Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Leon
Diehard

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Leon »

Rereformed schreef: 27 okt 2024 11:52
Leon schreef: 27 okt 2024 08:27 Bij welke criteria kan je spreken van een “failed world”?

Is dat nu in principe al (omdat er maar 1 uitkomst mogelijk is)? Of moet het dan echt de dystopie zijn zoals je in sommige films ziet?
Het criterium is voor mij Trump. Indien hij gekozen wordt tot president spreek ik van een failed world en ervaar ik persoonlijk een levenscrisis. Die uitkomst neemt al mijn geloof in democratie en vertrouwen op het gezond verstand van de meerderheid, en geloof in de mensheid volkomen weg.

Natuurlijk kan men daar op antwoorden dat Amerika geen democratie is, omdat de president niet op basis van meerderheid van stemmen wordt gekozen, maar dat is voor mij een te schrale troost. Er zou in dit geval in vrijwel geen enkele staat een meerderheid voor Trump moeten zijn.
Dan is het nu toch al een failed world met zoveel support voor mensen zoals Trump?

Waarom alleen als hij gekozen wordt?
Misschien…
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Robert Reich drinkt koffie en praat over polls en "coping mechanisms": https://www.youtube.com/watch?v=jyvG8vkOCf8

...misschien rustgevend voor sommigen, maar misschien ook niet? ;)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 27 okt 2024 04:05 Meer Europese landen eigen kernwapens? Te beginnen met Scandinavië, Polen...?
:idea:

Ik weet niet of ik je danken moet, want
zeer deprimerende overwegingen overvallen me nu als een tsunami,
maar meteen valt me de vermaledijde Steve Bannon te binnen! Pfffttt ... brrr ...

Ik ga ff wat info verzamelen ter onderbouwing: ik kom er op terug!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

De "oetl*l-uitwijding" is (vooralsnog) afgesplitst naar viewtopic.php?t=19567, in de z.g. "babbelbox".
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Leon schreef: 27 okt 2024 12:21
Dan is het nu toch al een failed world met zoveel support voor mensen zoals Trump?

Waarom alleen als hij gekozen wordt?
Wel, zolang de uitkomst Harris is ben ik in staat de moed erin te houden.
Trump is voor mij de grens die overschreden wordt. Het heeft er mee te maken hoe intensief ik Trump heb gevolgd. Vlak voor de verkiezing van 2016 kreeg ik al een schrikbeeld van hem (wie niet, met zijn "if you are rich they let you do anything", "grab them by the pussy"). En vanaf de dag dat hij tot president gekozen werd heb ik letterlijk dagelijks via YouTube de Trump-speeches aangehoord en de Amerikaanse politieke praatprogramma's met het dagelijkse afschrikwekkende Trumpnieuws en analyses ervan/commentaar erop gevolgd.

Het heeft er ook mee te maken dat de grootste steun die hij krijgt komt van zogenaamde evangelische christenen, dwz. uit de groep mensen waartoe ikzelf ooit behoord heb. Wanneer christenen geen verschil meer kunnen zien tussen Jezus en Satan is de wereld voor mij een gekkenhuis geworden.

Een veroordeelde misdadiger, een aanrander, een verrader van de Amerikaanse democratie, een haatprediker, een doortrapte en ziekelijke leugenaar en bedrieger, een oplichter, een malignant narcissist, dwz. iemand niet in staat aan iets anders te denken dan aan zichzelf en ten koste van wie of wat dan ook, een megalomaan, een sociopaat, iemand zonder kennis van zaken en vaak zo dom als een ijsschots, en als klap op de vuurpijl iemand die nu al symptomen van aankomende dementie vertoont en in de komende vier jaar volkomen zal dementeren.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een veroordeelde misdadiger, een aanrander, een verrader van de Amerikaanse democratie, een haatprediker, een doortrapte en ziekelijke leugenaar en bedrieger, een oplichter, een malignant narcissist, dwz. iemand niet in staat aan iets anders te denken dan aan zichzelf en ten koste van wie of wat dan ook, een megalomaan, een sociopaat, iemand zonder kennis van zaken en vaak zo dom als een ijsschots, en als klap op de vuurpijl iemand die nu al symptomen van aankomende dementie vertoont en in de komende vier jaar volkomen zal dementeren.
=D>

100 procent eens met deze analyse!

Maar dit zegt tegelijkertijd zo ontzettend veel over zijn aanhang.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 27 okt 2024 18:48
=D>

100 procent eens met deze analyse!

Maar dit zegt tegelijkertijd zo ontzettend veel over zijn aanhang.
Wat zeg dat volgens jou over zijn aanhang?

Volgens mij bestaat de aanhang van Trump uit een heel diverse groep die verschillende ideologische en economische achtergronden heeft. Voor zover ik weet bestaat de kern van zijn aanhang uit mensen die zich zorgen maken over de achteruitgang van traditionele Amerikaanse waarden, immigratie, en de economische concurrentie met China en de EU. Zij verwachten dat Trump als enige bereid is om onconventionele stappen te zetten om de invloed van de Amerikaanse overheid en buitenlandse concurrentie te beperken, door tarieven op buitenlandse goederen te verhogen en het terugdringen van Chinese invloed op de Amerikaanse economie.

Vooral mensen die zich economisch onzeker voelen en/of het gevoel hebben dat de globalisering hun levensstandaard heeft aangetast voelen zich door Trump aangesproken. Aanhangers van Trump maken zich zorgen over de veiligheid aan de grens en willen een strengere immigratiepolitiek.

Mensen die wantrouwig staan tegenover politieke elites en de media vinden in Trump hun spreekbuis waarbij Trumps boodschap van "America First" brede ondersteuning heeft.

Nogmaals:
  • wat zegt de opsomming van Trumps veronderstelde eigenschappen
    volgens jou over zijn aanhang?
    :?: :?: :?:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 10:17
Nogmaals:
Nogmaals: Dat het een stel kortzichtige naïeve zeer domme mensen zijn
Je stemt NIET op Trump (of Baudet, of die griezel uit Argentinië). Stem blanco....stem niet....stem op Harris maar NIET op deze SCHOFT.
Zelfs een stripfiguur of iemand als Al Bundy heeft nog meer fatsoen in z'n donder dan deze narcist.
Zie jij het maar als zijnde DikkeMick als hoofd moderator op dit forum. Moet je toch niet aan denken dat die stemmen zou krijgen m?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2024 11:22
Nogmaals:
Je stemt NIET op Trump (of Baudet, of die griezel uit Argentinië). Stem blanco....stem niet....stem op Harris maar NIET op deze SCHOFT.
Zelfs een stripfiguur of iemand als Al Bundy heeft nog meer fatsoen in z'n donder dan deze narcist.
Zie jij het maar als zijnde DikkeMick als hoofd moderator op dit forum. Moet je toch niet aan denken dat die stemmen zou krijgen m?
Mag ik dan concluderen dat jij geen Democraat bent?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 11:59
Nogmaals:
Dat mag je NIET!
Ik ben iemand met mensenkennis en vind Marc Dutroux, Ted Bundy of Donald Trump geen geschikte kandidaat!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2024 12:54
HierEnNu schreef: 28 okt 2024 11:59

Dat mag je NIET!
Ik ben iemand met mensenkennis en vind Marc Dutroux, Ted Bundy of Donald Trump geen geschikte kandidaat!
Als mijn mensenkennis zich zou beperken tot het geen geschikte kandidaat vinden van Marc Dutroux, Ted Bundy of Donald Trump, dan zou ik hier niet schrijven dat ik iemand met mensenkennis ben, integendeel! Echter dat schreef jij niet, jij schreef:
dikkemick schreef: 28 okt 2024 11:22:scissors:
Zulke uitspraken doet een Democraat niet: iedereen mag stemmen op wie die zelf wil!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 15:21 Zulke uitspraken doet een Democraat niet: iedereen mag stemmen op wie die zelf wil!
Het MAG, maar het is in 's lands belang niet heel verstandig. Dus ja, als je wilt dat je land in een vrouw-lhbtqi-onvriendelijke dictatuur veranderd....be my guest. Maar dan daarna niet janken dat je land steeds verder afglijdt.

