'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 15:52 Gelukkig leven we hier in een vrij land waarin IK mijn kinderen van 3 niet laat voorlezen door een drag
Zanik niet: je hebt helemaal geen kinderen van 3!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 14 okt 2023 15:49
HierEnNu schreef: 14 okt 2023 13:38
axxyanus schreef: 14 okt 2023 12:21:scissors:
Uitgaand van dit soort zaken, wat zou dan het probleem zijn als men van oordeel is dat we niet aanvaarden dat mannen zo gekleed voorlezen en wel aanvaarden dat vrouwen zo gekleed voorlezen, omdat als mannen dat doen, dat gemakkelijk als seksistisch kan gezien worden.
Artikel 1 van de Nederlandse grondwet:
  • Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dus discriminatie wegens geslacht is niet toegestaan.
Discrimniatie op basis van huidskleur is ook niet toegestaan. Toch zullen heel wat mensen een probleem hebben met een blanke die zich zwart shminkt en zo optreed wegens racistisch waarbij ze geen problemen zouden hebben als een kleuring de zelfde akt zou opvoeren.

De werkelijkheid is vaak ingewikkelder dan in wetten te gieten valt.
Eensch!
Maar of zulks nou in wet gegoten is of niet: het is discriminatie!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 okt 2023 17:25
dikkemick schreef: 14 okt 2023 15:52 Gelukkig leven we hier in een vrij land waarin IK mijn kinderen van 3 niet laat voorlezen door een drag
Ik denk dat ik er meer dan jij in die leeftijdscategorie heb gehad. Ik heb dus recht van zaniken. En laten we de haatgevoelens uit t andere topic in dit topic aub even voor wat t is?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 17:32
Ik denk dat ik er meer dan jij in die leeftijdscategorie heb gehad. Ik heb dus recht van zaniken. En laten we de haatgevoelens uit t andere topic in dit topic aub even voor wat t is?
Ik reageer op wat jij SCHRIJFT en benoem dat als gezanik als je zanikt, en schrijven dat JIJ jouw kinderen van 3 al dan niet iets laat doen IS zaniken indien je helemaal geen kinderen van 3 hebt! JIJ haalt er nou uit het niets weer van alles bij, zo ook haatgevoelens uit t andere topic, zulks is in het geheel niet wat ik deed en
ik heb geen idee hoe jij dat uit één eenvoudig zinnetje kunt afleiden.

Ga rusten! Je hebt het kennelijk nog harder nodig dan ik ...
... ik stop nu echt met zaniken!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 14 okt 2023 17:47
dikkemick schreef: 14 okt 2023 17:32

Ik reageer op wat jij SCHRIJFT en benoem dat als gezanik als je zanikt, en schrijven dat JIJ jouw kinderen van 3 al dan niet iets laat doen IS zaniken indien je helemaal geen kinderen van 3 hebt! JIJ haalt er nou uit het niets weer van alles bij, zo ook haatgevoelens uit t andere topic, zulks is in het geheel niet wat ik deed en
ik heb geen idee hoe jij dat uit één eenvoudig zinnetje kunt afleiden.

Ga rusten! Je hebt het kennelijk nog harder nodig dan ik ...
... ik stop nu echt met zaniken!
"Zanik niet, je hebt helemaal geen kinderen van 3"

