Ontzagwekkend nieuws

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..
Plaats reactie
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ontzagwekkend nieuws

Bericht door Rereformed »

Uitvoerig commentaar op de boodschap van Jaap Dieleman. Bijdragen van Rereformed worden geschreven door Albert Vollbehr.

Al sinds 2012 word ik niet meer met de eindtijd lastig gevallen. Ook al jarenlang niet meer door de X-files lastig gevallen. Hal Lindsey is ook al 90+; daar komt niks spannends meer uit. Left Behind is soooo last century. We hebben er natuurlijk wel Ufo's voor in de plaats gekregen en christelijke trumpers die bijvoorbeeld op dit moment in de VS ontwormingsmedicijn voor koeien en paarden boven covid-vaccinatie prefereren, maar er gaat toch niets boven een evangelist die via giften van aanhangers en "sponsors" kan spelen met honderdduizenden euro's, en met de bijbel in de hand zegt dat het "twee voor twaalf" is. (Voor de niet-ingewijden: eindtijdchristenen geven sinds 1947 voor zichzelf via de zogenaamde doomsday clock de intensiteit van hun eindtijdhysterie aan. Te weten hoeveel minuten het voor twaalven is is ook handig voor atheïsten om het religieuze entertainment gehalte van een bepaald jaar te evalueren.)

En nu heeft Nederland dus zijn eigen twee-voor-twaalf-evangelist, die nota bene, zo lees ik, afgelopen februari in vijf miljoen Nederlandse brievenbussen zijn bloedstollende laatste waarschuwing heeft gegeven! Maar mij een seintje geven, ho maar. Weliswaar is het zo dat sommige Nederlanders denken dat Finland tot de periferie behoort (viewtopic.php?p=589222#p589222), maar in werkelijkheid loopt het land precies een uur voor op alle gebeurtenissen. Wat er ook gebeurt, wanneer ze in Nederland beweren dat iets om 7 uur wordt uitgezonden, dan lachen de Finnen altijd omdat ze weten dat het dan allang acht uur is. En ieder jaar breekt hier een uur eerder aan dan in Nederland. Het zal me dus niets verbazen of Jezus of een antichrist ofzo komt ook voor Finnen een uur eerder, oftewel ik moet meer op mijn hoede zijn dan Nederlanders.

Maar goed, op dit forum is men van mening zijn tijd beter te kunnen verspillen door zich bezig te houden met de vraag of waarnemer golffunctie doet instorten, en Waarom er iets is in plaats van niets. Of komt men na wekenlange discussies met conclusies aan zoals dat niet iedere hoofddoekjesdrager een terrorist is of achter terrorisme staat.
Maar voor ontzagwekkend nieuws hoeft men hier dus niet aan te kloppen. Men is hiervoor niet thuis. #-o Of misschien wel thuis, maar helemaal ingeslapen, hetgeen natuurlijk te verwachten is met zulke topics.

Maar goed, ik heb het dus helemaal zelf moeten uitzoeken. En nog wel via de Telegraaf, een blad waarvan ik vijftig jaar geleden al wist dat het het meest gelezen blad in Nederland was, en bijgevolg ook meteen wist dat het niet de moeite van het lezen waard was, en waarvoor ik dus helemaal niet bereid ben om een internet abonnement te nemen. Gelukkig kan ik de kop nog net lezen: "Evangelist is zeker: corona is begin einde der tijden". Meteen Cip erop raadgepleegd, en verdraaid, geheel tegen de verwachting in besteden ze er aandacht aan en geven ze die informatie vrij op een manier dat een atheïst het ook zo maar kan lezen, zonder zich te hoeven in te schrijven om hun spam met regelmaat te ontvangen. Ik lees daar dat het om een echte evangelist gaat, iemand die ons voorziet van de allerbeste kwaliteit teksten om van te gruwen, van hetzelfde gedegen kaliber als vijftig jaar geleden toen de verschrikkelijke streepjescode het merkteken was en sensitivity training de aanbidding van de antichrist zeer bevorderde:

Het coronavaccin zou de opmaat zijn naar 'het teken van het beest'. "Met het aanvaarden van het teken van het beest aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben", aldus Dieleman in het magazine.

Even zoeken op Freethinker, ja hoor, de altijd wakkere doctorwho heeft het ons wel degelijk voorgeschoteld:
doctorwho schreef:Wat moet je met figuren als Jaap Dieleman ? :(
viewtopic.php?p=585773#p585773

Maar dat schreef hij op pagina 167 van een topic dat al bijna twee jaren loopt! Kan ook maar iemand van een Fin verwachten dat tot die bladzijde vol te houden en aandachtig bij te houden? Zoals iedereen weet is corona voor Finnen een slaapverwekkend onderwerp, enkel actueel voor een paar Finnen die het niet konden laten om naar Stockholm te reizen om roze sneakers te kopen, of naar Petersburg gingen om te kijken hoe het Finse nationale voetbalelftal van Denemarken won.
En weet doctorwho wel hoe moeilijk het is om 167 in het Fins zelfs maar uit te spreken (satakuusikymmentäseitsemän)? En is het antwoord op zijn vraag niet vanzelfsprekend "Een eigen topic voor openen?"
Weliswaar gaf heeck hierop het uitstekende antwoord:
heeck schreef:Altijd even kijken HOE & WAAR de gekte zit en bij riskante symptomen zelf zeker 10x hete-pook-afstand houden en ook anderen uit de buurt houden en feitelijk waarschuwen tegen zoveel misleiding.
[-X Maar deze zure calvinistische instelling houdt helemaal geen rekening met atheïsten die ook wel eens op vrijdagavond met een zak popcorn op de bank willen zitten en hun beslommeringen van de week aflachen met voorstellingen van de hoogste en langst ontwikkelde vorm van christelijke waanzin.

Het christelijke artikel van Cip probeert overigens de pret te bederven door te kennen te geven dat genoemde evangelist in de evangelische wereld niet representatief zou zijn. Hij zou uit zijn kerk zijn gestapt. Zelfs een SGP:er zou zijn evangelisatieblaadje in de vuilnisbak doen. Alsof wij christenen en atheïsten niet zouden weten dat er helemaal geen christendom bestaat dat men als "representatief" kan beschouwen, en alsof wij allemaal niet weten dat iedere zich respecterende gelovige doorheen de eeuwen zichzelf genoodzaakt ziet om op een gegeven moment een betere kerk op te zoeken of op te richten, en alsof wij niet zouden weten dat een gemiddelde SGP:er met een vies gezicht een hoop in de afvalbak doet waar een ander enkel mooie blote vrouwenborsten ziet. Het leuke van de commentaren op dat Cip-artikel is dat ze bijna allemaal een goed woordje doen voor Jaap de evangelist, oftewel het omgekeerde laten zien. "Een blijmoedige man van God die vanuit zijn nuchterheid zijn geestelijke ogen goed open heeft!" is wat de boventoon voert, oftewel dit is smullen voor iedere atheïst, oprecht nuchter Nederlands geloof van het hoogste niveau!

Come on, braaf luisteren naar wat Jaap ons te vertellen heeft: https://ontzagwekkendnieuws.nl/video039 ... or-twaalf/
(ook jij Destinesia!)
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Re: Ontzagwekkend nieuws

Bericht door doctorwho »

Rereformed schreef: 27 aug 2021 12:44 Come on, braaf luisteren naar wat Jaap ons te vertellen heeft: https://ontzagwekkendnieuws.nl/video039 ... or-twaalf/
(ook jij Destinesia!)
Wel doseren want ik voelde na vijf minuten tenenkrommen een kramp opkomen :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed
Moderator
Contacteer:

doctorwho schreef: 27 aug 2021 15:13 Wel doseren want ik voelde na vijf minuten tenenkrommen een kramp opkomen :)
Wel, je had het ook tot 7'24'' moeten volhouden: "MAAR! Het goede nieuws is...er is een escape!"

