Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 27 dec 2023 06:48 Sigrid Kaag wordt coördinator hulp en wederopbouw in Gaza...

Nog even geduld Sigrid, Netanyahu gaat Nog even door met zijn bombardementen totdat er werkelijk NIETS meer over is van Gaza (en inwoners).
Maar zij kan er goed aan verdienen..
** ¥ **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 22 dec 2023 18:12 dan blijft de vraag waarom Israël zoveel moeite doet om ziekenhuizen aan te vallen
je moet gewoon willen zien, lezen en horen wat Israelisch toppolitici vertellen en wat oa militairen in de praktijk uitvoeren.

Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) meer in eht noorden dan kunnen de gevluchte palestijnen straks onmogelijk terug naar het noorden. tot daar bv de onzin vd term evacueren (die impliceert een terugkeer)
Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) dan moetne de zwaarst gewonden verzorgd worden in eht buitenland (bv Egypte), denk je dat Israel die terug zal toelaten in Gaza?

doe je oogkleppen af, kijk ff ook naar de westbank, en dan zie je wat Israel aan het doen is, het is echt geen zelfverdediging voor het eigen existentieel overleven

kijk naar nimsky
die heeft het in volgend over ongedierte verdelgen.
https://historiek.net/der-ewige-jude-na ... ilm/80838/
heir gebeurde dit ook
Laatst gewijzigd door appelfflap op 27 dec 2023 11:09, 3 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 27 dec 2023 10:43 die heeft het ondertussen over ongedierte verdelgen.
klassieke retoriek voor totalitaire regime's die een totale vernietiging van plan of aan eht voorbereiden zijn.
Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts loos geklaag erover.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 10:47
appelfflap schreef: 27 dec 2023 10:43 die heeft het ondertussen over ongedierte verdelgen.
klassieke retoriek voor totalitaire regime's die een totale vernietiging van plan of aan eht voorbereiden zijn.
Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts geklaag erover.
O, prachtig.
Maar.. zó is het niet moeilijk. Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers. Als je daar niet op let...
En als je alles kapot bombardeert tot aan schooltjes, ziekenhuizen en bakkertjes etc. dan lost het probleem zichzelf op.
Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden in de wereld. :evil:
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14
ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 10:47 Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts geklaag erover.
O, prachtig.
Inderdaad.
Maar.. zó is het niet moeilijk. Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers. Als je daar niet op let...
En als je alles kapot bombardeert tot aan schooltjes, ziekenhuizen en bakkertjes etc. dan lost het probleem zichzelf op.
Omdat daar Hamas zich verschuilt, verliezen deze plaatsen hun rechtmatige bescherming en heeft Israel het recht ze te vernietigen. Ben zelf teleurgesteld dat het IDF daar terughoudend mee is, want de strijd kan effectiever.

Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden. :evil:
Ik wens de Palestijnen "succes" bij hun volgende terroristische aanval. Gaat Israel nog een stapje verder. Israel gaat er telkens slechts op vooruit; bij iedere oorlog en elke Intifada.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 27 dec 2023 10:47
Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts loos geklaag erover.
Je hebt een punt. Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.
Het Hamas gedachtegoed echter....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 27 dec 2023 10:43 je moet gewoon willen zien, lezen en horen wat Israelisch toppolitici vertellen en wat oa militairen in de praktijk uitvoeren.

Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) meer in eht noorden dan kunnen de gevluchte palestijnen straks onmogelijk terug naar het noorden. tot daar bv de onzin vd term evacueren (die impliceert een terugkeer)
Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) dan moetne de zwaarst gewonden verzorgd worden in eht buitenland (bv Egypte), denk je dat Israel die terug zal toelaten in Gaza?
Ik zie helemaal niets in de werkelijkheid, slechts jouw voorspellingen die veel weg hebben van een complottheorie.
Je suggereert dat ziekenhuizen worden vernietigd met als doel het definitief verdrijven van 2,5 mln. bewoners uit Gaza.

STEL dat de Israëlische politiek dit over de hele breedte inderdaad zou willen (dus niet alleen wat rechtse hardliners) en interesse heeft in dit strookje woestijn. Dan nog zou het een totaal onzinnige strategie zijn. Om mensen te verdrijven, hoef je geen ziekenhuizen plat te gooien. De meeste mensen zijn allang uit Noord Gaza weg en je kunt eenvoudig weg een hek plaatsen als je ze niet meer terug wilt laten keren.
Het zou ook totaal onrealistisch zijn: geen enkel land gaat die 2,5 mln. Palestijnen opnemen. Ook zal de VS dit nooit accepteren.

Tal van (westerse) hulporganisaties staan al klaar om na de oorlog de hele boel weer op te bouwen en dat zal ook gaan gebeuren.
Ex-minister Kaag is al benoemd als VN coördinator voor wederopbouw.

--------------------------
Dikkemick schreef:e hebt een punt. Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.
Demagogie.
Hoe verdrietig ieder burgerslachtoffer in een oorlog ook is: het dodental bedraagt minder dan 0,1% van de bevolking, waarvan een aanzienlijk deel Hamas strijders. De bevolking van Gaza groeit in 2023 en zal dat ook in 2024 weer doen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 27 dec 2023 12:57
appelfflap schreef: 27 dec 2023 10:43 je moet gewoon willen zien, lezen en horen wat Israelisch toppolitici vertellen en wat oa militairen in de praktijk uitvoeren.

Ik zie helemaal niets in de werkelijkheid, slechts jouw voorspellingen die veel weg hebben van een complottheorie.
Je suggereert dat ziekenhuizen worden vernietigd met als doel het definitief verdrijven van 2,5 mln. bewoners uit Gaza.

STEL dat de Israëlische politiek dit over de hele breedte inderdaad zou willen (dus niet alleen wat rechtse hardliners) en interesse heeft in dit strookje woestijn. Dan nog zou het een totaal onzinnige strategie zijn. Om mensen te verdrijven, hoef je geen ziekenhuizen plat te gooien. De meeste mensen zijn allang uit Noord Gaza weg en je kunt eenvoudig weg een hek plaatsen als je ze niet meer terug wilt laten keren.
Het zou ook totaal onrealistisch zijn: geen enkel land gaat die 2,5 mln. Palestijnen opnemen. Ook zal de VS dit nooit accepteren.

Tal van (westerse) hulporganisaties staan al klaar om na de oorlog de hele boel weer op te bouwen en dat zal ook gaan gebeuren.
Ex-minister Kaag is al benoemd als VN coördinator voor wederopbouw.

--------------------------
Dikkemick schreef:e hebt een punt. Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.
Demagogie.
Hoe verdrietig ieder burgerslachtoffer in een oorlog ook is: het dodental bedraagt minder dan 0,1% van de bevolking, waarvan een aanzienlijk deel Hamas strijders. De bevolking van Gaza groeit in 2023 en zal dat ook in 2024 weer doen.
En even fictief: stel dat Palestijnen of Arabieren dat nou eens in die mate zouden doen met Israëliers. Dan wordt
de argumentatie vast weer heel anders. Elk mensenleven verloren is inderdaad verdriet. En elk teveel kan op
je terugslaan.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 24 dec 2023 11:26
dikkemick schreef: 23 dec 2023 14:03En ik maar naïef de overtuiging hebben dat artsen een andere eed afleggen.
Volgens mij zegt dit veel over de Israelische maatschappij,
een kanarie in de koolmijn als het ware
Je hebt het verderop over 'de antiSemitismekaart trekken' en
je gebruikt die krachtterm om moverende redenen regelmatig,
maar wat zegt het volgens jou over iemand die schrijft
  • "Volgens mij zegt dit veel over de Israelische maatschappij,
    een kanarie in de koolmijn als het ware"
en daarmee de gehele Israëlische maatschappij als geheel over één kam scherend aan de hand van uitlatingen van een groepje van 100 landgenoten uit die Israelische maatschappij?
Jij kunt het weten want jij schreef het, dus:
  • ALS
    • wat je schreef NIET gebaseerd is op antioSemitisme,
    DAN
    • op welk vooroordeel dan WEL?

appelfflap schreef:Ik zie dat B.S. opnieuw de antisemitismekaart trekt.
    Iemand van Antisemitisme beschuldigen omdat
    die verwijst naar de mensenrechten?
    Ik heb ff teruggelezen, maar herken in B.S. zijnhaar schrijfsel
    geenszins hetgeen jij hemhaar van hebt beschuldigd:
    B.S. schreef: 23 dec 2023 18:25 'Israëlisch propaganda pr' beter op orde helpt niet tegen antisemitisme.
    Dat is er al overal.
    Waar/hoe leesbegrijp jij uit:
    • dat B.S. opnieuw de antisemitismekaart trekt
    • dat B.S. iemand {?wie dan?] van Antisemitisme beschuldigt
    • omdat die iemand {?wie dan?] verwijst naar de mensenrechten.
    :?: :?: :?:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 27 dec 2023 10:43kijk naar nimsky
die heeft het in volgend over ongedierte verdelgen.
https://historiek.net/der-ewige-jude-na ... ilm/80838/
heir gebeurde dit ook
Vergelijkingen trekken tussen het hedendaags Israëlische beleid en
dat van de Nazi’s is een vorm van antiSemitsme! Zie eventueel:
CIDI schreef:
Wat is antisemitisme?

:scissors:

Voorbeelden van de manieren
waarop antisemitisme zich uit in verband met de staat Israel:
  • vergelijkingen trekken tussen het hedendaags Israëlische beleid en dat van de Nazi’s.
:scissors:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers.
Op grond van welke bewijzen[!] beweer jij
dat verreweg de meeste doden zijn gevallen onder 'onschuldige' burgers?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 27 dec 2023 13:58
  • ALS
    DAN
Amaai, van "poisoning the well" gesproken. Zo kan ik het ook wel:
  • ALS
    • wat je schreef NIET niet het gevolg is van complete idiotie,
    DAN
    • Met welke slechte bedoelingen stel jij zulke vragen dan WEL?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden in de wereld. :evil:
Nou?
  • "Das nie wieder!"
zijn er kennelijk ook al heel veel vergeten hoor!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 27 dec 2023 14:19
Gerard R. schreef: 27 dec 2023 11:14Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers.
Op grond van welke bewijzen[!] beweer jij
dat verreweg de meeste doden zijn gevallen onder 'onschuldige' burgers?
In jouw ogen zullen alle Palestijnen ongedierte zijn, zulks is ons inmiddels wel duidelijk.
ALS alle Palestijnen ongedierte is
DAN maakt een dode meer niet uit
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 27 dec 2023 14:22
HierEnNu schreef: 27 dec 2023 13:58
  • ALS
    DAN
Amaai, van "poisoning the well" gesproken. Zo kan ik het ook wel:
  • ALS
    • wat je schreef NIET niet het gevolg is van complete idiotie,
    DAN
    • Met welke slechte bedoelingen stel jij zulke vragen dan WEL?
"Poisoning the well"? Is zulks zo iets als
  • 'Framing en Quaestio decisis'?
en heb je daar ook zo een Latijnse term voor? Om terug te komen op jouw[!] "poisoning the well"AlsDannetje, daar reageer ik welwillend op nu ik inmiddels gewend ben geraakt aan de impertinente manier van AlsDan vragen stellen waar hier om moverende redenen zo gretig gebruik van wordt gemaakt:
  • ik stel die vragen
    • vanuit mijn oprechte nieuwsgierigheid en
    • om te voorkomen dat wat ik uit het geschrevene begrijp iets anders is
      dan hetgeen bedoeld werd door de schrijver.
Jij was notabene zelf degene die me bijbracht dat als iemand iets schrijft ik niet zomaar aan kan nemen dat diegene bedoelt wat ik begrijp. Alsnog dank daarvoor! Dus doe ik navraag wat diegene concreet bedoelt. Heb ik jouw wijze lessen niet goed begrepen dan?

Hoe komt het dat jijzelf nu[?] niet verder kunt/wilt denken
  • [?of waren het door de omstandigheden oprispende emoties?]
dan zomaar aannemen dat wat ik schreef bedoeld is zoals jij het begrijpt als
  • "poisoning the well"
en als gevolg van complete idiotie en/of met welke slechte bedoelingen?

Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar de inhoud van jouw projectie op mij:
wat herkende je concreet in mijn bedoelingen?
Gesloten