Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Berjan schreef: 21 okt 2023 18:38
dikkemick schreef: 21 okt 2023 18:17 Is er ook een synoniem voor Palestijnen haters?

Laten we toch in godsnaam objectief blijven! En dat kan slechts enkele en alleen door de geschiedenis te WILLEN begrijpen.
Maar je mag bij ALLES naar de geschiedenis kijken. EN in de wetenschap kennen we allemaal oorzaak en gevolg. Maar laten we dit bij dit conflict toch zeker niet doen.. De aanval van Hamas kwam uit het niks, en had geen enkele reden!
Natuurlijk had de aanval een reden.
Waarom zou ik morgen uit t niets mijn buren aanvallen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dikkemick schreef: 21 okt 2023 19:08 Natuurlijk had de aanval een reden.
Dat doet niemand..

Niet de geschiedenis willen zien is hetzelfde als een vrouw die haar man vermoord oppakken en dan zeggen "dat jouw man je elke dag heeft verkracht en je kinderen dreigde iets aan te doen doet er niet toe. Je bent schuldig aan moord!" Gelukkig zijn onze rechters wel slimmer.

De verzetsgroepen in Nederland kwamen ook niet ineens uit het niets opzetten in WOII.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 21 okt 2023 19:06
HierEnNu schreef: 21 okt 2023 19:03 Om moverende redenen heb Ik de forum faciliteit
  • 'Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen'
zojuist op NEE gezet, behalve de beheerders en moderators
kan niemand me nog privé berichten sturen.
  • SORRY!
Een pm sturen, nee dat is veel erger dan het Israel-Hamas conflict/oorlog.
En maar om de vraag heen blijven draaien. Waarom misbruik je mijn post om dit topic te willen sluiten?
  • SORRY:
    • ik weiger om aan Trollen
      tijd, energie, en/of voedsel, water en/of electriciteit te besteden!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 21 okt 2023 19:11
  • SORRY:
Nogmaals ik ben geen troll. Maar als je blij bent om iedere andersdenker een troll te noemen dan doe je dat maar.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 21 okt 2023 18:32 Na het volgende post gelezen te hebben
piste ik meteen in mijn broekvan het lachen en
viel schuddebuikend van mijn kruk af ...
  • "Laten we toch in godsnaam objectief blijven!"
Dat kwam uiteraard ook door het gezicht wat diegene trok
op dat moment dat die zulks schreef:

# Vrienden dikkemicks Avatar 231021.jpg
Ben blij dat ik zo nu en dan voor een vrolijke noot kan zorgen.
Echter, wat betreft objectiviteit was ik uitermate serieus! Je kunt en mag het verleden niet verloochenen wil je de aanval van Hamas nauwkeurig veroordelen.
En ja, veroordelen doen we het hier allemaal! Echter, er moeten hier en daar nuances worden aangebracht hetgeen inherent is aan dit forum!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 21 okt 2023 19:16
HierEnNu schreef: 21 okt 2023 19:11
  • SORRY:
Nogmaals ik ben geen troll. Maar als je blij bent om iedere andersdenker een troll te noemen dan doe je dat maar.
:^o
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 21 okt 2023 19:08 Natuurlijk had de aanval een reden.
De reden was dat de terroristen altijd al - vanaf de Grootmoefti in het prille begin - de vernietiging van de Joden voorstonden.

Maar wat doet het er nog toe? -- binnenkort zal de echte oorlog aanvangen en dan zal Israel de Hamas decimeren. Dat er helaas veel IDF-militairen en tussen de 100.000 tot 500.000 burgerdoden te betreuren zullen zijn, komt omdat de terroristen zich tussen hun eigen burgers verschuilen, van daaruit toeslaan en hopen op zoveel mogelijk plaatjes van zielige Palestijnse burgers.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 19:25 De reden was dat de terroristen altijd al - vanaf de Grootmoefti in het prille begin - de vernietiging van de Joden voorstonden.

Maar wat doet het er nog toe? -- binnenkort zal de echte oorlog aanvangen en dan zal Israel de Hamas decimeren. Dat er helaas veel IDF-militairen en tussen de 100.000 tot 500.000 burgerdoden te betreuren zullen zijn, komt omdat de terroristen zich tussen hun eigen burgers verschuilen, van daaruit toeslaan en hopen op zoveel mogelijk plaatjes van zielige Palestijnse burgers.
#-o

Levens zijn belangrijker dan wraakneming.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 21 okt 2023 19:32
ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 19:25 De reden was dat de terroristen altijd al - vanaf de Grootmoefti in het prille begin - de vernietiging van de Joden voorstonden.

#-o

Levens zijn belangrijker dan wraakneming.
Daar hadden ze aan moeten denken alvorens erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 okt 2023 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Berjan schreef: 21 okt 2023 18:17
Rereformed schreef: 18 okt 2023 14:28 Wat heeft deze opmerking voor zin? Wie kan wel objectief zijn? Lees je eigen bijdragen. Je doet er niet eens je best voor om twee kanten aan de zaak te zien.
Het gaat in deze kwestie niet om objectiviteit maar om een oplossing te zoeken voor een vraagstuk dat al 75 jaar onoplosbaar blijkt te zijn.
Ik vind jou ook niet een bron van objectiviteit. Je doet niet eens je best om de Palestijnen kans te geven. Ik ben benieuwd of je dezelfde mening zou hebben als christenen "vs Hamas" zouden vechten.
Wat een door en door belabberd antwoord. Ten eerste blijft mijn kritiek op jou eenvoudig staan. Je geeft kritiek op anderen dat ze niet objectief zijn, terwijl je zelf er een prachtig voorbeeld van bent.
Overdenk het en word wijzer!

Ten tweede mag je het gerust over mij hebben, maar indien ik uitgesproken heb dat niemand objectief is in deze zaak, hoe zou ik dat kunnen zijn?

Ten derde, waarom zou ik mijn best moeten doen om de Palestijnen een kans te geven? Ik heb net zo weinig te maken met Palestijnen als jij met Laplanders en Samojeden.

1) Ik ben een Fin, dwz. iemand die zover mogelijk woont van mensen voor wie religie centraal staat en als basisinstelling heeft andere landen hun eigen boontjes te laten doppen.

2) En ik ben een atheïst, dwz. iemand die van mening is dat religie de oorzaak is voor onnoemlijk veel ellende en eeuwige verdeeldheid in de wereld. En die daarom zijn eigen vrome geloof opgegeven heeft. Dat is mijn oplossing voor zowel Joden als Arabieren. Religie staat ook aan de basis voor de problemen van zowel de Joden als van de Palestijnen. Als ze hun religie niet opgeven of op een heel zacht pitje zetten blijft hun probleem tot in eeuwigheid. Ik heb al 20 jaar geleden in mijn boek Volwassen Geloof dit geschreven:

Ik volsta met kortweg te zeggen dat de wereldgeschiedenis niet culmineert in het volk Israël op het eind der dagen. Want als het zo was dan zou God en godsdienst synoniem zijn voor de meest primitieve gedachte die de mens in de loop van de geschiedenis maar heeft kunnen produceren, namelijk de gedachte van het uitverkoren zijn (een gedachte waaraan onnoemlijk veel verwerpelijke begrippen kleven, zoals nationalisme, egoïsme, fanatisme, onverdraagzaamheid en arrogantie).
De problematiek van Israël is eerder het gelui van de doodsklok van alle abrahamitische godsdiensten. Hoe langer de wereld in beslag wordt genomen door dit gekibbel om een zielig stukje grond, droevige tegenstellingen vanwege elkaar tegensprekende heilige boeken, en eindeloze stroom van haat en onbegrip voor elkaar, des te duidelijker wordt het failliet van alle openbaringsgodsdiensten aangekondigd.
De openbaringsgodsdiensten zijn de grootste gesels waar de mensheid onder gebukt gaat.

3) Ik ben een kosmopoliet, iemand die letterlijk als voorbeeld voor anderen zijn "eigen land" heeft verlaten en gewoon in een wildvreemd ander land gaat wonen, dat land leert lief te hebben. Dat is mijn oplossing voor de Palestijnen, want ik geef ze geen enkele kans om het gevecht ooit te winnen. Ik kan me namelijk heel goed indenken dat Joden hun eindelijk gekregen land nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, werkelijk nooit meer zullen opgeven. Als mijn (groot)ouders in de holocaust gestorven waren en ik in Israel geboren zou zijn, zou dat ook mijn motto zijn. Ik heb verder niets met Israel, ik zal er in mijn leven nooit een voet op willen zetten, net zo min als ik een voet in een moslimland wil zetten. Ik ben allergisch voor landen waar de religie centraal staat.

