Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Roken

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 30 nov 2021 19:23
dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:00 Hallo! Ik vind dat behoorlijk getuigen van zelfbeheersing en doorzettingsvermogen, dus karakter zoals jij bent gestopt.
ik moest niet doorzetten, ik had geen zelfbeheersing nodig, ik moest me niets ontzeggen, ik moest me nergens tegen verzetten (drang om te roken)
ik had geen last van verleidingen allerhande, ...

ik snap niet hoe je toch blijft volhouden dat ik karakter moest tonen. Daarmee ontken je toch gewoon het zonlicht hoor.
of wat bedoel je met karakter tonen? misshcien hanteer je een totaal andere definitie als de normaal gangbare
Kijk naar de doorsnee roker die wil stoppen. Dat lukt niet!
Jou lukt t blijkbaar wel. Ik noem dat karakter. Anders had je, zoals de doorsnee "stopper" een slapjanus geweest.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:31
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 nov 2021 19:11
dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:02Je weet echt niet hoe penetrant die geur is en hoever ze drijft? Ik had goddomme in bed last van m'n zwaar verslaafde buurman omdat die iedere 20 minuten buiten 2 peuken MOEST opsteken.
Kan ik daar iets van vinden? Blijkbaar niet.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen fobie heb. :D

Maar rookt jouw buurman dan de hele nacht door?
Dat komt me toch heel onwaarschijnlijk voor.
Dit was slechts 1 voorbeeld. Na 23.00 uur is de lucht weer schoon, dan weet meneer z'n verslaving te onderdrukken
Nou dan valt dat best mee.
Trouwens dan slaap je maar niet met een open raam, dan heb je geen last van iets wat niet eens bestaat. :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 nov 2021 19:40

Dit was slechts 1 voorbeeld. Na 23.00 uur is de lucht weer schoon, dan weet meneer z'n verslaving te onderdrukken
Trouwens dan slaap je maar niet met een open raam, dan heb je geen last van iets wat niet eens bestaat. :lol:
Ja, mensen in b.v. dit land weten heel goed hoe het leven van anderen min of meer dwars te zitten, het lijkt wel mode.
Ik zal niet uitweiden, maar hier gaat het dan om veel licht 's nachts in de tuin.
En herrie 's morgens wegens verbouwen om 7 of 8 uur op zondag is ook altijd heel 'grappig'.
En waag het niet om er wat tegenover te durven stellen...
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zo reageren de meeste verslaafden. Schijt aan alles e iedereen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 20:30
Ik ben helemaal geen roker, dus kan ik niet verslaafd zijn.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:33 Kijk naar de doorsnee roker die wil stoppen. Dat lukt niet!
Jou lukt t blijkbaar wel. Ik noem dat karakter. Anders had je, zoals de doorsnee "stopper" een slapjanus geweest.
ik ben dan alleszins tientallen keren een slapjanus geweest

maar dat is niet de definitie van karakter tonen of toch niet wat men er doorgaans zich bij voorstelt.
aan die uitdrukking is nl ALTIJD een inspanning verbonden
opoffering, inzet, volharden, moeite doen,... om doel x te bereiken
ik heb dat niet moeten doen, stoppen was niet eens mijn doel. Dat was een gevolg van de mentale klick want roken werd zinloos

je bent maw woordbetekenissen aan het verbuigen
het kan perfect zijn dat je karakter toont en je doel toch niet bereikt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:47
appelfflap schreef: 30 nov 2021 17:14
dikkemick schreef: 30 nov 2021 16:04 ik heb t over die roker die WIL stoppen.
elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
verdiep je eens in de verslavingsproblematiek.
Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.
Dat maakt je in deze tijd een dubbele looser.
Over roken is geen goed woord te zeggen, behalve dat t de schatkist en de fabrikant spekt
Jezus! Lees je eigenlijk wel wat Appelflap schrijft? Gezien je antwoord totaal niet! Rustig blijven en nog eens goed Appelflap en je eigen antwoord doorlezen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Wat dat betreft heb jij ook schijt aan iedereen die hier met jouw de discussie aan gaat! Je hebt echt een plaat voor je kop!

Ps, aan de moderatie: kan dit aub naar de babbelbox? Gaat helemaal nergens meer over!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 30 nov 2021 22:29
Wat dat betreft heb jij ook schijt aan iedereen die hier met jouw de discussie aan gaat! Je hebt echt een plaat voor je kop!

Ps, aan de moderatie: kan dit aub naar de babbelbox? Gaat helemaal nergens meer over!
Je gebeden worden verhoord.
Dikkemick heeft gelijk. Aan roken is NIETS positief. Dat stuit hier op bezwaren bij (ex)rokers en jawel, Mick krijgt meteen met waarschuwing.
Het is als met het advocaten topic. Daar zitten absoluut malloten tussen die zaken bewust moedwillig traineren. Zoals de berichtgeving rondom Roethof. Maar dat mag Mick niet vinden. Lees de kranten!

En nu mag ik stoppen met roken (het NIET SLAGEN) niet koppelen aan karakter.
Het is zo dus zal ik laten zien dat je met een soort forumverslaving kunt stoppen op KARAKTER.
Ik reageer NIET meer op freethinker en zal alleen nog even lezen hoe men hier gal gaat spuwen op Dikkemick.
Wat ik wel blijf volgen is de verdediging van Jos B en van Tachi. En wat ik blijf volgen is de verwoede mislukte pogingen van diegenen die willen stoppen met roken maar bij wie t niet lukt.

Gegroet u allen, fijne feestdagen en een mooi coronavrij 2022 en ik zou zeggen: Steek er nog 1 op!

Adieu!!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 01 dec 2021 09:04 [q.
Dikkemick heeft gelijk. Aan roken is NIETS positief.
klopt maar niemand hier beweert iets anders

Dit bewijst nogmaals dat je berichten van anderen niet eens leest. Belangrijk op een discussieforum
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 01 dec 2021 09:04
lost and not found yet! schreef: 30 nov 2021 22:29 Ps, aan de moderatie: kan dit aub naar de babbelbox? Gaat helemaal nergens meer over!
Dikkemick heeft gelijk. Aan roken is NIETS positief. Dat stuit hier op bezwaren bij (ex)rokers en jawel, Mick krijgt meteen met waarschuwing.
Het is als met het advocaten topic. Daar zitten absoluut malloten tussen die zaken bewust moedwillig traineren. Zoals de berichtgeving rondom Roethof. Maar dat mag Mick niet vinden. Lees de kranten!

Het is zo dus zal ik laten zien dat je met een soort forumverslaving kunt stoppen op KARAKTER.
Ik reageer NIET meer op freethinker en zal alleen nog even lezen hoe men hier gal gaat spuwen op Dikkemick.
Wat ik wel blijf volgen is de verdediging van Jos B en van Tachi. En wat ik blijf volgen is de verwoede mislukte pogingen van diegenen die willen stoppen met roken maar bij wie t niet lukt.

Gegroet u allen, fijne feestdagen en een mooi coronavrij 2022 en ik zou zeggen: Steek er nog 1 op!
Spijtig genoeg illustreer je met het bovenstaande dat er gewoon niets tot je doordringt. Het bovenstaande is gewoon een opeenstappeling van stromannen.

En toon je met deze beslissing werkelijk karakter? Mijn indruk is dat wat voor jou werkelijk karakter zou vragen, is het intomen van je buikgevoelens. Zodat er een werkelijke uitwisseling van gedachten kan ontstaan i.p.v. een eenzijdig luchten van aversie en verontwaardiging. Nu lijkt het er hard op dat je een 'outrage-junky' bent en omdat wij aangeven dat we grenzen gaan stellen aan de mogelijkheden om dat hier bot te vieren, is het blijkbaar niet zo interessant meer voor je om hier te vertoeven. Maar als je nu gewoon elders op zoek gaat naar mogelijkheden om je aversie en je verontwaardiging te luchten gebruik je gewoon een andere uitlaatklep om aan deze drang te voldoen. Niet direct iets dat van karakter zou spreken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 01 dec 2021 09:04
lost and not found yet! schreef: 30 nov 2021 22:29
dikkemick schreef: 30 nov 2021 20:30 Zo reageren de meeste verslaafden. Schijt aan alles e iedereen

Adieu!!
Nou nou, een beetje heet gebakerd? Das toch helemaal niet nodig? Zoals al gemeld, niemand zegt hier dat er ook maar iets positiefs is aan roken! Dat zei jij zelf namelijk, onder andere de staatskist! Lees maar even terug!

Wat betreft je advocatentopic, ook ik lees kranten en misschien interpreteer ik dat gewoon op een andere manier dan dat jij dat doet?!

Haha, jij stopt hier nu op karakter? Maar waarom weer met HOOFDLETTERS? Denk je dat ik niet kan lezen of dat het met hoofdletters beter en duidelijker over komt? De enigen die ik ken die met hoofdletters schrijven zijn de hardcore gelovigen, het liefst nog in kleur ook!

En wat je wil blijven volgen, de verdediging van Jos Brech en van Riduan Tachi, ga je dat hier doen? Als jij er niet meer bent staan die topics stil denk ik. Maar niemand heeft je weggestuurd hoor!

Maar ja, dingen gaan nu eenmaal zoals ze gaan en ik wens je ook een gelukkig en inderdaad coronavrij 2022 toe! En ik steek er geen 1 op want ik ben na 35 jaar in juni 2017 gestopt, zonder karakter, of misschien wel met, maar nog steeds blij ermee!
We will dance again!
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

Jan zeg tegen zijn vrouw:
Ik wil zo graag stoppen met roken maar ik kàn het niet.

Onzin! Zegt zijn vrouw. Je kàn wel stoppen, maar je wil het niet graag genoeg. Geef dat gewoon toe!

Jan slaapt er een nachtje over en zegt tegen zijn vrouw:

Ik heb er over nagedacht. Ik kan wel stoppen maar ik wil het eigenlijk niet.

Onzin! Zegt zijn vrouw. Je wil wel stoppen, maar je kàn het gewoon niet. Geef dat gewoon toe!

Ad infinitum. Samenvatting van deze discussie.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Joost_de_groot schreef: 15 jan 2022 11:52 Ad infinitum. Samenvatting van deze discussie.
Scherp opgemerkt.
Heetgebakerde en obsessionele gedachten en harde commentaren daarop ten spijt, stopt idd. de discussie als er niets nieuws wordt aangedragen wat gezien kan worden als een positieve bijdrage.
Op deze zelfde manier doorgaan heeft dan idd. geen enkele zin.

Daar ik zelf ooit roker was en meerdere keren even ben gestopt en in een later stadium eerlijker bij mezelf was en ook ik deze stadia doorgemaakt heb inclusief dit soort zelfveroordelingen, heb ik geen woorden aan deze discussie vuilgemaakt, daar het vnl. om anderen ging.

In alle eerlijkheid toegegeven, dat ik ben gestopt met roken met behulp van nicotine kauwgum, terwijl ik voorheen kauwgum altijd heb verafschuwd.
Ik ben dat gaan gebruiken omdat ik van mijn huisarts in eerste instantie te horen kreeg dat diverse middelen, zoals ook de continue nicotine pleisters, wel een hulp kunnen zijn, maar dat er daarvan ook weer afgekikt moet worden.
Kauwgum kun je "zo nodig" nemen.
De belangrijkste reden, dat het me toen wel is gelukt is, dat ik in de overgangsperiode met of zonder sigaret dezelfde stressverschijselen had en de sigaret steeds korter enig soelaas bracht.
Een strijd is het nog een paar jaren geweest, maar de redenen waren divers.
Die gevolgen, die versterkt werden door ontwenningsverschijnselen, wilde ik toen aangaan, omdat het mijn totale leven aanging op dat moment.
Ook mijn sociale leven.
Stoppen met roken maakte verder conditioneel geen enkel verschil, dan dat de enkele keer dat ik verkouden was er geen 6 weken hoestbuien meer op volgden.

Dit alles is de reden, dat ik door voldoende zelfinzicht, niets wil uiten wat een veroordeling zou kunnen inhouden van te weinig wil, geen doorzettingsvermogen, of slappe persoonlijkheids kenmerken, sowieso niet als algemene uiting naar mensen, die ik verder niet ken.
En nooit dit soort discussies aanga met ogenschijnlijke waarheden ter beoordeling van de rookverslaafde in het algemeen.

Dus het negatief beoordelen van "de ander", terwijl je die niet kent, geeft geen enkele positieve bijdrage aan de discussie of misschien motivatie om alsnog te stoppen met roken.
Want iedere persoon is uniek.
Dat alles is al ooit een gezegd. Niemand, die dat beter weet dan de roker zelf.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

Maria schreef: 15 jan 2022 12:29
Joost_de_groot schreef: 15 jan 2022 11:52 Ad infinitum. Samenvatting van deze discussie.
.....
Want iedere persoon is uniek.
Dat alles is al ooit een gezegd. Niemand, die dat beter weet dan de roker zelf.
Leuke anekdote Maria. Zo heeft iedere stopper zijn eigen evoluerende waarden en overtuigingen. Niemand kent jou zo goed als jezelf. En fijn dat je gestopt bent. Uiteindelijk is het voor velen op de lange termijn een vervelende verslaving die veel energie kost.

Ik merkte zelf bij het stoppen op dat alles wat 'vlak' aanvoelde. Waarschijnlijk door het gemis aan endorfines. De glans was er een tijdje af (Geen 15 'microfeestjes' meer op een dag.) en ervaarde een tijd lang een soort mentale honger. Na een jaartje was alles weer prima.
Plaats reactie