Sorry voor de mede door mijn toedoen onstane overlast,
ik had er misschien beter voor kunnen kiezen om op dat meldknopje te klikken?
Tevens vraag ik om meer duidelijkheid, want als ik mijn mening over iemands gedrag/uitingen direct met quote met link naar de context aan de betreffende peroon kenbaar maak binnen het betreffende topic en die persoon vat dat op als beledigend en/of beschuldigend, dan ben ik in het vervolg degene die vanwege handhaving van de orde in problemen komt. Kennelijk rest mij dan niets anders dan zelfcensuur te plegen en of mijn mening via de meldknop aan Moderatie kenbaar te maken. Of zie ik dat verkeerd, is er een andere optie?
De optie via PB is voor mij om moverende redenen geen optie.
Ik ben niet voornemens om tijdens de huidige oorlog in Gaza een topic te starten OVER antiSemitisme in het algemeen, maar zulks lijkt me na die oorlog wel zinvol. Tenzij het gebruik van de term antiSemitisme zelf al als te beladen wordt beschouwd, zoals ook de term Racisme kennelijk als te zeer beladen bleek, dan heeft zulks bij voorbaat voor mij geen zin.
Binnen de context waar de link in onderstaande quote naar verwijst sta ik nog steeds achter de daar door mij geuite mening dat zulke uitlatingen mijns inziens enkel voort komen uit hatelijk antiSemitisme: laat daar geen enkele twijfel over bestaan! Of de personen die zulke uitingen vanwege moverende redenen menen te moeten bezigen daadwerkelijk antiSemiet zijn weet ik niet, boeit me niet en heb ik ook niet beweert. Het zouden zelfs Joden kunnen zijn die op die wijze het antiSemitisme onder de aandacht willen brengen, weet ik veel?
Waar ik bij deze dus ook nog ff duidelijkheid over wil, is niet of betreffende personen al dan niet antiSemiet zijn, maar wel of Moderatie van mening is dat de betreffende uitlatingen
- die ik benoemde als mijns inziens enkel voort komend uit hatelijk antiSemitisme
om daar hier een duidelijk antwoord op te krijgen?
Wat in onderstaande quote groen is, is in het origineel rood,
maar ik mag geen rood gebruiken, vandaar:
Peter van Velzen schreef: ↑01 nov 2023 02:55Deze tekst is in het rood, hetgeen betekent dat men er alleen op mag reageren in het topic Feedback van Deelnemers naar Forumbeheer. wie binnen dit topic reageert, krijgt dus een officiële waarschuwing.
Het hierboven gequote bericht werd gemeld door Dikkemick, omdat het - in zijn beleving - hem en Appelfflap er van beschuldigde een Antisemiet te zijn. Alhoewel, dat niet letterlijk is gebeurd, lijkt het er veel op. We hebben met alle moderatoren overlegd, en hebben zelfs overwogen het gebruik van de termen als "antisemiet", "antisemietisme" en "Nazi" of "Nazisme" als ze op een of andere manier in verband worden gebracht met forumleden, expliciet te verbieden, maar dat heeft mijns inziens ongewenste consequenties. Als een forumlid inderdaad antisemitische leuzen bezigt, of nazistische ideeën verkondigt, moet dat uiteraard aan de kaart kunnen worden gesteld, maar het gebruik van dit soort termen zonder dat daar serieus aanleiding toe is, moeten we wél vermijden. Overigens zijn er allerlei omschrijvingen te bedenken waarmee dezelfde racistische taal wordt bedoeld, en moeten we die ongeacht welke bevolkingsgroep er mee te kort wordt gedaan, niet te snel elkander daarvan beschuldigen. Nogmaals dringen wij er bij iedereen op aan, zich te beperken, tot wat duidelijk kan worden beargumenteerd (met vermelding van de argumenten), en elkaar niet zomaar te beschuldigen of zelfs maar te insinueren, dat men welke vorm van discriminatie ook bewust nastreeft.