Gerard R. schreef: ↑12 aug 2023 19:12De Amerikanen met Nagasaki en Hiroshima was afschuwelijk, maar wat de Jappen deden wil ik ook niet weten.HierEnNu schreef: ↑12 aug 2023 10:01
Ik schiet hier ontzettend van in de lach,
terwijl zulke uitspraken toch echt zo intens triest zijn
dat 'wij' [het Westen&Co] daardoor eigenlijk schaamtevol in huilen zouden moeten uitbarsten!
Met name dat 'wij' [het Westen&Co] die ene kant zouden vertegenwoordigen,en 'de rest' die andere kant zou vertegenwoordigen,
- [die goedwillende mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen]
Ik ga niet het tegendeel beweren, al zal dat misschien zo geframed worden, want tenslotte zijn we allemaal mensen die van kinds af aan geïndoctrineerd worden met de illusie dat het systeem waarbinnen we geboren worden het systeem is welk goedwillende mensen met wat civilisatie en empathisch vermogen voortbrengt en andere systemen beestmensen voortbrengen die het allemaal niets uitmaakt.
- [die beestmensen die het allemaal niets uitmaakt.]
Wat ik wel beweer is dat het [wederzijds!] verheffen van het eigen systeem boven dat van andere systemen als 'ubermensch' voortbrengend juist één van de oorzaken is van het voortdurend vervallen in vernietigende eco- en genocidische oorlogen tussen verschillende culturen.
Of we met dat gegeven moeten leren leven als een soort van evolutionaire 'verworvenheid'weet ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat
een dergelijke houding vrede geen stap dichterbij brengt,
integendeel!
De VS in Vietnam en dat volk horen nooit meer vergeten te worden.
De Australiërs met de Aborigenals...
Nederlanders met de Indonesiërs...
De Russen met Tsjetsjenië, Afganistan, Syrië...
Enz. enz..
Het is oeverloos, het zal steeds weer voorkomen omdat de mens een vechtjas is en angstig van aard...
We zullen ermee moeten leven want mensen zijn nog uiterst onstabiel ook. Er is altijd wel weer een idioot...
Er zijn goedwillenden en beestmensen. En dat is dat volgens mij. Niets aan te doen.
Misschien dat we robots aardiger kunnen maken, maar of dié het voor het vertellen zullen krijgen, dát denk ik niet,
mensen kennende.Trouwens... 'vrede' is +/-een drog die wij voortdurend rondbazuinen, maar ook zulks
werkt dus niet. En inderdaad, "God is altijd met ons".![]()
En in dat opzicht zijn we een afspiegeling van het Universum. Afbraak en opbouw.
Ik bestrijd niet dat er goedwillenden en beestmensen zijn hoor en of er niets aan te doen zou zijn weet ik niet, maar inderdaad, Eugenetica projecten zijn vooralsnog onbespreekbaar verwacht ik, althans officieel, want wat er zoal in het geheim gebeurt weten we niet.
Het gaat mj om die zwart-wit verdeling van de mensheid in roofdieren en prooidieren, Ja, er zijn veel roofdieren onder de mensen en ik vermoed zomaar dat er zich nog veel meer prooidieren onder de mensheid bevinden.
Toch lukt het diezelfde mensheid met al diens intrinsiek verschillende culturen bij tijd en wijle ook om enigszins vreedzaam te coëxisteren en zelfs globaal gezamelijke projecten op te zetten zoals bijvoorbeeld ISS (ruimtestation).
Ik heb veel gereisd en me daarbij over het algemeen gemingeld met de locale bevolking in plaats van gebruik te maken van de luxere toeristische mogelijkheden en één van de dingen die me telkens opnieuw op is gevallen is dat ['gewone'] mensen over het algemeen niet in te delen zijn bij óf de roofdieren óf de prooidieren, maar eerder streven naar gezamelijkheid en samenwerking.
Gewone mensen worden echter geen Machthebbers die verstrekkende politieke en/of militaire beslissingen nemen. Wellicht zit daar dan ook de crux, want om een Machthebber te willen EN kunnen worden zijn inderdaad meer eigenschappen van een roofdier dan van een prooidier nodig, met de nodige gevolgen van dien.
Wat er zou gebeuren als voldoende ['gewone'] mensen zich wel politiek/militair zouden engageren valt moeilijk te voorspellen, want ik twijfel er niet aan dat als de Democratie echt zou gaan functioneren als volksheerschappij dat veel elitaire roofdieren dan alles in het werk zouden stellen om die Democratie af te schaffen.