Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Daar het topic Israël en internationaal recht gesloten is, jammer, plaats ik het hier!

Kijk wat er gisteren en vandaag is gebeurd in Libanon! De VN, waar de westerse wereld over het algemeen een hoge pet van op heeft, heeft in Libanon totaal gefaald! En dan staat Israël niet in hun recht om zich te verdedigen tegen de aanvallen van Hezbollah uit Libanon? Hezbollah, zoals je dat heel makkelijk kunt nazoeken, heeft hun munitie opslagplaatsen en tunnels gebouwd precies naast de bases van de VN! Hoe onafhankelijk ben je dan? Met gesloten ogen, en de wereld laten weten dat er niets aan de hand is! En ja….hier is het resultaat! De VN worden nu al weggezet als lafaards! 10.000 militairen in Libanon, zonder wapens! En zie hoe het escaleert! En ja, Diikemick, geef Israël maar weer de schuld hoor! Ik blijf het zeggen, Hamas, Hezbollah, Iran, en mede de VN door hun partijdige instelling, zorgen voor de grootste bijkomende schade ooit! Maar blijf jij, Dikkemick, je lekker focussen op de zielige slachtoffers van Hamas, Hezbollah en Iran! En, oh ja, ook de slachtoffers van de beschietingen van Jemen, die gefinancierd zijn door Iran! RESPECT voor jou man! Je gaat de vrede meemaken! Als je je maar wel onderdanig gedraagt ten opzichte van de mensen die dan de baas over je zijn! Dat dan weer wel! :D
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef: 14 okt 2024 04:16
lost and not found yet! schreef: 13 okt 2024 21:44
appelfflap schreef: 13 okt 2024 11:04
mijn vragen blijven,
waarom levert Iran geen beter wapentuig aan hun proxy's?
waarom hebben ze enkel militaire doelwitten geviseerd?
waarom een militaire conflict aangaan als je weet dat je zult verliezen?
Je weet zelf dat je er hier naast zit! Iran kan geen beter wapentuig leveren omdat ze dat (gelukkig nog) niet hebben. En waar baseer jij het op dat ze enkel militaire doelen bestookt hebben? De intentie van zowel Iran, Hamas, Yemen en Hezbollah is de totale vernietiging van de staat Israël! Dus juist speciaal burgers!
Volgens mij is er geen enkel bewijs dat Iran het gemunt heeft op burgerdoelen. Je kunt een staat prima opheffen zonder daarbij de bevolking te bestoken met bommen, raketten en drones. Het is wel waar dat de Ayatollah's in Iran. alle leden van Hamas, de leiders van de Houthi's in Yemen en de leden van Hezbollah, er de voorkeur aan zouden geven als de staat Israël niet zou bestaan. Dat geldt anders om ook. Beide partijen ontkennen daarbij het specifiek op niet mee strijdende burgers te hebben gemunt. Het verschil is dat Israël vrij succesvol is in het vernietigen van Hamas, Hezbollah, en dergelijke groeperingen en dat zij niet eens in staat zijn om Israël ook maar 5% zoveel schade toe te brengen.
Hier ga je de fout in Peter! Israël is totaal niet uit op de vernietiging van Iran of Yemen. En hoe zou je überhaupt de staat Israël op willen heffen zonder oorlog? Ga je 7 miljoen mensen wegsturen? Zonder oorlog? Waarheen dan? En Iran had het gemunt op burgerdoelen! Gebaseerd op de richting waar ze heen vlogen en waar ze onderschept zijn! Daarbij, Yemen en Iran hebben de burgers van Israël niet gewaarschuwd dat ze hun zouden aanvallen! Iets wat Israël, als modern westers land wel heeft gedaan! Ik ben er van overtuigt dat jij ook deze overtuiging aanhangt: als er een macht is die ten koste van alles probeert je te vernietigen, dan mag je je ten koste van alles verdedigen om dat NIET te laten gebeuren. En dat is, denk ik, wat er nu speelt! Mark my words, het is geen ver van onze bed show meer!
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 14 okt 2024 22:47
Peter van Velzen schreef: 14 okt 2024 04:16
lost and not found yet! schreef: 13 okt 2024 21:44
(..)
Mark my words, het is geen ver van onze bed show meer!
Precies! En de VS kijken er slechts naar daar ze niet serieus meer genomen worden.
Ze zijn/waren al: zwak. Inhoudelijk. Ondanks hun super oorlogsspullen.
En dát is ook volgens mij waarom Poetin zijn oorlogzucht niet kon bedwingen met Ukraine (bijna Navo). Dat is gezien.
Hij houdt van het bevechten van wat zwak is. Dat schept kansen. Zeker in een tijd van VS-verkiezingen...
En zo grijpt alles weer in elkaar in mijn beleving.

