Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Gerard R. »

Tsja... Lanier, je hebt nou eenmaal simpelweg aan de ene kant goedwillenden (mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen) en anderszijds beestmensen die het allemaal niets uitmaakt.
Je hebt gelijk. Dat hellende vlak van zovaak heh?
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
** https://english.palinfo.com/wp-content/ ... fiya-1.jpg **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 11 aug 2023 16:55 Tsja... Lanier, je hebt nou eenmaal simpelweg aan de ene kant goedwillenden (mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen) en anderszijds beestmensen die het allemaal niets uitmaakt.

Ik schiet hier ontzettend van in de lach,
terwijl zulke uitspraken toch echt zo intens triest zijn
dat 'wij' [het Westen&Co] daardoor eigenlijk schaamtevol in huilen zouden moeten uitbarsten!

Met name dat 'wij' [het Westen&Co] die ene kant zouden vertegenwoordigen,
  • [die goedwillende mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen]
en 'de rest' die andere kant zou vertegenwoordigen,
  • [die beestmensen die het allemaal niets uitmaakt.]
Ik ga niet het tegendeel beweren, al zal dat misschien zo geframed worden, want tenslotte zijn we allemaal mensen die van kinds af aan geïndoctrineerd worden met de illusie dat het systeem waarbinnen we geboren worden het systeem is welk goedwillende mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen voortbrengt en andere systemen beestmensen voortbrengen die het allemaal niets uitmaakt.

Wat ik wel beweer is dat het [wederzijds!] verheffen van het eigen systeem boven dat van andere systemen als 'ubermensch' voortbrengend juist één van de oorzaken is van het voortdurend vervallen in vernietigende eco- en genocidische oorlogen tussen verschillende culturen.

Of we met dat gegeven moeten leren leven als een soort van evolutionaire 'verworvenheid' :mrgreen: weet ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat
een dergelijke houding vrede geen stap dichterbij brengt,
integendeel!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goed en slecht, empathisch en beesten zitten in iedere samenleving. Het is maar welke tak de overhand heeft. In Afghanistan of Rusland/,China etc worden de goeden en empathische lui monddood gemaakt. Kan hier in Nederland ook gebeuren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

We zijn er. Nu is een Russische Roebel nog maar 1 dollarcent waard 8*). De sterkte van de munt is doorgaans de indicator voor de economie. De sancties beginnen na een jaar al te werken -- sneller dan ik dacht.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 12 aug 2023 10:01
Gerard R. schreef: 11 aug 2023 16:55 Tsja... Lanier, je hebt nou eenmaal simpelweg aan de ene kant goedwillenden (mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen) en anderszijds beestmensen die het allemaal niets uitmaakt.

Ik schiet hier ontzettend van in de lach,
terwijl zulke uitspraken toch echt zo intens triest zijn
dat 'wij' [het Westen&Co] daardoor eigenlijk schaamtevol in huilen zouden moeten uitbarsten!

Met name dat 'wij' [het Westen&Co] die ene kant zouden vertegenwoordigen,
  • [die goedwillende mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen]
en 'de rest' die andere kant zou vertegenwoordigen,
  • [die beestmensen die het allemaal niets uitmaakt.]
Ik ga niet het tegendeel beweren, al zal dat misschien zo geframed worden, want tenslotte zijn we allemaal mensen die van kinds af aan geïndoctrineerd worden met de illusie dat het systeem waarbinnen we geboren worden het systeem is welk goedwillende mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen voortbrengt en andere systemen beestmensen voortbrengen die het allemaal niets uitmaakt.

Wat ik wel beweer is dat het [wederzijds!] verheffen van het eigen systeem boven dat van andere systemen als 'ubermensch' voortbrengend juist één van de oorzaken is van het voortdurend vervallen in vernietigende eco- en genocidische oorlogen tussen verschillende culturen.

Of we met dat gegeven moeten leren leven als een soort van evolutionaire 'verworvenheid' :mrgreen: weet ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat
een dergelijke houding vrede geen stap dichterbij brengt,
integendeel!
De Amerikanen met Nagasaki en Hiroshima was afschuwelijk, maar wat de Jappen deden wil ik ook niet weten.
De VS in Vietnam en dat volk horen nooit meer vergeten te worden.
De Australiërs met de Aborigenals...
Nederlanders met de Indonesiërs...
De Russen met Tsjetsjenië, Afganistan, Syrië...
Enz. enz..

