Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door appelfflap »

Mcmadtasty schreef: 25 jan 2021 14:44 Ahhhhh recht........
Net als ik sla mijn kind niet maar ik straf hem............
Goed bezig
Tasty, voor u volledig zinloos maar voor anderen
https://nl.wiktionary.org/wiki/chantage
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Vannacht overschrijden we de grens van honderd miljoen (registraties van) covid-19-besmettingen.
Born OK the first time
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

Mcmadtasty schreef: 25 jan 2021 14:44
BdO schreef: 25 jan 2021 10:16
Mcmadtasty schreef: 24 jan 2021 19:10
Wanneer je dagelijks door een deur gaat en er staat ineens iemand die zegt dat je niet meer door die deur kan tenzij je iets doet/ geeft of hebt, dan is dat chantage.
Onzin, dat is helemaal niet de essentie van chantage. Chantage kan gepaard gaan met inbruik maken op een recht op gebruikelijk gedrag, maar dat is enerzijds niet genoeg om het chantage te laten zijn, en anderzijds zijn er ook vormen van chantage waarbij dit niet het geval is.
Ahhhhh recht........
Net als ik sla mijn kind niet maar ik straf hem............
Goed bezig
Er zit een verschil in straf en chantage. Chantage heeft altijd egoïstisch oogmerk, straf kán dat hebben, maar zeker niet per definitie. Gelukkig maar, want zonder straf en handhaving kunnen we helaas niet.
Het niet afwijzen van straf staat overigens niet één op één met het slaan van je kinderen.
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

BdO schreef: 25 jan 2021 20:31
Er zit een verschil in straf en chantage. Chantage heeft altijd egoïstisch oogmerk, straf kán dat hebben, maar zeker niet per definitie. Gelukkig maar, want zonder straf en handhaving kunnen we helaas niet.
Klopt dat menigeen niet zonder straf kan, want dan zouden wetten niets meer voorstellen.........
Of is het juist dat wetten worden gemaakt omdat men het heerlijk vindt te straffen.
Als chantage niet helpt blijft altijd de dreiging van straf open staan.
Zonder straf verliest men het hele machtsvertoon......
Zielig eigenlijk
🤔😎😜😁😃😉👍
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 25 jan 2021 08:57
Peter
Wat gij aanhaalt zal een moreel probleem zijn
Wat te doen als uw bevolking gedeeltelijk gevaccineerd is, of het ene land wel en het andere niet.
Volgen mcmadtasty (hopelijk nu goed gespeld) moet men niets doen alleen adviseren, Maar dat doet uiteraard geen enkel land. Je kunt er donder op zeggen dat niet gevaccineerde landen reizigers uit deels gevaccineerde landen om een bewijs van vaccinatie gaan vragen, Een land dat voldoende gevaccineerd is zal dat niet (meer) hoeven doen, maar nationalisten gaan er wellicht gewoon mee door. (eigen volk eerst nietwaar?). mcmadnasty zal roepen dat een bewijs van vaccinatie verstrekken als het buitenland daarom vraagt chantage is, en dat belonen van gevaccineerden onrecht doet aan niet-gevacineerden, alsof die er bij gebaat zouden zijn dat gevacineerden ook niet kunnen reizen. Lijkt mij eerder afgunst. Hij beweert: ALs ik niet gevaccineerd wil worden dan mag men degenen die dat wel worden geen voorrechten verstrekken, maar net zo behandelen als mij. Het besmettingsgevaar zal hem worst wezen. Dat vindt ik een dubieuze moraal. zeker na 2 miljoen doden wereldwijd.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Tasty interesseert me niet

Ik vraag het me af
20 verpleegsters kunnen volgende maand samen een verjaardag vieren maar jij en ik krijgen onze 1e kans op een vaccin pas ergens in de vroege zomer, het is niet dat we niet willen hé. ( van mij moeten die meisjes hun spuit al lang gehad hebben)
Een pasje is leuk maar als elk land ziijn eigen papiertje kiest is er snel kans op vervalsingen allerhande

En inderdaad, israel zal de eerste zijn maar kunnen jij en ik dan ongevaccineerd naar ginder? Uiteindelijk zijn ze wel voor mij beschermd, ik ben diegene die het risico loopt om in haifa in een ziekenhuis te belanden.

Over populaire vakantiebestemmingen in azie moet je niet beginnen, die zijn pas ergens in 24 voldoende gevaccineerd vrees is
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Chinaman schreef: 25 jan 2021 08:18 Flink wat rellen in NL zie ik...

Ben benieuwd of dit de gehele avondklok periode zo zal blijven.
Dat hangt ervan af. Op een gegeven moment is de lol er wel vanaf. Ik zou willen pleiten voor een waterkanon met kleurstof. Dit wordt al toegepast in landen als India, Hongarije, Israël en Zuid-Afrika. Ze kunnen daar op een knop drukken waardoor gekleurde vloeistof aan het water wordt toegevoegd, meestal blauw of paars. De straal wordt op een groep gericht die aan het rellen is en kan daarna makkelijk worden geïdentificeerd als dader. Die moet je direct straffen met 6 maanden cel en 8700.00 euro boete, dat zijn de maximale straffen, plus de schade vergoeden. Dan is het snel afgelopen met de rellen.
colored-water-weapon-10[2].jpg
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

In de jaren 60 had je de provo's, die sliepen in de tunnels onder het CS van Amsterdam. Een vrouw van een hooggeplaatste marinier is daar toen verkracht of aangerand, dat weet ik niet meer. Er zijn toen mariniers per trein afgereisd naar het CS, ze hebben de toegangen tot de tunnels afgesloten en de provo's toen een pak slaag gegeven. Mijn vader was erbij als marinier. Daarna was het gedaan met de overlast. Mag van mij zo weer gebeuren.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

In 1970 had je de hippies die op de dam rond het monument sliepen. Toen ook rellen en plunderingen toen dat verboden werd. Ook daar kwamen de mariniers de boel schoonvegen, waarna het probleem opgelost was en de mariniers bestraft.
Nu waren hippies wel wat vreedzamer dan hooligans.
25-augustus-1970-de-jannen-en-de-damslapers
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vilaine schreef: 26 jan 2021 13:34 In 1970 had je de hippies die op de dam rond het monument sliepen. Toen ook rellen en plunderingen toen dat verboden werd. Ook daar kwamen de mariniers de boel schoonvegen, waarna het probleem opgelost was en de mariniers bestraft.
Nu waren hippies wel wat vreedzamer dan hooligans.
25-augustus-1970-de-jannen-en-de-damslapers
Dat bestraffen viel wel mee. Ze werden 'ferm' toegesproken, dat was alles. Later die dag vloog er een vliegtuigje met banner over de kazerne om de mariniers te bedanken.
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

Het primaat van de politiek? :lol:

Het is natuurlijk een mooi stukje geschiedenis, maar ik zie dit soort dingen vandaag de dag niet meer gebeuren eerlijk gezegd. Wat ik wel zie gebeuren dat het leger nog in actie moet komen. Dat gaat men natuurlijk nét iets te laat doen, want het moet eerst net even ergens goed mis gaan, maar daarna zal het dan toch een keertje klaar zijn.

Ik zie nu in mijn krant staan dat de politie het maar nét aankan, en dat men dit niet lang kan volhouden. Ik weet niet wie daar de PR doet bij de politie, maar ik vind het ongeloveloos dom om zo'n aanmoediging in de krant te zetten. Kan ook aan politici liggen die pas in actie komen als iets in de media komt, daar hebben we bij het OMT natuurlijk ook al genoeg van gezien. En GGD's die pas iets gaan doen als de minister iets in de media belooft..... het is m.i. niet allemaal bestuur volgens het boekje, maargoed......
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

BdO schreef: 26 jan 2021 19:16 Ik zie nu in mijn krant staan dat de politie het maar nét aankan, en dat men dit niet lang kan volhouden. Ik weet niet wie daar de PR doet bij de politie, maar ik vind het ongeloveloos dom om zo'n aanmoediging in de krant te zetten.
Ik weet niet. Het kan een mooie opening zijn om daarna het leger in te zetten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Volgens het leger zijn ze niet getraind om rellen te beheersen. Ze kunnen eventueel wel logistiek of met materieel ondersteunen zoals bij de boerenprotesten. Wel vreemd want tijdens vredesmissies kan het er ook stevig aan toe gaan.
Ondertussen willen voetbalsupporters van MVV en Den Bosch hun stad beschermen tegen rellen.
appelfflap
Banned

lanier schreef: 26 jan 2021 21:03 Volgens het leger zijn ze niet getraind om rellen te beheersen. Ze kunnen eventueel wel logistiek of met materieel ondersteunen zoals bij de boerenprotesten. Wel vreemd want tijdens vredesmissies kan het er ook stevig aan toe gaan.
Ondertussen willen voetbalsupporters van MVV en Den Bosch hun stad beschermen tegen rellen.
Worden ziekenhuizen aangevallen vind ik het proportioneel om sluipschutters in te zetten om kogels in benen en armen te planten.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

appelfflap schreef: 26 jan 2021 23:01 Worden ziekenhuizen aangevallen vind ik het proportioneel om sluipschutters in te zetten om kogels in benen en armen te planten.
Nadeel van deze methode is dat het ziekenhuis nog drukker wordt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie