Maar zij kan er goed aan verdienen..
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
** ¥ **
-
appelfflap
- Banned
je moet gewoon willen zien, lezen en horen wat Israelisch toppolitici vertellen en wat oa militairen in de praktijk uitvoeren.
Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) meer in eht noorden dan kunnen de gevluchte palestijnen straks onmogelijk terug naar het noorden. tot daar bv de onzin vd term evacueren (die impliceert een terugkeer)
Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) dan moetne de zwaarst gewonden verzorgd worden in eht buitenland (bv Egypte), denk je dat Israel die terug zal toelaten in Gaza?
doe je oogkleppen af, kijk ff ook naar de westbank, en dan zie je wat Israel aan het doen is, het is echt geen zelfverdediging voor het eigen existentieel overleven
kijk naar nimsky
die heeft het in volgend over ongedierte verdelgen.
https://historiek.net/der-ewige-jude-na ... ilm/80838/
heir gebeurde dit ook
Laatst gewijzigd door appelfflap op 27 dec 2023 11:09, 3 keer totaal gewijzigd.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts loos geklaag erover.appelfflap schreef: ↑27 dec 2023 10:43 die heeft het ondertussen over ongedierte verdelgen.
klassieke retoriek voor totalitaire regime's die een totale vernietiging van plan of aan eht voorbereiden zijn.
Zionist
O, prachtig.ChaimNimsky schreef: ↑27 dec 2023 10:47Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts geklaag erover.appelfflap schreef: ↑27 dec 2023 10:43 die heeft het ondertussen over ongedierte verdelgen.
klassieke retoriek voor totalitaire regime's die een totale vernietiging van plan of aan eht voorbereiden zijn.
Maar.. zó is het niet moeilijk. Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers. Als je daar niet op let...
En als je alles kapot bombardeert tot aan schooltjes, ziekenhuizen en bakkertjes etc. dan lost het probleem zichzelf op.
Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden in de wereld.
** ¥ **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Inderdaad.Gerard R. schreef: ↑27 dec 2023 11:14O, prachtig.ChaimNimsky schreef: ↑27 dec 2023 10:47 Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts geklaag erover.
Omdat daar Hamas zich verschuilt, verliezen deze plaatsen hun rechtmatige bescherming en heeft Israel het recht ze te vernietigen. Ben zelf teleurgesteld dat het IDF daar terughoudend mee is, want de strijd kan effectiever.Maar.. zó is het niet moeilijk. Verreweg de meeste doden vallen onder onschuldige burgers. Als je daar niet op let...
En als je alles kapot bombardeert tot aan schooltjes, ziekenhuizen en bakkertjes etc. dan lost het probleem zichzelf op.
Ik wens de Palestijnen "succes" bij hun volgende terroristische aanval. Gaat Israel nog een stapje verder. Israel gaat er telkens slechts op vooruit; bij iedere oorlog en elke Intifada.Maar kijk niet raar als dát wordt onthouden.![]()
Zionist
Je hebt een punt. Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.ChaimNimsky schreef: ↑27 dec 2023 10:47Voor ongedierte heb ik nog enig respect; voor Hamas geen enkel. Het IDF houdt niet op totdat Hamas is verdelgd en dat gaat zeeeer voorspoedig: Bijna het gehele Noorden is reeds onder controle van het IDF op een stukje van Jabalja en Bejt Lahieja na die geheel omsingeld zijn en wijk na wijk worden ingenomen. Eind januari kan men al aan het Zuiden beginnen waar het IDF Chan Joenis reeds aan het innemen is. Dat is de realiteit -- de rest is slechts loos geklaag erover.appelfflap schreef: ↑27 dec 2023 10:43 die heeft het ondertussen over ongedierte verdelgen.
Het Hamas gedachtegoed echter....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik zie helemaal niets in de werkelijkheid, slechts jouw voorspellingen die veel weg hebben van een complottheorie.appelfflap schreef: ↑27 dec 2023 10:43 je moet gewoon willen zien, lezen en horen wat Israelisch toppolitici vertellen en wat oa militairen in de praktijk uitvoeren.
Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) meer in eht noorden dan kunnen de gevluchte palestijnen straks onmogelijk terug naar het noorden. tot daar bv de onzin vd term evacueren (die impliceert een terugkeer)
Zijn er geen ziekenhuizen (of zorgsysteem) dan moetne de zwaarst gewonden verzorgd worden in eht buitenland (bv Egypte), denk je dat Israel die terug zal toelaten in Gaza?
Je suggereert dat ziekenhuizen worden vernietigd met als doel het definitief verdrijven van 2,5 mln. bewoners uit Gaza.
STEL dat de Israëlische politiek dit over de hele breedte inderdaad zou willen (dus niet alleen wat rechtse hardliners) en interesse heeft in dit strookje woestijn. Dan nog zou het een totaal onzinnige strategie zijn. Om mensen te verdrijven, hoef je geen ziekenhuizen plat te gooien. De meeste mensen zijn allang uit Noord Gaza weg en je kunt eenvoudig weg een hek plaatsen als je ze niet meer terug wilt laten keren.
Het zou ook totaal onrealistisch zijn: geen enkel land gaat die 2,5 mln. Palestijnen opnemen. Ook zal de VS dit nooit accepteren.
Tal van (westerse) hulporganisaties staan al klaar om na de oorlog de hele boel weer op te bouwen en dat zal ook gaan gebeuren.
Ex-minister Kaag is al benoemd als VN coördinator voor wederopbouw.
--------------------------
Demagogie.Dikkemick schreef:e hebt een punt. Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.
