Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
https://www.ad.nl/buitenland/live-midde ... ~afe2dc75/
MIDDEN-OOSTENHet Israëlische leger heeft zaterdag inwoners van het noorden van Gaza bevolen om naar het zuiden te vluchten in aanloop naar geplande militaire operaties. Volgens een woordvoerder van het leger zal Israël ‘voor een langere periode’ en ‘met grote kracht’ actief zijn in de gebieden ten noorden van Gaza-Stad. Het Rode Kruis maakt zich ondertussen zorgen over beschietingen en aanvallen op en rondom de evacuatieroute.
Haha, dat rode kruis toch!
Het meest humane leger ter wereld.
Maar ik zie parallellen met Gaza.
"Vlucht naar het zuiden" om vervolgens het zuiden te gaan bombarderen omdat zich daar mogelijk Hezbollah strijders schuilhouden.
MIDDEN-OOSTENHet Israëlische leger heeft zaterdag inwoners van het noorden van Gaza bevolen om naar het zuiden te vluchten in aanloop naar geplande militaire operaties. Volgens een woordvoerder van het leger zal Israël ‘voor een langere periode’ en ‘met grote kracht’ actief zijn in de gebieden ten noorden van Gaza-Stad. Het Rode Kruis maakt zich ondertussen zorgen over beschietingen en aanvallen op en rondom de evacuatieroute.
"Vlucht naar het zuiden" om vervolgens het zuiden te gaan bombarderen omdat zich daar mogelijk Hezbollah strijders schuilhouden.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- Ronaldus67
- Ervaren pen
Dank voor je reactie en dank dat je de moeite nam de documentaire te bekijken.lost and not found yet! schreef: ↑11 okt 2024 22:56
Beste Ronaldus,
Ik sluit me hier helemaal bij aan! Een hele goede documentaire, maar met dingen uit het verleden blijven propageren gaan we het huidige conflict niet oplossen. Dingen uit het verleden kun je hoogstens ter kennisgeving aannemen. Wat ik al eerder aangaf is dat ik denk dat Israëlisch en Palestijnen heel goed samen zouden kunnen wonen indien de wederzijdse opgebouwde haat niet zo groot zou zijn! En kijk alleen maar naar het feit waar de geschiedenis Gaza, Israël en Libanon gebracht hebben! Maar wat je zeker ook niet uit het oog moet verliezen is dat Iran achter deze gebeurtenissen zit met als enig doel Israël te vernietigen en daarna de westerse wereld! Ik kan er niet bij dat mensen niet snappen dat het totaal niet om Palestijnen gaat, dat was alleen de opzet hiertoe! Of wil iemand beweren dat de Pro Palestina betogers op 7 oktober dit voor een betere positie van de Palestijnen deden? Het komt puur voort uit de haat en de vernietiging die ze Israël toewensen! Het zijn nuttige idioten die Iran voor hun karretje spant om voor elkaar te krijgen wat ze met de gematigde moslimlanden niet meer lukt! En daarbij, welk islamitisch land geeft om de Palestijnen? Kan iemand er twee noemen? But correct me if I’m wrong!
Alhoewel er mogelijk ook een boodschap achter schuilgaat, betwijfel ik of deze documentaire door de maakster ook puur als propaganda is bedoeld, laat staan de pretentie heeft er een onoplosbaar conflict mee te beëindigen. Michal Weits houdt haar familie een spiegel voor en ontkracht de mythe rondom haar overgrootvader door zijn dagboeken te analyseren. Dagboeken die de overige familieleden blijkbaar nooit hebben gelezen. Ondertussen draagt haar analyse bij aan het historisch besef over de ontstaansgeschiedenis van Israël. Iets dat binnen het maatschappelijk debat bij velen lijkt te ontbreken, maar feitelijk onmisbaar is om te begrijpen hoe complex de situatie in het Midden-Oosten is. Haar kritische en confronterende blik is evenwel moedig, respectvol en integer.
Het was in elk geval ook niet mijn bedoeling het hier als propaganda te plaatsen. Zoals ik al zei, ben ik zeer pessimistisch dat het met dit conflict überhaupt ooit goed gaat komen. Maar hoe je het ook wendt of keert, we kunnen het conflict niet loszien van de ontstaansgeschiedenis van Israël. Ik heb de documentaire hier daarom geplaatst als een analyse daarop en inderdaad niet met de pretentie probleemoplossingen te bedrijven.
Voor de rest sluit ik me bij je aan omtrent de kwalijke en regisserende rol van Iran bij het gebeuren. Van een land dat wordt geleid door een extreem sektarisch regime met een levensgevaarlijke ideologie hoeven we behalve ellende en rampspoed verder helemaal niets zinnigs te verwachten.
https://www.nu.nl/binnenland-en-buitenl ... -meer.html
De onzekerheid in Beiroet over waar de volgende bom valt is daarmee vergroot. "Israël kent geen grenzen meer", heb ik de afgelopen weken vaak gehoord.
De tragiek
De onzekerheid in Beiroet over waar de volgende bom valt is daarmee vergroot. "Israël kent geen grenzen meer", heb ik de afgelopen weken vaak gehoord.
De tragiek
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
appelfflap
- Banned
toch een bedenkingRonaldus67 schreef: ↑12 okt 2024 14:12 Voor de rest sluit ik me bij je aan omtrent de kwalijke en regisserende rol van Iran bij het gebeuren.
er is het discours dat ze Israel willen vernietigen maar waarom viseerden ze dan enkel militaire doelwitten en niet, zoals Israel, massaal burgerdoelwitten?
Er is het discours dat ze de houthi's, hamas en hezbollah bewapenen om Israel te vernietigen.
de iraanse raketten zijn op 15 minuten in israel en raken zo door de iron dome. kunnen ze dan echt niets beters aan hun proxy's leveren?
tot nu toe Heeft Israel 2x toegeslagen, nl op de iraanse ambassade en in teheran zelf. daarop heeft Iran 2x gereageerd
1x een hoop oud ijzer en dan de aanval onlangs.
geweld breidt enkel uit als er geen rem op staat, Israel zal niet stoppen en ondertussen beschieten ze ook de blauwhelmen in Libanon.
Hier heeft Iran relatief weinig mee te maken
https://www.aljazeera.com/news/longform ... he-numbers
deze cijfers en deze gruwel is enkel en alleen de verantwoordelijkheid van Israel
- lost and not found yet!
- Superposter
Beste Appelfflap!appelfflap schreef: ↑12 okt 2024 22:31toch een bedenkingRonaldus67 schreef: ↑12 okt 2024 14:12 Voor de rest sluit ik me bij je aan omtrent de kwalijke en regisserende rol van Iran bij het gebeuren.
er is het discours dat ze Israel willen vernietigen maar waarom viseerden ze dan enkel militaire doelwitten en niet, zoals Israel, massaal burgerdoelwitten?
Er is het discours dat ze de houthi's, hamas en hezbollah bewapenen om Israel te vernietigen.
de iraanse raketten zijn op 15 minuten in israel en raken zo door de iron dome. kunnen ze dan echt niets beters aan hun proxy's leveren?
tot nu toe Heeft Israel 2x toegeslagen, nl op de iraanse ambassade en in teheran zelf. daarop heeft Iran 2x gereageerd
1x een hoop oud ijzer en dan de aanval onlangs.
geweld breidt enkel uit als er geen rem op staat, Israel zal niet stoppen en ondertussen beschieten ze ook de blauwhelmen in Libanon.
Hier heeft Iran relatief weinig mee te maken
Iran heeft hier alles mee te maken! Ze financieren, zoals je weet Hamas, Hezbollah, Yemen en Syrië met als uiteindelijk doel Israël te vernietigen! Ik begrijp echt niet wat je daar niet van snapt! Denk je echt serieus dat Hamas, Hezbollah, Yemen of Iran iets om de Palestijnen in Gaza geven?? Denk je dat echt? Laat me je uit je droom helpen, ze geven er geen ene flikker om! Daarom is het eigenlijk vermakelijk om de zogenaamde protesten te zien van de pro Palestina aanhangers! Tenenkrommend! Ze protesteren, bezetten NS stations maar als je ze op de man af vraagt waarom ze het doen krijg je geen antwoord! Zeker 80% van deze deugmensen kunnen Gaza niet op de wereldkaart aanwijzen! En daar moet je de oorlog mee winnen?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
🔱
- Superposter
Je bent echt een “deugmensch”! Je reageert alsof Hamas en Hezbollah wel hun grenzen kennen! Israël kent zeker zijn grenzen maar wat nog steeds niet tot jouw botte hersens doordringt is dat Hamas en Hezbollah hun wapens verdedigen door ze achter hun burgers te verschuilen en dat het door jou vervloekte Israël, weet je nog wat je schreef op pagina 1 van dit topic, hun burgers beschermt met de wapens die ze hebben! De bewoners van de Gazastrook zijn je absoluut dankbaar voor je inzicht in het probleem in het midden-oosten! Ze danken je voor het licht wat je in hun zelf gekozen uitzichtloze situatie brengt! Nogmaals, Dikkemick, bedankt!dikkemick schreef: ↑12 okt 2024 21:32 https://www.nu.nl/binnenland-en-buitenl ... -meer.html
De tragiek
We are dancing again!
