Dit is ook al geen antwoord op de vraag.
95 stellingen / 200 vragen aan een christen.
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: 95 stellingen / 200 vragen aan een christen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Tot nu toe heb je geen enkele steekhoudend argument hiervoor kunnen ophoesten.
Wat je keer op keer roept is iets van: "Het is echt waar hoor"
Dat is getuigen, nier het noemen van een steekhoudende rede.
Zozo, bazig mannetje die God van je. Ik moet blijkbaar van alles en mag niets. Dat krijg je met één God met menselijke trekjes, die gaat regeren als een dictator.
Het is een simpele vraag die een God had kunnen voorzien en waarop een antwoord te vinden zal moeten zijn in de bijbel, maar blijkbaar niet.
Dat God de baas is blijkt maar al te duidelijk uit de bijbel. Er zou eigenlijk een sticker op geplakt moeten worden dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 18 jaar. Enig idee hoeveel mensen door God of uit naam van hem in de bijbel worden vermoord? Het is de grootste massamoord uit de menselijke geschiedenis. Wat een baas!
Er is een tekst in 1 Koningen 18 waarin Elia de profeet spreekt over "suffen", ik verwijs naar Elia die in het verhaal van Achab Israël bijeen roept om te onderzoeken wie de ware God is. De Baälprofeten zijn met vele en zij roepen maar krijgen geen antwoord. Dat is omdat hun God ligt te suffen en niet in staat is antwoord te geven. Elia echter bidt in de naam van Jehovah een kort maar oprecht gebed en het antwoord is meer dan hij gevraagd heeft. Dat komt omdat Jehovah verhoort.Peter van Velzen schreef: ↑09 mar 2023 02:11Hij toont zich zover ik weet helemaal niet. Het grote probleem is dat je hem niet kunt benaderen. Dus de proef op de som nemen lijkt onmogelijk.Barnabas schreef: ↑08 mar 2023 12:09Punt 3 is juist. Maar de bijbel zegt dat God zich niet alleen in de bijbel toont. Het zegt dat Christus het woord is en dat het woord Christus is en dat zij God zijn. Zo zegt Johannes het. Wanneer we nu deze aanname maken dat ook dat 100% waar is krijg je een ander plaatje. Namelijk dat God zich getoond heeft door de schrift én door Christus én door Paulus die zegt dat Christus in hem leeft én door het woord en handelen van al Zijn kinderen voor zover zij doen wat Hij zegt. De bijbel getuigd dus dat God zeer veel aanwezig is onder ons.Peter van Velzen schreef: ↑08 mar 2023 05:44
Drie veronderstellingen:
1.God (wie of wat dat ook is) wil gekend worden,
2.God toont zichzelf in de bijbel.
3. veronderstelling 1 is een beweegreden voor 2.
Ik twijfel aan elk daarvan, maar aangenomen dat het 100% waar zou zijn, dan is God kennelijk niet zo goed in zich tonen. Er zijn minstens 4.000 verschillende visies over God (onder degenen die de bijbel gelezen hebben) Hij lijkt me dan ook niet erg snugger. Als God werkelijk gekend wil worden kan hij zich veel beter objectief waarneembaar maken! Wil je echt God definiëren als een incompetente sufferd?
Maar om het te zien moet je er aandacht aan besteden.
Aangenomen is één ding maar twijfel verdwijnt door de proef op de som te stellen. Wanneer je twijfelt of iemand goed is en je geld zal lenen wanneer je dat nodig hebt kun je er uren over dimdammen maar datlevert geen antwoord op. Wanneer je de man benadert en hem leert kennen zoals hij dat wil en dan de proef op de som neemt door te vragen verdwijnt de twijfel volkomen wanneer hij het doet.
En God is een goede Vader die niet iemand bij de oren pakt en zijnwoord erin propt. Hij houdt rekening met Zijn onderdanen en toont zich niet aan hen die daartegen zijn of die dat niet kunnen verdragen. Hij toont zich op het juiste moment in de mate die past bij de persoon. En dat kan verschillen.
Er over dimdammen is inderdaad zinloos. Maar als je - net als ik - uitgaat van de veronderstelling dat hij geen incompetente sufferd is, dan is de enige conclusie die je kunt trekken, dat hij niet door iedereen gekend wil worden. Hoogstens door een zeer klein deel van de mensen.
In het nieuwe testament wordt ook over haat tegen het evangelie gesproken. Zoals de Meden en Perzen in staat zijn tot haat zijn zij het volk dat het best is in liefhebben. Wanneer zij tot hun bestemming in God komen zijn zij het volk dat het meest op Johannes lijkt, de discipel die bemint werd door Jezus. Johannes is in de Heer en hij is de discipel die in de schoot van Jezus lag en verstand heeft van haten en liefhebben. Zoals Mordechai in staat was heel liefdevol voor Esther (Hadassa) te zorgen met veel gevoel en gezag was Johannes degene die uitlegt dat haat verslagen wordt door liefhebben, zorg en kracht.
Dat is wat we moeten doen om haat te verslaan.
In het boek van Esther zie je dat Esher in staat is ondergeschikt te zijn aan mannen tot het risico van de dood wanneer zij ongevraagd voor koning Ahasveros verschijnt. Maar zij blijft gehoorzaam aan het woord van Mordechai die haar opgevoedt heeft. Wanneer je het boek leest kun je zien dat Esther zeer gehoorzaam was.
God heeft de aarde gemaakt om zelf de wet van Mozes in praktijk te brengen. Jeuzs was God en Hij was de vervulling van de wet die zegt om God en je naaste lief te hebben. Aan de genade van Christus en Zijn werken kunnen we zien wat dat inhoudt. Hij vertelt het verhaal van de barmhartige Samaritaan als antwoord op de vraag wie de naaste (van de vragensteller) is. Jezus geeft een voorbeeld waarin een Samaritaan zich ontfermt over een beroofde. Hij zegt tegen de man, ontferm u ook over dergelijke mensen.PietV. schreef: ↑27 okt 2010 13:34 4. Waarom heeft jouw god de aarde gemaakt? En waarom schiep de god van het Oude Testament niet gelijk een nieuwe aarde?
Als je eenmaal uitgaat van een schepper en een vooropgezet plan, maakt dat de mens tot objecten in een wreed experiment, waarbij we geschapen zijn om ziek te zijn en ons opgedragen wordt om gezond te zijn - Christopher Hitchens-
Kan iemand de vermeende oerknaller in harmonie brengen met een god die op de zevende dag even gaat rusten?
De eindeloze lof van engelenkoren begon ergernis op te wekken, want waren deze aanbiddingen niet gewoon een verdienste. Hij had hen tenslotte eeuwige vreugde gegeven. Zou het niet veel leuker zijn om onverdiende lof te krijgen, afkomstig van wezens die hij martelde? Hij lachte binnensmonds en besloot dat het grote drama moest worden uitgevoerd. (Bertrand Russell, A Free Man’s Worship p.44)
Dat was Zijn bedoeling en wanneer wij dat gedaan zouden hebben was de oorspronkelijke aarde het paradijs gebleven en hadden wij de rest kunnen koloniseren. Want Adam en Eva konden niet alles. Maar dat zou alleen gelukt zijn door gehoorzaamheid aan het woord van God.
Jezus is God en Hij ontfermt zich over de wetgeleerde die kwam om hem in de val te lokken, maar Jezus doorzag het en wees het terecht. Maar Jezus is liefde en Hij wil de man redden. Daarom legt Hij uit wat de man moet doen. wanneer hij oprecht is zal hij leven uit geloof en ondervinden hoe goed Jezus is door Zijn woorden in praktijk te brengen.
Jezus is dus degene die herstel brengt en wie gelooft zal deel uitmaken van het leven op de nieuwe aarde. maar Eva geloofde God niet en werd blind.
Rust God op de zevende dag, de sabbat? Jezus genas een man die blind geboren was op de sabbat. Toen Jezus een vrouw genas op sabbat waren het de schriftgeleerden die hem bekritiseerden en hem wilden verhinderen hetzelfde in de toekomst te doen door hem te beschuldigen van overtreden van de wet. Maar Jezus genas haar toch. Dus door Jezus werd de ziekte weggenomen, ook op sabbat. Want Hij zegt: Is het geoorloofd goed te doen op de sabbat?
Rust God dan niet op de sabbat? Jezus werkt in rust. Wie het goede doet kan in rust werken en God heeft een biologische klok in de mens gemaakt waardoor Jezus wist wanneer Hij wat kon doen. Dat is werken in rust. Zo overtreedt men dus het gebod omdat de hoofdwet die zegt dat men de naaste moet liefhebben hoger is dan het voorschrift om de sabbat te onderhouden.
Zoals de natuur altijd actief is en waarbij alles op zijn tijd geschiedt, zo ook is God want de natuur is gemaakt naar zijn karakter. Een beer is actief in de zomer en slaapt in de winter. Alles heeft zijn tijd.
Of je nu in de oerknal gelooft of in de schepping, de natuur is altijd in beweging zoals een mens adem blijft halen wanneer hij slaapt.
Lees wat ik schrijf en betitel God niet als dictator, dat ben je zelf. Jezus was God en kan een steen maken die hij niet kan optillen. Er staat zelfs dat Jezus niets uit zichzelf kon, dus ook geen steen optillen. Jij bent mens en jij kunt ook een steen maken die je niet kan optillen. Maar wanneer je kliert ben je gewoon kinderachtig bezig. En dan zeggen dat je niets gedaan hebt.lanier schreef: ↑09 mar 2023 10:39Zozo, bazig mannetje die God van je. Ik moet blijkbaar van alles en mag niets. Dat krijg je met één God met menselijke trekjes, die gaat regeren als een dictator.
Het is een simpele vraag die een God had kunnen voorzien en waarop een antwoord te vinden zal moeten zijn in de bijbel, maar blijkbaar niet.
Dat God de baas is blijkt maar al te duidelijk uit de bijbel. Er zou eigenlijk een sticker op geplakt moeten worden dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 18 jaar. Enig idee hoeveel mensen door God of uit naam van hem in de bijbel worden vermoord? Het is de grootste massamoord uit de menselijke geschiedenis. Wat een baas!
Betitel God niet als dictator?
Waarom niet? Moet ik passages opzoeken voor je?
Naast de zogenaamde "Tien Geboden" die God aan Mozes heeft gegeven zijn er maar liefst 613 geboden en verboden in de Bijbel te vinden. Gezien de vele doodstraffen en absurde bepalingen hebben christenen gelukkig besloten om zich hier maar niet al te letterlijk aan te houden. Ze komen mij behoorlijk dictatoriaal over.
Waarom niet? Moet ik passages opzoeken voor je?
Naast de zogenaamde "Tien Geboden" die God aan Mozes heeft gegeven zijn er maar liefst 613 geboden en verboden in de Bijbel te vinden. Gezien de vele doodstraffen en absurde bepalingen hebben christenen gelukkig besloten om zich hier maar niet al te letterlijk aan te houden. Ze komen mij behoorlijk dictatoriaal over.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zozo, beetje geïrriteerd? Goddelijk trekje? Die was ook wel eens geïrriteerd. Zo baas zo creatie zou ik zeggen.Barnabas schreef: ↑09 mar 2023 16:31Lees wat ik schrijf en betitel God niet als dictator, dat ben je zelf. Jezus was God en kan een steen maken die hij niet kan optillen. Er staat zelfs dat Jezus niets uit zichzelf kon, dus ook geen steen optillen. Jij bent mens en jij kunt ook een steen maken die je niet kan optillen. Maar wanneer je kliert ben je gewoon kinderachtig bezig. En dan zeggen dat je niets gedaan hebt.lanier schreef: ↑09 mar 2023 10:39Zozo, bazig mannetje die God van je. Ik moet blijkbaar van alles en mag niets. Dat krijg je met één God met menselijke trekjes, die gaat regeren als een dictator.
Hoezo ben ik een dictator? Volgens mij kennen we elkaar niet. God ken ik wel. Daar is een boek over geschreven... God wou alleen heersen, dat blijkt duidelijk uit de bijbel.
Hoeveel mensen hebben het loodje gelegd? Kijk zelf:
https://youtu.be/6IrtdLukslY
Als God een steen kan maken die hij niet kan optillen dan kan God dus niet alles. God is dan beperkt. En dat strookt niet met een almachtige God.
1 Koningen is dan ook pure propaganda voor de joodse God..Barnabas schreef: ↑09 mar 2023 13:14 Er is een tekst in 1 Koningen 18 waarin Elia de profeet spreekt over "suffen", ik verwijs naar Elia die in het verhaal van Achab Israël bijeen roept om te onderzoeken wie de ware God is. De Baälprofeten zijn met vele en zij roepen maar krijgen geen antwoord. Dat is omdat hun God ligt te suffen en niet in staat is antwoord te geven. Elia echter bidt in de naam van Jehovah een kort maar oprecht gebed en het antwoord is meer dan hij gevraagd heeft. Dat komt omdat Jehovah verhoort.
In het nieuwe testament wordt ook over haat tegen het evangelie gesproken. Zoals de Meden en Perzen in staat zijn tot haat zijn zij het volk dat het best is in liefhebben. Wanneer zij tot hun bestemming in God komen zijn zij het volk dat het meest op Johannes lijkt, de discipel die bemint werd door Jezus. Johannes is in de Heer en hij is de discipel die in de schoot van Jezus lag en verstand heeft van haten en liefhebben. Zoals Mordechai in staat was heel liefdevol voor Esther (Hadassa) te zorgen met veel gevoel en gezag was Johannes degene die uitlegt dat haat verslagen wordt door liefhebben, zorg en kracht.
Dat is wat we moeten doen om haat te verslaan.
In het boek van Esther zie je dat Esher in staat is ondergeschikt te zijn aan mannen tot het risico van de dood wanneer zij ongevraagd voor koning Ahasveros verschijnt. Maar zij blijft gehoorzaam aan het woord van Mordechai die haar opgevoedt heeft. Wanneer je het boek leest kun je zien dat Esther zeer gehoorzaam was.
Wedstrijdje ver pissen is het tussen goden. Ik zou nu zelfs baal een grotere God vinden dan Jehova. Baal bemoeit zich niet met menselijke kinderachtigheid, die was druk bezig het universum in stand te houden.. Stel je voor, een wezen op planeet X komt om omdat God zich met Elia moest bezighouden om een altaar in brand te zetten..