:roll:
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 14 okt 2024 22:47
Peter van Velzen schreef: 14 okt 2024 04:16 Volgens mij is er geen enkel bewijs dat Iran het gemunt heeft op burgerdoelen. Je kunt een staat prima opheffen zonder daarbij de bevolking te bestoken met bommen, raketten en drones. Het is wel waar dat de Ayatollah's in Iran. alle leden van Hamas, de leiders van de Houthi's in Yemen en de leden van Hezbollah, er de voorkeur aan zouden geven als de staat Israël niet zou bestaan. Dat geldt anders om ook. Beide partijen ontkennen daarbij het specifiek op niet mee strijdende burgers te hebben gemunt. Het verschil is dat Israël vrij succesvol is in het vernietigen van Hamas, Hezbollah, en dergelijke groeperingen en dat zij niet eens in staat zijn om Israël ook maar 5% zoveel schade toe te brengen.
Hier ga je de fout in Peter! Israël is totaal niet uit op de vernietiging van Iran of Yemen. En hoe zou je überhaupt de staat Israël op willen heffen zonder oorlog? Ga je 7 miljoen mensen wegsturen? Zonder oorlog? Waarheen dan? En Iran had het gemunt op burgerdoelen! Gebaseerd op de richting waar ze heen vlogen en waar ze onderschept zijn! Daarbij, Yemen en Iran hebben de burgers van Israël niet gewaarschuwd dat ze hun zouden aanvallen! Iets wat Israël, als modern westers land wel heeft gedaan! Ik ben er van overtuigt dat jij ook deze overtuiging aanhangt: als er een macht is die ten koste van alles probeert je te vernietigen, dan mag je je ten koste van alles verdedigen om dat NIET te laten gebeuren. En dat is, denk ik, wat er nu speelt! Mark my words, het is geen ver van onze bed show meer!
Israël zou er geen voorkeur voor hebben als Hamas en Hezbollah niet zouden bestaan en als er geen Ayatollah's de baas spelen in Iran en er ook geen Houthi's zouden zijn die schepen in de rode zee bestoken? Dat lijkt me sterk. Er is inderdaad nóg een verschil. Israël heeft geen bezwaar tegen de naam Libanon, de naam Iran of de naam Yemen. Hoogstens tegen de naam Palestina.

Verder heeft Yemen - naar mijn beste weten - helemaal geen burgers van Israël aangevallen. Maar wellicht is er een massale samenzwering om die aanval te verzwijgen. Ze hebben wel gewaarschuwd dat ze schepen in de rode zee zouden aanvallen. De raketten van Iran hebben zover ik weet geen burgers getroffen, dus wie hadden zij moeten waarschuwen?

