Had je al gezegd, waarop ik schreef dat ze in vrede en economische voorspoed hadden kunnen leven, maar er de voorkeur aan gaven de Joodse staat te willen vernietigen. Je hebt zelf kunnen zien wat er gebeurt indien ze uit hun kooi komen.appelfflap schreef: ↑16 okt 2023 12:11over ontmenselijken gesproken
het wordt toch echt wel pijnlijk nu
en zeg nog eens dat de haat niet ontzettend diep zit, zelfs in Nederland en Vlaanderen
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Zionist
Ik vind het onbegrijpelijk dat sommigen nog steeds die militante HamasterroristenChaimNimsky schreef: ↑16 okt 2023 12:20Had je al gezegd, waarop ik schreef dat ze in vrede en economische voorspoed hadden kunnen leven, maar er de voorkeur aan gaven de Joodse staat te willen vernietigen. Je hebt zelf kunnen zien wat er gebeurt indien ze uit hun kooi komen.appelfflap schreef: ↑16 okt 2023 12:11over ontmenselijken gesproken
het wordt toch echt wel pijnlijk nu
en zeg nog eens dat de haat niet ontzettend diep zit, zelfs in Nederland en Vlaanderen
- die zich recent nog van hun meest ONmenselijke kant hebben laten zien aan de wereld en daar uitdrukkelijk trots op waren en zulks zelfs zelf filmden en dat ook life publiceerden
dat een dergelijkle pogrom zoals ' Operatie al-Aqsa Storm' nooit meer voor kan komen!
- Nie wieder!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Ik voel hier een massale doodstraf weer ingevoerd worden
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het gaat niet om de Hamasbeesten het gaat om de Palestijnen. Ben jij van oordeel dat alle Palestijnen uit Gaza terecht in die kooi leven?HierEnNu schreef: ↑16 okt 2023 12:38 Ik vind het onbegrijpelijk dat sommigen nog steeds die militante Hamasterroristenhet nu nog steeds echt wel pijnlijk vinden en het kennelijk zelfs ontmenselijking vinden als iemand van mening is dat deze Hamasbeesten nu terecht in een kooi leven. Ik vind dat deze onverbeterlijke Hamasbeesten zo snel mogelijk moeten sterven, maar wel pas nadat ALLe mogelijke info uit hun is gewrongen[!] die er toe kan bijdragen
- die zich recent nog van hun meest ONmenselijke kant hebben laten zien aan de wereld en daar uitdrukkelijk trots op waren en zulks zelfs zelf filmden en dat ook life publiceerden
dat een dergelijkle pogrom zoals ' Operatie al-Aqsa Storm' nooit meer voor kan komen!
- Nie wieder!
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ja meestal omdat de kolonisator uit de kolonie verdween.gerard_m schreef: ↑16 okt 2023 11:36De Palestijnen zelf zijn de uitzondering.
In de meeste andere gevallen is een oplossing gevonden die in elk geval het geweld heeft beëindigd.
De slinkse werkwijze van de kolonisten in de buitenposten is welbekend. Deaxxyanus schreef: ↑16 okt 2023 13:20Het gaat niet om de Hamasbeesten het gaat om de Palestijnen. Ben jij van oordeel dat alle Palestijnen uit Gaza terecht in die kooi leven?HierEnNu schreef: ↑16 okt 2023 12:38 Ik vind het onbegrijpelijk dat sommigen nog steeds die militante Hamasterroristenhet nu nog steeds echt wel pijnlijk vinden en het kennelijk zelfs ontmenselijking vinden als iemand van mening is dat deze Hamasbeesten nu terecht in een kooi leven. Ik vind dat deze onverbeterlijke Hamasbeesten zo snel mogelijk moeten sterven, maar wel pas nadat ALLe mogelijke info uit hun is gewrongen[!] die er toe kan bijdragen
- Nie wieder!
intimidatie omvat 'slaan, stenen gooien, schieten, bedreigen, velden in brand steken, bomen en gewassen vernietigen, huizen en auto's beschadigen en, in zeldzame gevallen, moord', aldus de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem in een rapport uit 2021. Ook worden kuddes schapen uiteengedreven door er met wagens op in te rijden.
Westoever annexeren
Sindsdien is de praktijk ongeremd voortgezet en verder aangejaagd na het aantreden in december vorig jaar van een ultrarechtse regering, opnieuw onder premier Netanyahu. Het nederzettingenbeleid is nu in handen van minister van Financiën Bezalel Smotrich, een rechtse extremist die vindt dat Israël de hele Westoever moet annexeren. Hij woont nota bene zelf op een illegale plek.
Minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir (nog rechtser dan Smotrich, hij werd ooit veroordeeld wegens steun aan terrorisme), begon deze week met het uitdelen van 11 duizend M16-geweren aan kolonisten op de Westoever. Op sociale media gingen onder kolonisten onheilspellende berichten rond. Gemaskerde mannen, op een foto met brandstoftanks en bijlen, lieten weten: 'Aan alle ratten in de riolen van het dorp Qusra, we hebben geen medelijden. De dag van wraak komt eraan.' Kort daarna volgde de dodelijke schietpartij in Qusra. In andere berichten werden kolonisten opgeroepen 'de dorpen bij u in de buurt te veroveren'.
Wat nu op de Westoever gebeurt was altijd al het plan, volgens Hirschfeld. 'De Gaza-tragedie heeft het alleen versneld. Ze willen het hele C-gebied ontdoen van Palestijnen.' Na de bedoeïenengehuchten, zegt hij, zullen de grotere dorpen volgen. 'De internationale gemeenschap moet onderscheid maken tussen Gaza en de Westoever, en stoppen wat hier gaande is.'
En dit mag want t zijn allemaal terroristen
Laatst gewijzigd door dikkemick op 16 okt 2023 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Interview op Channel 4 News 15 okt 2023
met Yuval Noah Harari
Over mogelijkheden tot deëscalatie EN
eventuele wereldwijde gevolgen als deëscaleren
NA en/of tijdens deze oorlog niet lukt...
... mijns inziens een wake-up call voor éénieder
om ook en vooral in eigen land de hand in eigen boezem te steken EN
ons te realiseren:
De Nederlandse vertaling heb ik overgenomen van de automatische YouTube vertaling:
met Yuval Noah Harari
Over mogelijkheden tot deëscalatie EN
eventuele wereldwijde gevolgen als deëscaleren
NA en/of tijdens deze oorlog niet lukt...
... mijns inziens een wake-up call voor éénieder
om ook en vooral in eigen land de hand in eigen boezem te steken EN
ons te realiseren:
- "als we de wereld NIET herordenen,
zal het in alle uithoeken van de wereld nog veel erger worden."
De Nederlandse vertaling heb ik overgenomen van de automatische YouTube vertaling:
- Q Ziet u een mogelijke manier om te de-escaleren waar we zijn?
A- Nu is de eerste stap gewoon om alle gijzelaars onmiddellijk en
zonder voorwaarden vrij te laten.
laat deze mensen gewoon onmiddellijk vrij en
dit zal een sprankje hoop geven voor deëscalatie
de grote angst is dat wat we de afgelopen dagen hebben gezien nog maar het begin is en dat er iets veel veel ergers gaat gebeuren, en nogmaals, het is mijn hoop dat iedereen die enige vorm van invloed in het gebied heeft, alles zal doen wat in zijn macht ligt om escalatie te voorkomen.
dit is in veel opzichten de prijs voor het vernietigen van de mondiale liberale orde, uh gedurende de afgelopen vijf zeven jaar, krachten over de hele wereld inclusief in Groot-Brittanië, inclusief in de VS, uh uh heeft gewerkt om de wereldorde in diskrediet te brengen en te vernietigen en als je de orde vernietigd en er niets voor in de plaats zet, krijg je wanorde en chaos en dat hebben we gezien bij de Russische invasie van Oekraïne we zien het nu in het Midden-Oosten,
- als we de wereld niet herordenen,
zal het in alle uithoeken van de wereld
nog veel erger worden.
- als we de wereld niet herordenen,
VIDEO duurt 5 minuten
BRON: Channel 4 News 15 okt 2023
Interview met Yuval Noah Harari - Nu is de eerste stap gewoon om alle gijzelaars onmiddellijk en
.
.
.
.
Bedoel je met herordenen, annexeren?als we de wereld niet herordenen,
zal het in alle uithoeken van de wereld
nog veel erger worden.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Begin jij nou ook al met uit te leggen wat een ander bedoeld?axxyanus schreef: ↑16 okt 2023 13:20Het gaat niet om de Hamasbeesten het gaat om de Palestijnen.HierEnNu schreef: ↑16 okt 2023 12:38Ik vind het onbegrijpelijk dat sommigen nog steeds die militante Hamasterroristenhet nu nog steeds echt wel pijnlijk vinden en het kennelijk zelfs ontmenselijking vinden als iemand van mening is dat deze Hamasbeesten nu terecht in een kooi leven. Ik vind dat deze onverbeterlijke Hamasbeesten zo snel mogelijk moeten sterven, maar wel pas nadat ALLe mogelijke info uit hun is gewrongen[!] die er toe kan bijdragen
- Nie wieder!
'DE Palestijen'
- [wie zijn dat überhaupt volgens jou?]
Serieus? Voor ik antwoord zal ik je eerst ff een retorische[!] tegenvraag stellen:axxyanus schreef:Ben jij van oordeel
dat alle Palestijnen uit Gaza terecht in die kooi leven?
- Sta jij echt voor 100 % achter 'Operatie al-Aqsa Storm'?
.
.
.
.
Voor zover ik kan volgen hebben de anderen het over de Palestijnen en ben jij het die dat beperkt tot Hamas.HierEnNu schreef: ↑16 okt 2023 13:59Begin jij nou ook al met uit te leggen wat een ander bedoeld?axxyanus schreef: ↑16 okt 2023 13:20Het gaat niet om de Hamasbeesten het gaat om de Palestijnen.HierEnNu schreef: ↑16 okt 2023 12:38Ik vind het onbegrijpelijk dat sommigen nog steeds die militante Hamasterroristenhet nu nog steeds echt wel pijnlijk vinden en het kennelijk zelfs ontmenselijking vinden als iemand van mening is dat deze Hamasbeesten nu terecht in een kooi leven. Ik vind dat deze onverbeterlijke Hamasbeesten zo snel mogelijk moeten sterven, maar wel pas nadat ALLe mogelijke info uit hun is gewrongen[!] die er toe kan bijdragen
- Nie wieder!
Maar wie in die kooi zit is niet beperkt tot Hamas. Dat zijn Palestijnen waarvan het grootste deel niets met die aanslag te maken heeft.
Dan begrijp ik jouw verwarring en zal hierbij een poging wagen
één en ander te verduidelijken en daarmee hopelijk recht te zetten.
Volgens mij had ChaimNimsky het wel degelijk over Hamas:
Helder? Het ging dus wel degelijk over Hamas waar IK op reageerde ...ChaimNimsky schreef: ↑16 okt 2023 11:55Ze hebben al zeer vele malen aangetoond dat er een goede reden is dat ze nu in een kooi leven. En ze hebben eveneens getoond wat er gebeurt indien ze eruit komen.
Zoals je zelf al constateerde:axxyanus schreef:Maar wie in die kooi zit is niet beperkt tot Hamas.
Dat zijn Palestijnen waarvan het grootste deel niets met die aanslag te maken heeft.
- IK heb het over Hamas!
.
.
.
.
Maar had dikkemick het over Hamas? Dat betwijfel ik sterk.
Die discussie laat ik graag aan jou en dikkemick over!axxyanus schreef: ↑16 okt 2023 14:56Maar had dikkemick het over Hamas? Dat betwijfel ik sterk.
.
.
.
.
Deze post vat dit het best samen.
viewtopic.php?f=10&t=18876&start=30#p624780
viewtopic.php?f=10&t=18876&start=30#p624780
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maar voor zover ik de gedachtewisseling volg is het dikkemick die er problemen mee heeft dat er bepaalde mensen in een kooi zitten, niet ChaimNimsky. Lijkt het jou dan in deze context niet belangrijker om te weten over wie dikkemick het heeft dan over wie ChaimNimsky het heeft?