Labyrinth schreef:Als ik zaken nu al te dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind, mag men mij daarover best even tot de orde roepen.
Op verzoek deze keer dan maar:
Vanwaar die laatste video over de Nimitz?
Overgeretoucheerd met kneiterharde radarbeelden die verhullen dat het best om fantoombeelden kon gaan vanwege de vernieuwde systemen.
Ik vind dat meer dan een overgevoeligheid voor fantaseerbare verbanden, ik vind dat over de rand van misleiding.
Kennelijk zijn er nu twee alien-propagandisten: DeLonge en Elizondo en of die nu wel of niet de zaak aanjagen of dat het om werkeijke bedreigingen door aardsen gaat en/of dat er carriere-belusten meeliften; daar ben ik na al die tijd niet wijzer over geworden.
Roelamd
PS
Aardig dat Shermer ook net zo gebeten is op "evidence"als deze chocolade-verwedder.
===
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Labyrint schreef: ↑17 sep 2020 22:30
Het is wel een samenloop van merkwaardige gebeurtenissen zo alles bij elkaar dit jaar. Inclusief Covid, sociale onrust, etc.etc.etc.en de Koning die waarschuwde voor een "externe schok".
Als ik zaken nu al te dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind, mag men mij daarover best even tot de orde roepen.
Nou, slaap lekker. Oogkapjes op, mondkapjes ook maar dan. Wat een wereld.
Voortekenen?
Einde van de wereld is nabij?
Is vast al op veel "websites met dubieus aan elkaar verbonden zaken" te lezen.
Waar wil je het precies over hebben Maria?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Ik reageer alleen op wat jij schrijft.
Jouw gedachten.
Van mij mag je.
Ik doe mee.
Dit zijn de eerste gedachten associaties, die bij mij opkomen.
Maar misschien bedoel jij heel iets anders met "samenloop van merkwaardige gebeurtenissen", "externe schok" en dat "dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind".
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
“Maria schreef:Ik reageer alleen op wat jij schrijft. Jouw gedachten.
Een reactie geef je maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Inhoud heeft het niet. Niet om vervelend te doen. Maar we kunnen ook hier direct constateren dat kennelijk ook jij het hier nu nergens inhoudelijk, of serieus over dit onderwerp wilt gaan hebben. Nog niet een poging daartoe. Of zie ik dat verkeerd, en heb je enige kennis van zaken, en ben je bereid daarover inhoudelijk te discussiëren? Begin eens te lezen bij het prille begin van het topic. Reuze handig om een beetje basis kennis op te doen. Ook van de manier van reageren van vele anderen hier die puur uit zijn op trollen en vervelen
“Maria" schreef: Van mij mag je. Ik doe mee. .
Gezellig. Maar weet je waar het over gaat? Of ga je ook trollen?
“Maria" schreef: Dit zijn de eerste gedachten associaties, die bij mij opkomen.
Maar ik weet helemaal niet over welke associaties jij het hebt, of waar je het over wilt gaan hebben?
Geef eens een hint?
The Truth Embargo?
De komende UAP Congressional Hearings?
Richard Dolan?
Lockheed Skunkworks?
Wilfried de Brouwer?
De 'Britse' ''UFO's van Bentwaters/ Rendlesham Forest?
“Maria" schreef: Maar misschien bedoel jij heel iets anders met "samenloop van merkwaardige gebeurtenissen", "externe schok" en dat "dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind"
Ja ik bedoel wat anders. Je geeft nu alleen maar offtopic ruis. Ik zou me eerst eens inlezen, zodat je zinnig reageert. Daar heb ik al een aantal berichten aan gewijd. Zelfs Peter van Velzen heeft daar een aantal berichten aan gewijd… Mogelijk militaire geheime technologie die is “afgedekt met onzin-UFO verhalen” zodat we er dan niet op zullen letten…..
Nou. tot horens.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
“Maria" schreef: Maar misschien bedoel jij heel iets anders met "samenloop van merkwaardige gebeurtenissen", "externe schok" en dat "dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind"
Ja ik bedoel wat anders. Je geeft nu alleen maar offtopic ruis. Ik zou me eerst eens inlezen, zodat je zinnig reageert. Daar heb ik al een aantal berichten aan gewijd. Zelfs Peter van Velzen heeft daar een aantal berichten aan gewijd… Mogelijk militaire geheime technologie die is “afgedekt met onzin-UFO verhalen” zodat we er dan niet op zullen letten…..
Nou. tot horens.
Nu weet ik nog minder hoe je dit bedoelde.
Labyrint schreef: ↑17 sep 2020 22:30
Het is wel een samenloop van merkwaardige gebeurtenissen zo alles bij elkaar dit jaar. Inclusief Covid, sociale onrust, etc.etc.etc.en de Koning die waarschuwde voor een "externe schok".
Als ik zaken nu al te dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind, mag men mij daarover best even tot de orde roepen.
Nou, slaap lekker. Oogkapjes op, mondkapjes ook maar dan. Wat een wereld.