Er is volgens mij geen macht die ten koste van alles probeert de bevolking van Israël te vernietigen. Net zo min als er een macht is die de bevolking van de West-Bank, of Gaza of Zuid-Libanon ten koste van alles probeert te vernietigen.
Er zijn wel veel burgers - met name in de Gaza strook - die omkomen. Er is verder ten minste één regeringsleider die bezig is - op kosten van de VS - Hamas te vernietigen. Jij zult daar misschien geen bezwaar tegen hebben, maar het is in mijn ogen niet proportioneel ten opzichte van het werkelijke gevaar dat deze boevenbende voor de Israëlische bevolking vormt.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vierhonderdduizend Palestijnen zitten nog in het noorden van Gaza. Vlucht naar het zuiden wordt er waarschijnlijk geflyerd, want daar is het zo goed vertoeven!
Het zuiden waar zondag nog een schoolgebouw met vluchtelingen gebombardeerd werd.
"Nee", zeggen de Palestijnen nu, "we blijven, omdat het nergens veilig is".

Goed plan van Israël om het noorden te gaan uithongeren. 400.000
Collateral damage! Ze zullen echter wel op de vingers getikt gaan worden door Biden. "Dat is niet netjes, Netanyahu!", "Dit keuren wij als fatsoenlijke Amerikanen af"

En die laatste alinea is zwaar cynisch HierEnNu!

O ja, saillant detail: Het noorden (Jabalia) is aan alle kanten afgesloten door Israëlische militairen en wie daar vlucht wordt doodgeschoten. De kogel of uithongeren? Lastige humane keus
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik lees hier al een jaar de demoagogische uitspraken dat Israel de Gazanen uithongert.
Een jaar uithongeren overleeft geen mens. En terwijl iedere dag cijfers worden vermeld van aantallen omgekomen Gazanen, verschijnen geen berichten over massale aantallen slachtoffers van de hongersnood.

Wordt dat nieuws gecensureerd, of zijn de berichten hier te zwaar overdreven?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 15 okt 2024 09:10 Ik lees hier al een jaar de demoagogische uitspraken dat Israel de Gazanen uithongert.
Een jaar uithongeren overleeft geen mens. En terwijl iedere dag cijfers worden vermeld van aantallen omgekomen Gazanen, verschijnen geen berichten over massale aantallen slachtoffers van de hongersnood.

Gerard_m
Mijn laatste bericht is lichtelijk overtrokken. Echter, er zit een heel nare kern van waarheid in. Zelfs als deze in het midden uitkomt is het ernstig genoeg en slaat Israël in haar (zijn?) reacties volkomen door! Hoeveel burgerslachtoffers moeten er nog vallen alvorens de oogkleppen hier bij sommigen open gaan?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En jawel! Er wordt weer volop geflyerd

https://www.nu.nl/buitenland/6331779/is ... ueren.html

Voor een kwart van Libanon heeft Israël ondertussen evacuatiebevelen uitgevaardigd, meldt de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR dinsdag. Volgens de Libanese regering zijn er al 1,2 miljoen Libanezen ontheemd geraakt.
Volgens de Libanese regering hebben de Israëlische aanvallen het afgelopen jaar aan meer dan tweeduizend mensen het leven gekost.

Alles onder de naam: Operatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://tass.com/world/1856465
ANKARA, October 15. /TASS/. The established international system deliberately does not stop the genocide in the Gaza Strip, while the Arab community and those who disagree with the West are immobilized, Turkish Foreign Minister Hakan Fidan said. (..)

The top diplomat recalled that Turkish President Recep Tayyip Erdogan constantly talks about the need to reform the UN Security Council. "The decisions [there] are made in the strategic interests of five permanent members of the UN Security Council. But this harms the whole world. Many people are now dying in Gaza, Ukraine, Africa and other countries. This is the root cause of the current international system, which needs to be resolved," he emphasized. (..)
Ik ben het lang niet altijd zo eens met de Turken en ik houd niet zo van Tass, maar dit is juist naar mijn gevoel.

'Hoe dan' is de volgende vraag. Want er zijn veel onwillige springende kikkers in de teil, dus dat wordt een klus waar je
bang van wordt.

Wat men nu in ieder geval voortdurend ziet is de VS met zijn belangen. Dan steunen ze een of ander land of organisatie met wapens en wat daarbij hoort, want ze hebben daar heel veel van, en dan denken ze wat te bereiken. Tot.. het politieke tij keert en dan kan zo'n land of club zich tegen de suikeroom keren of anderszins raar gaan doen. Osama Bin Laden, Irak met Sadam Husein, Israël, Iran etc..
De Russen, die bij conflikten (Syrië b.v.) voortdurend in de V-Raad dwars liggen met veto's etc..

Ik weet niet of deze ziekte mbt. oorlog en vrede (ik wil het niet direkt kanker noemen, maar ik bedoel het wel..) wel uitroeibaar zal zijn voor een nieuwe VN. Maar het kan allicht geprobeerd worden op zijn minst. Doe eens wat!! Dat zal een langdurig proces worden ook nog.... :roll:
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 okt 2024 09:21
Mijn laatste bericht is lichtelijk overtrokken. Echter, er zit een heel nare kern van waarheid in. Zelfs als deze in het midden uitkomt is het ernstig genoeg en slaat Israël in haar (zijn?) reacties volkomen door! Hoeveel burgerslachtoffers moeten er nog vallen alvorens de oogkleppen hier bij sommigen open gaan?
Je moet natuurlijk vooral zelf kiezen welke stijl je hanteert.

Voor mij persoonlijk is een van de pluspunten van Freethinker dat meestal rationele argumenten en feiten tellen.

Bij mij hebben zwaar overdreven berichten daardoor juist geen impact. Als het inderdaad zo ernstig is, moeten de feiten al voor zich spreken.

Maar nogmaals, kies je eigen stijl.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 15 okt 2024 09:10 Ik lees hier al een jaar de demoagogische uitspraken dat Israel de Gazanen uithongert.

https://edition.cnn.com/2024/10/15/poli ... index.html
CNN onder meer:
Biden Administration Issues Warning to Israel on Gaza Aid

The Biden administration sent a letter to the Israeli government demanding it act to improve the humanitarian situation in Gaza within the next 30 days or risk violating US laws governing foreign military assistance, suggesting US military aid could be in jeopardy. (..)

They write that the US has deep concerns about the situation and ask for “urgent and sustained actions by your government this month to reverse this trajectory.” (..)
Daar zijn ze knap laat mee. Maar wellicht beter laat dan nooit.
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 15 okt 2024 08:31 Vierhonderdduizend Palestijnen zitten nog in het noorden van Gaza. Vlucht naar het zuiden wordt er waarschijnlijk geflyerd, want daar is het zo goed vertoeven!
Het zuiden waar zondag nog een schoolgebouw met vluchtelingen gebombardeerd werd.
"Nee", zeggen de Palestijnen nu, "we blijven, omdat het nergens veilig is".

Goed plan van Israël om het noorden te gaan uithongeren. 400.000
Collateral damage! Ze zullen echter wel op de vingers getikt gaan worden door Biden. "Dat is niet netjes, Netanyahu!", "Dit keuren wij als fatsoenlijke Amerikanen af"

En die laatste alinea is zwaar cynisch HierEnNu!

O ja, saillant detail: Het noorden (Jabalia) is aan alle kanten afgesloten door Israëlische militairen en wie daar vlucht wordt doodgeschoten. De kogel of uithongeren? Lastige humane keus
Wel grappig dat je zo op je stokpaardje blijft zitten en het grotere gedeelte niet wilt zien of weigert te zien! Waar haal je dat uithongeren vandaan eigenlijk? Of is dat gewoon weer dat zogenaamde beroemde onderbuikgevoel van je? Het is je goed recht om niet te antwoorden op mijn reacties maar dat maakt mij niet uit! Ik blijf toch reageren! Waarom ga je eigenlijk niet in op mijn argumentatie over de VN in Libanon? Dat Hezbollah tunnels heeft gebouwd precies naast of onder de bases van de VN? Ik kan begrijpen dat dat te gecompliceerd is voor je! Iran en Jemen noem je ook niet in je commentaren, alsof die niets met de situatie te maken hebben!? Heel vreemd discussiegedrag!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 15 okt 2024 15:19 En jawel! Er wordt weer volop geflyerd

