toekijkend leger) weer wordt verwoest en ingepikt. Bij mij zou dat kwaad bloed zetten.
Je moet slimmer zijn om mijn conclusies te pareren. Kiezen voor oorlog wanneer je
met zekerheid verliest is het
allerdomste wat een volk kan doen.
En indien men voor de vereeuwiging van domheid kiest is het woordenboek uitgeput om deze domheid te beschrijven. Hoewel men uiteraard altijd nog het woordje "religie" uit de kast kan halen om het uit te leggen.
"Kwaad bloed" heeft het inderdaad bij jou gezet. Je haatte Israel al zo grondig dat je zelfs op de dag van de 7e oktober massamoord geen enkele andere gedachte had dan Israel-haat. En wat schiet je ermee op? Verder dan schelden op Israel kom je niet, net zoals alle anderen die verslaafd lijken te zijn aan het dagelijks uitschelden van Israel. Het schijnt voor sommigen een dagelijkse behoefte te zijn om Israel-haat te ventileren, net zoiets als men sexverslaafd kan zijn.
Dit topic loopt over van "kwaad bloed" ten opzichte van Israel. Jij noemde het land al op 7 oktober
boevenstaat en
nazistaat. Daarna is het door diverse Israel-bashers nog aangevuld met apartheidstaat, Gaza is concentratiekamp, kolonialisme. En natuurlijk ontbreken de termen racisme en genocide niet.
Het interessante is dat wanneer men voortdurend niets anders doet dan Israel als
ultimate evil te bestempelen, het geen effect meer sorteert. Er is dan namelijk geen gesprek meer mogelijk. Het is zelfs mogelijk - iets wat ik bij mijzelf constateer - dat het het tegenovergestelde effect heeft. Een voortdurende stroom om Israel uit te roepen als "ultimate evil" roept bij mij de reaktie op om meer achter Israel te gaan staan. Aangezien ik opmerk dat de anti-Israel partij doordrenkt is van enkel haat. Met ultieme haat geconfronteerd te worden resulteert automatisch in een tegenreaktie van "dan rest ons niets dan oorlog".