Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 07:43 B: Oplossing! Gaza weer terug aan Egypte. Bufferzone ertussen en Israël bouwt Gaza weer op.
Met een oplossing aankomen is niet je sterkste kant.

Gaza weer terug naar Egypte? Maar Egypte wil dat helemaal niet. Word je nu boos op Egypte?

Israel bouwt Gaza weer op? Maar dat kan niemand van Israel verwachten indien Hamas, zoals je zelf aangeeft, daar de dienst blijft uitmaken.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Maar ik vind het wel grappig dat Trump met zijn plan om de Gazaanse Palestijnen elders te gaan huisvesten via de onmiddellijke afwijzing ervan door iedereen die het voor de Palestijnen willen opnemen, nu bewezen heeft dat ze dáár willen wonen, daaraan gehecht zijn en dát hun home country is. Bijgevolg zijn ze dus geen vluchtelingen meer te noemen. Ook valt de betiteling "concentratiekamp" die iemand in dit topic (pagina 18) gebruikte hierbij door de mand.

Ook hebben de afwijzers van Trumps plan hem ervan beschuldigd dat het hem te doen zou zijn om de rijkdommen die er voor de kust van Gaza zouden zijn. Ik maak hieruit op dat de Gazanen dus goede mogelijkheden hadden om hun ministaatje rijk te maken, maar ze in plaats van zich daarop te concentreren liever voor oorlog met Israel kozen. En ik concludeer hieruit ook dat ze via olieboren voor de kust in de toekomst alsnog kunnen kiezen voor het opbouwen van eigen ministaatje en zelf kunnen zorgen voor hun welzijn.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 08:21
dikkemick schreef: 11 feb 2025 07:43 B: Oplossing! Gaza weer terug aan Egypte. Bufferzone ertussen en Israël bouwt Gaza weer op.
Met een oplossing aankomen is niet je sterkste kant.

Gaza weer terug naar Egypte? Maar Egypte wil dat helemaal niet. Word je nu boos op Egypte?

Israel bouwt Gaza weer op? Maar dat kan niemand van Israel verwachten indien Hamas, zoals je zelf aangeeft, daar de dienst blijft uitmaken.
Om een Trumpiaans antwoord te geven: Egypte heeft niet te willen. Egypte gaat het bestuur bepalen en dat is niet in handen van Hamas!
Aan de zijde van Israël komt een grote bufferzone.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 08:21 Maar ik vind het wel grappig dat Trump met zijn plan om de Gazaanse Palestijnen elders te gaan huisvesten via de onmiddellijke afwijzing ervan door iedereen die het voor de Palestijnen willen opnemen, nu bewezen heeft dat ze dáár willen wonen en dát hun home country is. Bijgevolg zijn ze dus geen vluchtelingen meer te noemen.

