Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 21 sep 2020 17:47 Jacques Vallee ....knip
Ik moest even mediteren waar je het allemaal weer over hebt. Hij heeft een quote in de docu zie ik. Ik ben niet geheel bekend met deze man, of zijn richting in geloof etc.. Het gaat mij om de realiteit van TTSA, het Pentagon, de senatoren, de allereerste officiële erkenning van het onbekende fenomeen, de leger afspraken, en de marine, de oprichting vorige maand, door het Pentagon van een "Unidentified Areal Phenomena TaskForce" en de "conditionerings factor", ERGO de drang UAP verhalen de wereld in te slingeren aan jeugdigen en jong volwassenen, en de rest van de familie's en oudtante's

:mrgreen:

Ps. En niet meer vals spelen over de inhoud van een video he? :wink:
viewtopic.php?p=579840#p579840
viewtopic.php?p=579857#p579857
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrinth,

Als jij niet meldt dat Jacques Vallee moet worden overgeslagen en ik herken die naam dan lijkt me dat curieuze detail mij het vermelden waard.
Bovendien ben ik nieuwsgierig waarom deze naam in de annoncerings-clip is opgenomen en hoe zijn gedachtengoed evt. in de film wordt meegenomen.

Jij een idee over de reden(en) van zijn aangehaald zijn?

En wees wat terughoudender met je beschuldigingen, want ik heb niets verzonnen. Integendeel, want jouw bericht heb ik aangevuld.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

heeck schreef: 21 sep 2020 20:05Jij een idee over de reden(en) van zijn aangehaald zijn?
Eeh nee. Misschien heeft hij ook andere kanten? Nuttiger dan hoe jij hem kwalificeert? Inschat?
Ik ken hem niet. Wel eens voorbij zien komen over iets met ufo's want ik herken zijn gezicht wel.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Heeck

Ik zag Bill Richardson Congressman Sec. of Energy ook al voorbij komen.

Hij is er een van de groep van genodigden die in 1993 door Laurance Rockefeller op de hoogte werden gebracht van het moeilijke plan de wereld beginnen te informeren over het UAP fenomeen. The Rockefeller Initiative Ik antwoordde jouw USA Presidentiële verkiezings bericht hier netjes met uitvoerige links viewtopic.php?p=579135#p579135 over de geschiedenis van het Witte Huis met UAP, en John Podesta, en Hillary Clinton, maar je kwam er niet meer op terug.

PS. Ik zie tot mijn stomme verbazing dat Jacques Vallee ook in de Rockefeller documenten voorkomt. :shock:
The Rockefeller Initiative Scroll op de pagina naar de "OSTP Document Thumbnails"
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 20 sep 2020 15:59
Je verwacht hier alleen niet dat AATIP die destijds, met minstens een budget van 22 miljoen dollar, hier lomp overheen zouden hebben gekeken, en vanaf daar besloten hebben de boel zelfs nog wat verder op te rekken.
De hoogte van een budget sluit malligheid niet uit. Ik refereer echter aan de ondertiteling in het door jouw aangedragen filmpje aan waar de mogelijkheid wordt genoemd dat de sensor de weg kwijt is.

The sensor either breaks lock on the object or the object shifts rapidly.
Eerste optie is dus aards en de natuurwetten blijven bestaan.
Ockham zal tevreden blijven liggen en hoeft zich niet om te draaien :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

doctorwho schreef: 22 sep 2020 15:56De hoogte van een budget sluit malligheid niet uit.