Het is oeverloos, het zal steeds weer voorkomen omdat de mens een vechtjas is en angstig van aard...
We zullen ermee moeten leven want mensen zijn nog uiterst onstabiel ook. Er is altijd wel weer een idioot...
Er zijn goedwillenden en beestmensen. En dat is dat volgens mij. Niets aan te doen.
Misschien dat we robots aardiger kunnen maken, maar of dié het voor het vertellen zullen krijgen, dát denk ik niet,
mensen kennende. :roll: Trouwens... 'vrede' is +/-een drog die wij voortdurend rondbazuinen, maar ook zulks
werkt dus niet. En inderdaad, "God is altijd met ons". #-o
En in dat opzicht zijn we een afspiegeling van het Universum. Afbraak en opbouw.
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 12 aug 2023 19:12Er zijn goedwillenden en beestmensen. En dat is dat volgens mij. Niets aan te doen.
Voor mijn reactie zie eventueel:

Goedwillenden en beestmensen, prooi- en roofdieren.

Mijn reactie heb ik vanwege off-topic elders geplaatst!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 13 aug 2023 13:01
Gerard R. schreef: 12 aug 2023 19:12Er zijn goedwillenden en beestmensen. En dat is dat volgens mij. Niets aan te doen.
Voor mijn reactie zie eventueel:

Goedwillenden en beestmensen, prooi- en roofdieren.

Mijn reactie heb ik vanwege off-topic elders geplaatst!
Prima. Ik kan er verder toch niets aan veranderen.
Misschien een opleiding voor medewerker van een dierentuin.. eh.. wellicht een beestmensen-oplossing :twisted: Voor mij is het al tientallen jaren hopeloos. En helaas ken ik nog wel meer van die domeinen bij mensen.

Met mensen zal het altijd vallen en opstaan blijven.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Achteraf is het natuurlijk weer peanuts, maar ik vind het toch spannend.

Het geeft toch aan dat ook wij, Nederland, zomaar opeens doelwit kunnen blijken te zijn.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hier is toch niet echt iets serieus aan de hand? Dit gebeurt zo vaak, ook de afgelopen tientallen jaren. Zolang ze niet in ons luchtruim komen is er niets aan de hand. Andersom gebeurt het net zo goed.
ChaimNimsky
Superposter

HierEnNu schreef: 14 aug 2023 15:33 Achteraf is het natuurlijk weer peanuts, maar ik vind het toch spannend.

Het geeft toch aan dat ook wij, Nederland, zomaar opeens doelwit kunnen blijken te zijn.
Ik snap niet waarom we - net als Turkije deed - die Russen niet gewoon uit de lucht schieten als ze ons luchtruim binnenvliegen. Britse Typhoon-straaljagers hebben vandaag eveneens twee Russische maritieme patrouillebommenwerpers onderschept in het internationale luchtruim ten noorden van Schotland (bron: NOS).
Zionist
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ze waren in internationaal luchtruim, hoezo ga je dan schieten?
ChaimNimsky
Superposter

lanier schreef: 14 aug 2023 20:03 Ze waren in internationaal luchtruim, hoezo ga je dan schieten?
Zeg ik dat dan? Ik snap niet waarom we - net als Turkije deed - die Russen niet gewoon uit de lucht schieten als ze ons luchtruim binnenvliegen. Russische toestellen schenden met regelmaat het luchtruim van de Navo volgens de Volkskrant en Russische jets vlogen op 2 maart zelfs met kernwapens het Zweedse luchtruim in (bron: BnnVara).
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lanier schreef: 14 aug 2023 18:00 Hier is toch niet echt iets serieus aan de hand? Dit gebeurt zo vaak, ook de afgelopen tientallen jaren. Zolang ze niet in ons luchtruim komen is er niets aan de hand. Andersom gebeurt het net zo goed.
Voorkomen is beter dan genezen en het was duidelijk dat Russische bommenwerpers het Nederlands luchtruim naderden. Ook al mochten ze daar dan nog wel vliegen, het is kennelijk wel gebruikelijk dat ze zich identificeren en een vluchtplan indienen, hetgeen niet was gebeurt.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 14 aug 2023 15:33 Achteraf is het natuurlijk weer peanuts, maar ik vind het toch spannend.

Dit spelletje gebeurt al decennia. Waarschijnlijk omgekeerd ook.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 16 aug 2023 13:01

Dit spelletje gebeurt al decennia. Waarschijnlijk omgekeerd ook.
Maar toen waren we nog niet in oorlog met elkaar!
Plaats reactie