Je onderschat m'n liefde voor dieren danig. Denk je echt dat ik hetzelfde respect heb voor Hamas-terroristen als voor kakkerlakken en varkens, ook al zijn de eerstgenoemde helaas lid van de menselijke soort?
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Zionist
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat laatste is een ( onjuiste ) variant van: "Hullie doen het ook!!!"".gerard_m schreef: ↑21 mar 2024 13:01Deze vraag blijft onbeantwoord in het anti-Israelische kamp.ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2024 11:23
Wat wil je? Dat Hamas het overleeft en we over een jaar weer hetzelfde of nog erger hebben?
Een toekomst onder het juk van hamas, lijkt me ook vanuit Palestijns perspectief niet persé de meest humane optie (al zal een deel van de Palestijnen daar anders over denken).
Zoals Joden vanuit rechtlijnig Islamitisch perspectief rond het niveau van de varkens staan.Tiberius Claudius schreef:Ik denk dat de Zionisten ze zien als onreine dieren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Volgens Hitler en Stalin misschien wel. Ik twijfel aan Netanyahu.axxyanus schreef: ↑21 mar 2024 13:53 Op welke manier is dat van belang? Stel dat de enige manier om ervoor te zorgen dat Hamas het niet overleeft, is dat de Palestijnen uitgeroeid worden, is daarmee de uitroeing van de Palestijnen dan verdedigbaar of te begrijpen?
De vraag lijkt te impliceren dat voor het doel dat Hamas het niet overleeft, alle middelen geheiligd zijn. Dat lijkt me twijfelachtig.
Mag ik je nogmaals onder de aandacht brengen dat de HELE EU Israël inmiddels veroordeelt?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat laatste snappen de Zionisten ook we.axxyanus schreef: ↑21 mar 2024 13:53Op welke manier is dat van belang? Stel dat de enige manier om ervoor te zorgen dat Hamas het niet overleeft, is dat de Palestijnen uitgeroeid worden, is daarmee de uitroeing van de Palestijnen dan verdedigbaar of te begrijpen?gerard_m schreef: ↑21 mar 2024 13:01Deze vraag blijft onbeantwoord in het anti-Israelische kamp.ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2024 11:23
Wat wil je? Dat Hamas het overleeft en we over een jaar weer hetzelfde of nog erger hebben?
Een toekomst onder het juk van hamas, lijkt me ook vanuit Palestijns perspectief niet persé de meest humane optie (al zal een deel van de Palestijnen daar anders over denken).
De vraag lijkt te impliceren dat voor het doel dat Hamas het niet overleeft, alle middelen geheiligd zijn. Dat lijkt me twijfelachtig.
Heeft Israël het absolute recht om het niet overleven van Hamas te bekomen, wat ook de middelen zijn die het daarbij hanteert?
Wat heeft het aan het bekomen van dat doel, als door het bekomen van dat doel, de overblijvende Palestijnen zo geradicaliseerd zijn, dat er binnen de korste keren een nieuw Hamas onstaat?
Ze zullen er dus naar streven dat er geen Palestijnen overblijven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Het vonnis van ICJ is daar duidelijk over:axxyanus schreef: ↑21 mar 2024 13:53Op welke manier is dat van belang? Stel dat de enige manier om ervoor te zorgen dat Hamas het niet overleeft, is dat de Palestijnen uitgeroeid worden, is daarmee de uitroeing van de Palestijnen dan verdedigbaar of te begrijpen?gerard_m schreef: ↑21 mar 2024 13:01Deze vraag blijft onbeantwoord in het anti-Israelische kamp.ChaimNimsky schreef: ↑21 mar 2024 11:23
- dat zou genocide zijn!
Hoe kom je bij die interpretatie van die vraag?axxyanus schreef:De vraag lijkt te impliceren dat voor het doel dat Hamas het niet overleeft, alle middelen geheiligd zijn. Dat lijkt me twijfelachtig.
Zelfs Netanyahu heeft aangegeven dat eerst de burgers geëvacueerd moeten worden!
Absoluut niet!axxyanus schreef:Heeft Israël het absolute recht om het niet overleven van Hamas te bekomen, wat ook de middelen zijn die het daarbij hanteert?
Als het Rafah grondoffensief daadwerkelijk doorgang vindt alvorens die vluchtelingen in hun tentjes daar geëvacueerd zijn, dan zijn er mijns inziens geen terroristen meer nodig, dan implodeert Israël van binnenuit, zelfs als het Netanyahu&Co zou lukken om de macht te grijpen en een dictatuur te stichten, of juist dan, zal in Israël een burgeroorlog uitbreken.axxyanus schreef:Wat heeft het aan het bekomen van dat doel, als door het bekomen van dat doel, de overblijvende Palestijnen zo geradicaliseerd zijn, dat er binnen de korste keren een nieuw Hamas onstaat?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Pertinent niet waar, of heb ik wat gemist?
Waar baseer jij die uitspraak op? Of zuig je maar wat uit je duim?
.
.
Wat een onnozele opmerking:TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑21 mar 2024 14:10Dat laatste snappen de Zionisten ook we.