Jij hebt voor jouw ‘conclusie’ geen 22 miljoen dollar nodig gehad toch? Je zou bij het Pentagon moeten solliciteren, want jouw expertise scheelt ze dan een hele hoop geld. En tijd. En senatoren en andere hooggeplaatsten uit het leger hoeven dan straks niet door het stof van schaamte vanwege al deze UAP onzinnigheid.
doctorwho schreef: 22 sep 2020 15:56Ik refereer echter aan de ondertiteling in het door jouw aangedragen filmpje aan waar de mogelijkheid wordt genoemd dat de sensor de weg kwijt is.
Vandaar mijn antwoord in mijn bericht. Inclusief een inhoudelijke boodschap achter de link.
Achter sommige van de zinnen staan niet retorisch bedoelde vraagtekens.
Labyrint schreef: 20 sep 2020 15:59Ik zou toch denken dat als ze niet eerst heel zeker wisten waar ze allemaal mee bezig zouden zijn, (anders dan iedereen zwaar voorliegen) dan waren ze nooit zo ver in zee gegaan met elkaar lijkt mij. Dat gaat een enorme blunder geven in de nabije toekomst voor een deel van de legertop en al de inmiddels betrokken senatoren. Ik bedoel, waar moet dit verhaal dan nog heen? En wat is het uiteindelijke doel dan, van deze “limited hangout”? En hoe verklaar je, mogelijke natuurverschijnselen of meetfouten, aangaande “de interesse voor kernenergie” in samenhang met decennia lang durende af en aan verschijningen van deze objecten boven nucleaire installaties en millitaire basissen? viewtopic.php?p=542737#p542737
Even een algemene opfrisser van wat er aan de hand is.

We know UFO/UAP exists and is a reality. Christopher Mellon TTSA.
4 minuten video
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 22 sep 2020 18:40 Jij hebt voor jouw ‘conclusie’ geen 22 miljoen dollar nodig gehad toch? Je zou bij het Pentagon moeten solliciteren, want jouw expertise scheelt ze dan een hele hoop geld. En tijd. En senatoren en andere hooggeplaatsten uit het leger hoeven dan straks niet door het stof van schaamte vanwege al deze UAP onzinnigheid.
De spijker op zijn kop. Ik denk dat het budget dat het Pentagon hierop inzet overigens we mee zal vallen. Tot nu toe is er geen reden onaardse oorsprong aan de door jou aangedragen filmpjes te verbinden. Zelfs het item met de opgewonden Chinese presentator ging over herkauwen van de al eerder vertoonde filmpjes. Het is een beetje in het als het karakter van agent Muller uit The X-Files: I Want to Believe.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

doctorwho schreef: 23 sep 2020 18:31Zelfs het item met de opgewonden Chinese presentator ging over herkauwen van de al eerder vertoonde filmpjes. Het is een beetje in het als het karakter van agent Muller uit The X-Files: I Want to Believe.
Ja joh zo gaat dat. Met conditionering. Steeds dezelfde filmpjes. Zodat iedereen ze na verloop van tijd zal hebben gezien.

Ik zou toch denken dat als ze niet eerst heel zeker wisten waar ze allemaal mee bezig zouden zijn, (anders dan iedereen zwaar voorliegen) dan waren ze nooit zo ver in zee gegaan met elkaar lijkt mij. Dat gaat een enorme blunder geven in de nabije toekomst voor een deel van de legertop en al de inmiddels betrokken senatoren. Ik bedoel, waar moet dit verhaal dan nog heen? En wat is het uiteindelijke doel dan, van deze “limited hangout”? En hoe verklaar je, mogelijke natuurverschijnselen of meetfouten, aangaande “de interesse voor kernenergie” in samenhang met decennia lang durende af en aan verschijningen van deze objecten boven nucleaire installaties en millitaire basissen? viewtopic.php?p=542737#p542737
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 20 sep 2020 15:59
“doctorwho” schreef:Het is vooralsnog waarschijnlijker aan te nemen dat er een meetfout was dan het verschuiven van de tot nu toe bekende natuurwetten.

Je verwacht hier alleen niet dat AATIP die destijds, met minstens een budget van 22 miljoen dollar, hier lomp overheen zouden hebben gekeken, en vanaf daar besloten hebben de boel zelfs nog wat verder op te rekken.
22 miljoen is 0,003 procent van het militaire budget. Het is dus een schijntje. Genoeg om de aandacht af te leiden maar niet geoeg voor een serieuze militaire taak. Je koopt er nog geen 4 RQ-170 Sentinel drones voor.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

22 miljoen om slechts een kapotte ...eeh .. hibbel te onderzoeken is erg veel geld Peter.
Het is ook niet zo boeiend. Het gaat om wat de serieuze gevolgen zijn van deze gebeurtenissen

En wie kunnen het beter vertellen dan de professionele mensen die er 2 jaar lang, bijna iedere dag mee te maken hebben gehad.

En ik zei al een paar keer eerder.

Ik zou toch denken dat als ze niet eerst heel zeker wisten waar ze allemaal mee bezig zouden zijn, (anders dan iedereen zwaar voorliegen) dan waren ze nooit zo ver in zee gegaan met elkaar lijkt mij. Dat gaat een enorme blunder geven in de nabije toekomst voor een deel van de legertop en al de inmiddels betrokken senatoren. Ik bedoel, waar moet dit verhaal dan nog heen? En wat is het uiteindelijke doel dan, van deze “limited hangout”? En hoe verklaar je, mogelijke natuurverschijnselen of meetfouten, aangaande “de interesse voor kernenergie” in samenhang met decennia lang durende af en aan verschijningen van deze objecten boven nucleaire installaties en millitaire basissen? viewtopic.php?p=542737#p542737
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Peter van Velzen schreef: 24 sep 2020 04:56
22 miljoen is 0,003 procent van het militaire budget. Het is dus een schijntje. Genoeg om de aandacht af te leiden maar niet geoeg voor een serieuze militaire taak. Je koopt er nog geen 4 RQ-170 Sentinel drones voor.
Dat was ook mijn idee. Een prima afleiding die velen van de straat lijkt te houden :wink:
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrint schreef: knip
knip
. .
En hoe verklaar je, mogelijke natuurverschijnselen of meetfouten, aangaande “de interesse voor kernenergie” in samenhang met decennia lang durende af en aan verschijningen van deze objecten boven nucleaire installaties en millitaire basissen?
"Het hangt aan de muur en het tikt" is een bekende klifhanger als je de inzet maar hoog en raadselachtig genoeg maakt.
Wat maakt jou zo opgewonden over een raadsel dat zo zorgvuldig wordt opgepoetst door allerlei belanghebbenden?

Toch richting Vallee, Elizondo, DeLonge, Kastrup of Bassett met hun potentieel van bovennatuurlijke/buitenaardse(n) suggesties?

Vallee en Kastrup en DeLonge plus Elizondo kan ik bevatten maar Bassett met zijn officiële lobby-status daar zie ik de sponsors niet.

De TTSA heeft ook weer geld nodig en opent een nieuwe inschrijvingsronde.

Wees zo goed de door jou voorziene clou hier alvast te openbaren, dan kunnen we straks zien hoever je in de buurt van de roos zat.

Roeland
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Heeck.
viewtopic.php?p=579971#p579971
----------
heeck schreef: 24 sep 2020 11:13Wees zo goed de door jou voorziene clou hier alvast te openbaren, dan kunnen we straks zien hoever je in de buurt van de roos zat.

Een voorziene clou is mij niet bekend, anders dan wat zich nu aan het ontvouwen is aan voorbereidingen van deze clou.
Op een bepaald moment zullen er “congressional hearings ” komen.

Ik kan, net als jij niets ontwaren met mijn 22 cent, anders dan alleen de ontwikkelingen in het nieuws op de voet te volgen, want ik heb geen dure apparatuur op mijn dak staan.

De clou is:
Ik kan mijn volledige instemming en sympathie uitspreken over het professioneel onderzoek naar het onverklaarbare in UAP. Het “verklaren van het onverklaarbare zelf laat ik dus aan al de professionals” over…. Zij werken duidelijk naar de professionele “clou”.

Verder heb ik volgens mij nooit een stelling of “clou” willen poneren in dit topic, anders dan weergeven wat er aan nieuwsberichten verschijnen, en aan de hand daarvan persoonlijke mogelijkheden te overdenken over deze beschreven mysterieuze “Unidentified Aeral Phenomena”, die met regelmaat worden besproken door geinterviewde professionals en andere betrokkenen in o.a. artikelen in de New York Times. Een betrouwbare gerespecteerde serieuze krant.

De enige stelling (“clou”) die ik ooit heb geponeerd was op 7 augustus 2018
“Labyrint” schreef:Al staat Elizondo in de Efteling te praten. De (3x) F-18 Hornet gun-camera-footage declassificatie en reconstructies worden daar niet minder van. Ook de wetenschappelijke benadering en verhaal wat Elizondo verteld zal niet veranderen. Er zal alleen maar meer wetenschap en bevestiging bij komen. Officiële erkenning van het "UFO-Probleem". Mark my words.
En dat is dit jaar dus officieel erkent, en ja, ik kan natuurlijk wel een hypothetisch axioma van kaartjes op de tafel leggen aan de hand van ruim 60 jaar aan UAP info.

Een axioma van waaruit je je zou kunnen oriënteren, zoekend naar aansluitende informatie die in decennia is ontstaan aan de hand van wat onder andere klokkenluiders over UAP, te vertellen hadden, en hebben en waarop een ieder binnen die context, dus aan de hand van deze getuigenverslagen van decennia voor zichzelf hypotheses kan uitproberen.

Met andere woorden: Ik volg dan beter de stappen die TTSA neemt, en die leiden naar senatoren en legerleiders en het Witte Huis. Ze leiden naar vermeende gebeurtenissen tot ruim zestig jaar terug, waarop vandaag vele honderden getuigen en medewerkers “ja” knikken, of al jaren lang “ja” hebben geknikt.

Gepensioneerd USAF piloot Milton Torres die in Engeland dienst deed in 1956 werd na 30 jaar lang opgelegd zwijgen als het graf door de krant gebeld hoe het nou ook al weer precies zat met die UFO die hij moest onderscheppen en neerhalen. De inmiddels bejaarde man viel zowat om.

Buiten zijn weten had de Britse overheid UFO documenten vrijgegeven waarop de krant Milton Torres wilden interviewen.

Ik moet me steeds maar weer herhalen. En letterlijk vragen om enige inhoudelijkheid.

Men vraagt mij van alles aan bronvermelding maar wanneer ik daar uitvoerig en inhoudelijk een recht toe , recht aan een duidelijk antwoord op geef, vergezeld door allerlei linken en video’s, en uitspraken van belangrijke personen, dan word daar niet meer inhoudelijk, of helemaal niet meer op ingegaan. Inhoudelijkheid, of een echt volwassen gesprek, of een redelijke reactie op de vele linken en verbanden die ik tracht aan te geven in deze discussie zijn niet gewenst merk ik keer op keer opnieuw.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Labyrinth schreef:knip
knip
Inhoudelijkheid, of een echt volwassen gesprek, of een redelijke reactie op de vele linken en verbanden die ik tracht aan te geven in deze discussie zijn niet gewenst merk ik keer op keer opnieuw.
Gezien mijn zeer nabije 82-ste verjaardag heb je zeker te maken met een volwassen gesprekspartner die je op zijn best ontluikende seniliteit kunt aanwrijven.

Het grappige is namelijk dat je wel een heleboel links geeft en die ook herhaalt, maar dat enigerlei verband juist ontbreekt. En daar ben ik ook buiten jou, ook voor dit geval naar op zoek.
Vandaar dat ik af en toe een andere sortering *) presenteer waar nu bijvoorbeeld voor mij die lobbyist Steve Bassett er uitspringt.

Weet jij door wie of wat die man wordt gefinancierd?

Of dat ik jou navraag over jouw "beste keus"-conclusie=clou omdat ik kennelijk niet zie waar precies jij zoveel moeite -en waarom- aan besteedt.

Roeland

Sorteringen.
1) Naar financieel belang.
2) Naar overtuiging vwb extraterrestiale/buitenaardse oorsprong
3) Volgens het metafysisch aan elkaar breien van alles dat de mensheid nog niet heeft ontraadseld.
4) Geopolitieke/bewapeningsresearch.
5) Terwille van politieke macht de discussie inschakelen voor stemmenwinst.
========
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 23 sep 2020 19:26 in samenhang met decennia lang durende af en aan verschijningen van deze objecten boven nucleaire installaties en millitaire basissen? viewtopic.php?p=542737#p542737
Testvluchten vanuit deze installaties door aardlingen :)
Plaats reactie