https://www.nu.nl/buitenland/6331779/is ... ueren.html

Voor een kwart van Libanon heeft Israël ondertussen evacuatiebevelen uitgevaardigd, meldt de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR dinsdag. Volgens de Libanese regering zijn er al 1,2 miljoen Libanezen ontheemd geraakt.
Volgens de Libanese regering hebben de Israëlische aanvallen het afgelopen jaar aan meer dan tweeduizend mensen het leven gekost.

Alles onder de naam: Operatie.
Dat kun je verwachten als je als Libanees je land te grabbel gooit in de handen van Hezbollah met de hulp van de VN! Dan moet je achteraf niet zeiken dat je zo zielig bent! Willens en wetens je bloeiende land verkwanseld aan een terroristische organisatie! En volgens de Libanese regering hebben meer dan tweeduizend mensen het leven verloren? Welke Libanese regering? En alleen burgers of ook Hezbollahleden? Ben weer oprecht benieuwd!

Ps, niet antwoorden is ook een antwoord!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 15 okt 2024 09:21

Gerard_m
Zo te zien gaan jou ogen nooit open en blijf je al 516 pagina’s hangen op je grammofoonplaat! :D
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef:
Israël zou er geen voorkeur voor hebben als Hamas en Hezbollah niet zouden bestaan en als er geen Ayatollah's de baas spelen in Iran en er ook geen Houthi's zouden zijn die schepen in de rode zee bestoken? Dat lijkt me sterk. Er is inderdaad nóg een verschil. Israël heeft geen bezwaar tegen de naam Libanon, de naam Iran of de naam Yemen. Hoogstens tegen de naam Palestina.
De oorzaak dat Hezbollah en Hamas bestaan komt juist door het feit dat er Ayatollah’s de baas spelen in Iran!
Verder heeft Yemen - naar mijn beste weten - helemaal geen burgers van Israël aangevallen. Maar wellicht is er een massale samenzwering om die aanval te verzwijgen. Ze hebben wel gewaarschuwd dat ze schepen in de rode zee zouden aanvallen. De raketten van Iran hebben zover ik weet geen burgers getroffen, dus wie hadden zij moeten waarschuwen?
https://www.aljazeera.com/news/2024/9/1 ... itary-says
Er is volgens mij geen macht die ten koste van alles probeert de bevolking van Israël te vernietigen. Net zo min als er een macht is die de bevolking van de West-Bank, of Gaza of Zuid-Libanon ten koste van alles probeert te vernietigen.
Er zijn wel veel burgers - met name in de Gaza strook - die omkomen. Er is verder ten minste één regeringsleider die bezig is - op kosten van de VS - Hamas te vernietigen. Jij zult daar misschien geen bezwaar tegen hebben, maar het is in mijn ogen niet proportioneel ten opzichte van het werkelijke gevaar dat deze boevenbende voor de Israëlische bevolking vormt.
Wat denk je nou dat het streven van Hamas, Hezbollah, Iran, Jemen en Syrië echt is? Vrede in het Midden-Oosten? Keep on dreaming Peter!
En begin aub alstublieft niet weer over wat proportioneel is! Hamas had afspraken met Iran en de terroristische organisatie Hezbollah om Israël gezamenlijk aan te vallen op 07-10-2023! Of heb je dat gemist in het nieuws? En je hebt gelijk wat betreft dat er geen macht is die de bevolking van de West-Bank, Gaza of Libanon ten koste van alles wil vernietigen! En DAT is het grote verschil tussen beide partijen!

Ps, hoe denk jij eigenlijk over het functioneren van de VN de laatste 20 jaar in Libanon?
We are dancing again!
🔱
Gesloten