Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 28 dec 2023 13:34 De vraag blijft dan, hoe lang kun je pro blijven, zelfs als je de kok van Netanyahu bent houdt dit een keer op!
Wanneer bereikt dit boevenregime haar grens?
Wat mij betreft zo snel mogelijk. Israël moet inmiddels teruggefloten worden want we zien dat ook de ellende op de westelijke Jordaan oever doorgaat.
Indien je wilt dat over een tijdje weer hetzelfde of erger plaatsvindt, moet je zorgen dat Hamas intact blijft. Het is het beste voor alle partijen dat Hamas wordt gedecimeerd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 13:58
dikkemick schreef: 28 dec 2023 13:34 De vraag blijft dan, hoe lang kun je pro blijven, zelfs als je de kok van Netanyahu bent houdt dit een keer op!
Wat mij betreft zo snel mogelijk. Israël moet inmiddels teruggefloten worden want we zien dat ook de ellende op de westelijke Jordaan oever doorgaat.
Indien je wilt dat Israel over een tijdje weer hetzelfde gaat doen, moet je zorgen dat Hamas intact blijft. Het is het beste voor alle partijen dat Hamas wordt gedecimeerd.
Voor de 100e keer.

Je kunt een idee/overtuiging niet zomaar UITROEIEN. Je kunt een Palestijns volk uitroeien, niet het idee dat je onderdrukt wordt.
Kijk zelf naar de westelijke Jordaan oever. Het gaat daar as we speak gewoon door. Israël leert niet! Die gaat inderdaad op de oude voet verder en de onvrede in Gaza en westelijke Jordaan oever neemt (terecht!) weer toe.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

The survey, which has a four-point margin of error (rather than the usual three-point), found that almost three-quarters (72%) of all respondents believe Hamas’s decision to launch its attack on Israel on October 7 was “correct.”
kunnen we hieruit afleiden dat ze Hamas steunen?
Seven hundred and fifty adults were interviewed face to face in the West Bank, and 481 were interviewed in Gaza, also in person.

als ik dit nu naast de retoriek van ISraleische politici en militaire leg, als ik dit nu naast het aantal slachtoffers in gaza leg, de totale verwoestingen
...
en ik mag geen conclusie trekken maar wat is jouw conclusie?

op welke manier rijm je de antwoorden van 500 Palestijnen in gaza met hetgeen Israel al 3 maanden aan het doen is (20 000 doden en de totale verwoesting)?
welk punt wil je nu eigenlijk maken?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 13:13
Berjan schreef: 28 dec 2023 12:57 Heb je die dingen gezien? Of heb je ze van horen zeggen.
Legio journalisten zijn de beelden getoond.

Er zouden namelijk ook baby's onthoofd zijn, en dat bleek ook een hoax..
Verbrand, uit de buik gesneden, een mes in het hoofd gedrukt gekregen.[/quote]

Tuurlijk. Net zoals het Biden is getoond niet waar :roll:
De persmensen moesten het meteen weer corrigeren..

https://www.liberationnews.org/evidence ... med-hamas/

Misschien moeten mensen de media niet zo geloven op hun blauwe ogen.

Ik heb veel gezocht naar filmpjes met het echte bewijs maar niet gevonden. Je ziet enkel dat er veel kogelgaten in huizen zitten. Maar dit kan ook gekomen zijn door vuurgevechten van terroristen tegen de IDF. Die zelf ook burgers gedood hebben, en Hamas kreeg daar de schuld van..

Men had het over onthoofde baby's maar dat is gedebunked. Men had het over baby in een oven. Maar dat hoeft niet waar te zijn of kan door een moeder of vader gebeurd zijn in de hoop dat de terroristen daar niet gingen kijken.
Verder lijkt het heel erg op een mythe om "dit is net zo erg als de holocaust" waar te maken.

En wordt nog steeds door 70% gesteund.
Je hebt een steekproef getoond van 200 burgers. Of 1200. Dat is minder dan 0.1% van de burgerbevolking... Niet echt netjes om dit dan voor de harde waarheid aan te nemen.
Maar wel in jouw straatje om de burgers als veredelde terroristen te zien. Dan kan je leven met hoe de IDF met die mensen omgaat.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 28 dec 2023 05:18
Sinds wanneer is 20.000 minder dan 2.100?

