Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door - Baby's die borstvoeding krijgen

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 okt 2024 23:49
Peter van Velzen schreef: 23 okt 2024 03:31 Baby's die borstvoeding krijgen zijn nog helemaal niet in staat om te bevatten wat Israël is, en derhalve kun je ze geen haat ertegen bijbrengen. Het is een onlogische emotionele uitbarsting. het bewijst evenwel niet dat de schrijver er van Palestijnen niet als mensen ziet. Wel dat hij even niet tot een rationele discussie in staat was. Het doet ook vermoeden dat de schrijver er moeite mee heeft onderscheid te maken tussen een terroristische organisatie en een onschuldige baby.
we meoten dus empathie en compassie hebben met iemand die geen onderscheid maakt tussen baby's en terroristen en eventjes een emotionele uitbarsting had toen hij meende dat israelhaat met de moedermelk wordt doorgegeven?
d

we zien ook hoe men suggereert dat ouders van leden nsb'ers waren, lanfy richting Mick. ook verbaal Geweld kent geen grenzen en dat dit ook geruisloos passeert bewijst opnieuw het verval hier
Geen reactie van Peter? Terwijl hij wel op die anderen reageert? Jammer, ik was daar razend nieuwsgierig naar en vind ook zonder meer dat jouw schrijfsel een reactie verdient!
Tenslotte zit je er erg mee zo te lezen ...

Je schrijft onder andere dat jij [net als Peter?] veronderstelt dat ik geen onderscheid maak tussen baby's en terroristen vandaar dat ik je gezoute reactie met een korreltje zout neem, niet omdat ik je reactie flauw vind. Mijn reactie is derhalve een reactie op het bovenstaande:
  • mijn gespiegelde waarneming zeg maar. :idea:

Stel je voor dat dit over een logische emotionele uitbarsting zou gaan! :lol:
Nou, ik stel me voor dat zulks ongeveer zo zou zijn:
  • Gedenk --->
    • “Het is een teken van een ontwikkelde geest
      om met een gedachte te kunnen spelen
      zonder die te accepteren.”
      — Aristoteles
    DUS: Stel je voor! :wink:

Ligt me daar een baby vredig aan de borst
  • [worstelend met het grootste levensraadsel dat voor die baby bestaat:
    hoe die diens duimpje in diens mond krijgt!]
en vervolgens wordt er daadwerkelijk gesteld dat dit mini-mensje al een mening heeft over Israël! Hoezo onredelijk? Duhhh, babytjes kunnen nauwelijks hun eigen voetjes vinden, laat staan een geopolitieke discussie voeren, dus dan kan toch echt niemand van ze verwachten dat ze cognitief al zover ontwikkeld zijn dat ze haat al met de moedermelk binnen kunnen krijgen? Daartoe moet je eerst wat volwassener zijn hoor, want zulks zou ongeveer net zo logisch zijn als denken dat een baby de belastingwetten snapt die papa ontduikt ...

Dit betekent echter niet dat de schrijver van dat schrijfsel geen onderscheid kan maken tussen mensen en Palestijnen, maar wel dat z'n ratio even op vakantie was naar de LevantRivièra, tenslotte zijn zulke onlogische emotionele uitbarstingen heel logisch na een slechte nachtrust of anderszins [dat heeft iedereen toch wel eens?], maar het roept uiteraard wel de uiterst interessante vraag op:
  • kent de schrijver het verschil wel tussen een baby met de hand aan de borst en een terrorist met de broek vol en een wapen in de hand onder de rokken van een moeder?
Dus laten we vol empathie allemaal ff stilstaan bij al het leed welk die schrijver moet doorstaan die baby’s verwart met terroristen terwijl die schrijver misschien wel zelf ontzettend verlangd naar moedermelk. Zulks is toch erg zielig voor die schrijver ... al die emoties ... ocherm!

Israëlhaat is toch geen lactose-intolerantie waardoor moedermelk niet verdragen wordt?

En dan die zijstap naar Mick en de suggestie dat zijn familie ooit een abonnement op de NSBelgië had terwijl die altijd met de NS reisden. Zulk verbaal geweld over Mick uitstorten met bijna de snelheid van het licht ken geen grenzen. Zeker gezien het feit :^o dat Mick zich vanaf dag 1 onthouden heeft van verwijzingen naar de Holocaust :^o en nooit zelfs maar 1 keer op de geringste wijze heeft geopperd dat de Joden alles aan zichzelf te wijten hebben :^o .

Zulks geruisloos negeren is het bewijs dat we met z'n allen van het padje af zijn!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 24 okt 2024 10:22
Mus schreef: 24 okt 2024 09:13 En ja ik vind dat de internationale gemeenschap maatregelen moet nemen tegen deze ( de staat Israël ) in mijn ogen misdadige staat. Dat jij daar mogelijk anders over denkt! Dat zal dan zo zijn, mijn zege heb je.
1. Waarom spreek je mij aan alsof ik je tegenstander ben? Heb je mijn antwoord op jouw vragen niet begrepen?

2.Ik heb helemaal niets met "internationale gemeenschap die maatregelen neemt tegen Israël" omdat zoiets helemaal niet bestaat op aarde.
3.Maar indien jij je tijd wil verdoen met strijden voor maatregelen die nooit genomen zullen worden, of de behoefte hebt om dag in dag uit te laten horen dat je verontwaardigd of boos bent over hoe Israël oorlog voert en over superieure moraal beschikt, mijn zegen heb je,
4.maar laat mij daarbuiten.
1. Ik het over ‘mogelijk’ Rereformed. Het woord ‘mogelijk’ wil zeggen dat ik in principe helemaal geen notie heb van wat jij wel of niet vindt mbt evt maatregelen tegen de staat Israël wegens de misdaden tegen de menselijkheid die zij bij voortduring blijven plegen.

2. Geen internationale gemeenschap? Dan bestaat er dus geen Finland voor jou, geen Nederland, Duitsland, Amerika, Rusland, Oekraine, China, Egypte, Libanon, Iran, ect want we kunnen nog wel even door gaan want er zijn nogal wat begrensde gebiede met allerlei verschillende namen in de wereld dat kun je in mijn ogen zien als een internationale gemeenschap. Verder hebben al die landen op zichzelf de macht om, indien zij een relatie hebben met een misdadige staat als in mijn ogen de Israëlische staat, deze relatie te verbreken. Dat hoeft natuurlijk niet want je kunt idd ook volledig achter zo’n staat staan, die zijn er ook, zelfs wanneer je voor de bühne lippendienst doet met een opgeheven vingertje, mijn mening.

3. Ik ken mezelf niet de macht toe dat mijn woorden op het wereldtoneel er ook maar iets toe doen, ik kan eigenlijk alleen met lede ogen aankijken hoe een in principe onschuldig volk tussen de verschillende molenstenen van het wereldtoneel vermalen wordt en dat er niemand is die iets doen behalve een beetje langs de kant staan schreeuwen, incluis mijzelf.

4. Wanneer jij stopt je stem te laten horen in dit topic dan kan ik jou er verder buiten laten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

Rereformed schreef: 24 okt 2024 04:56
Peter_1 schreef: 23 okt 2024 15:51
Rereformed schreef: 23 okt 2024 14:42 Daarna zal Israel, denk ik zelf, zowel Gaza als de Westbank geheel en officieel annexeren. En alle Palestijnen binnen dat gebied zullen onderdeel van dat ene land Israel worden.
Zelf zie ik het als de enige oplossing voor het probleem.
Wat is dit nu? Een statenoplossing waar Joden een beduidende minderheid vormen tegenover een overgrote meerderheid waarvan op zijn minst een groot deel antisemitisch is?
Hi Peter, welkom op dit forum.

De Joodse bevolking is 7,2 miljoen en de totale Palestijnse bevolking is 6,7 (Gaza 2, Westbank 2,7 en in Israel 2 miljoen).
Maar ik vrees dat je gelijk hebt en dat niet gaat lukken. Gaza zal wellicht half apart blijven, een soort autonoom gebied binnen Israel, iets in de trant van zoals vroeger Finland een autonoom gebied was binnen het Russische imperium.

Maar wat de Westbank betreft heeft Israel geen keus. Dat zal naar het mij toeschijnt in de toekomst met zekerheid door Israel officieel deel van Israel gaan uitmaken. Israel zal van haar kant moeten gaan zorgen voor de Palestijnse bevolking daar en de integratie van de twee bevolkingsgroepen.
Palestijnen zijn Arabieren. Doe dan de wiskundige nog eens opnieuw. Een een statenoplossing is zelfmoord voor het zionistische ideaal.

Wat betreft de WestBank zou je zomaar eens gelijk kunnen hebben. Maar die integratie van twee bevolkingsgroepen gaat nooit meer lukken. De Palestijnse-Arabieren haten de Joodse-kolonisten daar, en de Joodse kolonisten zijn van mening dat alles hun toebehoord.

Er is maar een echte oplossing. Maar die wil niemand horen. Tip: voor de Palestijnse identiteit, waren Palestijnen Jordaniërs
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

appelfflap schreef: 24 okt 2024 09:29
Mullog schreef: 24 okt 2024 08:22 Het maakt natuurlijk verschil of je in Israël woont of dat je, door keuzes van je (groot)ouders in een soort van vrijwillige ballingschap woont in Gaza of een ander vluchtelingenkamp. Het eerste integreert makkelijker dan het tweede, lijkt mij
mensen wonen in een soort van vrijwillige ballingschap in gaza? gaza begon als vluchtelingenkamp, dan een ghetto geworden, verveld naar concentratiekamp (kinderen sterven daar nu aan gruwelijke ziektes, net als anne frank in bergen belsen) en nu moet het kamp vernietigd worden

de tienduizenden kinderen die vandaag door Israel worden afgeslacht, die Israel laat creperen verrotten ... moeten zich alleszins niet meer integreren.
op dit forum is de genocide op die kinderen ondertussen banaal, irrelevant, afgezaagd en oninteressant. noem ze potentiële terrorist en maak er geen woorden meer aan vuil, je bewijs is een filmpje (miljoenen duitsers geloofden in de jaren 30 de beweringen uit "der ewige Jude")

Israel heeft geen keuze als de westbank te annexeren? ze moeten internationaal recht negeren, verwerpen, ...
evil is a failure to think,
Gaza is inderdaad het gevolg van de Nakba. Verloren strijd. Buitengewoon tragisch, maar zo gaat het toch altijd? het zionisme heeft gewonnen van het anti-zionisme en het Arabisch-nationalisme.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

Rereformed schreef: 23 okt 2024 15:04
dikkemick schreef: 23 okt 2024 14:51 Rereformed
Waarom komt dat niet aan?
Wat denk je zelf?
Omdat de VS en de rest van de westerse wereld altijd dit liedje van tweestatenoplossing als een refrein gezongen heeft. We zijn beschaafd. Voor ons rationeel ingestelde mensen is het een lekker gemakkelijke oplossing en compromissen sluiten behoort tot de kern van ons politieke denken. (De Biden-regering doet het heel naief nog steeds! Nu ik het overdenk is het misschien heel gewiekst: op deze manier geeft de VS aan de buitenwereld te kennen dat het goede bedoelingen heeft met de Palestijnen. Maar aangezien iedereen weet dat er niets komt van die oplossing heeft dit liedje opdreunen geen enkele betekenis, en kan de VS rustig Israel steunen.)

Op dezelfde manier heeft het westen miljarden in Gaza gepompt en dacht men dat we daarmee goed werk deden. We hadden er geen idee van waar het geld in werkelijkheid voor gebruikt werd. We zijn naief geweest. Net als met wat we dachten over Rusland nadat de Sovjet-Unie ophield te bestaan.

We houden niet zo van Maofiguren, maar toen hij opmerkte dat politieke macht komt uit de loop van een geweer had hij gelijk.
Mwau. Ik denk dat je hiermee onderschat dat die 'tweestaten-oplossing' voor 'ons' (het westen) ook gewoon een manier was om de boel te rekken. Verdeel en heers. Wij hadden veel aan die status-quo. Alleen lijkt het erop dat Hamas sinds 7 oktober daar definitief een einde aan heeft gemaakt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lesje Judea. Waar deze opmerking vandaan komt.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Judea
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 24 okt 2024 12:14 Lesje Judea. Waar deze opmerking vandaan komt.

Ook jij kunt daar lezen dat Judea geen Gaza is en nooit is geweest!

.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 24 okt 2024 11:07 1. Ik het over ‘mogelijk’ Rereformed. Het woord ‘mogelijk’ wil zeggen dat ik in principe helemaal geen notie heb van wat jij wel of niet vindt
Ja, en het geeft mij de informatie dat je tot de club behoort die eindeloos een gesprek over de moraal van de oorlog wil voeren. Ik geef je te kennen dat ik niet meedoe aan dat gesprek.

2. Geen internationale gemeenschap? Dan bestaat er dus geen Finland voor jou, geen Nederland, Duitsland, Amerika, Rusland, Oekraine, China, Egypte, Libanon, Iran, ect want we kunnen nog wel even door gaan want er zijn nogal wat begrensde gebieden met allerlei verschillende namen in de wereld dat kun je in mijn ogen zien als een internationale gemeenschap.
[-X Beter lezen. Er is geen internationale gemeenschap die tegen Israël maatregelen zal nemen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt het bewijs geleverd zien indien je de geschiedenis van "de internationale gemeenschap" sinds 1967 nagaat.

Wat mijn eigen land Finland betreft, dat land heeft vorig jaar David's Sling-luchtafweergeschut van Israel gekocht omdat het tot het beste luchtafweergeschut ter wereld behoort. We wachten er heel ongeduldig op dat ze het maar zo spoedig mogelijk zullen leveren, want we hebben het broodnodig.

Wat betreft Iran zal het westen en de Arabische landen heel tevreden zijn wanneer dat land door Israel aangepakt zal worden, mits ze de olie maar met rust laten.

Wat Egypte betreft, dat land interesseert zich niet voor Palestijnen, noch voor maatregelen tegen Israël. Het is voor dat land enkel van belang dat de Palestijnen niet naar de Sinaï, oftewel naar Egypte worden verdreven, want Egypte wil dat probleem niet.

Wat Duitsland betreft, dat land zul je zolang je leeft geen maatregelen tegen Israel zien nemen.

Wat de VS betreft, dat land zul je zolang je leeft nooit iets anders zien doen dan Israel steunen.

Wat China betreft, dat land is enkel geïnteresseerd hierin: dat de olieprijs maar zo laag mogelijk blijft.

Libanon is geen land meer, niet eens een gemeenschap.

Voor zowel Oekraïne als Rusland zitten er voor- en nadelen aan deze oorlog, maar in Palestijnen zijn ze niet geïnteresseerd.

Sorry, maar hier vraag ik me af hoe naief iemand moet wezen om te denken dat er kans is op internationale maatregelen tegen Israël.

Verder hebben al die landen op zichzelf de macht om, indien zij een relatie hebben met een misdadige staat als in mijn ogen de Israëlische staat, deze relatie te verbreken. Dat hoeft natuurlijk niet want je kunt idd ook volledig achter zo’n staat staan, die zijn er ook, zelfs wanneer je voor de bühne lippendienst doet met een opgeheven vingertje, mijn mening.
Exports of Israel: The most recent exports are led by Diamonds ($10.5B), Integrated Circuits ($7.83B), Refined Petroleum ($4.08B), Medical Instruments ($2.51B), and Potassic Fertilizers ($2.31B).

Je ziet, het gaat hier niet om Jaffa-sinaasappeltjes, maar om de meest geavanceerde technologie en zaken die zeldzaam zijn of waar op aarde een tekort aan is (kaliummeststof, vanwege boycott van Rusland). Je zult zolang je leeft vergeefs wachten op landen die de economische relatie met Israël zullen verbreken. En let wel, de cijfers die ik vond betroffen de jaren 2017-2022. Sinds de Oekraïne oorlog, waarin Russische makelij ontmaskerd is als van B-kwaliteit, heeft de Israëlische wapenindustrie veel nieuwe klanten gekregen.
3. Ik ken mezelf niet de macht toe dat mijn woorden op het wereldtoneel er ook maar iets toe doen, ik kan eigenlijk alleen met lede ogen aankijken hoe een in principe onschuldig volk tussen de verschillende molenstenen van het wereldtoneel vermalen wordt en dat er niemand is die iets doen behalve een beetje langs de kant staan schreeuwen, incluis mijzelf.
Wel, indien het je te doen is om verwerken van diepe emotionele gevoelens hoe een volk vermaald wordt, kun je je net zo goed helemaal onderdompelen in de joodse holocaust. Wanneer je je daarop maar lang genoeg concentreert kom je er uit met alle begrip voor Israel. En dit zeg ik bloedserieus, want zo werkt het.
4. Wanneer jij stopt je stem te laten horen in dit topic dan kan ik jij er verder buiten laten.
Het schijnt me toe dat je me nog steeds niet begrijpt. Ik meng me niet in de moralistische discussie, aangezien die zoals je zelf al zegt enkel een funktie heeft van "langs de kant staan schreeuwen", bekvechten met een ander welke kant moreel of immoreel is. Houd mij, please, daarbuiten. Die discussie voer je maar met anderen.

Ik begrijp dat mensen die door emotie worden overweldigd dit forum als een uitlaatklep voor hun gevoelens gebruiken, maar zelf heb ik daar geen behoefte aan en doe ik daar bewust niet aan mee. Zoals je uit deze en vorige bijdragen kunt opmaken houd ik me bezig met de geopolitieke realiteit en hoe de toekomst eruit zal zien of kunnen zien.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 24 okt 2024 12:21
dikkemick schreef: 24 okt 2024 12:14 Lesje Judea. Waar deze opmerking vandaan komt.

Ook jij kunt daar lezen dat Judea geen Gaza is en nooit is geweest!
Klopt. Ik zat er (een paar kilometer) naast

Werelderfgoed?
Plat ermee!
Voor het eerst deze oorlog vielen woensdag ook Israëlische bommen in de Libanese havenstad Tyrus. Het is een van de belangrijkste steden van het land, met grote historische betekenis: Tyrus is naar schatting 5.000 jaar oud, het centrum geldt als werelderfgoed.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 24 okt 2024 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

appelfflap schreef: 24 okt 2024 09:29
Mullog schreef: 24 okt 2024 08:22 Het maakt natuurlijk verschil of je in Israël woont of dat je, door keuzes van je (groot)ouders in een soort van vrijwillige ballingschap woont in Gaza of een ander vluchtelingenkamp. Het eerste integreert makkelijker dan het tweede, lijkt mij
mensen wonen in een soort van vrijwillige ballingschap in gaza? gaza begon als vluchtelingenkamp, dan een ghetto geworden, verveld naar concentratiekamp (kinderen sterven daar nu aan gruwelijke ziektes, net als anne frank in bergen belsen) en nu moet het kamp vernietigd worden

de tienduizenden kinderen die vandaag door Israel worden afgeslacht, die Israel laat creperen verrotten ... moeten zich alleszins niet meer integreren.
op dit forum is de genocide op die kinderen ondertussen banaal, irrelevant, afgezaagd en oninteressant. noem ze potentiële terrorist en maak er geen woorden meer aan vuil, je bewijs is een filmpje (miljoenen duitsers geloofden in de jaren 30 de beweringen uit "der ewige Jude")

Israel heeft geen keuze als de westbank te annexeren? ze moeten internationaal recht negeren, verwerpen, ...
evil is a failure to think,
Het punt dat ik wil maken is dat de mensen in Gaza daar zitten vanwege keuzes die veel eerder door anderen gemaakt zijn. Dat is geen verwijt aan die inwoners noch aan die "anderen " die vanuit hun situatie ongetwijfeld dachten goed te doen. Maar het bepaald de positie waarin men zich nu bevindt.

Ik onderschrijf dat de reactie van Israël alle perken te buiten gaat en eindeloos leed veroorzaakt en in geen verhouding meer staat tot de oorzaak van die reactie.

Begrijp je deze uitleg?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter_1 schreef: 24 okt 2024 12:03 Mwau.
Ik heb sinds 1978 niet meer in Nederland gewoond en heb geen idee wat mwau betekent. :oops:
Ik denk dat je hiermee onderschat dat die 'tweestaten-oplossing' voor 'ons' (het westen) ook gewoon een manier was om de boel te rekken. Verdeel en heers. Wij hadden veel aan die status-quo.
Misschien heb je gelijk, misschien niet, ik zou het niet weten.
Evenzogoed zou je kunnen opperen dat Israel de Westbank wel al 57 jaar in bezit heeft, maar nooit officieel geannexeerd heeft omdat men niet wil zorgen voor de Palestijnen die daar leven.
Alleen lijkt het erop dat Hamas sinds 7 oktober daar definitief een einde aan heeft gemaakt.
Dat lijkt me ook. Israël staat op het punt om de gehele geopolitieke wereld van het Midden-Oosten nu volledig te veranderen. Deze gevolgen zijn drastischer dan Hamas ooit had kunnen voorzien. Ze hebben het voor elkaar gekregen dat de tweestatenoplossing nu definitief van de baan is. Het laatste wat ze wilden bereiken.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 24 okt 2024 12:55
Ik heb sinds 1978 niet meer in Nederland gewoond en heb geen idee wat mwau betekent. :oops:
:scissors:
Dat is geen Nederlands, maar klinkt meer als kats, heb jij geen katten?

Ik heb ff overlegd met mijn intelligentste poesje en die maakte me duidelijk dat het zich niet om "Mwau" handelt, maar dat het een typo betreft en zij wees me met haar pootje op de toetsen h en u die dicht bij elkaar staan en er volgens haar dus bedoelt was te schrijven: "Mwah".

.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

HierEnNu schreef: 24 okt 2024 13:10
Rereformed schreef: 24 okt 2024 12:55
:scissors:
Dat is geen Nederlands, maar klinkt meer als kats, heb jij geen katten?

Ik heb ff overlegd met mijn intelligentste poesje en die maakte me duidelijk dat het zich niet om "Mwau" handelt, maar dat het een typo betreft en zij wees me met haar pootje op de toetsen h en u die dicht bij elkaar staan en er volgens haar dus bedoelt was te schrijven: "Mwah".
Mwau. Gewoon als in 'meh'. Ik weet het zo nog niet.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter_1 schreef: 24 okt 2024 13:12:scissors:
"Meh"? Ik heb zelf geen schapen of geiten,
maar mijn vriendin wel, dus vanavond kan ik je de vertaling [of typo?] doorgeven!

.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

HierEnNu schreef: 24 okt 2024 13:17
Peter_1 schreef: 24 okt 2024 13:12:scissors:
"Meh"? Ik heb zelf geen schapen of geiten,
maar mijn vriendin wel, dus vanavond kan ik je de vertaling [of typo?] doorgeven!
Ja. In spreektaal is dat vrij normaal. Iemand: ik denk dat het zus en zo zit. Een ander: mwau, ik denk toch anders :)
Gesloten