Ook hebben de afwijzers van Trumps plan hem ervan beschuldigd dat het hem te doen zou zijn om de rijkdommen die er voor de kust van Gaza zouden zijn. Ik maak hieruit op dat de Gazanen dus goede mogelijkheden hadden om hun ministaatje rijk te maken, maar ze in plaats van zich daarop te concentreren liever voor oorlog met Israel kozen. En ik concludeer hieruit ook dat ze via olieboren voor de kust in de toekomst alsnog kunnen kiezen voor het opbouwen van eigen ministaatje en zelf kunnen zorgen voor hun welzijn.
Conclusies trekken is niet je sterkste kant :wink:
Palestijnen zijn altijd (vanaf 48) onderdrukt, vernederd, gepest, opgepakt en weggestuurd EN gedood door overmachtig Israël. Kies je dan voor oorlog? Of word je min of meer gedwongen? Zelfde geldt voor Westelijke Jordaan oever. Ze bouwen er wat op wat door de kolonisten (met een glimlachend toekijkend leger) weer wordt verwoest en ingepikt. Bij mij zou dat kwaad bloed zetten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 11 feb 2025 08:26 Om een Trumpiaans antwoord te geven: Egypte heeft niet te willen. Egypte gaat het bestuur bepalen en dat is niet in handen van Hamas!
Aan de zijde van Israël komt een grote bufferzone.
Wel, wie weet,
Vandaag komt geloof ik de koning van Jordanië bij Trump op bezoek. Interessant om te zien hoe dat afloopt.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 08:21 Maar ik vind het wel grappig dat Trump met zijn plan om de Gazaanse Palestijnen elders te gaan huisvesten via de onmiddellijke afwijzing ervan door iedereen die het voor de Palestijnen willen opnemen, nu bewezen heeft dat ze dáár willen wonen en dát hun home country is. Bijgevolg zijn ze dus geen vluchtelingen meer te noemen.
het verzet gaat niet om het feit dat ze geen vluchteling meer zouden zijn maar om het feit vd gedwongen verhuis die trump voorstelt.
uiteraard zijn ze nog vluchteling volgens internationaal recht, op basis van 1948, en een gedwongen verhuis gaat eveneens in tegen internationaal recht.
Ik maak hieruit op dat de Gazanen dus goede mogelijkheden hadden om hun ministaatje rijk te maken,
het probleem hier is de israelische blokkade en restricties. keer op keer wordt de infrastructuur in gaza door israel vernietigd, investeren en exploiteren is dan lastig.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 08:21 Maar ik vind het wel grappig dat Trump met zijn plan om de Gazaanse Palestijnen elders te gaan huisvesten via de onmiddellijke afwijzing ervan door iedereen die het voor de Palestijnen willen opnemen, nu bewezen heeft dat ze dáár willen wonen, daaraan gehecht zijn en dát hun home country is. Bijgevolg zijn ze dus geen vluchtelingen meer te noemen. Ook valt de betiteling "concentratiekamp" die iemand in dit topic (pagina 18) gebruikte hierbij door de mand.
Belachelijk. het is schandalig dat 2 miljoen vluchtelingen zo lang op een stuk grond moeten wonen van 2 keer Texel. Het is het enige thuis dat ze hebben.
Nog steeds zijn ze niet vrij om erin en eruit te gaan. Zelfs een Nederlander mocht er niet uit. Verder mogen ze niet zelf beschikken over wat voor spullen er de streek in komt. Het is nog steeds concentratie kamp.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 11 feb 2025 08:32 Conclusies trekken is niet je sterkste kant :wink:
Palestijnen zijn altijd (vanaf 48) onderdrukt, vernederd, gepest, opgepakt en weggestuurd EN gedood door overmachtig Israël. Kies je dan voor oorlog? Of word je min of meer gedwongen? Zelfde geldt voor Westelijke Jordaan oever. Ze bouwen er wat op wat door de kolonisten (met een glimlachend toekijkend leger) weer wordt verwoest en ingepikt. Bij mij zou dat kwaad bloed zetten.
Je moet slimmer zijn om mijn conclusies te pareren. Kiezen voor oorlog wanneer je met zekerheid verliest is het allerdomste wat een volk kan doen.
En indien men voor de vereeuwiging van domheid kiest is het woordenboek uitgeput om deze domheid te beschrijven. Hoewel men uiteraard altijd nog het woordje "religie" uit de kast kan halen om het uit te leggen. :)

"Kwaad bloed" heeft het inderdaad bij jou gezet. Je haatte Israel al zo grondig dat je zelfs op de dag van de 7e oktober massamoord geen enkele andere gedachte had dan Israel-haat. En wat schiet je ermee op? Verder dan schelden op Israel kom je niet, net zoals alle anderen die verslaafd lijken te zijn aan het dagelijks uitschelden van Israel. Het schijnt voor sommigen een dagelijkse behoefte te zijn om Israel-haat te ventileren, net zoiets als men sexverslaafd kan zijn. :mrgreen:

Dit topic loopt over van "kwaad bloed" ten opzichte van Israel. Jij noemde het land al op 7 oktober boevenstaat en nazistaat. Daarna is het door diverse Israel-bashers nog aangevuld met apartheidstaat, Gaza is concentratiekamp, kolonialisme. En natuurlijk ontbreken de termen racisme en genocide niet.