Hoe verdrietig ieder burgerslachtoffer in een oorlog ook is: het dodental bedraagt minder dan 0,1% van de bevolking, waarvan een aanzienlijk deel Hamas strijders. De bevolking van Gaza groeit in 2023 en zal dat ook in 2024 weer doen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
En even fictief: stel dat Palestijnen of Arabieren dat nou eens in die mate zouden doen met Israëliers. Dan wordtgerard_m schreef: ↑27 dec 2023 12:57Ik zie helemaal niets in de werkelijkheid, slechts jouw voorspellingen die veel weg hebben van een complottheorie.appelfflap schreef: ↑27 dec 2023 10:43 je moet gewoon willen zien, lezen en horen wat Israelisch toppolitici vertellen en wat oa militairen in de praktijk uitvoeren.
Je suggereert dat ziekenhuizen worden vernietigd met als doel het definitief verdrijven van 2,5 mln. bewoners uit Gaza.
STEL dat de Israëlische politiek dit over de hele breedte inderdaad zou willen (dus niet alleen wat rechtse hardliners) en interesse heeft in dit strookje woestijn. Dan nog zou het een totaal onzinnige strategie zijn. Om mensen te verdrijven, hoef je geen ziekenhuizen plat te gooien. De meeste mensen zijn allang uit Noord Gaza weg en je kunt eenvoudig weg een hek plaatsen als je ze niet meer terug wilt laten keren.
Het zou ook totaal onrealistisch zijn: geen enkel land gaat die 2,5 mln. Palestijnen opnemen. Ook zal de VS dit nooit accepteren.
Tal van (westerse) hulporganisaties staan al klaar om na de oorlog de hele boel weer op te bouwen en dat zal ook gaan gebeuren.
Ex-minister Kaag is al benoemd als VN coördinator voor wederopbouw.
--------------------------Demagogie.Dikkemick schreef:e hebt een punt. Als heel Gaza verdelgd is, dan zullen de Hamasstrijders eveneens verdelgd zijn.
Hoe verdrietig ieder burgerslachtoffer in een oorlog ook is: het dodental bedraagt minder dan 0,1% van de bevolking, waarvan een aanzienlijk deel Hamas strijders. De bevolking van Gaza groeit in 2023 en zal dat ook in 2024 weer doen.
de argumentatie vast weer heel anders. Elk mensenleven verloren is inderdaad verdriet. En elk teveel kan op
je terugslaan.
** ¥ **
Je hebt het verderop over 'de antiSemitismekaart trekken' enappelfflap schreef: ↑24 dec 2023 11:26Volgens mij zegt dit veel over de Israelische maatschappij,
een kanarie in de koolmijn als het ware
je gebruikt die krachtterm om moverende redenen regelmatig,
maar wat zegt het volgens jou over iemand die schrijft
- "Volgens mij zegt dit veel over de Israelische maatschappij,
een kanarie in de koolmijn als het ware"
Jij kunt het weten want jij schreef het, dus:
- ALS
- wat je schreef NIET gebaseerd is op antioSemitisme,
- op welk vooroordeel dan WEL?
Ik heb ff teruggelezen, maar herken in B.S. zijnhaar schrijfselappelfflap schreef:Ik zie dat B.S. opnieuw de antisemitismekaart trekt.
Iemand van Antisemitisme beschuldigen omdat
die verwijst naar de mensenrechten?
geenszins hetgeen jij hemhaar van hebt beschuldigd:
Waar/hoe leesbegrijp jij uit:
- dat B.S. opnieuw de antisemitismekaart trekt
- dat B.S. iemand {?wie dan?] van Antisemitisme beschuldigt
- omdat die iemand {?wie dan?] verwijst naar de mensenrechten.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Vergelijkingen trekken tussen het hedendaags Israëlische beleid enappelfflap schreef: ↑27 dec 2023 10:43kijk naar nimsky
die heeft het in volgend over ongedierte verdelgen.
https://historiek.net/der-ewige-jude-na ... ilm/80838/
heir gebeurde dit ook
dat van de Nazi’s is een vorm van antiSemitsme! Zie eventueel:
CIDI schreef:
Wat is antisemitisme?
Voorbeelden van de manieren
waarop antisemitisme zich uit in verband met de staat Israel:
- vergelijkingen trekken tussen het hedendaags Israëlische beleid en dat van de Nazi’s.
![]()
Op grond van welke bewijzen[!] beweer jij
dat verreweg de meeste doden zijn gevallen onder 'onschuldige' burgers?
Amaai, van "poisoning the well" gesproken. Zo kan ik het ook wel:
- ALS
- wat je schreef NIET niet het gevolg is van complete idiotie,
- Met welke slechte bedoelingen stel jij zulke vragen dan WEL?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Nou?
- "Das nie wieder!"
In jouw ogen zullen alle Palestijnen ongedierte zijn, zulks is ons inmiddels wel duidelijk.
ALS alle Palestijnen ongedierte is
DAN maakt een dode meer niet uit
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
"Poisoning the well"? Is zulks zo iets als
- 'Framing en Quaestio decisis'?
- Zie eventueel topic: 'Framing en Quaestio decisis'
- ik stel die vragen
- vanuit mijn oprechte nieuwsgierigheid en
- om te voorkomen dat wat ik uit het geschrevene begrijp iets anders is
dan hetgeen bedoeld werd door de schrijver.
Hoe komt het dat jijzelf nu[?] niet verder kunt/wilt denken
- [?of waren het door de omstandigheden oprispende emoties?]
- "poisoning the well"
Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar de inhoud van jouw projectie op mij:
wat herkende je concreet in mijn bedoelingen?