Laat ik nou gedacht hebben, dat hier iets van humor in zat.
Blijkbaar ben ik toch door jou op het verkeerde been gezet.
Want wat heeft dit allemaal te maken met dit UFO topic?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
All I'm explaining here are these three videos, not other videos. And I'm not explaining any eyewitness accounts. These three videos are not as interesting as they seem and they have quite plausible explanations. The Navy probably arrived at similar conclusions - that these are simply unidentified aircraft, drones, or balloons - but because of the default operational secrecy regulations nobody can talk about it. And that opened the door to all this speculation. Hopefully, I've cleared it up a little. Visiting aliens are always a possible explanation for any UFO video, but these videos don't show evidence of any kind of advanced technology - so, unfortunately, the real explanations, while fun to investigate, are probably pretty boring.
Ik heb geprobeerd dit topic on topic te houden.
Nog eenmaal een smeekbede: Heb het hier over onverklaarde zaken in de lucht, en/of buitenaards leven.
Het einde van de wereld verdient een eigen topic.
Hypersonische kernraketten, en “satelliet-energie-wapens” om naast de onderzoeken over UAP te houden zijn niet bedoeld als humor. Wat het inhoudelijk betekent om het daarover te hebben lijkt mij evident.
Maar uiteraard sta je machteloos wanneer zelfs de site administrator zo ver af topic gaat dat ze niet meer weet waar ze het over heeft.
Herhaling:
China and Russia have successfully weaponised space by deploying killer satellites with “directed-energy weapons”, United States Secretary of Defense Mark Esper has claimed. Esper issued the stark warning at the Air Force Association’s Virtual Air, Space & Cyber Conference on Wednesday (September 16).
He claimed the US’s long-standing adversaries “seek to erode our long-standing dominance in air power”.
“In space, Moscow and Beijing have turned a once peaceful arena into a war-fighting domain,”
he said. “They have weaponised space through killer satellites, directed energy weapons and more in an effort to exploit our systems and chip away at our military advantage. https://www.dailystar.co.uk/news/world- ... e-22697271
… En wat kennelijk geen of nauwelijks nieuwswaarde mag zijn. Begin jaren 80 ging men voor minder massaal de straat op. Met z’n allen tegen de “kruisraketten”. De USA heeft een “Spaceforce” compleet met vermeende “bedreigingen uit/via de ruimte” die Senator Richard Blumenthal in ernstige toon uitte, in de video die ik eerder dit jaar al plaatste,
(en natuurlijk de linkjes naar de hypersonische wapens)
Dan daarnaast de UAPTF die is opgericht. Nu is Japan daarin ook ineens betrokken in navolging van zo’n “taskforce”.
In meer formelere en algemene militaire termen is dat vorige week bekend gemaakt . Het zal te maken hebben met b.v. China en wat zij in het luchtruim doen. Men heeft het over “adversary drones”. Zie eerdere van mijn berichten van de afgelopen tijd
Mick West van MetaBunk.
Hij maakt er een enorm werk van en hij blijft altijd rustig, ernstig en beleefd. Ik volg Mick West zeker al een paar jaar op Twitter.
Het idee dat Mick West dit alles 'vanaf zijn zolderkamer' beter kan analyseren dan bijvoorbeeld David Fravor en straks het Pentagon overtroeven lijkt niet erg realistisch. Hij zou moeten aankloppen bij het Pentagon om ze de juiste weg te wijzen. Of andersom eigenlijk. Als hij toch gelijk heeft, dan staat vast dat Mick West een genie is. Hij zal vast een goed betaald carriere aangeboden krijgen
Mijn persoonlijke verwachtingen liggen vooral in context van jaren materiaal te achterhalen op het internet die naar dit hoofdstuk toe werken, en de groeiende mate van betrouwbaarheid die ik toeken uit het relaas van diverse personen die hoge verantwoordelijke posities hebben, of hebben gehad, wereldwijd, dus niet alleen in de USA, en die elk met consistente getuigenissen komen met bovendien sterke gelijkenissen, en zelfs bevestigingen, aan die van anderen hooggeplaatsten, alsook mensen die weer met deze mensen hebben gewerkt. Er ligt ruim 60 jaar geschiedenis aan vast.
Het is dus niet zo dat dit alles zomaar ineens uit het niets naar buiten word gebracht.
Daar zijn vele jaren aan voorbereidingen en touwtrekken aan vooraf gegaan.
We laten Mick West even zelf aan het woord. Die zelf toegeeft dat hij het eigenlijk ook niet weet.
Maar hij kan het sceptisch zijn maar niet opgeven. Hoeft ook niet. Van niemand niet.
Labyrint schreef: ↑20 sep 2020 10:22
Mick West van MetaBunk.
Hij maakt er een enorm werk van en hij blijft altijd rustig, ernstig en beleefd. Ik volg Mick West zeker al een paar jaar op Twitter.
Het idee dat Mick West dit alles 'vanaf zijn zolderkamer' beter kan analyseren dan bijvoorbeeld David Fravor en straks het Pentagon overtroeven lijkt niet erg realistisch. Hij zou moeten aankloppen bij het Pentagon om ze de juiste weg te wijzen. Of andersom eigenlijk. Als hij toch gelijk heeft, dan staat vast dat Mick West een genie is. Hij zal vast een goed betaald carriere aangeboden krijgen
Het laatste lijkt me niet nodig hij geeft enkel haarfijn aan wat de verklaringen voor waarnemingen kunnen zijn. Tijd om Ockham eens van stal te halen.
Ockhams scheermes (Latijn: lex parsimoniae, de wet van de spaarzaamheid) is de stelling dat de hypothese gekozen moet worden die de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt, wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren. Het is een principe uit de kennistheorie dat wordt toegeschreven aan de 14e-eeuwse Engelse filosoof Willem van Ockham, een franciscaner monnik.
Het houdt in dat men niet het bestaan van iets moet veronderstellen als onze ervaringen ook op een andere manier kunnen worden verklaard; in het Latijn: Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda: "Men moet de zijnden (gepostuleerde objecten binnen een hypothese) niet zonder noodzaak verveelvoudigen".
bron wiki
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
@Labyrint: Maria gaf commentaar op je uitlating "Het is wel een samenloop van merkwaardige gebeurtenissen zo alles bij elkaar dit jaar. Inclusief Covid, sociale onrust, etc.etc.etc.en de Koning die waarschuwde voor een "externe schok". ". Je verwoording gaf de indruk dat deze zaken samenhangen, en dat je dus een samenzweringstheorie volgt. Je had dat wellicht zelf ook door, gezien je volgende zin: "Als ik zaken nu al te dubieus door elkaar haal en aan elkaar verbind, mag men mij daarover best even tot de orde roepen."
De "Herhaling" die je geeft laat weten dat dit vermoeden ongegrond is en schept duidelijkheid.
Fijn dat we de aliens inmiddels kunnen vergeten en het naar alle waarschijnlijkheid draait enkel om modern door mensen uitgevonden wapentuig.
Graag on topic verder.
doctorwho schreef: ↑20 sep 2020 13:59Tijd om Ockham eens van stal te halen.
Mick West en David Fravor zou ik hierover graag met elkaar in gesprek zien.
Ik doe het hen beiden niet na een verklaring van de beelden te geven.
Ik vond de argumenten, anders dan iets buitenaards, van Peter van Velzen ..... en Lanier in 2018 de inhoudelijke kant op gaan. Reacties die ik graag had willen blijven zien in dit topic.
Labyrint schreef: ↑20 sep 2020 14:34Reacties die ik graag had willen blijven zien in dit topic.
Tijd om mezelf te quoten. Enige tijd terug een respons van mij op door jou aangeleverd filmpje. Die ik bekeek en in de ondertiteling een aardse verklaring las.Het is vooralsnog waarschijnlijker aan te nemen dat er een meetfout was dan het verschuiven van de tot nu toe bekende natuurwetten.
“doctorwho” schreef:Het is vooralsnog waarschijnlijker aan te nemen dat er een meetfout was dan het verschuiven van de tot nu toe bekende natuurwetten.
Je verwacht hier alleen niet dat AATIP die destijds, met minstens een budget van 22 miljoen dollar, hier lomp overheen zouden hebben gekeken, en vanaf daar besloten hebben de boel zelfs nog wat verder op te rekken.
Ik zou toch denken dat als ze niet eerst heel zeker wisten waar ze allemaal mee bezig zouden zijn, (anders dan iedereen zwaar voorliegen) dan waren ze nooit zo ver in zee gegaan met elkaar lijkt mij. Dat gaat een enorme blunder geven in de nabije toekomst voor een deel van de legertop en al de inmiddels betrokken senatoren. Ik bedoel, waar moet dit verhaal dan nog heen? En wat is het uiteindelijke doel dan, van deze “limited hangout”? En hoe verklaar je, mogelijke natuurverschijnselen of meetfouten, aangaande “de interesse voor kernenergie” in samenhang met decennia lang durende af en aan verschijningen van deze objecten boven nucleaire installaties en millitaire basissen? viewtopic.php?p=542737#p542737
Om hier maar weer even aan te geven dat de “UAP conditionering” waar ik het nu al 3 jaar over heb, niet meer zal gaan stoppen.
“The Phenomenon” trailer 2020
Jacques Vallee hoort er ook weer bij . . .
Die volgens Wiki een zeer bijzondere inzichtelijkheid, een Metarealiteit, als verklaring hanteert.
Vallée ziet ufo's derhalve niet als voertuigen van een buitenaardse beschaving, maar eerder als onderdeel van een breder scala aan fenomenen (waar ook de volkseigen folklore op gebaseerd kan zijn, gezien de overeenkomsten die er zijn in karakter en gedrag met de met 'magische' krachten begiftigde elfen en kabouters) die hun oorsprong hebben in een andere werkelijkheid - door hem "Metarealiteit" genoemd, waarmee mogelijk controle over de menselijke psyche wordt uitgeoefend.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.