🔱
🔱
- Superposter
Tuurlijk zie jij dat! Israël,is in jouw linkse deugmensch ogen nog steeds de boosdoener! Maar ga lekker zo door, doe ik het ook! Enig idee hoe vaak dit topic op FT gelezen wordt?dikkemick schreef: ↑12 okt 2024 13:00 https://www.ad.nl/buitenland/live-midde ... ~afe2dc75/
En daarbij, maak jij je echt druk om de inwoners van Gaza? Je bent alleen gedurende deze paar honderd pagina’s bezig om te fulmineren tegen Israël! Wat denk je hiermee te bereiken? Welke Palestijnen gaan je dankbaar zijn? Ben ik wel benieuwd naar! Maar ik laat je met rust nu en ik lees je antwoorden wel!
We are dancing again!
🔱
🔱
- Superposter
Deze vergeten? Heb je toch echt zelf geschreven hoor! Wat mij betreft hoor jij in deze discussie geen standpunten meer in te nemen! Wat deze post betreft ben je gewoon een antisemiet! Ik zal daar ook een klacht over indienen!dikkemick schreef: ↑07 okt 2023 16:22 Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer. Israël doet t alleen met goedkeuring van de USA. En ze doen t geniepig. Als er ergens een muur zou moeten komen is het is Israël. Ga binnen die muren maar lekker gelukkig zitten zijn en onderdruk er je eigen volk.
We are dancing again!
🔱
🔱
Gewoon allerlei feiten weglaten, zoals met name het gebruik van Human Shields,appelfflap schreef: ↑12 okt 2024 22:31
https://www.aljazeera.com/news/longform ... he-numbers
deze cijfers en deze gruwel is enkel en alleen de verantwoordelijkheid van Israel
en vervolgens deze cijfers en deze gruwel enkel en alleen tot de verantwoordelijkheid
van Israel verklaren. Deze uiting lijkt me helder en ga ik niet nader benoemen.
---------------
Klinkt misschien vreemd, maar sinds ik steeds beter snap hoe dit forum werkt, althans, hoe vrij makkelijk allerlei uitspraken van deze of gene terug te vinden zijn, kan ik jou op die vraag van een helder antwoord voorzien. Niet omdat ik kan gedachtenlezen of zo, welnee, door te citeren:lost and not found yet! schreef: ↑12 okt 2024 22:59
En daarbij, maak jij je echt druk om de inwoners van Gaza? Je bent alleen gedurende deze paar honderd pagina’s bezig om te fulmineren tegen Israël! Wat denk je hiermee te bereiken? Welke Palestijnen gaan je dankbaar zijn? Ben ik wel benieuwd naar! Maar ik laat je met rust nu en ik lees je antwoorden wel!
Mocht dikkemick het anders bedoeld hebbendikkemick schreef: ↑21 aug 2024 14:16 Neem het allemaal niet te letterlijk HierEnNu. Enige waar ik me echt aan erger en waar ik me dus over kan opwinden is roken/nicotine en de penetrante stank.
Advocaten bv zijn een noodzakelijk kwaad en de manier waarop ze soms menen te moeten verdedigen slaat natuurlijk soms volslagen nergens op. Maar lig ik daar wakker van?
Welnee!
Zelfde geldt voor Gaza en Israël. Het is ver weg en ik (en jij en Chaimnimsky) kunnen er geen invloed op uitoefenen. Ik kan verdrietig worden als ik de beelden zie en lees hoe eigenwijs die Netanyahu is en vooral aan zijn eigen hachje denkt. Maar lig ik er wakker van? Nog niet.
dan hoe hij dat daadwerkelijk geschreven heeft,
dan ben ik heel benieuwd naar diens uitleg!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
- Peter van Velzen
- Site Admin
lost and not found yet! schreef: ↑12 okt 2024 23:35Deze vergeten? Heb je toch echt zelf geschreven hoor! Wat mij betreft hoor jij in deze discussie geen standpunten meer in te nemen! Wat deze post betreft ben je gewoon een antisemiet! Ik zal daar ook een klacht over indienen!dikkemick schreef: ↑07 okt 2023 16:22 Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer. Israël doet t alleen met goedkeuring van de USA. En ze doen t geniepig. Als er ergens een muur zou moeten komen is het is Israël. Ga binnen die muren maar lekker gelukkig zitten zijn en onderdruk er je eigen volk.
Even dat bericht van een week geleden ontleden:
Israel is wel degelijk minder slecht dan de daders van de Holocaust. Het aantal doden is twee ordes van grootte kleiner. Bovendien zijn haar - evengoed nog altijd massale - daden, in het openbaar zichtbaar. Verder zou Dikkemick - vermoed ik - helemaal niet blij worden als Israël haar eigen bevolking ging onderdrukken. Zoals Chromis al aangaf moet hij wat meer lezen en wat minder posten. Dat zouden - wellicht - méér mensen moeten doen. Want dit was op de tweede zin na pure onzin. zijn berichten daarna zijn iets minder ondoordacht, maar hij kan beter niet te veel eigen commentaar toevoegen aan de nieuwsfeiten die hij meldt.
Dan de vraag of het als antisemitisch kan worden opgevat:
Ze wordt alleen als antisemitisch beschouwd, door hen die de staat "Israël" niet kunnen onderscheiden van "de joden".
Veel Joden (zowel orthodoxe als atheistische) keuren veel van de recente daden van de staat Israël ook af.
De melding die je hebt gedaan heb ik dan ook gesloten.
Peter van Velzen.
Israel is wel degelijk minder slecht dan de daders van de Holocaust. Het aantal doden is twee ordes van grootte kleiner. Bovendien zijn haar - evengoed nog altijd massale - daden, in het openbaar zichtbaar. Verder zou Dikkemick - vermoed ik - helemaal niet blij worden als Israël haar eigen bevolking ging onderdrukken. Zoals Chromis al aangaf moet hij wat meer lezen en wat minder posten. Dat zouden - wellicht - méér mensen moeten doen. Want dit was op de tweede zin na pure onzin. zijn berichten daarna zijn iets minder ondoordacht, maar hij kan beter niet te veel eigen commentaar toevoegen aan de nieuwsfeiten die hij meldt.
Dan de vraag of het als antisemitisch kan worden opgevat:
Ze wordt alleen als antisemitisch beschouwd, door hen die de staat "Israël" niet kunnen onderscheiden van "de joden".
Veel Joden (zowel orthodoxe als atheistische) keuren veel van de recente daden van de staat Israël ook af.
De melding die je hebt gedaan heb ik dan ook gesloten.
Peter van Velzen.
Ik wens u alle goeds
De kritieken zijn niet van de lucht. M.a.w, ik ben niet de enige.
https://nos.nl/artikel/2540449-forse-in ... in-libanon
Voor de tweede keer binnen 48 uur heeft Israël het hoofdkwartier van de VN-vredesmacht Unifil in het zuiden van Libanon aangevallen. Zowel gisteren als vandaag raakten daarbij twee blauwhelmen gewond. Drie van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht, de vierde kon op het hoofdkwartier zelf worden behandeld.
Op de aanvallen is internationaal forse kritiek. Frankrijk, Italië en Spanje hebben in een gezamenlijke verklaring de Israëlische aanval op Unifil veroordeeld.
Hoe lang en hoe ver kan Israël doorgaan op deze manier? Waarom blijft dit vergoelijkt worden door menigeen? Wanneer vinden de pro's dat het een keer genoeg is en dat we het proces van zelfverdediging wel hebben gehad? Collateral damage my ass
Voor de tweede keer binnen 48 uur heeft Israël het hoofdkwartier van de VN-vredesmacht Unifil in het zuiden van Libanon aangevallen. Zowel gisteren als vandaag raakten daarbij twee blauwhelmen gewond. Drie van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht, de vierde kon op het hoofdkwartier zelf worden behandeld.
Op de aanvallen is internationaal forse kritiek. Frankrijk, Italië en Spanje hebben in een gezamenlijke verklaring de Israëlische aanval op Unifil veroordeeld.
Hoe lang en hoe ver kan Israël doorgaan op deze manier? Waarom blijft dit vergoelijkt worden door menigeen? Wanneer vinden de pro's dat het een keer genoeg is en dat we het proces van zelfverdediging wel hebben gehad? Collateral damage my ass
- Ronaldus67
- Ervaren pen
Zoals ik al zei: van een sektarisch regime hoeven we niets zinnigs te verwachten.appelfflap schreef: ↑12 okt 2024 22:31toch een bedenkingRonaldus67 schreef: ↑12 okt 2024 14:12 Voor de rest sluit ik me bij je aan omtrent de kwalijke en regisserende rol van Iran bij het gebeuren.
Evenwel is Iran zich er terdege van bewust dat een massale aanval op Israël momenteel gelijk staat aan zelfvernietiging. Ondanks dat het regime gedreven wordt door een religieuze waan, zijn ze nog net slim genoeg dit niet te doen.
Aangezien het regime militair zijn meerdere erkent in Israël rest hen voorlopig niets anders dan hun wanen levend te houden en dit voortdurend door mannen met lange baarden en tulbanden op hun hoofd aan de wereld te verkondigen. Ondertussen blijft het regime de aan hen gelieerde groeperingen financieren en opstoken om dood en verderf in de regio te zaaien.
Als Israël hen dan weer eens de rekening presenteert, moet het regime uiteraard rechtstreeks reageren om hun 'kracht' aan met name hun achterban en de rest van de wereld te tonen. Maar het zijn dan telkens 'speldeprikjes' die het regime aan Israël uitdeelt, omdat een grote aanval tot de eerder genoemde zelfvernietiging zal leiden. Uiteraard is zo'n neergaande spiraal levensgevaarlijk voor de hele regio, en verderop. Maar dat krijg je ervan als je religieuze wanen blijft onderhouden.
-
appelfflap
- Banned
mijn vragen blijven,Ronaldus67 schreef: ↑13 okt 2024 09:51 Ondertussen blijft het regime de aan hen gelieerde groeperingen financieren en opstoken om dood en verderf in de regio te zaaien.
waarom levert Iran geen beter wapentuig aan hun proxy's?
waarom hebben ze enkel militaire doelwitten geviseerd?
waarom een militaire conflict aangaan als je weet dat je zult verliezen?
Wat betreft Hezbollah: onzinnige vraag: Hezbollah is prima bewapend met tenminste 100.000 raketten.appelfflap schreef: ↑13 okt 2024 11:04mijn vragen blijven,Ronaldus67 schreef: ↑13 okt 2024 09:51 Ondertussen blijft het regime de aan hen gelieerde groeperingen financieren en opstoken om dood en verderf in de regio te zaaien.
waarom levert Iran geen beter wapentuig aan hun proxy's?
Wat betreft Hamas: mede dankzij het feit dat alles naar binnen gesmokkeld moet worden, al zou jij liever zien dat Israel (en Egypte) de grenzen van Gaza opengooit.
Hun proxy's schieten vooral op burgerdoelen.waarom hebben ze enkel militaire doelwitten geviseerd?
Waarschijnlijkis dat de reden dat ze hun proxy's het vuile werk laten doen en hun betrokkenheid ontkennen.waarom een militaire conflict aangaan als je weet dat je zult verliezen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Superposter
Waarom wordt dit vergoelijkt door iedereen? Wat denk je zelf? Hezbollah heeft zijn raketten naast complexen van de VN staan! De gene die de grootste collateral damage veroorzaken zijn Hezbollah, Hamas en Iran!dikkemick schreef: ↑13 okt 2024 09:37 De kritieken zijn niet van de lucht. M.a.w, ik ben niet de enige.
Tuurlijk is er internationale kritiek! Toevallig de kleine toespraak gezien van Netanyahu aan Macron?
https://youtu.be/Z3m6QIKhj5c?si=xVIPes52hl2FYSgm
En wat heeft de VN eigenlijk bereikt in Libanon? Ze hebben toegelaten dat Hezbollah het land van de Libanezen met hulp van Iran heeft overgenomen! Maar jij steekt je kop weer in het zand en blijft maar zeuren dat de terroristen van Hamas en van Hezbollah zo zielig zijn! Je bent het exacte voorbeeld zoals Hamas en Hezbollah willen dat je denkt! Heel jammer dat je dat niet ziet of doorhebt, ik hoop onbewust maar ik verdenk je ervan dat je dit bewust doet!
Of heb je het bericht ook gemist waarvan ik alleen de krantenkop aanhaal in verband met het abonnement wat nodig is om het geheel te lezen:
Dus met de nevenschade valt het allemaal wel mee Dikkemick, je moet alleen je zonnebril effe afzetten!Geheime documenten uitgelekt over 'heilige' aanval 7/10: hoe Hamas met Iran en Hezbollah Joodse staat wilde vernietigen
Auteur:
RALPH DEKKERS
Aangepast: 1 uur geledenVandaag, 16:09in BUITENLAND
We are dancing again!
🔱
🔱