Al sinds 2012 word ik niet meer met de eindtijd lastig gevallen. Ook al jarenlang niet meer door de X-files lastig gevallen. Hal Lindsey is ook al 90+; daar komt niks spannends meer uit. Left Behind is soooo last century. We hebben er natuurlijk wel Ufo's voor in de plaats gekregen en christelijke trumpers die bijvoorbeeld op dit moment in de VS ontwormingsmedicijn voor koeien en paarden boven covid-vaccinatie prefereren, maar er gaat toch niets boven een evangelist die via giften van aanhangers en "sponsors" kan spelen met honderdduizenden euro's, en met de bijbel in de hand zegt dat het "twee voor twaalf" is. (Voor de niet-ingewijden: eindtijdchristenen geven sinds 1947 voor zichzelf via de zogenaamde doomsday clock de intensiteit van hun eindtijdhysterie aan. Te weten hoeveel minuten het voor twaalven is is ook handig voor atheïsten om het religieuze entertainment gehalte van een bepaald jaar te evalueren.)
En nu heeft Nederland dus zijn eigen twee-voor-twaalf-evangelist, die nota bene, zo lees ik, afgelopen februari in vijf miljoen Nederlandse brievenbussen zijn bloedstollende laatste waarschuwing heeft gegeven! Maar mij een seintje geven, ho maar. Weliswaar is het zo dat sommige Nederlanders denken dat Finland tot de periferie behoort (viewtopic.php?p=589222#p589222), maar in werkelijkheid loopt het land precies een uur voor op alle gebeurtenissen. Wat er ook gebeurt, wanneer ze in Nederland beweren dat iets om 7 uur wordt uitgezonden, dan lachen de Finnen altijd omdat ze weten dat het dan allang acht uur is. En ieder jaar breekt hier een uur eerder aan dan in Nederland. Het zal me dus niets verbazen of Jezus of een antichrist ofzo komt ook voor Finnen een uur eerder, oftewel ik moet meer op mijn hoede zijn dan Nederlanders.
Maar goed, op dit forum is men van mening zijn tijd beter te kunnen verspillen door zich bezig te houden met de vraag of waarnemer golffunctie doet instorten, en Waarom er iets is in plaats van niets. Of komt men na wekenlange discussies met conclusies aan zoals dat niet iedere hoofddoekjesdrager een terrorist is of achter terrorisme staat.
Maar voor ontzagwekkend nieuws hoeft men hier dus niet aan te kloppen. Men is hiervoor niet thuis.
Maar goed, ik heb het dus helemaal zelf moeten uitzoeken. En nog wel via de Telegraaf, een blad waarvan ik vijftig jaar geleden al wist dat het het meest gelezen blad in Nederland was, en bijgevolg ook meteen wist dat het niet de moeite van het lezen waard was, en waarvoor ik dus helemaal niet bereid ben om een internet abonnement te nemen. Gelukkig kan ik de kop nog net lezen: "Evangelist is zeker: corona is begin einde der tijden". Meteen Cip erop raadgepleegd, en verdraaid, geheel tegen de verwachting in besteden ze er aandacht aan en geven ze die informatie vrij op een manier dat een atheïst het ook zo maar kan lezen, zonder zich te hoeven in te schrijven om hun spam met regelmaat te ontvangen. Ik lees daar dat het om een echte evangelist gaat, iemand die ons voorziet van de allerbeste kwaliteit teksten om van te gruwen, van hetzelfde gedegen kaliber als vijftig jaar geleden toen de verschrikkelijke streepjescode het merkteken was en sensitivity training de aanbidding van de antichrist zeer bevorderde:
Het coronavaccin zou de opmaat zijn naar 'het teken van het beest'. "Met het aanvaarden van het teken van het beest aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben", aldus Dieleman in het magazine.
Even zoeken op Freethinker, ja hoor, de altijd wakkere doctorwho heeft het ons wel degelijk voorgeschoteld:
viewtopic.php?p=585773#p585773doctorwho schreef:Wat moet je met figuren als Jaap Dieleman ?![]()
Maar dat schreef hij op pagina 167 van een topic dat al bijna twee jaren loopt! Kan ook maar iemand van een Fin verwachten dat tot die bladzijde vol te houden en aandachtig bij te houden? Zoals iedereen weet is corona voor Finnen een slaapverwekkend onderwerp, enkel actueel voor een paar Finnen die het niet konden laten om naar Stockholm te reizen om roze sneakers te kopen, of naar Petersburg gingen om te kijken hoe het Finse nationale voetbalelftal van Denemarken won.
En weet doctorwho wel hoe moeilijk het is om 167 in het Fins zelfs maar uit te spreken (satakuusikymmentäseitsemän)? En is het antwoord op zijn vraag niet vanzelfsprekend "Een eigen topic voor openen?"
Weliswaar gaf heeck hierop het uitstekende antwoord:
heeck schreef:Altijd even kijken HOE & WAAR de gekte zit en bij riskante symptomen zelf zeker 10x hete-pook-afstand houden en ook anderen uit de buurt houden en feitelijk waarschuwen tegen zoveel misleiding.
Het christelijke artikel van Cip probeert overigens de pret te bederven door te kennen te geven dat genoemde evangelist in de evangelische wereld niet representatief zou zijn. Hij zou uit zijn kerk zijn gestapt. Zelfs een SGP:er zou zijn evangelisatieblaadje in de vuilnisbak doen. Alsof wij christenen en atheïsten niet zouden weten dat er helemaal geen christendom bestaat dat men als "representatief" kan beschouwen, en alsof wij allemaal niet weten dat iedere zich respecterende gelovige doorheen de eeuwen zichzelf genoodzaakt ziet om op een gegeven moment een betere kerk op te zoeken of op te richten, en alsof wij niet zouden weten dat een gemiddelde SGP:er met een vies gezicht een hoop in de afvalbak doet waar een ander enkel mooie blote vrouwenborsten ziet. Het leuke van de commentaren op dat Cip-artikel is dat ze bijna allemaal een goed woordje doen voor Jaap de evangelist, oftewel het omgekeerde laten zien. "Een blijmoedige man van God die vanuit zijn nuchterheid zijn geestelijke ogen goed open heeft!" is wat de boventoon voert, oftewel dit is smullen voor iedere atheïst, oprecht nuchter Nederlands geloof van het hoogste niveau!
Come on, braaf luisteren naar wat Jaap ons te vertellen heeft: https://ontzagwekkendnieuws.nl/video039 ... or-twaalf/
(ook jij Destinesia!)