Natuurlijk had de aanval een reden.
Waarom zou ik morgen uit t niets mijn buren aanvallen?
Moderator: Moderators
Natuurlijk had de aanval een reden.
Dat doet niemand..
Ben blij dat ik zo nu en dan voor een vrolijke noot kan zorgen.HierEnNu schreef: ↑21 okt 2023 18:32 Na het volgende post gelezen te hebben
piste ik meteen in mijn broekvan het lachen en
viel schuddebuikend van mijn kruk af ...
Dat kwam uiteraard ook door het gezicht wat diegene trok
- "Laten we toch in godsnaam objectief blijven!"
op dat moment dat die zulks schreef:
# Vrienden dikkemicks Avatar 231021.jpg
De reden was dat de terroristen altijd al - vanaf de Grootmoefti in het prille begin - de vernietiging van de Joden voorstonden.
ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2023 19:25 De reden was dat de terroristen altijd al - vanaf de Grootmoefti in het prille begin - de vernietiging van de Joden voorstonden.
Maar wat doet het er nog toe? -- binnenkort zal de echte oorlog aanvangen en dan zal Israel de Hamas decimeren. Dat er helaas veel IDF-militairen en tussen de 100.000 tot 500.000 burgerdoden te betreuren zullen zijn, komt omdat de terroristen zich tussen hun eigen burgers verschuilen, van daaruit toeslaan en hopen op zoveel mogelijk plaatjes van zielige Palestijnse burgers.
Daar hadden ze aan moeten denken alvorens erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.Berjan schreef: ↑21 okt 2023 19:32ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2023 19:25 De reden was dat de terroristen altijd al - vanaf de Grootmoefti in het prille begin - de vernietiging van de Joden voorstonden.
Maar wat doet het er nog toe? -- binnenkort zal de echte oorlog aanvangen en dan zal Israel de Hamas decimeren. Dat er helaas veel IDF-militairen en tussen de 100.000 tot 500.000 burgerdoden te betreuren zullen zijn, komt omdat de terroristen zich tussen hun eigen burgers verschuilen, van daaruit toeslaan en hopen op zoveel mogelijk plaatjes van zielige Palestijnse burgers.![]()
Levens zijn belangrijker dan wraakneming.
Wat een door en door belabberd antwoord. Ten eerste blijft mijn kritiek op jou eenvoudig staan. Je geeft kritiek op anderen dat ze niet objectief zijn, terwijl je zelf er een prachtig voorbeeld van bent.Berjan schreef: ↑21 okt 2023 18:17Ik vind jou ook niet een bron van objectiviteit. Je doet niet eens je best om de Palestijnen kans te geven. Ik ben benieuwd of je dezelfde mening zou hebben als christenen "vs Hamas" zouden vechten.Rereformed schreef: ↑18 okt 2023 14:28 Wat heeft deze opmerking voor zin? Wie kan wel objectief zijn? Lees je eigen bijdragen. Je doet er niet eens je best voor om twee kanten aan de zaak te zien.
Het gaat in deze kwestie niet om objectiviteit maar om een oplossing te zoeken voor een vraagstuk dat al 75 jaar onoplosbaar blijkt te zijn.
De onschuldige burgers konden nergens aan denken. Het is Hamas die het deed en die het niet kan schelen dat onschuldigen hiervoor worden opgeofferd. Het stammen denken is al een tijdje verleden tijd. Nu denken we aan individuen. En mensen zijn individueel schuldig of onschuldig.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2023 19:39 Daar hadden ze aan moeten denken voor erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
kritiek op Israel is antisemitisme, de laatste pijnlijke dooddoener.
Je weet drommels goed dat de Hamas en de Nazi's de Joden altijd uit hebben willen roeien en dat eveneens altijd letterlijk zo uit hebben gesproken. Er is - als gezegd - geen moreel equivalent tussen Israel enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide op de Joden anderzijds. Burgers zijn geen militair doelwit van Israel, maar slachtoffers van de Hamas die hen bewust als schild gebruikt.Berjan schreef: ↑21 okt 2023 19:45De onschuldige burgers konden nergens aan denken. Het is Hamas die het deed en die het niet kan schelen dat onschuldigen hiervoor worden opgeofferd. Het stammen denken is al een tijdje verleden tijd. Nu denken we aan individuen. En mensen zijn individueel schuldig of onschuldig.ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2023 19:39 Daar hadden ze aan moeten denken voor erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
"oog om oog, tand om tand" komt nog uit de tijd van de Bijbel..
Als er drie Hamas leden zijn en dertig onschuldige burgers dan moet je niet bombarderen.. Dan laat je die Hamas leden gaan en pakt ze een andere keer. Of met drones met gezichtsherkenning.. Wat Israel doet is barbaars, net zo barbaars als wat Hamas deed in Israel. Maar dan op veel grotere schaal.
ChaimNimsky schreef: ↑21 okt 2023 20:03 Je weet drommels goed dat de Hamas en de Nazi's de Joden altijd uit hebben willen roeien en dat eveneens altijd letterlijk zo uit hebben gesproken. Er is - als gezegd - geen moreel equivalent tussen Israel enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide op de Joden anderzijds. Burgers zijn geen militair doelwit van Israel, maar slachtoffers van de Hamas die hen bewust als schild gebruikt.
Klopt helemaal. Er waren vergelijkbare stereotypen tegen Joden voorafgaand aan de Tweede Wereldoorlog en dit was zeker niet uniek voor Duitsland, maar werd beïnvloed door bredere Europese antisemitische tradities.B.S. schreef: ↑21 okt 2023 17:58 Het barst hier van de antisemieten, dat wordt duidelijker en duidelijker, of ze dat nou willen toegeven of niet.
Men kan niet zomaar dingen roepen als 'Israël is een totaal mislukte staat' zonder eliminationistische intenties. (Nog los van dat het aperte onzin is - het is een modern goed functionerend land ondanks alles.). Het is aperte haat.
Alle Israël delegitimerende tendenties worden met grote gretigheid naar voren gebracht.
Zoals Tiberius Claudius, het een van allerbondst makend 'onze Bloedschuld (sic) voor de Tweede Wereldoorlog is wel over' - WAAR ZIT U MET UW HOOFD!!!?!
Bij velen heerst een ziekelijke fixatie op Palestijnen(=Israëlhaat en is elementaire kennis abominabel. Hoe vele zogenaamde 'Vrijdenkers' hier als aperte haters door de mand vallen. Dit gaat niet meer goedkomen.