Het interessante is dat wanneer men voortdurend niets anders doet dan Israel als ultimate evil te bestempelen, het geen effect meer sorteert. Er is dan namelijk geen gesprek meer mogelijk. Het is zelfs mogelijk - iets wat ik bij mijzelf constateer - dat het het tegenovergestelde effect heeft. Een voortdurende stroom om Israel uit te roepen als "ultimate evil" roept bij mij de reaktie op om meer achter Israel te gaan staan. Aangezien ik opmerk dat de anti-Israel partij doordrenkt is van enkel haat. Met ultieme haat geconfronteerd te worden resulteert automatisch in een tegenreaktie van "dan rest ons niets dan oorlog".
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bonjour schreef: 11 feb 2025 09:16
Rereformed schreef: 11 feb 2025 08:21 Maar ik vind het wel grappig dat Trump met zijn plan om de Gazaanse Palestijnen elders te gaan huisvesten via de onmiddellijke afwijzing ervan door iedereen die het voor de Palestijnen willen opnemen, nu bewezen heeft dat ze dáár willen wonen, daaraan gehecht zijn en dát hun home country is. Bijgevolg zijn ze dus geen vluchtelingen meer te noemen. Ook valt de betiteling "concentratiekamp" die iemand in dit topic (pagina 18) gebruikte hierbij door de mand.
Belachelijk. het is schandalig dat 2 miljoen vluchtelingen zo lang op een stuk grond moeten wonen van 2 keer Texel. Het is het enige thuis dat ze hebben.
Nog steeds zijn ze niet vrij om erin en eruit te gaan. Zelfs een Nederlander mocht er niet uit. Verder mogen ze niet zelf beschikken over wat voor spullen er de streek in komt. Het is nog steeds concentratie kamp.
Dus is het een goed plan van Trump om ze te verplaatsen naar Arabische landen?

Miljoenen Finnen, Polen, Duitsers en wat al niet, hebben op deze manier een nieuw bestaan opgebouwd. Achteraf bezien gelukkig maar, want het Palestijnse voorbeeld zou een ramp zijn geweest voor Europa.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 09:40
Bonjour schreef: 11 feb 2025 09:16
Dus is het een goed plan van Trump om ze te verplaatsen naar Arabische landen?

Miljoenen Finnen, Polen, Duitsers en wat al niet, hebben op deze manier een nieuw bestaan opgebouwd. Achteraf bezien gelukkig maar, want het Palestijnse voorbeeld zou een ramp zijn geweest voor Europa.
Juist. Het Palestijnse voorbeeld, de situatie nu is een ramp. Maar er zijn meerdere oplossingen. Maar een oplossing waarin families uit elkaar gerukt worden, lijkt me ook niet wenselijk. Maar Finland heeft veel ruimte. 2 miljoen Palestijnen als buren, moet toch te doen zijn.

Maar grappig om te zien dat jij eens een idee van Trump aanhangt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed

Ik ga straks over straat, zoek een willekeurig spelend kind op en pak zijn step (weer) af.
Huilen.
Vervolgens ga ik het kind uit staan lachen en roep: "Pak 'm maar terug dan"

Kind wil zijn step terugpakken, waarna ik mijn volwassen vuist op het jongetje loslaat. Kind met bloedneus op grond.

Dan komt papa eraan, maar ziet dat ik in mijn holster een Magnum 44 heb (mijn hand er bovenop). IK ben oppermachtig
roep ik lachend uit.
Vader druipt met huilend kind af en

A: Pakt het gewone leven weer op (jouw idee), koopt een nieuwe step die vervolgens weer afgepakt wordt.
B: Gaat naar politie (waar toevallig mijn vrienden werken en hem uitlachen)
C: Belt familie en vrienden om wraak te gaan nemen op die bullebak die steeds de step afpakt. En omdat het bij deze vrienden ook al gebeurd is, is de bereidheid groot.

Wat jij doet is min of meer trots zijn op de overmacht van Israel en de Palestijn tegelijkertijd tot bullebak-vader verheffen. Ik pak een step af, Israel koloniseert! En dan wordt mij emoties verweten omdat ik daar fel tegen gekant ben.
Hamas is evil. Daar zijn we het over eens, maar Israel is met zijn complete overmacht aan agressieve wapens eveneens een enorme bullebak die dus kan doen en laten wat het wil. Het westen is hier het politiebureau in mijn dorp (eveneens corrupt en bevooroordeeld).
Annexeer maar! Pak die steppen maar af. ALS er protest tegen komt, druk je dat gewoon de kop in met je leger en je wapens.
Wel verontwaardigd huilie huilie doen als er een aanslag gepleegd wordt.

Mijn ruiten zijn gisteren ingegooid met een steen eraan: "Blijf met je tengels van stepjes af". Afz: De buurt.
En hoe reageer ik dan? Met grof geweld natuurlijk! Met een enorme overmacht! Onder toeziend oog van mijn (corrupte) politie-vrienden brand ik hun huizen tot op de grond af.

Overigens STAAT Gaza bekend als grootste openlucht gevangenis. Dat is geen bashen. Er WORDT nog steeds gekoloniseerd op de Westelijke Jordaan oever. Dat dit alles (de commentaren daarop) op jou geen effect meer sorteert stemt mij droevig.

ps: Voorbeeld van Bonjour spreekt me wel aan. Finland is ruim.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 feb 2025 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 01:31
Mus schreef: 11 feb 2025 00:08:scissors:
Ach,
Ik ben de laatste tijd erg in de weer om mijn emotionele reacties vooraf een beetje te filteren. Met name om dat wat ik ter discussie wil stellen, voor een ander begrijpbaar over te brengen. Dan bots ik minder met medeforummers en krijg vervolgens ook Moderating minder op mijn dak.

Ik filter nou ff op een soortgelijke wijze jouw schrijfsel en leg je dat voor. Vooral om ff te checken of dit filteren ook een beetje werkt bij het voor mezelf begrijpbaar maken, van de essentie van andermans emotionele uitbarsting. Uiteraard in de hoop dat jij daar feedback op zult geven. Tenslotte ben jij de enige die echt weet in hoeverre ik er bij jou naast zit.
  • Jij verwerpt dus heel stellig de beschuldiging van antisemitisme,
    jouw kritiek op Israël is puur gericht op het beleid van Israël,
    en dat Israël structureel de Palestijnen onderdrukt
    met goedkeuring van de westerse wereld, dat is
    eigenlijk het centrale punt wat je wil benadrukken.
Dat is wat ik uit jouw schrijfsel op 11 feb 2025 00:08 begrijp, los van al het emotionele.
Behoeft zulks nog aanvulling zodat ik het beter begrijp? Of zit ik er helemaal naast?
Punt 1 ga ik niet eens op in. Wat Israël doet is het zelfde wat Rusland doet met Oekraïne en op die schaal bekijk het dan ook. Rusland is geen zielig land net zo min als Israël waar die laatste nog altijd wordt gezien als slachtoffer van de tweede wereldoorlog en daarom vanaf haar stichting tot op de dag vandaag en morgen lekker haar gang mag gaan en blijven gaan. Met behulp van trumpetter, gaan ze de Palestijnen de middelandse zee in jagen wanneer is niet als bijkomende schade vermoord worden door de bulldozers van trumpetter. Ik zie Israël als een staat, een illegale in mijn ogen omdat de bezwaren op geen enkele wijze zijn meegenomen bij het besluit juist daar te willen gaan zitten, maar niettemin een staat die al sinds de dag van oprichting misdaden tegen de menselijkheid ( Palestijnen) pleegt en als dat mij tot een anti-semiet maakt zal ik die bewering dragen als een geuzennaam want de dag dat ik goedkeuring ga geven aan een staat die al sinds jaar en dag de eigen misdaden tegen de menselijkheid bejubelt, goedkeurt en zelfs met enthousiasme pleegt en blijft plegen vind ik reden genoeg om mezelf buiten het zicht van iedereen heel diep ergens in een grot terug te trekken om eens heel goed naar mijn motieven te kijken waarom in vredesnaam ik daar oké mee ben of die staat nu Israël heet of niet, dat maakt mij geen flaus aus, misdaad is misdaad en blijft misdaad, zo eenvoudig is dat.
Is idd je laatste punt is juist.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Mus

Tenzij je aan wilt geven inderdaad antisemiet te zijn is dat je goed recht, maar betekent antisemitisme niet: "De discriminerende en racistische behandeling van Joden"
Sta je dat werkelijk voor? Kan het me niet voorstellen.
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik lees trouwens dat onder Semieten ook de Arabieren vallen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten# ... an%20Noach.

Dan valt de minachting voor Palestijnse levens ook onder antisemitisme.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 09:32 Je moet slimmer zijn om mijn conclusies te pareren. Kiezen voor oorlog wanneer je met zekerheid verliest is het allerdomste wat een volk kan doen.
En indien men voor de vereeuwiging van domheid kiest is het woordenboek uitgeput om deze domheid te beschrijven. Hoewel men uiteraard altijd nog het woordje "religie" uit de kast kan halen om het uit te leggen. :)
geldt deze uitleg dan ook voor de grote opstand in het warschaughetto? een opstand door Joden daar.
kansloos en als ik jouw redenering blijkbaar volg eveneens domheid dan. Het ghetto werd vernield en de inwoners werden eveneens gedeporteerd (wat jij nu bepleit voor de Palestijnen.

ik stel ook voor om de 2,3 miljoen Palestijnen uit gaza naar Finland te deporteren,
Gesloten