WTF? Kaag in tranen?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: WTF? Kaag in tranen?

Bericht door axxyanus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 mei 2023 16:56 Ze heeft andere woorden gebruikt trouwens bv. bij zijn bedreigingen.

Zoiets van dat hoort niet maar ik maak deze kanttekening: door zijn demoniseren kon hij niet anders verwachten.
Dat is min of meer iemand vogelvrij verklaren.
Dat zie ik niet.

Die woorden kunnen niet meer betekenen dan: Gezien de menselijke natuur zou het erg verrassend geweest zijn als de heer Wilders na zijn demoniseren geen doodsbedreigingen ontvangen zou hebben.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

axxyanus schreef: 27 mei 2023 18:01
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 mei 2023 16:56 Ze heeft andere woorden gebruikt trouwens bv. bij zijn bedreigingen.

Zoiets van dat hoort niet maar ik maak deze kanttekening: door zijn demoniseren kon hij niet anders verwachten.
Dat zie ik niet.

Die woorden kunnen niet meer betekenen dan: Gezien de menselijke natuur zou het erg verrassend geweest zijn als de heer Wilders na zijn demoniseren geen doodsbedreigingen ontvangen zou hebben.
Wilders heeft eigenlijk niet gedemoniseerd.
Wel ziet hij terecht de islam als een groot gevaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 mei 2023 16:56
doctorwho schreef: 27 mei 2023 16:44
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 mei 2023 15:59
Maar ik begrijp dat je op Kaag gestemd hebt.
Tja dan is zoiets slecht nieuws.
Klopt het is echter geen slecht nieuws maar een epistel met een onfrisse toonzetting
Waar blijven de voorbeelden, waarbij Kaag in de stijl van Wilders andere politici demoniseert?
Daar moet ik nog even naar zoeken.

Ze heeft andere woorden gebruikt trouwens bv. bij zijn bedreigingen.

Ik heb nooit beweert dat ze zijn stijl gebruikte.
Dat van die heks heb ik trouwens ook nog niet gevonden.
Maar waar en wanneer heeft Kaag andere parlementsleden gedemoniseerd ??
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

doctorwho schreef: 27 mei 2023 20:43:scissors:
Maar waar en wanneer heeft Kaag andere parlementsleden gedemoniseerd ??
Ik vrees dat het niet zijn gewoonte is om zijn beweringen hard te maken. Jammer!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

NPOStart Zo 28 mei 20:20 schreef:
College Tour - Seizoen 15 Afl. 1 - Sigrid Kaag

Sigrid Kaag is vicepremier en de eerste vrouwelijke minister van Financiën. Het is een spannende tijd. Voor het eerst in lange tijd moet er weer bezuinigd worden op de begroting, terwijl Kaag genoeg geld moet overhouden voor ambitieuze klimaatplannen, vluchtelingen en de ereschuld aan de inwoners van het aardbevingsgebied in Groningen. Naast de politieke uitdagingen krijgt Kaag op persoonlijk vlak ook veel te verduren. Als vrouwelijke politicus heeft ze te maken met veel online haat en bedreigingen en al meerdere keren kwamen inmiddels welbekende fakkeldragers haar opzoeken. We praten erover met haar in College Tour.

VIDEO duurt 45minuten
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 mei 2023 18:22
Richting andere politici heeft hij dat wel gedaan. Ook de bekende scene " meer of minder marokkanen" ging te ver.

Het trieste is dat in geval van Wilders demoniseren niet de oorzaak van bedreigingen is.
Die begonnen toen Wilders kritiek op de islam begon te leveren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 31 mei 2023 21:26
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 mei 2023 18:22
Richting andere politici heeft hij dat wel gedaan. Ook de bekende scene " meer of minder marokkanen" ging te ver.

Het trieste is dat in geval van Wilders demoniseren niet de oorzaak van bedreigingen is.
Die begonnen toen Wilders kritiek op de islam begon te leveren.
Het politieke proces dat hij daarop aan zijn broek kreeg, ging nog veel verder.
Het klaarleggen van voorgedrukte formulieren waar men alleen maar een kruisje op hoefden te zetten is daar een goed bewijs voor.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 jun 2023 09:22
Het politieke proces dat hij daarop aan zijn broek kreeg, ging nog veel verder.
Het klaarleggen van voorgedrukte formulieren waar men alleen maar een kruisje op hoefden te zetten is daar een goed bewijs voor.
Dat klopt, dit proces was een absoluut dieptepunt in de politieke geschiedenis van Nederland.

