axxyanus schreef: ↑16 okt 2023 15:29
Maar voor zover ik de gedachtewisseling volg is het dikkemick die er problemen mee heeft dat er bepaalde mensen in een kooi zitten, niet ChaimNimsky. Lijkt het jou dan in deze context niet belangrijker om te weten over wie dikkemick het heeft dan over wie ChaimNimsky het heeft?
Kijk, als Hamas (en Hamas aanhangers alleen) in een ommuurd en afgesloten gebied gaat zitten waar ze hun eigen wetten en regels willen toepassen heb ik daar uit menselijk oogpunt gezien ook moeite mee, maar dan zoeken ze het maar uit.
Zolang ze de rest van de wereld maar met rust laten.
Echter als welwillende Palestijnen gevangen worden gezet en hun huizen worden naar believen van een overheersende groep die er ook leeft ingepikt, heb ik daar wel de grootste moeite mee. Als Nederland gaat bepalen of alle Duitsers van het water worden afgesloten omdat er een extreem rechtse groepering actief is, klopt het ook niet.
Je ommuurd een bevolking niet, dat doe je als je iemand gevangen wil zetten.
En als
Hamas gevangen wordt gezet lijkt me dat gezien hun extreme verleden, uitstekend!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick