Covid-19
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Covid-19
Zocer ik weet veminderen gewone schone mondkapjes de virusoverdacht met 40%, vaccineren helpt méér (63%) maar is ook niet afdoende als de bases voor de repriductiefactor 4,5 is.
Ondertussen heeft de CDC in de VS de aanbeveling om bij infectie 10 dagen in quarntaine te gaan versoepeld. Volgens dr Fauci is 5 dagen quarantaine gevolgd dor 5 dagen een mondkapje dragen ook veilig genooeg, Weliswaar niet 100% maar zijns inziens voldoende, Overigens is zo'n maskertje wel veel efectiever als de geinfecteerde haar draagt, dan wanneer een nog niet geinfecteerde dat doet.
De CDC werd (door TYT) hierover zwaar bekritiseerd, maar baseert zich waarschijnliik mede op de bevinding dat de Omikron variant besmettelijker is, maar dat die besmettelijkheid korter van duur is Handhaven van de oude richtlijn, zou erg veel arbeidsuren - ook in de zorg - verloren kunnen doen gaan, zonder dat dat noodzakelijk was.
NB Het Virus is niet echt seizoensgebonden. Mensen zijn handelen echter well seizoensgebonden, Bij koud weer kruipen ze dichter bij elkaar, Zomers gaan ze liever naar buiten, Buiten heeft het dragen van een masker overigens minder zin, De infectiemogelijkheden zijn veel kleiner want de ventilaltie is er optimaal. Tenzij er een dichte vuurwerkmist hangt. Maar dan is fijnstof de belangrijkste reden voor een mondmasker.
Ondertussen heeft de CDC in de VS de aanbeveling om bij infectie 10 dagen in quarntaine te gaan versoepeld. Volgens dr Fauci is 5 dagen quarantaine gevolgd dor 5 dagen een mondkapje dragen ook veilig genooeg, Weliswaar niet 100% maar zijns inziens voldoende, Overigens is zo'n maskertje wel veel efectiever als de geinfecteerde haar draagt, dan wanneer een nog niet geinfecteerde dat doet.
De CDC werd (door TYT) hierover zwaar bekritiseerd, maar baseert zich waarschijnliik mede op de bevinding dat de Omikron variant besmettelijker is, maar dat die besmettelijkheid korter van duur is Handhaven van de oude richtlijn, zou erg veel arbeidsuren - ook in de zorg - verloren kunnen doen gaan, zonder dat dat noodzakelijk was.
NB Het Virus is niet echt seizoensgebonden. Mensen zijn handelen echter well seizoensgebonden, Bij koud weer kruipen ze dichter bij elkaar, Zomers gaan ze liever naar buiten, Buiten heeft het dragen van een masker overigens minder zin, De infectiemogelijkheden zijn veel kleiner want de ventilaltie is er optimaal. Tenzij er een dichte vuurwerkmist hangt. Maar dan is fijnstof de belangrijkste reden voor een mondmasker.
Ik wens u alle goeds
Je kan inderdaad redenen zoeken om geen mond-neusmasker te dragen maar vind de onderzoeken die ik aandroeg genoeg reden om het wel te doen.
Virusdeeltjes komen er doorheen maar spetters niet. Sta met testen met gelaatsscherm en masker op het scherm is de eerste barrière en na een dag testen moet je die grondig met alcohol schoonmaken kan ik je verzekeren.
Maar goed als jij geen masker wil terwijl je met besmette mensen werkt dan kan je ook niet op een longziekten-afdeling in een ziekenhuis terecht.
Je vind het waarschijnlijk ook niet nodig mocht jezelf een invasieve chirurgische ingreep moeten ondergaan dan hoeft de chirurg en de rest van het team waarschijnlijk ook geen masker op.
Het is welletjes wat mij aangaat jij draagt lekker geen masker, omdat dat volgens jou niet werkt en ik ga daar zolang ik dat nodig acht mee door.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
appelfflap
- Banned
die netjes ontkracht zijn
typisch
jij en elle roepen maar wat en de andere moet het werk doen
met de ochtendkoffie nog eens ff gekeken en direct dit gevonden
https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... ng-claims/
eigenlijk zijn diens claims echt volstrekt waardeloos, maar anno 2022 doen feiten er al lang niet meer toe
nu ben ik er zeker van dat ook deze bron op 1 of andere zwarte lijst staat die je zeker moet negeren.
uiteraard werken mondmaskers, jammer genoeg geen 100%
in kleutertaal

Een mondmasker dragen in de medische wereld is misschien wel nuttig.doctorwho schreef: ↑31 dec 2021 07:42Je kan inderdaad redenen zoeken om geen mond-neusmasker te dragen maar vind de onderzoeken die ik aandroeg genoeg reden om het wel te doen.
Virusdeeltjes komen er doorheen maar spetters niet. Sta met testen met gelaatsscherm en masker op het scherm is de eerste barrière en na een dag testen moet je die grondig met alcohol schoonmaken kan ik je verzekeren.
Maar goed als jij geen masker wil terwijl je met besmette mensen werkt dan kan je ook niet op een longziekten-afdeling in een ziekenhuis terecht.
Je vind het waarschijnlijk ook niet nodig mocht jezelf een invasieve chirurgische ingreep moeten ondergaan dan hoeft de chirurg en de rest van het team waarschijnlijk ook geen masker op.
Het is welletjes wat mij aangaat jij draagt lekker geen masker, omdat dat volgens jou niet werkt en ik ga daar zolang ik dat nodig acht mee door.
Ik had het dus niet over de ziekenhuiswereld maar over de wereld daar buiten.
Dus in winkels, overheidsgebouwen, openbaar vervoer enzovoort.
Als mensen ze willen dragen omdat ze zich veilig wanen, prima.
Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, en niet van overheidswege iets verplichten.
Het voelt voor mij vaak alsof men tegen kinderen praat (maatregelen zijn voor je eigen bestwil, en ter bescherming van ongevaccineerden en ouderen, we doen het samen .. dit soort leuzen en kreten)
Dat kan ik heel goed zelf bepalen en laat ieder die dit wil dit ook voor zichzelf bepalen.
Non sum qualis eram
Buiten het ziekenhuis werken ze niet en zijn ze schadelijk volgens jouw bronnen.
Binnen het ziekenhuis zijn ze wellicht nuttig.
Die dingen werken toch niet ineens heel anders zodra je het ziekenhuis binnenstapt?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
appelfflap
- Banned
er zijn politieke leiders geweest die uw lijn volgden
maskers werken niet
vaccins werken niet
ontworminsgmiddeltjes zijn de oplossing
Thetis maar een griepje
...
de bloedbaden in oa Brazilië en 1e golf in de VS spreken boekdelen
ook nu weer mooi te zien in Belgie
dat de cijfers het hardste stijgen in de regio's met de laagste vaccinatiegraad zal wel toeval zijn zeker?
Misschien wel als je operaties uitvoert
Non sum qualis eram
Je gelijk vind je inmiddels voor wat je maar wilt geloven op internet.
Dat maakt het een stuk lastiger om te bepalen wat feiten zijn en wat verzonnen is.
Bij Covid wordt dit uitvergroot.
Niet vreemd, het is een waardeloze situatie, met overheidsbeleid waar veel terechte kritiek op te geven valt.
Het heeft niet zoveel zin om elkaar met linkjes te bestoken want op die manier valt ook moeiteloos te verdedigen dat de aarde plat is.
Zinvoller lijkt me na te gaan welke informatie betrouwbaar is en welke niet.
Als vaccins eigenlijk heel gevaarlijk zijn en mondkapjes ook, terwijl het wereldwijd gepromoot wordt, dan is er iets heel erg mis vele duizenden ziekenhuizen en universiteiten. Je kunt dat niet anders concluderen dat vrijwel alle medische wetenschappers niets van hun eigen vak snappen of in een wereldwijd complot zitten.
Hetzelfde geldt voor de journalistiek: de aanname dat wereldwijd journalisten kritiekloos alles slikken van (? de wereldwijde overheid? het WEF?) betekent dat een complete beroepsgroep hun vak slecht uitoefent, behalve degene die beweert dat de rest dat doet en zelf een kanaal begint.
Dit zou op zijn minst vragen kunnen oproepen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ook dan draagt de chirurg een mondmasker om verspreiding van ziektekiemen te voorkomen.
Waarom zou dit werken als hij dat op de OK draagt en niet meer in de trein naar huis?
Verder dragen chirurgen dit dagelijks, vele uren achter elkaar. Als het schadelijk zou zijn, zouden ze dat inmiddels wel moeten weten lijkt me?
Dit zullen medische mondmaskers zijn. Gewone mensen in de buitenwereld mogen die niet dragen.
Vergelijk je nu een operatiekamer met een treinreis?Waarom zou dit werken als hij dat op de OK draagt en niet meer in de trein naar huis?
Dit volg ik niet
Zij zijn niet de enigen hoor. Cassieres bijvoorbeeld zitten ook vaak uren met dat ding op. Terwijl er tegenwoordig als extra ook nog een scherm tussen klant en cassiere is aangebracht.Verder dragen chirurgen dit dagelijks, vele uren achter elkaar. Als het schadelijk zou zijn, zouden ze dat inmiddels wel moeten weten lijkt me?
Maar de verplichting in het ziekenhuis is al heel lang zo. Met andere woorden, een chrurg wéét dat een medisch mondmasker noodzakelijk is op de operatiekamer.
Non sum qualis eram
-
appelfflap
- Banned
1 van je argumenten tegen maskers was nochtans
daar is niets van bekend dus is het zeker geen probleem bij de bekende blauwe en zelfgemaakte stofmaskers
je beweert tevens dat jij geen medische mondmaskers zou mogen dragen.
deze keer een Belgische bron, ze vergelijken hier de 3 types dus alle 3 kun je gewoon kopen
ben je consequent en heb je gelijk dan zou dit een probleem moeten zijn in ziekenhuizen.
daar is niets van bekend dus is het zeker geen probleem bij de bekende blauwe en zelfgemaakte stofmaskers
je beweert tevens dat jij geen medische mondmaskers zou mogen dragen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/25 ... p2-masker/Dit zullen medische mondmaskers zijn. Gewone mensen in de buitenwereld mogen die niet dragen.
deze keer een Belgische bron, ze vergelijken hier de 3 types dus alle 3 kun je gewoon kopen
echt interessant vind ik dit topic al lang niet meer.elle schreef: ↑31 dec 2021 13:50Zij zijn niet de enigen hoor. Cassieres bijvoorbeeld zitten ook vaak uren met dat ding op. Terwijl er tegenwoordig als extra ook nog een scherm tussen klant en cassiere is aangebracht.
Maar de verplichting in het ziekenhuis is al heel lang zo. Met andere woorden, een chrurg wéét dat een medisch mondmasker noodzakelijk is op de operatiekamer.
Vooral omdat er vaak niet ingegaan wordt op wat iemand anders meent te weten.
dit is zo een voorbeeld :
* er wordt gesteld dat chirurgen al lang maskers dragen en dat dit geen negatieven effecten op de chirurg blijkt te hebben.
* u antwoord daarop dat andere mensen ook maskers dragen en dat chirurgen weten dat ze een masker moeten dragen.
Is dat nu een antwoord op het hetgeen gesteld wordt ????
oops
verkeerd quoten ....
verkeerd quoten ....
Ja en zodra je in de tram stapt werken ze ineens niet meer. Heel bijzonder en de wetenschap is er nog niet achter hoe dit kan maar het zal wel iets met kwantumfluctuaties in de onwaarschijnlijkheid-zone van doen hebben
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden