Serieus? zijn er mensen geweest die hebben geklaagd over een cisgender vrouw die een drag-Queen speelt voor kinderen uit groep 1?dikkemick schreef: ↑12 okt 2023 06:43Je hebt t mis. Het gaat inderdaad om een ACT. En dan moet de act wel geschikt zijn voor de leeftijdscategorie. Als we een voordracht houden uit een gedichtenbundel voor volwassenen doen we dat niet verkleed als Theo (van Thea) of mr. Bean.Peter van Velzen schreef: ↑12 okt 2023 02:48 Maar als een vrouw diezelfde act opvoert dan klaagt niemand of heb ik het mis?
Zo pas je thema's ook aan aan je gehoor. Je gehoor moet er aan toe zijn. Je leest geen Jan Wolkers voor voor 3 jarigen.
En dit geldt dus ook voor de act.
Enigzins terzijde:
Ik betwijfel ik dat het ongepast zou zijn een gedichten te ten gehore te brengen voor een volwassen publiek, terwijl je een bruin tweedjasje, een wit overhemd, een dunne rode stropdas, een bruine broek, zwarte schoenen en een zwart digitaal rekenmachinehorloge draagt.
Ook weet ik niet zeker of 'Het was wel een heel lief varkentje' wel of niet geschikt is voor kinderen van een bepaalde leeftijd.