Zoals jij God beschreef leek God inderdaad op een dictator "waarom doe je niet wat ik zeg, want ik ben de baas".. Dus niet de ander de schuld geven. Tevens kunnen we zowel het OT als het NT erbij halen om aan te tonen dat God een soort van dictator is. Oude Testament is logisch maar in Openbaring wordt iedereen die niet gelooft (of niet het juiste gelooft) gedood.. Je moet je dus afvragen of er vrije wil is op de nieuwe Aarde.Barnabas schreef: ↑09 mar 2023 16:31
Lees wat ik schrijf en betitel God niet als dictator, dat ben je zelf. Jezus was God en kan een steen maken die hij niet kan optillen. Er staat zelfs dat Jezus niets uit zichzelf kon, dus ook geen steen optillen. Jij bent mens en jij kunt ook een steen maken die je niet kan optillen. Maar wanneer je kliert ben je gewoon kinderachtig bezig. En dan zeggen dat je niets gedaan hebt.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat mag dan volgens de schrijver van 1 Koningen, voor Elia het geval zijn geweest. Maar geen van mijn gebeden is ooit door JHVH (Jehova is wellicht een verkeerde vocalisering) beantwoord. Ik kan hem/haar/het niet e-mailen, niet opbellen, geen brief schrijven. Hij/zij/het zou net zo goed niet kunnen bestaan.Barnabas schreef: ↑09 mar 2023 13:14 Er is een tekst in 1 Koningen 18 waarin Elia de profeet spreekt over "suffen", ik verwijs naar Elia die in het verhaal van Achab Israël bijeen roept om te onderzoeken wie de ware God is. De Baälprofeten zijn met vele en zij roepen maar krijgen geen antwoord. Dat is omdat hun God ligt te suffen en niet in staat is antwoord te geven. Elia echter bidt in de naam van Jehovah een kort maar oprecht gebed en het antwoord is meer dan hij gevraagd heeft. Dat komt omdat Jehovah verhoort.
Ik heb alleen enige "informatie" van horen zeggen (of zien schrijven). Zelfs als het geschreven tijdens het schrijven, en het gezegde tijdens het zeggen waar was, weet ik niet of dat nog steeds zo is. Al was het maar omdat de vertaling onjuist is, of omdat de betekenis van woorden of zinnen in onze tijd anders zijn dan toen ze gezegd of geschreven werden. Jij neemt dat allemaal voetstoots aan, als een bijbelboek het lijkt te zeggen. Maar is het ook zo?
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Of Elia heeft bestaan is nogal twijfelachtig.Barnabas schreef: ↑09 mar 2023 13:14 ik verwijs naar Elia die in het verhaal van Achab Israël bijeen roept om te onderzoeken wie de ware God is. De Baälprofeten zijn met vele en zij roepen maar krijgen geen antwoord. Dat is omdat hun God ligt te suffen en niet in staat is antwoord te geven. Elia echter bidt in de naam van Jehovah een kort maar oprecht gebed en het antwoord is meer dan hij gevraagd heeft. Dat komt omdat Jehovah verhoort.
Wel hebben verschillende illusionisten het trucje van Elia nagedaan.
Eentje werkte met een soort Nafta-achtige vloeistof dat net als Natrium heftig reageert met water.
Vandaar dat hij er water overheen liet gieten.

-
Ik heb ook een boek. Het heet The Lord of the Rings.
The Lord of the Rings spreekt over hobbits en Frodo is een hobbit. Hij liep helemaal van de Gouw naar Mordor en daarvan is getuigd.
Er is dus volop reden om aan te nemen dat hobbits (hebben) bestaan. Reden genoeg, immers.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Zeker en dan is er ook nog apocriefe literatuur zoals: De Hobbit en de Simeleron.alpha Scorpii schreef: ↑13 mar 2023 12:57Ik heb ook een boek. Het heet The Lord of the Rings.
The Lord of the Rings spreekt over hobbits en Frodo is een hobbit. Hij liep helemaal van de Gouw naar Mordor en daarvan is getuigd.
Er is dus volop reden om aan te nemen dat hobbits (hebben) bestaan. Reden genoeg, immers.
En als kers op de taart, klap op de vuurpijl, fossielen van Hobbits, gevonden in Micronesië, lees het artikel op NemokennislinkTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 mar 2023 14:09Zeker en dan is er ook nog apocriefe literatuur zoals: De Hobbit en de Simeleron.alpha Scorpii schreef: ↑13 mar 2023 12:57Ik heb ook een boek. Het heet The Lord of the Rings.
N.B. Barnabas schrijft "Goden mag ook omdat de Vader en de Zoon ... ", waarmee het christelijke monotheïsme gelijk in het putje verdwijnt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)