Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Post-Trump periode.

Bericht door B.S. »

Als dat de wil van de Amerikaanse kiezer is, wie ben ik, wie zijn wij dan...
Als hij zoveel uitloopt is dat ook onder Amerikanen die wel door moeten hebben wat hem mankeert...
Harris bleek een kat in de zak...(cat lady... :( )

Had deze rechtsige duidster het in augustus dan toch al door...https://opiniez.com/2024/08/18/mediapri ... ncharante/
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 25 okt 2024 13:17 Als dat de wil van de Amerikaanse kiezer is, wie ben ik, wie zijn wij dan...
Als hij zoveel uitloopt is dat ook onder Amerikanen die wel door moeten hebben wat hem mankeert...
Harris bleek een kat in de zak...(cat lady... :( )

Had deze rechtsige duidster het in augustus dan toch al door...https://opiniez.com/2024/08/18/mediapri ... ncharante/
Nou, geef toe, het is voor haar ook wel tegen de stroom oproeien hoor. Inflatie, influx, oorlog en nog eens oorlog, grote verschillen in armoede en rijkdom en niets kunnen bewegen... 8-[
En dan Musk, Putin en Trump... drie handen op 1 buik...
Daar kan een fascist & veroordeelde crimineel best wat mee...
** ¥ **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Oh, na eerst in (kat)zwijm te zijn gevallen over 'Kamala' (waarvan niemand echt weet hoe je het moet uitspreken die de zaak ging redden ligt het nu weer aan de omstandigheden (waaronder ook beleid van de regering waar ze zelf deel van uitmaakt) en nare boze mannen...🙄🤔

Trump ligt eigenlijk al minstens anderhalf jaar voor op welke Democratische kandidaat ook. Eerst kreeg van veel duiders Biden de schuld ('iedere andere Democratische kandidaat kan presteren wat Biden niet meer kan, wanneer ziet hij het zèlf? - niet iedere andere kandidaat lijkt het te kunnen, blijkbaar). De val in de peilingen kan niet alleen van 'omstandigheden' komen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Brian Taylor Cohen praat met een verkiezingsanalist. Volgens deze nog geen gelopen race. Harris heeft nog steeds kans op de Blue Wall States maar moet die eigenlijk wel alle drie winnen voor een kans. Trump heeft iets meer kans op de zuidelijke swingstates dan Harris heeft op de Blue Wall States maar het is nog niet gelopen
Het Huis van Afgevaardigen is onduidelijk, Democraten maken kans op winst.
De Senaat lijkt naar de Republikeinen te gaan.
https://youtu.be/APQQzGQIrlQ?si=Rl6dHT6EwNPZaHE4
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 25 okt 2024 17:48 Oh, na eerst in (kat)zwijm te zijn gevallen over 'Kamala'...
Nee, dat Harris niet de perfecte kandidaat zou zijn en eigenlijk weinig kans maakte te winnen, had ik reeds hier uitgelegd, al in 2018 aangeduid, en ook dat Michelle Obama de enige was die Trump echt had kunnen verslaan. Echter, Biden had geen enkele kans meer, gaf het stokje veel te laat over en wees toen Kamala Harris aan als nieuwe kandidaat. In ieder geval een lichtpuntje en dat is (nog steeds) oneindig veel beter dan iemand die geen enkele kans maakt. Alleen een grote opkomst kan de wereld nog van Trump afhouden.
B.S. schreef: 25 okt 2024 13:17 Als dat de wil van de Amerikaanse kiezer is, wie ben ik, wie zijn wij dan...
Is dat een antwoord op m'n vraag aan je in de vorige posting of jij niet bang bent voor een Trump presidentschap?
Zionist
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Mocht uiteindelijk Trump toch winnen dan vermoed ik dat Oekraïne wordt opgedeeld — Poetin mag hebben wat hij te pakken heeft gekregen, hoe dat uitpakt voor het ingenomen stuk Rusland door Oekraïne zal spannend zijn — en dat het daar de komende jaren rustig zou kunnen blijven terwijl Europa zich verplicht voelt (zo niet gedwongen wordt) om nog meer aan defensie te spenderen. Ik verwacht ook dat hij de handelsoorlog met China gaat opstoken, ook omdat hij binnenlandse productie op de lange termijn lijkt te willen stimuleren. Dat leidt tot korte-termijn inflatie op geïmporteerde producten (of grondstoffen) dankzij tarief-heffingen. Dat gaat Europa ook raken. Zijn "tax cuts" leiden tot meer groei van al die megacorporaties in de US, waarschijnlijk gaat hij weinig doen aan de lage inkomens. Maar wellicht leidt het wel tot meer werkgelegenheid (dan kan je makkelijker 2 banen krijgen :? ) Zijn presidentschap zou het startschot kunnen zijn voor een "multi-polaire wereld"; in dat geval moeten we bewuster worden van de afhankelijkheden van andere landen (inclusief Amerika) en gaan "we" wellicht meer zelf produceren of ontwikkelen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Chaim Nimsky: natuurlijk vrees ik een Trump-presidentschap voor de Navo en de mogelijke verdere erodering van de 'liberale democratie' (wat dat ook precies mag zijn) wereldwijd.
We leven toch eigenlijk al acht jaar in een soort horrorfilm waarin Freddy alias Donald maar niet weg wil...
En de wereld wordt gekker en gekker...
Mensen met toegang tot HBO-Max zouden nog eens naar de serie Years and Years kunnen kijken, uit 2019 over wen Britse familie die de jaren twintig inrolt...dat gevoel van vervreemding. En veel klopt ook eigenlijk ook ( niet honderd precies maar de geest van de tijd weten ze wel te vangen.