De video kan men ook in twee delen bekijken: tot 19'35'' is het de boodschap die men ook op YouTube kan zien, maar het gedeelte daarna is voor de antivaxxers, waar hij dingen zegt die op YouTube vanwege antichristelijke krachten aldaar niet toegestaan zijn ("censurering van de fact checkers/fake checkers: elke boodschap die tegen de agenda van de wereldmachten ingaat wordt gecensureerd als fake news").

Het eerste gedeelte is de gebruikelijke preek over de tekenen des tijds die juist op dit moment allemaal in vervulling gaan, oftewel een gedeelte met wat bijbelverzen waar iedereen met wat langere eindtijdervaring bij in slaap valt. Na 2000 jaar is er namelijk nog steeds bijna geen christen die begrijpt dat de zaken die Jezus in Matteüs 24 opnoemt, oorlogen, geruchten van oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, valse christussen, juist geen tekenen van zijn nabije komst zijn, maar het gewone en normale leven van de mens van alle tijden en alle jaren. "Laat je juist niet daardoor misleid worden!" zegt hij. Arme Jaap, hij blijkt nou net de verleider te zijn waar zijn held zo voor waarschuwt. :(
Maar het tweede gedeelte van de video is waar men in de tijd vóór Trump en cohorten nog het woord "schokkend" voor had.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Het is net een typetje van Theo Maassen. En zijn taalgebruik met " hun hebben" ? Ga nog even doorbijten. Overweeg een een aanvrage voor de heer Dieleman in de vorm van opname in een lichte inrichting met dwangverpleging. (vrij naar Drs Okke Zielknijper uit de Bommelsaga van Marten Toonder)
Edit: Nog eventjes gekeken maar ga de volle ruim 30 minuten niet zonder versterkende middelen halen. Ik heb namelijk een gave waardoor ik vrij snel beslis of iemand een halvegare is.
Zelfs het cip vindt deze figuur raar.
https://cip.nl/84113-jaap-dieleman-gooi ... -boodschap
Zelfs een oude bekende ziet het duidelijk anders
http://www.willemouweneel.nl/de-eindtij ... beluitleg/
Rereformed
Moderator
Contacteer:

doctorwho schreef: 27 aug 2021 17:08 Zelfs een oude bekende ziet het duidelijk anders
http://www.willemouweneel.nl/de-eindtij ... beluitleg/
Wow, wat een mooi stukje van Willem Ouweneel! Hij laat alle covidwaanzin die in dat filmpje voorbij gaat de revue passeren en serveert het af als leugens en een prachtig gevonden woord "covidiotie". Wat een helderheid en zeggingskracht! Ik zou het niet kunnen overtreffen, maar kan het enkel bewonderen. Het laat me slechts achter met de gedachte dat het zo verbazingwekkend is dat een man met zoveel gezond verstand nooit boven het christelijk geloof is uitgegroeid.

Ik zou zo graag weer een fan van Willem Ouweneel zijn, maar het komt er maar niet van. Het einde van zijn commentaar is vreselijk triest. Bovenal omdat hij niet inziet dat zijn eigen eindtijdgeloof juist het opstapje is voor mensen om hysterisch te worden. Hij doet het af met "dat is het punt niet", terwijl dat juist de kern van de zaak is en alles er juist om draait. Hoe kan iets zo obvious iemand met zoveel hersens nu ontgaan? Het eindtijdgeloof is de opleiding voor het doldraaien. Het is via de politisering van het fundamentalisme in de VS (een proces dat vanaf de zeventiger jaren nu precies een halve eeuw zijn gang heeft gegaan) zelfs de reden waarom de wereld nu uitpuilt van samenzweringstheorieën. Je kan het mensen die jaar in jaar uit, wekelijks, horen dat Jezus spoedig komt en men moet letten op de tekenen des tijds, en boekenkasten vol hebben aan eindtijdtractaten en boeken, niet kwalijk nemen als ze denken een helderder beeld te hebben van wat zich afspeelt dan jij.
Het wordt nóg triester wanneer Ouweneel zich ook meteen geconfronteerd ziet met wat blijkbaar het te voorspellen resultaat zal zijn van zijn schrijven: hij zet Jaap voor aap, dus zal Jaap en zijn aanhangers "hun gal over hem uitstorten". Ouweneel vreest zelfs dat hij door hen aan de kant van de antichrist geplaatst wordt. Dit levert een onoplosbaar dilemma op voor de gelovige: allebei christenen die zogenaamd in Christus één zijn, terwijl daar in werkelijkheid dus in de verste verten geen sprake van is. Het enige wat ze gemeen hebben in de overdenking van Ouweneel is dat ze allebei martelaars zijn, maar ook dit is een grotesk christelijk begrip dat men zelf creëert: twee christenen die er behoefte aan hebben zich aan de gehele wereld te laten zien om "de waarheid" te verkondigen, en zich dan "martelaar" noemen wanneer anderen ze clowns noemen of hun gal gaan spuwen op hen.
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Rereformed schreef: 27 aug 2021 12:44
Even zoeken op Freethinker, ja hoor, de altijd wakkere doctorwho heeft het ons wel degelijk voorgeschoteld:
doctorwho schreef:Wat moet je met figuren als Jaap Dieleman ? :(
Wat grappig dat je op Jaap Dieleman bent gestuit!

Toevallig kwam deze hemelpiloot twee weken geleden nog ter sprake tijdens een van onze steevast vermakelijke familiediners. Nee, niet zo'n familiediner als naar het gelijknamige televisieprogramma van de Evangelische Omroep (mocht je nu niet weten waar ik het over heb, dan moet je maar eens op familiediner EO googelen). Nu liggen de beste families wel eens een keer overhoop met elkaar en in dat opzicht is ook binnen onze familie niets menselijks ons vreemd. Zeker niet wanneer het om een geloofskwestie gaat. Maar voor de rest is het altijd hartstikke gezellig :D.

Enfin, Jaap Dieleman dus! Ik had tijdens het verder genoeglijke diner nog maar zojuist een familielid wat huiswerk rondom een geloofskwestie meegegeven of ik werd hierop meteen uitgedaagd het nieuwste boekje van Jaap Dieleman met de allesbehalve aanlokkelijke titel: 70 profetieën over Israël te gaan lezen. Nu is mij de 'covidiotie' van Jaap Dieleman in de verschillende media ook niet ontgaan. In zijn beruchte eindtijdkrant blinkt hij namelijk uit in het verspreiden van desinformatie, dus je zult begrijpen dat ik niet meteen de behoefte voelde om zomaar zijn nieuwste boekje onder handen te nemen.

Het forse tegenverzoek door het lezen van een heel boek stond sowieso niet in verhouding tot de kleine hoeveelheid leerstof die ik het familielid had meegegeven, maar ik wilde niet flauw doen en deed het verzoek af met de mededeling dat ik ter voorbereiding eerst wel eens een recensie over het boekje online zou lezen. Die recensies zijn er godzijdank (nog) niet te vinden. Wel een door Dieleman zelfgemaakte samenvatting op de omslag. Gelukkig schrikt die flaptekst van het boek al dusdanig af, dat het mij een hoop zinloos leeswerk heeft bespaard:
70 profetieën over Israël
Eeuwenoude profetieën en het dagelijks nieuws rondom Israël zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het doet er niet toe of men dit gelooft of niet, want de regie over deze profetieën is volledig in handen van God. Zelfs schijnbare toevalligheden in het heden blijken achteraf vaak profetisch bepaald en stonden al duizenden jaren van tevoren in het script van Gods boek opgetekend. Dit fascinerende mysterie lijkt Gods DNA dat de schepping beheerst. Een aanrader!
Een aanrader nog wel! Of je die profetieën nu gelooft of niet doet er volgens de auteur helemaal niet toe! Immers: "De regie hierover is volledig in handen van God!" Wie zijn boek met deze knoert van een cirkelredenering begint, verdient het simpelweg niet überhaupt serieus te worden genomen. Doctorwho had destijds dan ook volkomen gelijk: wat moet je nou met zo'n figuur? Gelukkig wordt Dieleman niet door de gehele christelijke goegemeente geapprecieerd en dientengevolge voornamelijk als een dissident beschouwd.

Jaap Dieleman stelt verder dus helemaal niet zoveel voor, maar neem maar van mij aan, dat in menig evangelisch boekhandel en op vele boekentafels van pinkstergemeenten zijn boekje te vinden zal zijn. Bovendien, hoe ze ook heten; Paulus, Billy Graham, Hal Lindsey, Jaap Dieleman of Frank Ouweneel (jawel de broer van) elke christelijke generatie sleept zich wanhopig voort van eindtijd naar eindtijd. Al tweeduizend jaar lang! En nog altijd komt Christus spoedig! In een rode Tesla vermoed ik, want die scheert momenteel met grote spoed door ons zonnestelsel.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ronaldus67 schreef: 27 aug 2021 22:37
Wat grappig dat je op Jaap Dieleman bent gestuit!

Toevallig kwam deze hemelpiloot twee weken geleden nog ter sprake tijdens een van onze steevast vermakelijke familiediners.
Toevallig, toevallig? We zullen het uiteindelijk moeten toegeven, rationeel als we zijn: dit is een duidelijk teken van leiding van boven. Zoals Jaap uitlegt is de regie van ons leven in de handen van God. Wij spartelen nog wat tegen, maar uiteindelijk zal God zijn volmaakte plannen met ons uitvoeren, ter meerdere glorie van Hemzelf.
Blijkbaar bidt coby nog steeds voor mij. :angel9:

Ene Tineke laat op Cip een commentaar achter:
"Tegenstanders van de Here God, de Bijbel en Jezus Christus, zullen door deze dwaze en voorbarige ‘éénmansactie’ van Jaap Dieleman flink wat te lasteren hebben.... de komende tijd!!" Weer een profetie die uitkwam!

Overigens geniet ik zeer van de prachtig gevonden term hemelpiloot die je hier voorbij laat gaan.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Het wachten is op de VIER ruiters.

Misschien zijn er al twee geweest alleen reden ze nogal hoog. :lol: :lol: :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ronaldus67 schreef: 27 aug 2021 22:37 Gelukkig wordt Dieleman niet door de gehele christelijke goegemeente geapprecieerd en dientengevolge voornamelijk als een dissident beschouwd.
Het viel mij wel op dat er tussen de reactie's op het artikel op cip.nl over Dieleman veel steunbetuigingen aan diens adres staan
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ronaldus67 schreef: 27 aug 2021 22:37 Het forse tegenverzoek door het lezen van een heel boek stond sowieso niet in verhouding tot de kleine hoeveelheid leerstof die ik het familielid had meegegeven, maar ik wilde niet flauw doen en deed het verzoek af met de mededeling dat ik ter voorbereiding eerst wel eens een recensie over het boekje online zou lezen. Die recensies zijn er godzijdank (nog) niet te vinden.
Ik heb vaak gedacht om een uitvoerig commentaar te schrijven op het eindtijdgeloof. Maar telkens als ik me er ook maar even in verdiep kom ik tot dezelfde conclusie: het is onbegonnen werk, het voelt aan alsof je met een emmertje bezig bent om de zee leeg te halen. Ik kan niets anders dan verzuchten dat inderdaad doktorwho gelijk heeft: wat moet je nou met zo'n figuur? Hij waait wel weer over, net als alle eindtijdprofeten van alle eeuwen.
Ik merk op dat hij wel 19 boeken geschreven heeft en op een andere website is het al aangegroeid tot 26. Ik bladerde even door zijn webpagina, en stuitte op een pagina "Wake up sites", oftewel interessante links die hij geeft naar andere sites die "het ontzagwekkende nieuws" aanbieden. Ik klikte op de verlokkelijke titel Now the end begins en werd overstelpt met een zo vervuilde oceaan dat er geen beginnen aan is om die schoon te poetsen.