Ze zullen er dus naar streven dat er geen Palestijnen overblijven.
- er zijn meer dan 14 miljoen Palestijnen
waarvan het merendeel buiten Gaza en de Westbank leeft:- Israël is vooralsnog in oorlog met Hamas en niet met de Palestijnen!
.
.
Klopt. Ik had moeten zeggen: Steeds meer EU-landen en zelfs usa veroordelen Israël. M n de genocide
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Ik zal je ff uit je droom helpen!
Nog geen uur geleden:
- Er zijn zelfs EU-lidstaten die er niets voor voelen om Israël
- op te roepen om Rafah niet binnen te trekken.
Laat staan dat de HELE EU Israël inmiddels zou veroordelen!
Rutte: EU-leiders minder kritisch over Israël dan Nederland - op te roepen om Rafah niet binnen te trekken.
Jij zoog dus inderdaad maar wat uit je duim!
- Is die nog steeds niet leeg?
.
.
Welke genocide? De ICJ heeft Israël niet veroordeeld wegens genocide maar 'slechts' opgelegd dat Israël alles in het werk moet stellen om genocide te voorkomen.
.
.
Dertigduizend Palestijnen (geen Hamas dus) DOOD in combinatie met voedsel blokkades noem ik (en steeds meer landen, genocide. Alleen moeten die landen voorzichtig zijn in hun bewoordingen.
Wat hier gebeurt IS genocide en verwoesting. Komt bij: de koloniale annexaties.
Of mag ik dit zo niet noemen?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 21 mar 2024 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Op A... : wat zou dan een betere manier zijn om met Hamas af te rekenen?dikkemick schreef: ↑21 mar 2024 13:08 Gerard_m: Die vraag blijft niet onbeantwoord.
Niemand hier pleit voor een voortbestaan van Hamas. Het is een terroristische organisatie.
Maar
A: De manier waarop de organisatie om zeep wordt geholpen klopt niet.
B: Het beleid vanuit Israël is nu eveneens terroristisch te noemen. Ook maar opheffen?
Dat is de vraag die naar mijn idee onbeantwoord blijft.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Heeft het superieure vredelievende IDS daar geen oplossing voor? Nu slaan ze bijna met atoomkracht toegerard_m schreef: ↑21 mar 2024 14:51Op A... : wat zou dan een betere manier zijn om met Hamas af te rekenen?dikkemick schreef: ↑21 mar 2024 13:08 Gerard_m: Die vraag blijft niet onbeantwoord.
Niemand hier pleit voor een voortbestaan van Hamas. Het is een terroristische organisatie.
Maar
A: De manier waarop de organisatie om zeep wordt geholpen klopt niet.
B: Het beleid vanuit Israël is nu eveneens terroristisch te noemen. Ook maar opheffen?
Dat is de vraag die naar mijn idee onbeantwoord blijft.
Ojeetje, daar las ik kennelijk overheen!
En ook dat zuig je uit je duim, wanneer is die duim eindelijk leeg?
Gelijk maar ff rechtzetten dan?
Bericht van jongst leden dinsdag:
- dinsdag, 17:37 • gedeelde update
Israëlische delegatie volgende week naar Washington, VS komt met Rafah-alternatief
Een delegatie van de Israëlische regering reist heel waarschijnlijk begin volgende week naar de Amerikaanse hoofdstad Washington. Dat zegt een woordvoerder van het Witte Huis, die tegelijkertijd haar zorgen uitspreekt over de hongersnood in Gaza. De ontmoeting komt in een tijd van oplopende spanningen tussen Israël en zijn trouwste bondgenoot.
Het Witte Huis heeft gevraagd om hooggeplaatste functionarissen van het leger en vertegenwoordigers op het gebied van inlichtingen en humanitaire hulp. Het is niet duidelijk of er ook ministers meegaan. Volgens de woordvoerder heeft de VS nogmaals het belang van het toelaten van humanitaire hulp benadrukt.
Onderwerp van gesprek is vooral het verwachte grondoffensief in de zuidelijke stad Rafah. De Amerikaanse president Biden en zijn minister van Buitenlandse Zaken Blinken hebben herhaaldelijk gezegd dat ze bang zijn voor een bloedbad in Rafah. De VS wil dat er eerst een "geloofwaardig plan" komt waarin de veiligheid van onschuldige burgers wordt gegarandeerd.
Nationaal veiligheidsadviseur Jake Sullivan benadrukt dat zo'n plan er nog niet is. De VS wil tevens een alternatief plan voor de vernietiging van Hamas voorstellen, waarin geen grootschalig grondoffensief in Rafah is opgenomen.
VS wil Israël alternatief voorleggen voor Rafah-offensief
Er is een groot verschil tussen druk uitoefenen en veroordelen!
.
.
Heeft het ICJ dan al een uitspraak ten gronde gemaakt? Ik dacht dat die nog een tijdje op zich zou kunnen laten wachten. Dat die uitspraak er nog niet is, kan je dan niet gebruiken om te besluiten dat er geen genocide is.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman