Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 21:06
appelfflap schreef: 27 dec 2023 20:06 Gerard vindt 20 000 burgerdoden in gaza verdrietig (0,1%), Nimsky wil ze verdelgen
En weer ga je onverminderd door met anderen conclusies in de schoenen te schuiven die helemaal niet zijn getrokken. Nergens wordt dat over burgers beweerd -- integendeel: het is uitdrukkelijk de organistatie Hamas die moet worden verdelgd (hetgeen gelukkig ook gebeurt) en het gegeven dat daar burgerslachtoffers bij vallen - gezien Hamas z'n eigen infrastructuur heeft verweven met de civiele infrastructuur - wordt daarentegen juist betreurd, hetgeen met het woord "helaas" nogmaals expliciet wordt benadrukt.
Ik stel voor dat je dan eens beter nadenkt over hoe jij de zaken verwoord, want dat is in dit topic weldegelijk de indruk die ik krijg als ik jouw bijdragen lees. De conclusies waarvan jij beweert dat ze in je schoenen geschoven worden, zijn voornamelijk de conclusies die getrokken worden door je eigen bijdragen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

axxyanus schreef: 28 dec 2023 09:28
ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 21:06
appelfflap schreef: 27 dec 2023 20:06 Gerard vindt 20 000 burgerdoden in gaza verdrietig (0,1%), Nimsky wil ze verdelgen
En weer ga je onverminderd door met anderen conclusies in de schoenen te schuiven die helemaal niet zijn getrokken. Nergens wordt dat over burgers beweerd -- integendeel: het is uitdrukkelijk de organistatie Hamas die moet worden verdelgd (hetgeen gelukkig ook gebeurt) en het gegeven dat daar burgerslachtoffers bij vallen - gezien Hamas z'n eigen infrastructuur heeft verweven met de civiele infrastructuur - wordt daarentegen juist betreurd, hetgeen met het woord "helaas" nogmaals expliciet wordt benadrukt.
Ik stel voor dat je dan eens beter nadenkt over hoe jij de zaken verwoord, want dat is in dit topic weldegelijk de indruk die ik krijg als ik jouw bijdragen lees. De conclusies waarvan jij beweert dat ze in je schoenen geschoven worden, zijn voornamelijk de conclusies die getrokken worden door je eigen bijdragen.
Zeg maar waar ik beweer dat ik wil dat de burgerbevolking moet worden verdelgd. Het tegendeel is echter meermalen expliciet gesteld. Helderder dan het meermalen nadrukkelijk stellen kan iets niet worden verwoord.
dikkemick schreef: 28 dec 2023 08:58
ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 08:06
dikkemick schreef: 28 dec 2023 07:59 Gaan we leed vergelijken?
Baby's die verbrand worden? To hell voor diegene dat dat op zijn geweten heeft.
Maar diegene die dat gedaan heeft, heeft misschien wel familie in Gaza wonen. Familie welke nu gedecimeerd is waaronder ook kinderen. De kinderen die het nog overleefd hebben moeten dagelijks met honger en kou op zoek naar water en eten. Die kinderen zien hun ouders omkomen, hun thuis vernietigd worden. Die leven IEDERE DAG in angst!
Begrijp je het nog steeds niet? Misschien dat het zo ietwat duidelijker is: Er is geen morele equivalentie tussen actie OM baby's levend te verbranden, OM kinderen voor de ogen van hun ouders dood te folteren, OM de ontzielde ontkleede lichamen van verkrachte vrouwen feestelijk door de straten van Gaza te paraderen enerzijds en de jacht op de daders ervan anderzijds, waarbij helaas veel burgerslachtoffers te betreuren zijn (niet in de laatste plaats omdat de terroristen burgers als schild gebruiken). Aantallen en leed maken de morele ongelijkwaardigheid nergens ongedaan.
Mijn beste, ik had het over de wereldwijde visie die aan t kantelen is, omdat die jacht volkomen aan t doorslaan is. Netanyahu geeft nu het idee pas te stoppen als Gasa weer Israël heet en ook getolereerde (lees: Israëlische) inwoners heeft.
Nee. Je schreef: "Gaan we leed vergelijken?
Baby's die verbrand worden? To hell voor diegene dat dat op zijn geweten heeft.
Maar diegene die dat gedaan heeft, heeft misschien wel familie in Gaza wonen. Familie welke nu gedecimeerd is waaronder ook kinderen. De kinderen die het nog overleefd hebben moeten dagelijks met honger en kou op zoek naar water en eten. Die kinderen zien hun ouders omkomen, hun thuis vernietigd worden. Die leven IEDERE DAG in angst!
"

Mij ging het niet om leed te vergelijken, maar om de morele inequivalentie tussen actie om baby's levend te verbranden, om kinderen voor de ogen van hun ouders dood te folteren, om de ontzielde ontkleede lichamen van verkrachte vrouwen feestelijk door de straten van Gaza te paraderen enerzijds en de jacht op de daders ervan anderzijds, waarbij helaas veel burgerslachtoffers te betreuren zijn (niet in de laatste plaats omdat de terroristen burgers als schild gebruiken).
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 03:35 Hun mappen zijn accuraat gebleken en het ISW is een officieel instutuut. Bovendien komen de mappen overeen met de andere officiële bronnen.
Dat zeiden we ook van de Oekraine experts..

Er zijn nu geen neutrale waarnemers in Gaza, dus niemand weet hoe het zit. Want die neutrale mensen worden weggehouden door Israel. Kunnen ze dingen in elkaar flansen, zoals de tunnels onder een ziekenhuis etc.
Hoevaak moet nog worden herhaald dat het land Israel geen buitenpost is van een koloniale macht, maar een door de Verenigde Naties opgeroepen Joodse staat in een gebied met Joodse culturele binding dat voortkwam uit zelfbeschikking en de hang naar een veilige haven voor Joden, waar veel Joodse vluchtelingen uit Arabische landen en de rest van de wereld werden opgenomen in Israël?
Je leest mijn vraag niet. En dan is het de vraag of je het expres doet of per ongeluk.

Het zionisme is een politieke en nationale beweging die streeft naar het zelfbeschikkingsrecht van het Joodse volk en achter de oprichting staat van deze Joodse staat.
Het zionisme is er vooral op uit om het vermeende stuk land te claimen dat ze 2000 jaar geleden ook hadden. En dat is om verschillende redenen heel dom. Ten eerste woonden er al mensen in het stukje land waar de joden vroeger woonden. Dus die moeten verdreven worden.
Ten tweede: Plaats vergaan is weggegaan. We gaan ook de Friezen niet Frysia teruggeven, of de native Americans Amerika weer teruggeven en de Europeanen verdrijven naar elders.

Het zionisme is vooral een gruwelijk systeem. Van religie vermengd met politiek. Je zou er maar trots op wezen..

Heb je het boekwerk "100 jaren strijd tegen Palestina" al eens gelezen? Dan lees je dat het zionisme een complot is. Al bedacht in 1906.

Jood ben je indien je moeder Joods is, niet vanwege religie. Is je moeder joods, dan heb je het recht in Israel te wonen. Gijoer is een andere mogeliijkheid, maar zeer moeilijk en wordt meestal afgewezen. Bijbelse Joden hebben daar weinig mee te maken.
Dus je bent inderdaad gaan geloven in sprookjes. De meeste joden vandaag de dag zijn bekeerde joden. Bijvoorbeeld uit Rusland etc.
Daarom moeten de joden die nu in Israel wonen eens een DNA test doen. Kijken of ze nog afstammen van de joden die in de oudheid in Israel woonden. Ik denk dat de Palestijnen meer op de joden van toen lijken.

Daar hebben we het reeds legio malen over gehad en het is weinig zinvol het te herhalen. De Palestijnen hebben al heel veel kansen gehad op vrede en voorspoed, maar zijn doorgegaan met terrorisme. Daar plukken ze nu de zure vruchten van. Ditmaal laat Israel het niet bij een simpele militaire actie als voorheen, maar slacht men Hamas terecht af. Het gaat erg voorspoedig.
Hoe sta jij in de oorlog Oekraine-Rusland? Moet Oekraine nu vrede sluiten terwijl Rusland de Krim en andere delen van Oekraine ingenomen heeft? Of mag Oekraine vechten tot alle Russen weer in Rusland zitten?
Want dat is te vergelijken met hoe Israel en de Palestijnen erin staan. De Israeliers hebben delen ingenomen van waar vroeger de Palestijnen woonden, en toen een vredesvoorstel gedaan. Het is toch niet zo gek dat de Palestijnen daar niet in mee zijn gegaan?