Ik heb helemaal niets met Israel en niets met een Palestijnse staat te maken en wil er niet mee te maken hebben. Als buitenstaander zeg ik dat iedere twaalfjarige wel kan vertellen dat een tweestatenoplossing de redelijkste oplossing is voor het geschapen dilemma. Dat konden mensen 75 jaar geleden al vertellen. Maar indien er aan één of beide kanten eeuwig fanaten zitten die dat beletten en liever voor de geweldadige confrontatie kiezen, dan zoeken ze het maar uit via die eeuwige confrontatie. Mensen die kiezen voor fanatisme en niet in staat zijn compromissen te sluiten krijgen waar ze voor hebben gekozen. Ik heb er verder niets mee te maken.
Born OK the first time
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 19:39 Daar hadden ze aan moeten denken voor erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
De onschuldige burgers konden nergens aan denken. Het is Hamas die het deed en die het niet kan schelen dat onschuldigen hiervoor worden opgeofferd. Het stammen denken is al een tijdje verleden tijd. Nu denken we aan individuen. En mensen zijn individueel schuldig of onschuldig.
"oog om oog, tand om tand" komt nog uit de tijd van de Bijbel..

Als er drie Hamas leden zijn en dertig onschuldige burgers dan moet je niet bombarderen.. Dan laat je die Hamas leden gaan en pakt ze een andere keer. Of met drones met gezichtsherkenning.. Wat Israel doet is barbaars, net zo barbaars als wat Hamas deed in Israel. Maar dan op veel grotere schaal.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

B.S. schreef: 21 okt 2023 17:58 Het barst hier van de antisemieten, dat wordt duidelijker en duidelijker, of ze dat nou willen toegeven of niet.
kritiek op Israel is antisemitisme, de laatste pijnlijke dooddoener.

Ik stel voor dat je een klein detail van Shibli leest
een palestijnse auteur wiens Prijsuitreiking in Frankfurt geschrapt werd omwille vd gebeurtenissen in Israel

Volgens sommige in Duitsland is het een antisemitisch boek
https://www.tzum.info/2023/03/recensie- ... in-detail/

wat het ziekenhuis betreft
https://www.trtworld.com/middle-east/wh ... g-15474727
het was geen raket, maar ook ander wpaentuig kan zulke gevolgen hebben
dus neen
we zijn er nog niet uit wie het was

dat op zich zegt natuurlijk niets over al de andere oorlogsmisdaden die Israel begaat. De ergste is momenteel hoe dan ook de totale blokkade van Gaza, de 2 miljoen inwoners en dat heeft niets met zelfverdediging te maken.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 21 okt 2023 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 21 okt 2023 19:45
ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 19:39 Daar hadden ze aan moeten denken voor erop uit te trekken om Israelische burgers op de meest gruwelijke wijze af te slachten. Het is nu noodzaak de terroristen te decimeren, die zich helaas tussen de burgerbevolking verschuilen om van daaruit toe te slaan. Ze zijn de komende oorlog zelf begonnen en Israel zal deze beëindigen.
De onschuldige burgers konden nergens aan denken. Het is Hamas die het deed en die het niet kan schelen dat onschuldigen hiervoor worden opgeofferd. Het stammen denken is al een tijdje verleden tijd. Nu denken we aan individuen. En mensen zijn individueel schuldig of onschuldig.
"oog om oog, tand om tand" komt nog uit de tijd van de Bijbel..

Als er drie Hamas leden zijn en dertig onschuldige burgers dan moet je niet bombarderen.. Dan laat je die Hamas leden gaan en pakt ze een andere keer. Of met drones met gezichtsherkenning.. Wat Israel doet is barbaars, net zo barbaars als wat Hamas deed in Israel. Maar dan op veel grotere schaal.
Je weet drommels goed dat de Hamas en de Nazi's de Joden altijd uit hebben willen roeien en dat eveneens altijd letterlijk zo uit hebben gesproken. Er is - als gezegd - geen moreel equivalent tussen Israel enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide op de Joden anderzijds. Burgers zijn geen militair doelwit van Israel, maar slachtoffers van de Hamas die hen bewust als schild gebruikt.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 21 okt 2023 20:03 Je weet drommels goed dat de Hamas en de Nazi's de Joden altijd uit hebben willen roeien en dat eveneens altijd letterlijk zo uit hebben gesproken. Er is - als gezegd - geen moreel equivalent tussen Israel enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide op de Joden anderzijds. Burgers zijn geen militair doelwit van Israel, maar slachtoffers van de Hamas die hen bewust als schild gebruikt.

Je kan een leugen dertig keer herhalen maar een leugen blijft een leugen. Als je weet dat door jouw bommen duizenden onschuldigen getroffen worden dan houdt je je toch gewoon in? Israel is zoveel machtiger dan Hamas. Zij hebben de meest voorstaande technologie. Gezichtsherkenning om speciale doelwitten uit te schakelen. Maar nu gebruikt men gewone bommen die helemaal niet denken aan burger of Hamas.
Hamas kan ook helemaal geen genocide op Joden plegen, daarvoor is de Israëlische macht veel te groot. Dus daar hoef je je ook niet achter te verschuilen. Dit is gewoon genocide op Palestijnse burgers die geen kant op kunnen. Egypte wilde de grenzen open stellen maar kon dit niet. Israel bewoog de burgers naar het zuiden te vluchten en wat bombardeerde men? Het zuiden!

Met een man als Nethanyahu aan het roer kan je van Israel geen menselijkheid verwacht. De man zei al voordat hij de baas werd dat hij niet geloofde in een tweestatenpolitiek.
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 21 okt 2023 17:58 Het barst hier van de antisemieten, dat wordt duidelijker en duidelijker, of ze dat nou willen toegeven of niet.
Men kan niet zomaar dingen roepen als 'Israël is een totaal mislukte staat' zonder eliminationistische intenties. (Nog los van dat het aperte onzin is - het is een modern goed functionerend land ondanks alles.). Het is aperte haat.
Alle Israël delegitimerende tendenties worden met grote gretigheid naar voren gebracht.
Zoals Tiberius Claudius, het een van allerbondst makend 'onze Bloedschuld (sic) voor de Tweede Wereldoorlog is wel over' - WAAR ZIT U MET UW HOOFD!!!?!
Bij velen heerst een ziekelijke fixatie op Palestijnen(=Israëlhaat en is elementaire kennis abominabel. Hoe vele zogenaamde 'Vrijdenkers' hier als aperte haters door de mand vallen. Dit gaat niet meer goedkomen.
Klopt helemaal. Er waren vergelijkbare stereotypen tegen Joden voorafgaand aan de Tweede Wereldoorlog en dit was zeker niet uniek voor Duitsland, maar werd beïnvloed door bredere Europese antisemitische tradities.

Net als in andere Europese landen werden Joden in Duitsland in de loop van de geschiedenis vaak beperkt tot bepaalde beroepen, uitgesloten van andere en werden belemmerd om toegang te krijgen tot bepaalde academische, professionele en ambtelijke posities. Desondanks bleven Joden zelfs tijdens de Duitse economische crisis succesvol en in sommige gevallen leidden de economische succesvolle ondernemingen tot ressentiment bij anderen die het ecoomisch veel moeilijker hadden. Uiteindelijk werd de vernietiging van de Joden aan de Joden zelf togeschreven, alsof er een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan tussen de Kristalnacht met uiteidelijk zelfs de vernietiging van Joden enerzijds en het economische lijden dat grote delen van de Duitse bevolking onderging anderzijds.

Net als het antisemitisme in Duitsland, zetten sommigen hier de afzichtelijke aanslagen op de Joden binnen de context van het zionisme, alsof er een ethische gelijkwaardigheid zou bestaan, de Joden hun vernietiging uiteindelijk aan henzelf te danken zouden hebben, en kiezen vervolgens duidelijk tegen de Joden.

Het antisemitisme tgen de Joden is volledig terug van weggeweest; het is nu slechts wachten op een nieuwe figuur die het institutionaliseert en radicaliseert tot systematische discriminatie, vervolging en een nieuwe Holocaust. In de woorden van Hans Teeuwen: "Het kan zó weer gebeuren!"
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 21 okt 2023 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gesloten