Ik weet echt niet of Michelle Obama de verloster was geweest. Onlangs eindigde iemand een analyse weer met het memoreren van de in 1999 met een vliegtuig verongelukte John F. Kennedy Jr. Als dat toch niet gebeurd was dan had deze misschien nu op zijn vierenzestigste Anerika en de wereld kunnen redden...Die mythe wil ook maar niet dood blijkbaar...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 27 okt 2024 00:18 Chaim Nimsky: natuurlijk vrees ik een Trump-presidentschap voor de Navo en de mogelijke verdere erodering van de 'liberale democratie' (wat dat ook precies mag zijn) wereldwijd.
We leven toch eigenlijk al acht jaar in een soort horrorfilm waarin Freddy alias Donald maar niet weg wil...
En de wereld wordt gekker en gekker...
Mensen met toegang tot HBO-Max zouden nog eens naar de serie Years and Years kunnen kijken, uit 2019 over wen Britse familie die de jaren twintig inrolt...dat gevoel van vervreemding. En veel klopt ook eigenlijk ook ( niet honderd precies maar de geest van de tijd weten ze wel te vangen.
Mee eens.
Ik weet echt niet of Michelle Obama de verloster was geweest.
Ik denk het wel. De voorsprong was veel te groot: 13%. Michelle Obama zou Trump hebben overvleugeld in alles. Maar ja, ze wilde niet en nu is alles waarschijnlijk verloren tenzij de opkomst bij de Democraten onverwacht immens is. Oekraine, Europa en NAVO: maak je borst maar nat. Jake Broe heeft me tijdens z'n laatste livestream nog enige (valse) hoop gegeven door me te schrijven: "Harris can still win" en "All will be okay", maar volgens mij tegen beter weten in.
Onlangs eindigde iemand een analyse weer met het memoreren van de in 1999 met een vliegtuig verongelukte John F. Kennedy Jr. Als dat toch niet gebeurd was dan had deze misschien nu op zijn vierenzestigste Anerika en de wereld kunnen redden...Die mythe wil ook maar niet dood blijkbaar...
Zeker interessant maar veel te hypothetisch.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Meer Europese landen eigen kernwapens? Te beginnen met Scandinavië, Polen...?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

B.S & ChaimNimsky. Kampioenen in defaitisme! Geven het presidentschap al aan Trump voordat de verkiezingsuitslagen bekend zijn. :lol:
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

B.S. schreef: 27 okt 2024 04:05 Meer Europese landen eigen kernwapens? Te beginnen met Scandinavië, Polen...?
Indien de VS zich terugtrekt uit NAVO (en dat zal echt niet gebeuren, ook niet als Trump gekozen wordt) kunnen vijf van de achtergebleven landen, Nederland, België, Duitsland, Italië en Turkije, de atoomwapens die de VS daar heeft gestationeerd mooi confiskeren. Van Turkije kan men nu al voorspellen dat ze dat onmiddellijk zullen doen, en dan wordt de rest van Europa bijna gedwongen om dat ook te doen.
Polen en Zweden zullen wel een wapendeal met Turkije maken om er dan één te kunnen overnemen. Lijkt me een veel gemakkelijker oplossing. 8*)
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Rereformed, ik doe al anderhalf jaar (minstens) mijn uiterste best om elk Trump-gaat-het-niet-worden argument te omhelzen maar het wordt echt niet makkelijk gemaakt, de laatste tweeënhalve week al helemaal niet.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/buitenland/6333185/pr ... lagen.html

Rusland steeds groter (want dat zal ongetwijfeld Poetins intentie worden) met een alliantie met China en Noord Korea en Amerika onder Trump (het interesseert de Trump kiezers nl niets wat anderen (ook uit de republikeinse partij) van deze leugenachtige vrouwonvriendelijke narcist vinden.

Waar gaat dit heen? Ik heb er een heel hard hoofd in! Europa dat er een beetje tussenin bungelt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Bij welke criteria kan je spreken van een “failed world”?

Is dat nu in principe al (omdat er maar 1 uitkomst mogelijk is)? Of moet het dan echt de dystopie zijn zoals je in sommige films ziet?
Misschien…
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Leon schreef: 27 okt 2024 08:27 Bij welke criteria kan je spreken van een “failed world”?

Is dat nu in principe al (omdat er maar 1 uitkomst mogelijk is)? Of moet het dan echt de dystopie zijn zoals je in sommige films ziet?
Het criterium is voor mij Trump. Indien hij gekozen wordt tot president spreek ik van een failed world en ervaar ik persoonlijk een levenscrisis. Die uitkomst neemt al mijn geloof in democratie en vertrouwen op het gezond verstand van de meerderheid, en geloof in de mensheid volkomen weg.

Natuurlijk kan men daar op antwoorden dat Amerika geen democratie is, omdat de president niet op basis van meerderheid van stemmen wordt gekozen, maar dat is voor mij een te schrale troost. Er zou in dit geval in vrijwel geen enkele staat een meerderheid voor Trump moeten zijn.
Born OK the first time
Gesloten