Er waren ooit vergevorderde vredesbesprekingen en tweestatenplannen. Maar toen hebben Israelische extremisten de Palestijnse leider omver geschoten. Israel wil ook geen vrede.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

eat that!
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 10:42 Zeg maar waar ik beweer dat ik wil dat de burgerbevolking moet worden verdelgd. Het tegendeel is echter meermalen expliciet gesteld. Helderder dan het meermalen nadrukkelijk stellen kan iets niet worden verwoord.
Maar het gaat niet om wat je letterlijk beweert maar om de conclusies die getrokken kunnen worden uit wat je beweert.

En ja, als je met enorm enthousiame vertelt over hoe Hamas moet uitgeroeid worden maar langs de andere kant vaak geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen Hamas en de palestijnse burgerbevolking en voor de rest die burgerbevolking zelfs de verantwoordelijkheid in de schoenen schuift van wat hen nu overkomt, wegens een verkiezingsoverwinning van Hamas zovele jaren terug. Dan geef je de indruk dat de palestijnse bugerbevolking wat jouw betreft verdelgd mag worden.

Het moet misschien niet van jou, maar het lijkt er toch hard op dat dat een uitkomst is die je zou bevallen. En zaken expliciet tegenspreken is op zich niet genoeg. Als heel je retoriek in een bepaalde richting wijst, dan komt dat expliciet tegenspreken gewoon over als lippendienst. Daar overtuig je voor de rest niemand mee.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

[
quote=ChaimNimsky post_id=630152 time=1703756579
Mij ging het niet om leed te vergelijken, maar om de morele inequivalentie tussen actie om baby's levend te verbranden, om kinderen voor de ogen van hun ouders dood te folteren, om de ontzielde ontkleede lichamen van verkrachte vrouwen feestelijk door de straten van Gaza te paraderen enerzijds en de jacht op de daders ervan anderzijds, waarbij helaas veel burgerslachtoffers te betreuren zijn (niet in de laatste plaats omdat de terroristen burgers als schild gebruiken).
Morele inequivalentie dus.

60 jaar een bevolking onderdrukken, pesten, verjagen, vastzetten en doodschieten versus een 1 malige wanhoopsdaad door een organisatie die juist door deze 60 jaar onderdrukking ontstaan is.....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

axxyanus schreef: 28 dec 2023 12:24
ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 10:42 Zeg maar waar ik beweer dat ik wil dat de burgerbevolking moet worden verdelgd. Het tegendeel is echter meermalen expliciet gesteld. Helderder dan het meermalen nadrukkelijk stellen kan iets niet worden verwoord.
Maar het gaat niet om wat je letterlijk beweert maar om de conclusies die getrokken kunnen worden uit wat je beweert.

En ja, als je met enorm enthousiame vertelt over hoe Hamas moet uitgeroeid worden maar langs de andere kant vaak geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen Hamas en de palestijnse burgerbevolking en voor de rest die burgerbevolking zelfs de verantwoordelijkheid in de schoenen schuift van wat hen nu overkomt, wegens een verkiezingsoverwinning van Hamas zovele jaren terug. Dan geef je de indruk dat de palestijnse bugerbevolking wat jouw betreft verdelgd mag worden.

Het moet misschien niet van jou, maar het lijkt er toch hard op dat dat een uitkomst is die je zou bevallen. En zaken expliciet tegenspreken is op zich niet genoeg. Als heel je retoriek in een bepaalde richting wijst, dan komt dat expliciet tegenspreken gewoon over als lippendienst. Daar overtuig je voor de rest niemand mee.
Oh ja, ik vind heel hartstochtelijk dat Hamas uitgeroeid moet worden, ik haat ze en heb nooit zo erg van iets gewalgd dan van deze monsters die bewust baby's levend verbrandden, met graagte een ongeboren baby uit de buik van een moeder sneden en het een mes in het gezicht duwden, bewust en zelfs met genot kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelen, opzettelijk feestvierend de naakte dode lichamen van verkrachte vrouwen tentoonspreidden. En ja, ook vind ik het de schuld van de Palestijnen in Gaza dat Hamas aan de macht kwam in 2016, er nooit tegen hebben geprotesteerd, velen het in de straten hebben gevierd en er zelfs nu nog met ruim 70% van de bevolking achterstaan. Desondanks heb ik meermalen expliciet onderscheid gemaakt tussen de Hamas en de bevolking waarvan ik zeker niet vindt dat ze verdelgd moeten worden.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 28 dec 2023 11:11

eat that!
Die link leidt naar weinig meer dan je overige postings: een fout.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 12:43 Oh ja, ik vind heel hartstochtelijk dat Hamas uitgeroeid moet worden ik haat ze en heb nooit zo erg van iets gewalgd dan van lieden die bewust baby's levend verbrandden, doelbewust een ongeboren baby uit de buik van een moeder sneden en het een mes in het gezicht duwen, bewust en met genot kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelen, feestvierend de naakte dode lichamen van veerkrachte vrouwen tentoonspreidden. En ja, ook vind ik het de schuld van de Palestijnen in Gaza dat Hamas aan de macht kwam in 2016, er nooit tegen hebben geprotesteerd, velen het in de straten hebben gevierd en er zelfs nu nog met ruim 70% van de bevolking achterstaan. Desondanks heb ik meermalen expliciet onderscheid gemaakt tussen de Hamas en de bevolking waarvan ik zeker niet vindt dat ze verdelgd moeten worden.
Heb je die dingen gezien? Of heb je ze van horen zeggen..
Er zouden namelijk ook baby's onthoofd zijn, en dat bleek ook een hoax..

Hamas kwam al in 2006 aan de macht en daarna is er geen verkiezing meer geweest...

Dit was het filmpje dat een error aangaf. Een joodse leider die precies de vinger op de zere plek legt wat betreft zionisme..

Er zijn wel degelijk protesten geweest tegen Hamas. Maar wat weet jij daarvan, als je niet in Gaza woont en je jaren niet bekommert hebt om de mensen in de Gazastrook?

https://www.groene.nl/artikel/onze-lijd ... on-in-2006
Op 1 augustus dit jaar trokken honderden demonstranten door de smalle straten van Gaza, de Palestijnse vlag hoog in de lucht. ‘Vrijheid, vrijheid, vrijheid!’ is te horen op filmpjes op internet. ‘Het volk eist het neerhalen van het Hamas-regime.’ Spandoeken dragen duidelijke boodschappen: ‘Wij willen vrijheid’, ‘Wij willen elektriciteit’, ‘Wij willen water’. Vrouwen kijken toe vanuit ramen en vanaf daken. Hamas-leden vallen de demonstranten aan met knuppels en stokken en de demonstranten vluchten weg, zoals te zien is in een andere video op Facebook. ‘Het regime in Gaza duldt geen kritiek’, zegt Al-Natour. Op protesten reageert Hamas altijd met repressie.
Op zijn Facebook-pagina heeft hij veel kritiek op Hamas. Maar dat heeft een prijs. ‘Binnen 24 uur moet je je melden bij de interne veiligheidsdienst voor ondervraging’, staat te lezen bij een foto die hij in 2019 deelde. Tientallen steunbetuigingen van Gazanen weerhouden hem ervan om te gaan. ‘Ik ben herhaaldelijk gearresteerd onder de beschuldiging van “minachting van de hooggeplaatsten”. De laatste keer zat ik tien dagen vast in een duistere gevangenis, waar ik bruut werd gemarteld, zowel mentaal als fysiek’, vertelt hij.

Hamas jaagt ook op journalisten. Al-Natour is vaak hun advocaat, maar zijn succes in de rechtbank is beperkt. ‘We bereiken meer via sociale media.’ Enkele maanden geleden deelde hij op Facebook een aangrijpende foto van de jonge journalist Hani Abu Ruzk, die door Hamas werd gearresteerd omdat hij op een openbare plaats filmde zonder toestemming. ‘Ik probeerde voor hem te pleiten, maar mijn inspanningen waren tevergeefs. Het was de krachtige reactie van mensen op mijn post op Facebook die Hamas dwong om hem na twee dagen gevangenschap vrij te laten.’

‘De wortels van de Wij Willen Leven-beweging gaan verder terug dan 2019’, zegt Mohammed, een filmregisseur en kunstenaar in Amsterdam. Op zijn verzoek is zijn naam gefingeerd om de veiligheid van zijn vrouw en twee kinderen te waarborgen die nog steeds in Gaza zijn, in afwachting van gezinshereniging. In de grote eetzaal van het opvanghostel doet hij zijn verhaal.

