Tasty, voor u volledig zinloos maar voor anderenMcmadtasty schreef: ↑25 jan 2021 14:44 Ahhhhh recht........
Net als ik sla mijn kind niet maar ik straf hem............
Goed bezig
https://nl.wiktionary.org/wiki/chantage
Moderator: Moderators
Tasty, voor u volledig zinloos maar voor anderenMcmadtasty schreef: ↑25 jan 2021 14:44 Ahhhhh recht........
Goed bezig
Er zit een verschil in straf en chantage. Chantage heeft altijd egoïstisch oogmerk, straf kán dat hebben, maar zeker niet per definitie. Gelukkig maar, want zonder straf en handhaving kunnen we helaas niet.Mcmadtasty schreef: ↑25 jan 2021 14:44Ahhhhh recht........BdO schreef: ↑25 jan 2021 10:16Onzin, dat is helemaal niet de essentie van chantage. Chantage kan gepaard gaan met inbruik maken op een recht op gebruikelijk gedrag, maar dat is enerzijds niet genoeg om het chantage te laten zijn, en anderzijds zijn er ook vormen van chantage waarbij dit niet het geval is.Mcmadtasty schreef: ↑24 jan 2021 19:10
Wanneer je dagelijks door een deur gaat en er staat ineens iemand die zegt dat je niet meer door die deur kan tenzij je iets doet/ geeft of hebt, dan is dat chantage.
Goed bezig
Klopt dat menigeen niet zonder straf kan, want dan zouden wetten niets meer voorstellen.........
Volgen mcmadtasty (hopelijk nu goed gespeld) moet men niets doen alleen adviseren, Maar dat doet uiteraard geen enkel land. Je kunt er donder op zeggen dat niet gevaccineerde landen reizigers uit deels gevaccineerde landen om een bewijs van vaccinatie gaan vragen, Een land dat voldoende gevaccineerd is zal dat niet (meer) hoeven doen, maar nationalisten gaan er wellicht gewoon mee door. (eigen volk eerst nietwaar?). mcmadnasty zal roepen dat een bewijs van vaccinatie verstrekken als het buitenland daarom vraagt chantage is, en dat belonen van gevaccineerden onrecht doet aan niet-gevacineerden, alsof die er bij gebaat zouden zijn dat gevacineerden ook niet kunnen reizen. Lijkt mij eerder afgunst. Hij beweert: ALs ik niet gevaccineerd wil worden dan mag men degenen die dat wel worden geen voorrechten verstrekken, maar net zo behandelen als mij. Het besmettingsgevaar zal hem worst wezen. Dat vindt ik een dubieuze moraal. zeker na 2 miljoen doden wereldwijd.appelfflap schreef: ↑25 jan 2021 08:57
Peter
Wat gij aanhaalt zal een moreel probleem zijn
Wat te doen als uw bevolking gedeeltelijk gevaccineerd is, of het ene land wel en het andere niet.
Dat hangt ervan af. Op een gegeven moment is de lol er wel vanaf. Ik zou willen pleiten voor een waterkanon met kleurstof. Dit wordt al toegepast in landen als India, Hongarije, Israël en Zuid-Afrika. Ze kunnen daar op een knop drukken waardoor gekleurde vloeistof aan het water wordt toegevoegd, meestal blauw of paars. De straal wordt op een groep gericht die aan het rellen is en kan daarna makkelijk worden geïdentificeerd als dader. Die moet je direct straffen met 6 maanden cel en 8700.00 euro boete, dat zijn de maximale straffen, plus de schade vergoeden. Dan is het snel afgelopen met de rellen.
Dat bestraffen viel wel mee. Ze werden 'ferm' toegesproken, dat was alles. Later die dag vloog er een vliegtuigje met banner over de kazerne om de mariniers te bedanken.Vilaine schreef: ↑26 jan 2021 13:34 In 1970 had je de hippies die op de dam rond het monument sliepen. Toen ook rellen en plunderingen toen dat verboden werd. Ook daar kwamen de mariniers de boel schoonvegen, waarna het probleem opgelost was en de mariniers bestraft.
Nu waren hippies wel wat vreedzamer dan hooligans.
25-augustus-1970-de-jannen-en-de-damslapers
Ik weet niet. Het kan een mooie opening zijn om daarna het leger in te zetten.
Worden ziekenhuizen aangevallen vind ik het proportioneel om sluipschutters in te zetten om kogels in benen en armen te planten.lanier schreef: ↑26 jan 2021 21:03 Volgens het leger zijn ze niet getraind om rellen te beheersen. Ze kunnen eventueel wel logistiek of met materieel ondersteunen zoals bij de boerenprotesten. Wel vreemd want tijdens vredesmissies kan het er ook stevig aan toe gaan.
Ondertussen willen voetbalsupporters van MVV en Den Bosch hun stad beschermen tegen rellen.
Nadeel van deze methode is dat het ziekenhuis nog drukker wordt.appelfflap schreef: ↑26 jan 2021 23:01 Worden ziekenhuizen aangevallen vind ik het proportioneel om sluipschutters in te zetten om kogels in benen en armen te planten.