Het zijn jouw woorden! Dat je vindt dat ik zanik.is je goed recht, maar mij mijn kinderen ontzeggen is van een andere orde!
Niet meer doen [-X
En IK had mijn kinderen destijds NIET naar een bibliotheek gestuurd waar een drag voorleest!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 14 okt 2023 12:14
Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 02:26
Serieus? zijn er mensen geweest die hebben geklaagd over een cisgender vrouw die een drag-Queen speelt voor kinderen uit groep 1?
Zijn er dan dergelijke vrouwen geweest?
Niet dat ik weet, maar dat hoeft niet te betekenen dat niemand er over klaagt. Als Dikkemick een voorbeeld kan geven van zo'n klacht, heb ik het evengoed mis, ook al slaat die klacht dan nergens op. Kun je het nog volgen?
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 14 okt 2023 13:40
Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 02:26
Serieus? zijn er mensen geweest die hebben geklaagd over een cisgender vrouw die een drag-Queen speelt voor kinderen uit groep 1?
Vrouwelijke Drag Queens bestaan, maar worden gemakshalve
voor het voor sommigen kennelijk noodzakelijke[?] onderscheid
gewoonlijk Drag Kings genoemd.
Nee, we hadden het niet over een vrouw in in tradionele mannenkleren, maar over een vrouw die de rol speelt van een man in traditionele vrouwenkleren, Het zou immer om de ACT gaan, niet om de persoon! Lastig hé zo'n rollenspel.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

axxyanus schreef: 14 okt 2023 15:49 Discrimniatie op basis van huidskleur is ook niet toegestaan. Toch zullen heel wat mensen een probleem hebben met een blanke die zich zwart shminkt en zo optreed wegens racistisch waarbij ze geen problemen zouden hebben als een kleuring de zelfde akt zou opvoeren.

De werkelijkheid is vaak ingewikkelder dan in wetten te gieten valt.
Ik denk dat men ook bezwaar zou hebben als een kleurling dezelfde act zou opvoeren, Tenzij het gebeurd tegen een historische achtergrond. Zoals toen Michael Jackson en Paul McCartney het beiden deden in say say say. Daarin speelden ze dus mensen die blackface gebruikten om zwarten belachelijk te maken. (eigenlijk speelden ze mensen die dat speelden) Dat vond iedereen prima. Maar een kleurling die dat niet speelt, maar "echt" doet, zou heulen met de racistische vijand.

Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 19:08
HierEnNu schreef: 14 okt 2023 13:40
Vrouwelijke Drag Queens bestaan, maar worden gemakshalve
voor het voor sommigen kennelijk noodzakelijke[?] onderscheid
gewoonlijk Drag Kings genoemd.
Nee, we hadden het niet over een vrouw in in tradionele mannenkleren, maar over een vrouw die de rol speelt van een man in traditionele vrouwenkleren, Het zou immer om de ACT gaan, niet om de persoon! Lastig hé zo'n rollenspel.
Ja! BIJNA[!] net zo lastig als het rollenspel van alledag ... :mrgreen:
.
.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

Zijn we nu nog niet klaar met deze “discussie” om niks?
48 pagina’s vol non-argumenten, drogredeneringen, (opzettelijke?) misverstanden, dwaalwegen, offtopics en geen schijn van kans om dichterbij elkaar te komen. Ik heb het al lang opgegeven.
Ik sta versteld van –en ben erg teleurgesteld in– de hardnekkigheid waarmee sommigen in deze vrijdenkersgemeenschap blijven vasthouden aan hun bekrompen vooroordelen.
De LHBTI-gemeenschap heeft blijkbaar nog een lange moeizame weg voor de boeg richting acceptatie.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Georgie schreef: 16 okt 2023 22:17 Zijn we nu nog niet klaar met deze “discussie” om niks?
48 pagina’s vol non-argumenten, drogredeneringen, (opzettelijke?) misverstanden, dwaalwegen, offtopics en geen schijn van kans om dichterbij elkaar te komen. Ik heb het al lang opgegeven.
Ik sta versteld van –en ben erg teleurgesteld in– de hardnekkigheid waarmee sommigen in deze vrijdenkersgemeenschap blijven vasthouden aan hun bekrompen vooroordelen.
De LHBTI-gemeenschap heeft blijkbaar nog een lange moeizame weg voor de boeg richting acceptatie.
Sommige lieden zijn eenvoudig niet in staat om tegenargumenten tot zich te laten doordringen. Met zulke mensen in gesprek blijven is inderdaad een bedroevende bezigheid. Voor wat het waard is, ik vond je bijdragen in dit topic in elk geval interessant om te lezen. Bedankt!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 16 okt 2023 22:17Zijn we nu nog niet klaar met deze “discussie” om niks?
Ik moet nu toch echt gaan slapen want volgens mij hallucineer ik:
ik lees een post waarin Georgie schrijft dat hij deze discussie allang heeft opgegeven,
terwijl hij dus een steentje bijdraagt aan deze discussie, althans, in mijn hallucinatie!
Georgie schreef:Ik sta versteld van –en ben erg teleurgesteld in– de hardnekkigheid waarmee sommigen in deze vrijdenkersgemeenschap blijven vasthouden aan hun bekrompen vooroordelen.
Begrijp ik, maar is feitelijk van geen enkel belang:
NIET opgeven Georgie, DAT is van belang!
Samen gezamelijk doorgaan met de strijd tegen discriminatie DAT is van belang!
Ook als het geen rassendiscrimatie is en/of genoemd mag worden:
samen gezamelijk strijden voor een inclusieve samenleving, DAT is van belang!
  • Don't Let Me Down? :mrgreen:

Georgie schreef:De LHBTI-gemeenschap heeft blijkbaar nog een lange moeizame weg voor de boeg richting acceptatie.

Een NOG groter gevaar voor vele samenlevingen wereldwijd is het zich als een virus verspreidende gebrek aan solidariteit! Steeds meer, meer, meer verdeelheid ...
... en steeds meer populisten die roepen minder, minder, minder!

Wist je dat zelfs leden van de LHBTI-gemeenschap mekaar de tent uit beginnen te vechten? Er ontstaan reeds groepje Homo's die om moverende redenen
Drag Queens willen uitstoten uit de LHBTI-gemeenschap ...
... stel je voor, een Homopaar dat verbiedt
dat een Drag Queen hun kleuter voorleest uit een kinderboek,
want die Drag Queen zou wel eens niet Homoseksueel kunnen zijn,
het moet toch echt niet nog gekker worden!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Georgie schreef: 16 okt 2023 22:17 Zijn we nu nog niet klaar met deze “discussie” om niks?
Je hebt een punt en ik gelukkig een vrije keus om mijn kinderen er niet heen te sturen. Niet omdat ik zo'n man die zich uitdost als "vrouw" zijn/haar pleziertje niet gun, enkel omdat het los moet staan van een dergelijk jonge onbevangen leeftijd.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 16 okt 2023 22:17:scissors:
De LHBTI-gemeenschap heeft blijkbaar
nog een lange moeizame weg voor de boeg richting acceptatie.
Specifieke reacties in ogenschouw nemende maakt inderdaad duidelijk dat de LHBTI-gemeenschap nog lang niet door iedereen geacepteerd wordt en dat die afwijzing niet eens discriminatie genoemd mag worden ... met als argument dat zulks wettelijk is toegestaan! :mrgreen:

Kennelijk worden kleine kinderen reeds tijdens de opvoeding al er mee geïndoctrineerd
  • dat leden van de LHBTI-gemeenschap
    van geheel kindvriendelijke activiteiten
    mogen en/of zelfs moeten worden uitgesloten. :oops:
Heel erg vind ik met name dat men kennelijk niet beseft
dat dit soort goedpraten van discriminatie leid tot hatecrimes ...

.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat ik mijn 3 jarig kroost niet naar dragqueens stuur heeft niets met discriminatie te maken. Je mag je van mij iedere afkorting uit t alfabet voelen, maar DRING DAT KINDEREN NIET OP! Die komen er LATER, als ze groot zijn, zelf wel achter welkd afkorting ze verkiezen.
Ik hoef ze daarin niet te sturen!! Niemand, dus ook de drag drukt volwassenen zaken door de jonge strotjes.

En dat Zegt dus NIET dat ik drags Discrimineer!
Einstein/Mick
Plaats reactie