Vanaf 2014 nam hij in Gaza deel aan talloze protesten en organiseerde hij workshops en seminars over mensenrechten, tot het moment waarop hij uit Gaza vluchtte. Net als Al-Natour is hij vele malen gearresteerd en ondervraagd door de veiligheidsdiensten van Hamas.

Na een evenement werd hij op weg naar huis tegengehouden door gewapende Hamas-strijders. ‘Ik kreeg een klap op mijn hoofd en verloor het bewustzijn. Toen ik bijkwam, lag ik midden op straat’, zegt hij. ‘Ze wilden blijkbaar dat ik door een auto overreden zou worden. Een goede manier om me te elimineren zonder hun handen vuil te maken. In hun ogen ben ik als kunstenaar een ongelovige, een spion en een buikdanseres.’
Lekker makkelijk om te protesteren tegen Hamas, als je daarna kapot gemaakt wordt. Een beetje zoals verzet plegen in WOII, alleen weggelegd voor een klein groepje dapperen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 12:43 Desondanks heb ik meermalen expliciet onderscheid gemaakt tussen de Hamas en de bevolking waarvan ik zeker niet vindt dat ze verdelgd moeten worden.
klassieke retoriek van een populist

je gooit ze op een hoop tot je kritiek krijgt
plots maak je een onderscheid om ze dan 3 dagen later weer op dezelfde hoop te gooien
je discours is duidelijk Nimsky

op pagina 1 was je al half aan het vieren dat Israel nog moest beginnen (ook al waren er toen al een paar duizend burgers dood)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het wachten is nu op de kentering, want ALS Israël zo door gaat.....en dat gaat ze...
DAN breekt wereldwijd wederom de pleuris uit.
En dan kunnen ze het massaal op antisemitisme gooien terwijl dat er niets mee te maken heeft.

En kijk....ze zijn op de goede weg!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... oever.html
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 28 dec 2023 12:57 Heb je die dingen gezien? Of heb je ze van horen zeggen.
Legio journalisten zijn de beelden getoond.

Er zouden namelijk ook baby's onthoofd zijn, en dat bleek ook een hoax..[/quote]Verbrand, uit de buik gesneden, een mes in het hoofd gedrukt gekregen.
Hamas kwam al in 2006 aan de macht en daarna is er geen verkiezing meer geweest... Lekker makkelijk om te protesteren tegen Hamas, als je daarna kapot gemaakt wordt. Een beetje zoals verzet plegen in WOII, alleen weggelegd voor een klein groepje dapperen.
En wordt nog steeds door 70% gesteund.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 28 dec 2023 13:13 En wordt nog steeds door 70% gesteund.
ff checken met google

https://www.washingtonpost.com/world/20 ... ne-israel/
bv over de verkiezing in 2006
recently observed that in no single district in Gaza did Hamas win a majority of votes. At present, children make up roughly half of Gaza’s population, meaning only a fraction of the territory’s current population ever cast a ballot for Hamas.

zie je altijd opnieuw bij populisten zoals jij
alles op 1 hoop gooien, wordt je erop aangesproken heb je het uiteraard zo niet bedoeld en begrijpt iedereen je verkeerd
nu goed
zoals iedereen weet. Herhaal een leugen vaak genoeg, mensen zullen ze wel geloven
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De vraag blijft dan, hoe lang kun je pro blijven, zelfs als je de kok van Netanyahu bent houdt dit een keer op!
Wanneer bereikt dit boevenregime haar grens?
Wat mij betreft zo snel mogelijk. Israël moet inmiddels teruggefloten worden want we zien dat ook de ellende op de westelijke Jordaan oever doorgaat.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 28 dec 2023 13:22ff checken met google

https://www.washingtonpost.com/world/20 ... ne-israel/
bv over de verkiezing in 2006
recently observed that in no single district in Gaza did Hamas win a majority of votes. At present, children make up roughly half of Gaza’s population, meaning only a fraction of the territory’s current population ever cast a ballot for Hamas.
Dat gaat over de verkieziningen in 2006. Dit betreft een poll van nu:

En deze:
https://edition.cnn.com/2023/12/21/midd ... index.html
En deze:
https://www.haaretz.com/middle-east-new ... e9eeef0000
Zionist
Gesloten