{ knip}

Dank je wel Peter, dat was een blunder van mij door een 0 te weinig in mijn percentage te zetten (ik merk op dat verder geen van de deelnemers deze pijnlijke blunder heeft gezien, terwijl deze een aantal mensen toch goed uitkomt - het zegt wellicht iets over hoe de gepolariseerde discussie hier wordt gevoerd).

Laten we uitgaan van 1% van de bevolking van Gaza die de afgelopen maanden is omgekomen.
Dat is absoluut geen "uitroeiing van Gaza" zoals hier werd gesteld. Mijn punt was dat de retoriek hier zo emotioneel is geworden, dat het weinig meer met de waarheid te maken heeft.

Tegelijk is het een enorm hoog aantal slachtoffers. Na de pogrom van Hamas, werd 1.200 Israëlische slachtoffers vergeleken met de 3.000 slachtoffers van e aanslagen op 9/11 in de VS en gesteld dat het percentage slachtoffers nu veel hoger lag. Zou je 1% los laten op de Israëlische bevolking, dan praat je echter over 93.000 slachtoffers. Een tragedie.

Ik kan alleen maar hopen dat het botte geweld gaat luwen. Dit lukt zeker niet zolang de emoties de boventoon voeren: wraak, oorlogstaal, woede - de taal die nog steeds uit Israël te horen is. Begrijpelijk wellicht maar met rampzalige gevolgen. Van leiders mag je verwachten dat ze na een paar maanden de ratio laten spreken, ook in Israël (of de VS).
Het is niet rationeel om met de botte bijl een terroristische organisatie aan te vallen die breed wordt gesteund, omdat het de voedingsbodem ervan nog meer versterkt.

Omgekeerd lijkt het beëindigen van het Hamas regime me nog steeds een goed doel.Iemand die werkelijk iets om de Palestijnen of om mensenrechten geeft, zou toch echt moeten hopen op het verdwijnen van de corrupte, religieuze dictatuur die de afgelopen 17 jaar in Gaza heeft bestaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Indien je wilt dat over een tijdje weer hetzelfde of erger plaatsvindt, moet je zorgen dat Hamas intact blijft. Het is het beste voor alle partijen dat Hamas wordt gedecimeerd.
Dat is dweilen met de kraan open. Hames is grotendeels het gevolg van het Israëlische kolonisatie project. Zolang Israël daarmee doorgaat, zal ieder keer als Hamas gedecimeerd wordt, het gewoon als een phoenix uit zijn as herrijzen. En krijgen we na een tijdje weer hetzelfde of nog erger.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

gerard_m schreef: 28 dec 2023 17:00 Dank je wel Peter, dat was een blunder van mij door een 0 te weinig in mijn percentage te zetten (ik merk op dat verder geen van de deelnemers deze pijnlijke blunder heeft gezien,
Je hebt, na verbetering van Peter, correct vastgesteld dat, tov 7 oktober, er nu 1% minder Palestijnen leven in Gaza
ik zou toch heel graag weten wat je punt nu eigenlijk is om dit percentage aan te halen en hier te gebruiken?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Het was een (vergeefse) poging om de ratio weer enigszins terug te krijgen in deze discussie, in reactie op de herhaaldelijke overdrijving, zoals in deze post:
Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.

Dit omdat de grote termen in deze discussie elders in het Midden Oosten helaas wel degelijk ECHT aan de gang zijn, zoals volledige verdrijving van 1,7 miljoen mensen in Pakistan of genocide in Darfur.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

gerard_m schreef: 28 dec 2023 20:38 Dit omdat de grote termen in deze discussie
gerechtvaardigd zijn
bv
https://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_g ... 20VRS%20in
The Court concludes that the acts committed at Srebrenica falling within Article II (a) and (b) of the Convention were committed with the specific intent to destroy in part the group of the Muslims of Bosnia and Herzegovina as such; and accordingly that these were acts of genocide, committed by members of the VRS in and around Srebrenica from about 13 July 1995.[5]
8000 doden toen en toch veroordeeld als genocide.
Het gaat niet om aantallen of percentages,
Laatst gewijzigd door appelfflap op 28 dec 2023 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

axxyanus schreef: 28 dec 2023 19:29
Dat is dweilen met de kraan open. Hames is grotendeels het gevolg van het Israëlische kolonisatie project. Zolang Israël daarmee doorgaat, zal ieder keer als Hamas gedecimeerd wordt, het gewoon als een phoenix uit zijn as herrijzen. En krijgen we na een tijdje weer hetzelfde of nog erger.
Inderdaad, Hamas is nog lang niet verdwenen uit de wereld. En ik denk dat zulks ook niet kan.
https://www.ndtv.com/world-news/hamas-d ... an-4760482
En als zij 't niet doen dan is er wel weer ander verzet (of terreur).
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 28 dec 2023 21:13 8000 doden toen en toch veroordeeld als genocide.
Zie je werkelijk het verschil niet tussen het vermoorden van 8.000 burgers na het innemen van een stad en slachtoffers die tijdens een oorlog in stedelijk gebied vallen?

