'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 12 okt 2023 06:43
Peter van Velzen schreef: 12 okt 2023 02:48 Maar als een vrouw diezelfde act opvoert dan klaagt niemand of heb ik het mis?
Je hebt t mis. Het gaat inderdaad om een ACT. En dan moet de act wel geschikt zijn voor de leeftijdscategorie. Als we een voordracht houden uit een gedichtenbundel voor volwassenen doen we dat niet verkleed als Theo (van Thea) of mr. Bean.
Zo pas je thema's ook aan aan je gehoor. Je gehoor moet er aan toe zijn. Je leest geen Jan Wolkers voor voor 3 jarigen.
En dit geldt dus ook voor de act.
Serieus? zijn er mensen geweest die hebben geklaagd over een cisgender vrouw die een drag-Queen speelt voor kinderen uit groep 1?

Enigzins terzijde:
Ik betwijfel ik dat het ongepast zou zijn een gedichten te ten gehore te brengen voor een volwassen publiek, terwijl je een bruin tweedjasje, een wit overhemd, een dunne rode stropdas, een bruine broek, zwarte schoenen en een zwart digitaal rekenmachinehorloge draagt.
Ook weet ik niet zeker of 'Het was wel een heel lief varkentje' wel of niet geschikt is voor kinderen van een bepaalde leeftijd.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2023 11:28 Dat was uit nood.
Er waren gewoon geen vrouwen hiervoor beschikbaar.
Serieus? Waren er geen vrouwen in Engeland?
Ik vermoed dat het eem tikje anders ligt.
original practises at Shakespeares Globe schreef: In Shakespeare’s time all cast members were male with female characters being played by boys. Women were not allowed to perform on the stage as it was judged an unseemly profession for women, until after the Restoration in the 1660s. The Globe decided not to use boys to play women, but men did take the parts of women in all-male casts.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 02:42
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2023 11:28 Dat was uit nood.
Er waren gewoon geen vrouwen hiervoor beschikbaar.
Serieus? Waren er geen vrouwen in Engeland?
Ik vermoed dat het eem tikje anders ligt.
original practises at Shakespeares Globe schreef: In Shakespeare’s time all cast members were male with female characters being played by boys. Women were not allowed to perform on the stage as it was judged an unseemly profession for women, until after the Restoration in the 1660s. The Globe decided not to use boys to play women, but men did take the parts of women in all-male casts.
Het werd vrouwen niet toegestaan.
Vrouwelijke toneelspeelsters werden gelijk gesteld met prostituees.
Daardoor waren ze niet voor het toneel beschikbaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 02:26 Enigzins terzijde:
Ik betwijfel ik dat het ongepast zou zijn een gedichten te ten gehore te brengen voor een volwassen publiek, terwijl je een bruin tweedjasje, een wit overhemd, een dunne rode stropdas, een bruine broek, zwarte schoenen en een zwart digitaal rekenmachinehorloge draagt.
Ook weet ik niet zeker of 'Het was wel een heel lief varkentje' wel of niet geschikt is voor kinderen van een bepaalde leeftijd.
Dan zijn we toch aan t einde van dit topic beland? Het gedicht laat je niet ten gehore brengen voor een volwassen publiek, terwijl je een bruin tweedjasje, een wit overhemd, een dunne rode stropdas, een bruine broek, zwarte schoenen en een zwart digitaal rekenmachinehorloge draagt.

Een dragqueen leest niet voor voor 3 jarigen!

Dank voor de opheldering Peter. Beiden is natuurlijk te bizar voor woorden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 02:26
Peter van Velzen schreef: 12 okt 2023 02:48 Maar als een vrouw diezelfde act opvoert dan klaagt niemand of heb ik het mis?
Je hebt t mis. Het gaat inderdaad om een ACT. En dan moet de act wel geschikt zijn voor de leeftijdscategorie. Als we een voordracht houden uit een gedichtenbundel voor volwassenen doen we dat niet verkleed als Theo (van Thea) of mr. Bean.
Zo pas je thema's ook aan aan je gehoor. Je gehoor moet er aan toe zijn. Je leest geen Jan Wolkers voor voor 3 jarigen.
Serieus? zijn er mensen geweest die hebben geklaagd over een cisgender vrouw die een drag-Queen speelt voor kinderen uit groep 1?
Zijn er dan dergelijke vrouwen geweest?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 12 okt 2023 02:48
axxyanus schreef: 11 okt 2023 09:10
Peter van Velzen schreef: 11 okt 2023 02:20 Ik ben het met je eens dat het niet uitnodigen van een Drag-Queen geen discriminatie is,
Maar eisen dat men geen Drag-Queen uitnodigt, is dat mogelijk wel. Tenzij men ook eist dat een vrouw die op dezelfde wijze is uitgedost niet wordt uitgenodigd, maakt men immers onderscheid op geslacht.
Men eist niet dat er geen Drag-Queen wordt uitgenodigd, men eist dat er geen drag acts (hoe verwatered ook) worden opgevoerd. Het gaat niet om de persoon, het gaat om de act/vertolking/opvoering. Eisen dat er geen spookacts worden opgevoerd (ook als dat zich zou beperken tot iemand die als spook verkleed is) is ook geen discriminatie.
Maar als een vrouw diezelfde act opvoert dan klaagt niemand of heb ik het mis?
Laten we even aannemen dat je hier gelijk hebt. Is dat dan een probleem?

Voor zover ik daar een overzicht op heb zijn er heel wat zaken die aanvaard worden of niet afhankelijk van wie ze brengt. Joden kunnen elkaar moppen vertellen die als antisemitisch geduid worden als ze door een niet-jood gebracht worden. Een blanke die zich zwart shminkt en zo een act brengt zal als onaanvaarbaar want racistisch gezien worden, terwijl een kleurling zonder problemen die zelfde act kan brengen.

Uitgaand van dit soort zaken, wat zou dan het probleem zijn als men van oordeel is dat we niet aanvaarden dat mannen zo gekleed voorlezen en wel aanvaarden dat vrouwen zo gekleed voorlezen, omdat als mannen dat doen, dat gemakkelijk als seksistisch kan gezien worden.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 14 okt 2023 12:21:scissors:
Uitgaand van dit soort zaken, wat zou dan het probleem zijn als men van oordeel is dat we niet aanvaarden dat mannen zo gekleed voorlezen en wel aanvaarden dat vrouwen zo gekleed voorlezen, omdat als mannen dat doen, dat gemakkelijk als seksistisch kan gezien worden.
Artikel 1 van de Nederlandse grondwet:
  • Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dus discriminatie wegens geslacht is niet toegestaan.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 14 okt 2023 12:14
Peter van Velzen schreef: 14 okt 2023 02:26
Zijn er dan dergelijke vrouwen geweest?
Vrouwelijke Drag Queens bestaan, maar worden gemakshalve
voor het voor sommigen kennelijk noodzakelijke[?] onderscheid
gewoonlijk Drag Kings genoemd.
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 09:37:scissors:
Een dragqueen leest niet voor voor 3 jarigen!
[-X
Jawel hoor, je vergist je, want wat je schrijft is onwaar:
  • deze discussie gaat over het daadwerkelijk voorlezen uit een kinderboek
    aan kleuters door een Drag Queen
dus een Drag Queen leest WEL gewoon voor uit een kinderboek aan 3 jarigen!
dikkemick schreef:Dank voor de opheldering Peter. Beiden is natuurlijk te bizar voor woorden.
Te bizar voor woorden dekt de lading:
  • jouw 'erbijsleepbijdrages' zijn vaak te bizar voor woorden.
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNetanyahu, moet ik echt ieder woord gaan spellen alvorens je begrijpt wat ik bedoel?
3 jaar en drags. Het is geen combinatie. Dat vind IK
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 14:34 HierEnNetanyahu, moet ik echt ieder woord gaan spellen alvorens je begrijpt wat ik bedoel?
Waarschuwing voor overtreding van forumregel E8.
Probeer een beetje af te koelen. Zo gaan we niet met elkaar om.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 okt 2023 14:34HierEnNetanyahu, moet ik echt ieder woord gaan spellen alvorens je begrijpt wat ik bedoel?
Jij moet echt niet ieder woord gaan spellen alvorens ik begrijp wat jij bedoelt,
ook waarom je mij nou als Netanyahu aanschrijft ...
... als je straks bent afgekoeld lijken me excuses best wel op zijn plaats!

Maar als je dan toch weet wat je bedoelt,
waarom schrijf je dat dan niet gewoon op?
Scheelt een hoop geelgroene ergernissen die jij zelf veroorzaakt,
maar als je er de voorkeur aan blijft geven
iets anders te schrijven dan je daadwerkelijk bedoelt,
even goede vrienden hoor: blijf vooral jezelf, ik vind jou best wel leuk!

Voor alle duidelijkheid:
ik neem het 'advies' van Rereformed ter harte:
  • ik ga een tijdje af koelen.
Tot over een tijdje!

P.S.:
  • Ik ook van jou! :twisted:
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 14 okt 2023 14:56
dikkemick schreef: 14 okt 2023 14:34 HierEnNetanyahu, moet ik echt ieder woord gaan spellen alvorens je begrijpt wat ik bedoel?
Waarschuwing voor overtreding van forumregel E8.
Probeer een beetje af te koelen. Zo gaan we niet met elkaar om.
Ja excuses.
Als we hier al polariseren, kun je nagaan hoe t er daar aan toe gaat.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 14 okt 2023 13:38
axxyanus schreef: 14 okt 2023 12:21:scissors:
Artikel 1 van de Nederlandse grondwet:
  • Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dus discriminatie wegens geslacht is niet toegestaan.
Discrimniatie op basis van huidskleur is ook niet toegestaan. Toch zullen heel wat mensen een probleem hebben met een blanke die zich zwart shminkt en zo optreed wegens racistisch waarbij ze geen problemen zouden hebben als een kleuring de zelfde akt zou opvoeren.

De werkelijkheid is vaak ingewikkelder dan in wetten te gieten valt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gelukkig leven we hier in een vrij land waarin IK mijn kinderen van 3 niet laat voorlezen door een drag
Einstein/Mick
Plaats reactie