Ik ben totaal niet akkoord met jouw twee. Want jouw twee komt in de praktijk neer op de eliminatie van het vermoeden van onschuld. Het vermoeden van onschuld betekent dat het OM en de verdediging een verschillend doel hebben. Het OM moet op voldoende sterke mate aantonen dat de verdachte schuldig is. De verdediging daarentegen staat niet voor de taak om op voldoende sterke mate aan te tonen dat de verdachte onschuldig is. Voor de verdediging is het voldoende om aan te tonen dat de bewijzen niet eenduidig naar de schuld van de verdachte wijzen maar dat een alternatieve uitleg mogelijk is. Nu kan je van oordeel zijn dat de alternatieven van de advocaten in bepaalde gevallen niet erg plausibel zijn en soms zelfs vergezocht maar advocaten moeten nu eenmaal ook maar werken met het materiaal dat ze hebben. Van advocaten verwachten dat ze niet langer met een alternatieve uitleg voor het bewijsmateriaal mogen komen, holt gewoon het belangrijkste principe van ons rechtssysteem uit.dikkemick schreef: ↑20 jul 2021 21:541. Natuurlijk moeten er advocaten zijn. Lucy de B was niet schuldig en GOEDE advocaten die zich vastbijten in de zaak en op zoek gaan naar BEWIJZEN zijn van levensbelang! Maar niet van die flapdrollen die zich niet aan mijn punt 2 houden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 jul 2021 20:38
Hoe wil je het dan?
1. Geen advocaten?
2. Advocaten moeten aan het OM voorleggen wat ze gaan zeggen?
3. ???????????????
2. Advocaten moeten eerlijk blijven! Advocaten moeten niet op zoek gaan naar: "Misschien bedoelde mijn cliënt wel...." "Wellicht wilden ze alleen maar de rolex stelen"
3. !!!!!!!!!!!!!
Mijn (topic)vraag: Hoe kijk je hier nu objectief tegenaan? Als zelfs een OM zich gaat afvragen of een heer Roethof wel goed in zijn bovenpan is.
Ik begrijp ook niet goed waarom jij zoveel belang hecht aan die uitspraak van het OM. Het OM is gewoon een van de deelnemers. Als de rechter zo'n uitspraak gedaan zou hebben, dan zou je een punt gehad hebben.