Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 27 dec 2023 14:32
HierEnNu schreef: 27 dec 2023 14:19
Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers.
Op grond van welke bewijzen[!] beweer jij
dat verreweg de meeste doden zijn gevallen onder 'onschuldige' burgers?
In jouw ogen zullen alle Palestijnen ongedierte zijn, zulks is ons inmiddels wel duidelijk.
ALS alle Palestijnen ongedierte is
DAN maakt een dode meer niet uit
Ik vind het oprecht schandalig dat jij beweert dat alle Palestijnen ongedierte is,
ook zoals je dat nu doet in de vorm van jouw AlsDannetje!!

Nergens en nooit heb ik beweerd dat alle Palestijnen ongedierte zijn in mijn ogen en hoe zulks in jouw ogen duidelijk is? Zulks is voor mij een raadsel, maar wat je me nu weer toeschrijft gaat er wat mij betreft verder over dan toen je mij als Netanyahu aanschreef en
ik maak daar dan ook melding van!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 27 dec 2023 14:24
Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden in de wereld. :evil:
Nou?
  • "Das nie wieder!"
zijn er kennelijk ook al heel veel vergeten hoor!
Nou, doe dan maar een partijtje dodelijke overproportionele razernij jegens burgers... Heb je dán wat? En als het even tegen zit krijg je dat in veelvoud allemaal een keer, eens, dus ooit, dubbel en dwars terug.
Haat kan ellendig op je terugslaan.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 27 dec 2023 15:19
Nergens en nooit heb ik beweerd dat alle Palestijnen ongedierte zijn in mijn ogen en hoe zulks in jouw ogen duidelijk is? Zulks is voor mij een raadsel, maar wat je me nu weer toeschrijft gaat er wat mij betreft verder over dan toen je mij als Netanyahu aanschreef en
ALS je zo pro Palestijnse bevolking bent
DAN laat je dat NIET merken middels je bijdragen. Nergens heb ik gemerkt dat jij Israëls reactie inmiddels niet meer proportioneel vindt. En DUS trek ik die conclusie.

En de proportionaliteit gaat maar door!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 27 dec 2023 15:42
DAN laat je dat NIET merken middels je bijdragen. Nergens heb ik gemerkt dat jij Israëls reactie inmiddels niet meer proportioneel vindt. En DUS trek ik die conclusie.

Wie Israel niet expliciet veroordeeld zoals jij dat doet, vindt Palestijnen "ongedierte"?
En hierboven beweerde je dat Gaza wordt "uitgeroeid" terwijl minder dan 0,1% van de bevolking is omgekomen.

Misschien wordt het tijd voor wat proportionaliteit in de reacties ?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 27 dec 2023 16:44
dikkemick schreef: 27 dec 2023 15:42

Wie Israel niet expliciet veroordeeld zoals jij dat doet, vindt Palestijnen "ongedierte"?
En hierboven beweerde je dat Gaza wordt "uitgeroeid" terwijl minder dan 0,1% van de bevolking is omgekomen.

Misschien wordt het tijd voor wat proportionaliteit in de reacties ?
Wat ik lees: Meer dan 21.000 Palestijnen gedood in Gaza"
Zeker 55.243 Palestijnen raakten gewond.
Verder is Gaza VERWOEST! Welke proportionaliteit hebben we t nu over?

Uit de analyse, gebaseerd op de meest recente data van 16 december, blijkt dat naar verwachting 36 tot 45 procent van alle gebouwen in Gaza beschadigd is. In het noorden, waar sinds het begin hevig gevochten is, zelfs twee derde. "We zien vooral veel wijdverspreide schade in het noorden van Gaza, maar het verplaatst zich steeds meer naar het zuiden, vooral in Khan Younis", zegt onderzoeker Jamon van den Hoek.

Huizen, wegen, landbouwgrond, ziekenhuizen, telefoonmasten....alles KAPUT! Proportioneel KAPUT, dat wel natuurlijk!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 27 dec 2023 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 27 dec 2023 14:24
Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden in de wereld. :evil:
Nou?
  • "Das nie wieder!"
zijn er kennelijk ook al heel veel vergeten hoor!
Je vergelijkt het doden van 1200 mensen met de dood van 6 miljoen mensen? Echt, sjapoo...

Dan ben je wel uitgeluld denk ik, qua inhoudelijkheid..
Of je bent te veel geïndoctrineerd door die pro Israëlische organisaties die graag overal de holocaust bij halen :^o
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 27 dec 2023 12:57 Demagogie.
Hoe verdrietig ieder burgerslachtoffer in een oorlog ook is: het dodental bedraagt minder dan 0,1% van de bevolking, waarvan een aanzienlijk deel Hamas strijders. De bevolking van Gaza groeit in 2023 en zal dat ook in 2024 weer doen.
Je bent niet goed bij je paasei.. Ten eerste, wie zegt dat een aanzienlijk deel Hamas strijders zijn?
Was het niet Nethanyalul die beweerde dat iedere burger OF een hamas strijder, of een Hamas supporter was? En dat die kinderen die omkomen potentiele Hamas leden zijn (wat wel zo is, dankzij Nethanyalul en zijn manier van denken, de ironie)...

Plus, heb je wel gezien hoe Gaza eruit ziet? Het hele Noorden is vernietigd, en het Zuiden word nu gebombardeerd en vernietigd.. Dat maakt die percentage aan DODEN niet minder erg. En de mensen die niet gedood zijn zijn gewond, misschien wel voor hun leven..

Schrijnend dat je dit soort teksten heb, net NA kerst. Feest van de vrede #-o
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 27 dec 2023 15:19 Zulks is voor mij een raadsel, maar wat je me nu weer toeschrijft gaat er wat mij betreft verder over dan toen je mij als Netanyahu aanschreef en
Ben je al lid van de NSB
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Berjan schreef: 27 dec 2023 17:33
HierEnNu schreef: 27 dec 2023 15:19 Zulks is voor mij een raadsel, maar wat je me nu weer toeschrijft gaat er wat mij betreft verder over dan toen je mij als Netanyahu aanschreef en
Ben je al lid van de NSB
Berjan schreef:
gerard_m schreef: 27 dec 2023 12:57 Demagogie.
Hoe verdrietig ieder burgerslachtoffer in een oorlog ook is: het dodental bedraagt minder dan 0,1% van de bevolking, waarvan een aanzienlijk deel Hamas strijders. De bevolking van Gaza groeit in 2023 en zal dat ook in 2024 weer doen.
Je bent niet goed bij je paasei..
Ophouden met op deze klierende manier zwartmaken van gesprekspartner.
Born OK the first time
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 11:23
Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14
ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 10:47 Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts geklaag erover.
O, prachtig.
Inderdaad.
Maar.. zó is het niet moeilijk. Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers. Als je daar niet op let...
En als je alles kapot bombardeert tot aan schooltjes, ziekenhuizen en bakkertjes etc. dan lost het probleem zichzelf op.
Omdat daar Hamas zich verschuilt, verliezen deze plaatsen hun rechtmatige bescherming en heeft Israel het recht ze te vernietigen. Ben zelf teleurgesteld dat het IDF daar terughoudend mee is, want de strijd kan effectiever.

Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden. :evil:
Ik wens de Palestijnen "succes" bij hun volgende terroristische aanval. Gaat Israel nog een stapje verder. Israel gaat er telkens slechts op vooruit; bij iedere oorlog en elke Intifada.
Je bent echt van het padje af gegaan ChaimNisky.. Ik denk dat niemand jou meer tot reden kan brengen.. En dat net nadat iedereen kerst heeft gevierd, feest van de vrede...

Je hebt zelf ooit gezegd tegen kolonialisme te zijn. Maar je hebt blijkbaar niet door dat juist HAMAS komt door de kolonisten van Israel.. Want tot nu aan toe heeft Hamas geen aanslagen gepleegd in het buitenland. Dus ze zijn geen ordinaire terreurgroep (wat bepaalde mensen hier wel roepen trouwens, jij ook).
Dus het schijnt niet bij je op te komen dat je hypocriet bent door nu wel Hamas kapot te willen zien, terwijl je zelf tegen kolonisten bent. Oorzaak en gevolg schijn je niet door te hebben.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik heb meerdere keren aangegeven:
"Probeer bij je zelf te blijven, voordat je anderen woorden toeschrijft, die niet zijn geschreven.
Het stoort me echter wel, dat steeds weer anderen woorden en conclusies in de schoenen geschoven worden door slecht begrijpend lezen.
Vaak met bijvoorbeeld "alsdannetjes", die vaak logischerwijze niet blijken te kloppen.

Als er voldoende tegenweer is, en meestal is dat er ook, dan hoeft de moderatie niet in te grijpen."

Ook worden woorden vaak letterlijk genomen op een uitgelichte zin, als het geheel van zijn bericht duidelijk sarcastisch is. (bijv. vaak van dikkemick)
In een topic vragen om bewijzen is irreëel, daar veel geschreven wordt oiv. emoties en de berichten vaak verkeerd gelezen/begrepen worden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 27 dec 2023 17:43... En dat net nadat iedereen kerst heeft gevierd, feest van de vrede...
Ben geen christen en heb kerst nooit gevierd. Heb deze kerst in vreugde doorgebracht vanwege het blijde nieuws uit Israel tegen Hamas.
Je hebt zelf ooit gezegd tegen kolonialisme te zijn. Maar je hebt blijkbaar niet door dat juist HAMAS komt door de kolonisten van Israel.
Ben een trotse Zionist. Israel is geen buitenpost van een koloniale macht, maar een door de Verenigde Naties opgeroepen Joodse staat in een gebied met Joodse culturele binding dat voortkwam uit zelfbeschikking en de hang naar een veilige haven voor Joden, waar veel Joodse vluchtelingen uit Arabische landen en de rest van de wereld werden opgenomen in Israël. Nu hebben we een van de beste legers, de beste inlichtingendiensten, nucleaire wapens en hebben nog nooit een oorlog verloren. Wie onze kinderen wil vernietigen, zul je om z'n eigen kinderen horen krijzen.
Dus het schijnt niet bij je op te komen dat je hypocriet bent door nu wel Hamas kapot te willen zien,...
Het is hier groot feest, want Hamas wordt verdelgd, in de pan gehakt. Dat daar helaas ook burgerslachtoffers bij vallen is logisch, aangezien Hamas zich tussen hen verschuilt. Dit is de realiteit die nog maanden zal aanhouden -- laat de werkelijkheid niet verstoren door het loze geklaag van degenen die daar niet mee kunnen leven. Het eind van Hamas is na zoveel aanslagen en helemaal na 7 Oktober, voor mij iets om groots te vieren.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard
je noemt mijn antwoord een complot omdat Israel er ook een hek kan rond zetten?
je hebt je antwoord gekregen. vernietig de ziekenhuizen betekent dat de burgers weg moeten en niet terug kunnen en/of mogen = etnische zuviering
volgens experten is het tevens genocide

Maria
Gerard vindt 20 000 burgerdoden in gaza verdrietig (0,1%), Nimsky wil ze verdelgen
kerstmis is duidelijk gedaan en geen idee wat ik met diens percentage moet.
Berjan heeft een punt denk ik
Laatst gewijzigd door appelfflap op 27 dec 2023 20:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 19:47Ben geen christen en heb kerst nooit gevierd. Heb deze kerst in vreugde doorgebracht vanwege het blijde nieuws uit Israel tegen Hamas.
Dus omdat je geen christen bent vier je geen kerst :roll:

Kerst is nou eenmaal in het Westen een feest van de vrede. Zelfs in WOI gingen de Duitsers en de Engelsen toen vriendelijk met elkaar om.

Ben een trotse Zionist. Israel is geen buitenpost van een koloniale macht, maar een door de Verenigde Naties opgeroepen Joodse staat in een gebied met Joodse culturele binding dat voortkwam uit zelfbeschikking en de hang naar een veilige haven voor Joden, waar veel Joodse vluchtelingen uit Arabische landen en de rest van de wereld werden opgenomen in Israël. Nu hebben we een van de beste legers, de beste inlichtingendiensten, nucleaire wapens en hebben nog nooit een oorlog verloren. Wie onze kinderen wil vernietigen, zul je om z'n eigen kinderen horen krijzen.
Serieus? Volgens mij zei je net na 7 Oktober dat je tegen de kolonisten was. Maar nu ineens ben je helemaal omgedraaid?

Israel is een mislukte poging om de joden een plek te geven.
De VN heeft Israel zo vaak op de vingers getikt, dus best wel ironisch om je nu te beroepen op "door de VN uitgeroepen joodse staat"...

een van de beste legers? Ja, als de propaganda gelooft, dan wel ja. Waar ze zeggen dat ze in drie dagen tijd veertien doden te betreuren hebben, terwijl op YT berichten zijn van het in de pan gehakt worden van de DFI.
Veel doden die op 7 oktober onder Israeliers zijn gevallen komen voort uit de acties van de DFI.

]Het is hier groot feest, want Hamas wordt verdelgd, in de pan gehakt. Dat daar helaas ook burgerslachtoffers bij vallen is logisch, aangezien Hamas zich tussen hen verschuilt. Dit is de realiteit die nog maanden zal aanhouden -- laat de werkelijkheid niet verstoren door het loze geklaag van degenen die daar niet mee kunnen leven. Het eind van Hamas is na zoveel aanslagen en helemaal na 7 Oktober, voor mij iets om groots te vieren.
Zonde dat je nooit reageert als je een tegengas krijgt.. Want je blijft maar dezelfde onzin verkondigen. Namelijk dat Hamas zich onder de burgers verschuilt. Israel heeft een regulier leger, Hamas is een terreurorganisatie of een verzetsorganisatie. Die hebben een paar pluspunten tegen over de DFI. Namelijk de tunnels, en het feit dat ze lijken op gewone burgers..
Jullie hebben de rest, namelijk vliegtuigen, inlichtingen en het feit dat het Westen voor jullie is. Laat die van Hamas dan ook iets hebben.

Als jullie nou eens de palestijnen als normale mensen zouden zien, dan zou er geen Hamas zijn. Want Hamas richt zich enkel op de koloniale bezetter Israel. Niet op het Westen of op mensen die niet van de islam zijn..
Ook al beweer je hier wel telkens dat als Hamas wint van Israel dat ze dan verder zouden gaan. Maar dat is koffiedik kijken, zoals Rusland welke verder zou gaan als ze winnen van Oekraine. Propaganda.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Wat me ook opvalt van de moderators hier is dat ze wel reageren op "nsb" "weg kwijt", maar dat de andere kant van alles mag schrijven over Palestijnen die ondieren zijn. Uitroeien van mensen etc...

Meet dan met twee maten, en geef die mensen ook eens op hun flikker.
Gesloten