dikkemick schreef: ↑14 nov 2023 06:38
HierEnNu schreef: ↑14 nov 2023 00:10
dikkemick schreef: ↑13 nov 2023 22:11
Ze zijn wat mij betreft overal welkom, evenals de Palestijnen dat zouden moeten zijn. Dat gezever over een eigen staat. Je ziet wat er van komt.
Dat zijn hele mooie
[utopische] woorden weet je dat?
Zou iedereen er zo over denken,
zou iedereen er altijd zo over gedacht hebben,
zowel Israël als Palestina en ook Nederland,
zou nooit hebben bestaan en
nooit hebben hoeven bestaan!
Één grote wereld zonder grenzen ... een mooi beeld, helaas utopisch!
En toch:
Ik had het hier niet over 1 aarde, 1 leefgebied voor alles en iedereen.
Juist daarom schreef ik ook:
- Dat zijn hele mooie [utopische] woorden
Dat jij iets anders bedoelde dan je daadwerkelijk schreef twijfelde ik geen enkel moment aan, want om niet te twijfelen aan wat je daadwerkelijk schrijft
heb je me tot nog toe geen enkele reden gegeven.
Ik bedoelde het echter wel zo, precies zoals ik daadwerkelijk schreef:
- zowel Israël als Palestina en ook Nederland,
zou nooit hebben bestaan en
nooit hebben hoeven bestaan!
Zonder staten geen grenzen, zonder grenzen geen nationalisme en
zonder nationalisme geen nationalisten die naïeve mensen opfokken en
zondere naïeve opgefokte mensen geen oorlogen
om niet bestaande grenzen te
'verdedigen'.
Maar helaas ...
Over de hele wereld zijn grenzen getrokken, soms door steden heen, door dorpen heen en soms zelfs door huizen heen, soms leven de overburen aan de andere kant van de straat plotseling in een ander land. Ik ben door landen gereisd zoals Joegoeslavië waar buren samenwerkte en na de oogst samen feesten, plezier hadden, mekaar hielpen door dik en dun en niet alleen maar vanwege de nabuurplicht maar omdat ze van elkaar hielden. En een jaar later in precies hetzelfde gebied vermoorden broers en zussen elkaar omdat ze in een burgeroorlog gewikkeld waren geraakt omdat er zo nodig grenzen getrokken moesten worden en al die naïeve mensen zich op lieten fokken door machtswellustelingen die verdeel en heers spelletjes speelden over de rug van die naïeve mensen ...
- die naïeve mensen die vervolgens bereid waren om elkaar af te slachten!
Slaap maar zacht verder! Je leeft in een mooie veilige droom hier in Nederland, nog wel! Maar ik houd mijn hart vast, want ook hier in dat schijnveilige Nederlandje van ons zijn steeds meer naieve mensen die als ze op terrasje lekker zitten te eten en iemand naast hen steekt een sigaretje op zij die persoon niet eens aan durven te spreken
op diens voor hen vervelende gedrag ...
... en dat terwijl ze zich in ons veilige Nederlandje bevinden.
Kun jij je dat voorstellen? In ons veilige Nederlandje?
Grenzen tussen landen werken doorgaans helemaal niet goed, grenzen werken verdelend en gaan samenwerking tegen. Grenzen zijn een noodzakelijk kwaad om naïeve opgefokte mensjes uit elkaar te houden. Grenzen zijn niet bestaande illusies die gewone naieve mensen door de strot wordt geduwd zodat er een hele bureaucratie van nationaliteiten en paspoorten en regeringen[!] vol psychopatische machtswellustelingen omheen gebouwd kan worden. Vergelijk de symptomen die behoren bij de diagnose psychopatisch maar eens met de functievereisten van machtshebbers, al dan niet in de politiek, maar toch voornamelijk in de politiek.
Schrik niet, want weinig verschillen en veel overeenkomsten!
Vrede is niet hetzelfde als
'geen oorlog':
- 'geen oorlog' is een tijdelijk wapenstilstand!
Geloof je zelf dat het
soms misgaat?
dikkemick schreef:Israël heeft laten zien (meerdere keren) dat het een vredige eigen staat NIET waard is.
Nee, dat heeft Israël NIET laten zien, dat is wat jij gezien hebt en
jij DENKT dat wat jij ziet DE werkelijkheid is.
Zoek zelf de verschillen!
dikkemick schreef:Zolang ze mensen, die er oorspronkelijk vandaan kwamen, als derderangs burgers blijven zien en behandelen is het wat mij betreft klaar!
ZE? Wie bedoel je
concreet met
ZE?
Mensen, die er
oorspronkelijk vandaan kwamen?
Wie bedoel je
concreet met
die mensen?
Jij '
ziet' dingen
[in de krant, TV, media] en
jij DENKT kennelijk dat wat jij
'ziet' DE werkelijkheid is.
dikkemick schreef:Integreer of vertrek, OF richt zelf een nieuwe staat in de Sinaï woestijn. Neem desnoods wat heilige grond mee....
Het bovenstaande, DAT zijn woorden die dichter liggen
bij wat je eigenlijk
bedoelde toen je daadwerkelijk schreef:
dikkemick schreef: ↑13 nov 2023 22:11Ze zijn wat mij betreft overal welkom
dikkemick schreef:Ik blijf door dit hele gedoe die-hard anti-ZIONIST.
Want dat lis de oorzaak van al deze ellende!
Nee, dat jij een die-hard anti-ZIONIST blijft is niet de oorzaak van alle ellende!
- Jaja,ik weet dat je iets anders bedoeld dan je daadwerkelijk schrijft!
Jouw anti-Zionist zijn is net zo min de oorzaak van al deze ellende
als het feit dat het Zionisme ooit ontstaan is en/of in praktijk is gebracht.
Net zo min als het ontstaan van de Nederlandse staat de oorzaak is van alle ellende.
Maar ga vooral jouw Goddelijke gang, doe lekker aan Cherry picking en wijs vervolgens met je eigenwijze Hollandse beschuldigende vingertje van jouzelf af, naar anderen, terwijl jij jezelf veilig kunt blijven voelen onder die afschrikkings paraplu van nucleaire dreiging, schijnveilig achter al dat militair vertoon van ons, het Westen, en kijk vooral niet wat wijzelf zoal aanrichten over de hele wereld en niet slechts uit existentiële nood en/of zelfverdediging, maar uit pure hebzucht en weigering om te delen!
Dat jij in eigen land geen derderangsburgers ziet,
betekent niet dat er geen derderangsburgers zijn,
het betekent slechts dat jij ze niet ziet!
Ik noem maar ff iets ...
... een kleinigheidje ter vergelijk:
- zoek zelf de overeenkomsten!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.