Neemt niet weg dat zowel de bedreigingen van Wilders als van Kaag niet het gevolg zijn van " demoniseren" van tegenstanders.
Wilders uit kritiek op de islam. Kaag voert beleid dat sommige mensen niet zien zitten en heeft vooral last van complotdenkers.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 02 jun 2023 16:20
Wilders uit kritiek op de islam. Kaag voert beleid dat sommige mensen niet zien zitten en heeft vooral last van complotdenkers.
Is dat zo?
Veel mensen die niet in complottheorieën geloven en zelfs niet in heksen, noemen haar toch er een heks.
Ik denk dat de samenleving aan het verruwen is.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 03 jun 2023 03:26
gerard_m schreef: 02 jun 2023 16:20
Is dat zo?
Veel mensen die niet in complottheorieën geloven en zelfs niet in heksen, noemen haar toch er een heks.
Ik denk dat de samenleving aan het verruwen is.
Veel mensen noemen hun schoonmoeder ook een heks, toch zullen er maar weinig zijn die daarmee een toverkol bedoelen.
Vroeger was de worden feeks en serpent meer in, maar die lijken te verdwijnen.

Zal ook wel streek gebonden zijn, bij ons was het meest gangbare 'takkewijf'.

Ik denk niet dat de link naar complotdenkers correct is, daarvoor hebben veel te veel mensen een hekel aan haar.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Peter van Velzen, Tiberius Claudius:

Inderdaad, de samenleving verruwt en de politiek doet daar zelf volop aan mee. Dit speelt zeker mee.
Ook de anonimiteit van social media speelt een rol.

Maar een hekel hebben aan politici is niets nieuws. Figuren als Lubbers, den Uyl of Wiegel riepen ook volop weerstand op.
Dit is geen reden voor bedreigingen.

Er zijn echter bewegingen die vinden dat ze in actie moeten komen omdat zijzelf bedreigd worden. De politicus is voor hen een vijand die bestreden moet worden. Dat geldt voor de bedreigers van Wilders en voor die van Kaag. Bedreiging (of erger) is een daad van verzet.

De man die Kaag met een fakkel bezocht, zit tot zijn nek in de complotwereld. Kaag is vertegenwoordiger van de elite die namens het WEF ons land doelbewust wil vernietigen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 03 jun 2023 11:45 @ Peter van Velzen, Tiberius Claudius:

Inderdaad, de samenleving verruwt en de politiek doet daar zelf volop aan mee. Dit speelt zeker mee.
Ook de anonimiteit van social media speelt een rol.

Maar een hekel hebben aan politici is niets nieuws. Figuren als Lubbers, den Uyl of Wiegel riepen ook volop weerstand op.
Dit is geen reden voor bedreigingen.

Er zijn echter bewegingen die vinden dat ze in actie moeten komen omdat zijzelf bedreigd worden. De politicus is voor hen een vijand die bestreden moet worden. Dat geldt voor de bedreigers van Wilders en voor die van Kaag. Bedreiging (of erger) is een daad van verzet.

De man die Kaag met een fakkel bezocht, zit tot zijn nek in de complotwereld. Kaag is vertegenwoordiger van de elite die namens het WEF ons land doelbewust wil vernietigen.
Ook in die tijd werd er veel bedreigd en gescholden.
Maar men maakte er zich veel minder druk over, juist door al die drukte creëert men navolgers.

Iets leukers over twee personen uit die tijd:

Joop van Tijn (Journalist)
Ed van Thijn (Politicus)

Kregen nog al wat van dit soort post en vaak werd het naar de verkeerde gestuurd.
In een TV uitzending waar ze beiden waren merkte er eentje grijzend op:

We zijn geen familie en wit u van af nu u scheld brieven naar de goede persoon sturen.

PS.
Er waren er nog al wat die dachten dat ze familie waren, maar hun achternamen zijn toch echt verschillend.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 jun 2023 12:10 ...
Maar men maakte er zich veel minder druk over, juist door al die drukte creëert men navolgers.
...
Naar mijn mening ook omdat het veel minder zichtbaar was. Een scheldbrief in de bus is wat anders dan een (anonieme) publieke kanonnade op Twitter of een of ander (slecht of niet gemodereerd) forum.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 jun 2023 12:10 Er waren er nog al wat die dachten dat ze familie waren, maar hun achternamen zijn toch echt verschillend.
Ik besef dat vandaag pas!
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Zij lijkt nu even in een soort luwte te geraken, daar Rutte opperde kinderen bij de gezinshereniging binnen de asylkwestie maar eens een extra twee jaar te laten wachten, waarmee problemen bij het bereiken van een akkoord z.g. werden opgelost, wat CU en d'66 niet pikten vanwege de onmenselijkheid. Demissionair kabinet dus, wat Rutte volgens mij helemaal niet zo erg vindt.
In November verkiezingen wellicht en dan denkt hij weer te scoren en dan evt. door met o.m. de PVV. Wilders wil wel. Jammer is dat ons land bol staat van de problemen, waar zeer nodig wat aan gedaan moet worden. Even wachten....
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Plaats reactie