In dat geval is iedere oorlog een genocide.
appelfflap
Banned

vragen met tegenvragen beantwoorden is een drogreden.

Je hebt jezelf verduidelijkt. Door te stellen dat er tot nu toe maar 1% Palestijnen in Gaza gestorven zijn wou je ratio in de discussie brengen.
je rekenfout is in deze niet het pijnlijkste
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 28 dec 2023 22:01
appelfflap schreef: 28 dec 2023 21:13 8000 doden toen en toch veroordeeld als genocide.
Zie je werkelijk het verschil niet tussen het vermoorden van 8.000 burgers na het innemen van een stad en slachtoffers die tijdens een oorlog in stedelijk gebied vallen?

In dat geval is iedere oorlog een genocide.
[-X
Nee! Ook al zou appelfflap het verschil niet zien tussen het vermoorden van 8.000 burgers na het innemen van een stad en slachtoffers die tijdens een oorlog in stedelijk gebied vallen, dan nog telt Collateral Damage niet mee binnen de definitie van genocide.
Ik bedoel: dat betreft 'slechts' appelfflaps mening die behoorlijk beïnvloed wordt
door diens vooringenomenheid jegens Israël. Echter:
  • ALS
    • binnen de definitie van genocide Collateral Damage mee zou tellen

DAN
    • zouden inderdaad bijna alle oorlogen als genopcide gedefinieerd kunnen worden
    EN
    • zouden wij [het Westen/NAVO] reeds vaker genocide gepleegd hebben, daar [mede] verantwoordelijk voor zijn en/of toe hebben aangezet.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 28 dec 2023 22:58vragen met tegenvragen beantwoorden is een drogreden.
ALS
  • jij dat echt vindt [zulks gebeurt hier overigens voortdurend!],
DAN
  • mag je daar zelf wel eens wat terughoudender mee omgaan,
WANT
  • ook jij doet zulks voortdurend zelf!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 28 dec 2023 21:57
axxyanus schreef: 28 dec 2023 19:29
Inderdaad, Hamas is nog lang niet verdwenen uit de wereld. En ik denk dat zulks ook niet kan.
https://www.ndtv.com/world-news/hamas-d ... an-4760482
En als zij 't niet doen dan is er wel weer ander verzet (of terreur).
Lang leve Hamas: hoera, hoera, hoera! We definiëren terroristen die hun eigen volk onderdrukken, uitbuiten en executeren, voortaan als verzetshelden. Ook al vermoorden en verkrachten die terroristen bewust en gericht babies en bejaarden en andere ongewapende burgers om een met zekerheid voorspelbare niets ontziende oorlog uit te lokken vanwege de PR beelden op sociaal media en dergelijke, toch blijven we die 'dappere' verzetshelden de hand boven het hoofd houden, want Israël heeft zelf Hamas opgericht en opdracht gegeven om Israël aan te vallen en ontmenselijkende pogroms uit te voeren. Ook al kruipt Hamas als laffe ratten weg in de door hun gegraven holen zodat hun eigen bevolkiong boven hun kan dienen als menselijk schild, want die Hamas verzetshelden zijn zo dapper dat ze volledig bereid zijn om tot de laatste Gazaanse burger door te vechten ... Gaza is dood? Lang leve Hamas!

Ik zelf ben voorstander van het uitroeien van Hamas, HezboAllah en ieder andere terroristische organisatie en ben tevens voorstander om Israël daar in te steunen in plaats van tegen te werken en ik vind dat wij, het Westen/NAVO, gezamenlijk met Israël en andere [ook Islamitische!] landen in die regio op zouden moeten trekken met als doel het Internationale terrorisme met wortel en tak uit te roeien! Inmiddels ben ik zelfs voorstander om ook Iran te bevrijden van hun wrede Islamistishe onderdrukkers alvorens het te laat is ...
.
.
Gesloten