Zelfde in Nederland. PVV die niets (behalve symboolpolitiek) voor elkaar krijgt waardoor Nederland ook afglijdt. Was het derhalve verstandig om op de blonde verlosser te stemmen?
Ik denk het niet en jij mag denken (en stemmen) wat je wilt.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik ben het deze keer helemaal eens met dikkemick! :-({|=

@HierEnNu

Je schrijft veronderstelde eigenschappen, alsof deze eigenschappen niet in overvloed zijn aangetoond! Kun je het nog bonter maken!

Je trekt in twijfel of dikkemick een democraat is (je schrijft het met een hoofdletter, maar ik veronderstel dat je het bedoelt in de betekenis van "aanhanger van de democratie"). Terwijl juist Trump recentelijk heeft laten weten dat hij zijn Democratische tegenstanders strafrechtelijk zal vervolgen, en in 2022 opriep om de grondwet op te heffen.

Voorts denk je dat mensen die zich zorgen maken over de achteruitgang van traditionele Amerikaanse waarden stemmen op iemand die veroordeeld is voor verkrachting, het stelen uit zijn zogenaamde liefdadigheidsfonds, financiële fraude ("Trump and his companies liable to pay $354.8 million of disgorgement of ill-gotten gains for financial fraud"), en het oplichten van talloze mensen via een zogenaamde Trump (nep)Universiteit, en het ophitsen van het volk tot gewapende opstand. Trump en "traditionele waarden" zijn wat men noemt een oxymoron.
Hetgeen nogal hilarisch is.

Je denkt dat ze bezorgd zijn over de economische concurrentie met China en de EU, terwijl de huidige economie van de VS de allersterkste is van de gehele naoorlogse tijd. De invoerbelasting die hij wil heffen op alle goederen die uit de EU of China komen, zal de Amerikaanse consument gaan betalen. Vorige week hebben topeconomen laten weten dat indien zou Trump doen wat hij zegt de economie zal krimpen met ca. 9%. Zou hij ook nog alle immigranten zonder status eruit gooien, zoals hij aangekondigd heeft, dan zou de economie daardoor nog veel verder achteruit gaan, aangezien die groep werk doet dat niemand anders wil verrichten.

Volgens jou willen ze een strengere immigratiewet, terwijl juist Trump die verstrekkende en strengere immigratiewet die werd voorgesteld tijdens de Biden-regering, heeft tegengehouden, hoewel die voor het merendeel gemaakt was door Republikeinen!
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 28 okt 2024 15:36 Ik ben het deze keer helemaal eens met dikkemick! :-({|=
:scissors:
Als jij ook vindt dat mensen niet op Trump mogen stemmen,
dan vind ik jou ook geen Democraat!

Wat zegt de opsomming van Trumps veronderstelde eigenschappen
Rereformed
Moderator
Contacteer:

HierEnNu schreef: 28 okt 2024 15:41
Rereformed schreef: 28 okt 2024 15:36 Ik ben het deze keer helemaal eens met dikkemick! :-({|=
:scissors:
Als jij ook vindt dat mensen niet op Trump mogen stemmen,
dan vind ik jou ook geen Democraat!
Hoe kom je erbij dat dikkemick of ik dat van mening zouden zijn?
We laten ze rustig stemmen.
Dikkemick noemt de Trump-stemmers imho terecht "een stel kortzichtige naïeve zeer domme mensen".
En wanneer ze winnen dan krijgt het Amerikaanse volk wat het verdient. Net zoals de Britten nu de vruchten plukken van de idiotie van het kortzichtige en domme volk.
Wat zegt de opsomming van Trumps veronderstelde eigenschappen
Dat ze kortzichtig zijn, dom en naief, of, indien ze goed politiek geïnformeerd zijn (zoals de Republikeinse politici), verachtelijke mensen.

En wat zegt het over jou dat je maar steeds Trumps veronderstelde eigenschappen blijft schrijven? :lol:
Born OK the first time
Gesloten