En toch: enkel wanneer je deze dingen bestudeert kunnen je ogen opengaan. Het eindtijdgeloof is verantwoordelijk voor wat er zich in de VS afspeelt. Het enige wat je via even de hoofdpagina van laatstgenoemde link naar beneden te scrollen en wat titels van onderwerpen te lezen (doe het eens!) daar kunt leren is dat het eindtijdgeloof synoniem is voor de ultieme verkrachting van het christelijk geloof, namelijk de degradatie ervan tot een boodschap van extremistische partijpolitiek, waarbij de gehele wereld buiten de eigen partij wordt afgeschilderd als een satanische samenzwering die het op ware christenen gemunt heeft, en waar men ondergedompeld is en van 's morgens vroeg tot 's avonds laat rondloopt in een mistbank van haat. Covid-19 wordt eenvoudig een slachtoffer van dit denken omdat per definitie alles wat krantenkoppen oplevert ondergeschikt wordt gemaakt aan de allesoverheersende gedachte dat het onderdeel is van eindtijd. De haat voor de buitenwereld druipt af van iedere gedachte die door het hoofd van eindtijdgelovigen gaat, komt tot uiting in ieder woord dat door hen wordt uitgesproken. Letterlijk alles om hen heen wordt uitgelegd als de uitvoering van de plannen van Satan, die alles binnen afzienbare tijd naar een hoogtepunt zal brengen. Indien iemand wil begrijpen hoe het in de VS tot Trump kon komen, en tot een klimaat waar de Republikeinse partij de democratie de rug heeft toegekeerd en fascistisch is geworden, waar de meest idiote waanideeën door mensen volkomen serieus genomen worden, waar wat goed is voor de wereld (bijvoorbeeld een paus die een moslim een "Man of Humanity Award" overhandigt) wordt omgedraaid tot wat satanisch is, en waar het dieptepunt van de presidentiële geschiedenis wordt omgedraaid tot messiaans, dan moet men het eindtijdgeloof van evangelicale christenen bestuderen dat vanaf Hal Lindeys miljoenen verkochte boeken mainstream werd. De eindtijdprediking van het evangelicale (dispensationalistische) christendom heeft dit alles tot stand gebracht.

Als atheïst kan ik natuurlijk ook zeggen dat de eindtijdprediking van dolgedraaide evangelisten zoals Dieleman meewerkt aan de ondergang van het christelijk geloof in alle westerse landen. Het christendom zet zichzelf volkomen buiten spel via deze vorm van geloof. Het sluit zichzelf op als in een bunker, waar geen mens die vrije lucht ademt behoefte aan heeft om zich erbij aan te sluiten, of het moeten psychisch labiele en ongezonde mensen zijn die aangetrokken worden door sensatie, of door de verlokking tot de uitverkorenen te behoren, of door angst overmeesterd worden. Christen zijn wordt synoniem voor niet toerekeningsvatbaar zijn.

Maar het lukt me niet er blij mee te zijn. Te zwaar drukt het mij teneer dat mijn oudste broer en schoonzus er het slachtoffer van werden. En via hen mijn vader, en mijn 16-jarige zelf. Enkel ik heb me uit deze beerput kunnen trekken. En niet zonder brandwonden en littekens. Mijn vader schonk aan al zijn vijf zoons als "geestelijk testament" vlak voor zijn dood nog een dik boek van H.W. Hoddenbagh waar deze christelijke waanzin tot in de puntjes eruit ziet als wat heel redelijke mensen kan overtuigen.
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

doctorwho schreef: 28 aug 2021 09:07
Ronaldus67 schreef: 27 aug 2021 22:37 Gelukkig wordt Dieleman niet door de gehele christelijke goegemeente geapprecieerd en dientengevolge voornamelijk als een dissident beschouwd.
Het viel mij wel op dat er tussen de reactie's op het artikel op cip.nl over Dieleman veel steunbetuigingen aan diens adres staan
Jaap Dieleman mag tevreden zijn met deze spontane lobby.
In feite laten deze reacties heel sterk de verdeeldheid onder christenen over dit onderwerp zien. Uit eigen ervaring weet ik bijvoorbeeld dat met name evangelisch fundamentalisten (pinksterbeweging e.d) veel actiever met dit onderwerp bezig zijn dan gelovigen uit de meer tradionele kerken.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2021 08:57 Het wachten is op de VIER ruiters.
Nee, die zijn er al geweest. Het zijn de hoofdpersonen van wat men noemt "Het nieuwe atheïsme". Ze hebben de stroom aangezwengeld die uiteindelijk leidt tot de vervolging van de laatste christenen in de westerse wereld, oftewel hebben de westerse wereld klaar gemaakt voor een atheïstische maatschappij en de regering van de antichrist, die nu binnen afzienbare tijd zonder tegenstand de wereldmacht over zal nemen. De Satan liet zelfs heel openlijk weten om welke figuren het ging, want het was de benaming waarmee zij zichzelf aanduidden: https://www.penguinrandomhouse.com/book ... l-dennett/

En nee, geen grappige emoticon erachter. Zó wordt het de eindtijdchristenen in alle serieusheid geleerd.
Let wel, uiteraard wordt de profetie uit Openbaring ook nog op andere manieren vervuld. Ook dat behoort tot de gereedschapskist van de eindtijdevangelisten.

Haha, ik hoor ook een beetje bij die groep verschrikkelijke ruiters, rijdend op een klein ijslands paardje weliswaar, maar toch. Mijn boek dat de bijbel aanviel in het Nederlands kwam al in 2004 op het internet, voor iedereen gratis te lezen. 8*)
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Leuke leestip zag overigens dat deze bij Bol als E-book voor iets minder dan 10 euro te koop is.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Rereformed schreef: 28 aug 2021 09:27 Ik kan niets anders dan verzuchten dat inderdaad doktorwho gelijk heeft: wat moet je nou met zo'n figuur? Hij waait wel weer over, net als alle eindtijdprofeten van alle tijden.

Ik moest er aan denken dat ik ooit, 18 jaar geleden een mooi gedicht heb gemaakt ter ere van mensen zoals Jaap.
Raad iemand hoe ik op het idee kwam van die vreemde woorden?

Ode op Jan van Leiden

Waar werd oprechter zotheid
Dan 's mensen eeuwenlang wachten op zijn spoedig wederkomende godheid
Ter wereld ooit gevonden?
Een gelovige ziel en zijn ingebeeld fantoom, gloeiende aaneengesmeed,
Vast geschakeld en verbonden
Via kleine profeten en openbaringen met godsdienstwaanzin bekleed.

De band die 't harte der gelovige bindt
Aan zijn eschatologisch troetelkind,
Gebaard met fanatisme, profetisch wee en smarte,
Aan zijn borst met dagelijks daniëllezen gevoed,
Zo lang getrouw gedragen onder 't harte,
Verbindt het bloed.

Nog sterker bindt de band
Van dit vreemde paar, bijbelbladerende hand,
Verknocht, om niet te scheiden,
Nadat ze jarenlang gepaard
Een leven van wilde en beangstigende toekomstvisioenen leidden,
Geheel gelijk van aard.

Waar zo diep de redeloosheid viel,
Smolt illusie tragiek met ziel
En harte met domheid tegader.
De waan blijkt sterker dan het schaamrood.
Geen ziekte komt deze liefde voor doem en godsoordeel nader
Noch is zo groot.

Is zij tenslotte uitgewoed, dan hoort men alom:
Vaarwel, beste Jan, schaar u in de eindeloze rij,
om feestelijk ontvangen te worden in het dal van Arme-gek-en-dom.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

doctorwho schreef: 28 aug 2021 09:46
Leuke leestip zag overigens dat deze bij Bol als E-book voor iets minder dan 10 euro te koop is.
Maar indien men Engels verstaat kan het ook gratis in vier delen op YouTube worden aangehoord: https://www.youtube.com/watch?v=9DKhc1pcDFM.
Born OK the first time
Plaats reactie