Labyrint schreef:dikkemick schreef: ↑15 jun 2020 18:15Blijf in gesprek!
Dat kunnen de anarchisten (en de thuis zittende sympathisanten) niet. Alles mag kapot.
@Labyrint
Ken uzelf is een moeilijke opgave. Je bent zelf de illustratie van iemand waarmee men maar moeilijk of niet in gesprek kan gaan:
Labyrint schreef: ↑15 jun 2020 12:54
@rereformed
Ik laat anderen zich obsessief met Trump en rascisme in de USA bezighouden.
Je gesprekspartner(s) neerzetten als obsessief bevordert geen gesprek. Als ik je zou betitelen als een "obsessieve vliegende schotel enthousiast" zou je ook meteen begrijpen dat er met mij niet te praten valt.
Labyrint schreef:axxyanus schreef: ↑15 jun 2020 18:36Uw link spreekt niet tegen wat ik beweerde.
Tegenspreken is jouw hobby. Axxyanisme werd het hier genoemd. Je kan simpelweg niet stoppen met zeuren.
Geeft niet. Want ik zeur zelden tegen je lappen onzin in.
Niet ingaan op wat je opponent beargumenteert, maar het beantwoorden met beschimping geeft de gesprekspartner goede reden het gesprek met je te staken.
Labyrint schreef:Standbeelden omver trekken doet men in een democratisch land niet op fascistische wijze
Mensen tegen wie je uitvaart beschuldigen van fascistische ideologie is een retorisch trucje, waarmee iemand denkt een punt te scoren, terwijl hij in werkelijkheid zichzelfzelf buitenspel zet als gesprekspartner. Het is namelijk het aangeven op een dienblad dat er niet met je te praten valt.
Ik gaf je één zaak om mee bezig te zijn, maar het komt niet aan bij je:
"Dezelfde vreemde reaktie als van Labyrint: terwijl de zaak waar het om gaat is Black Lives Matter ziet hij enkel een door Trumpisten naar voren geschoven dreiging van Antifa, en loopt hij, blind voor waar op dit moment geschiedenis gemaakt wordt, als de grootste domoor mee achter het Trumpkarretje. De woordjes "antifa" of "fundamentalisme" of "anarchie" naar voren schuiven staat gelijk aan de zaak waar het om gaat negeren of tegenstaan."
Ik krijg per retour een lezing over hoe erg de EU is en hoe Nederland zijn onafhankelijkheid verloren heeft. Oftewel een
bevestiging van wat ik hem aanzei: dat hij blind is voor de zaak waar het op dit moment om gaat.
appelfflap schreef:Het begon met de onzin dat er blijkbaar idioten zijn die het woord meester racistisch vinden
Tsja, als je je gesprekspartner neerzet als idioten dan is het gesprek ook snel afgelopen. Het woord "meester" op de lagere school heeft totaal niets met racisme te maken, je maakt het dus wel heel bont om je opponent daarvan te beschuldigen. Je merkt niet op dat je denken automatisch
verwacht dat je oppenent zo denkt, want zelf leg je voorbeeldig uit dat het woord in verschillende betekenissen gebruikt kan worden.
Voor de duidelijkheid: Ik ben uiteraard op het gebruik van de term op de lagere school tegen om
opvoedkundige gronden. En dan vooral omdat het iets belachelijks uitspreekt, en dus bovenal lachwekkends, niet iets waar ik hele protestmarsen voor zou moeten organiseren. Domme zaken sterven op den duur wel weg. Het wachten is enkel op een persoon die voor "juf" en "meester" een modern woord verzint dat goed klinkt en de lading beter dekt, iets waarvoor je wellicht buitengewoon pienter moet zijn...wat zeg ik? Een taalmeester!
@dikkemick,
Alle lof voor je stelling "GA IN GESPREK! Betoog vreedzaam". Vanzelfsprekend heb je ook gelijk wanneer je zegt "Discriminatie haal je niet weg door beelden te besmeuren of in de rivier te gooien." Maar uit bovenstaande opmerkingen van mensen wanneer er een verhit debat gaande is, kan men leren dat er al gauw genoeg redenen zijn om aktie te ondernemen. Wanneer praten niet helpt blijft enkel een andere manier over. Zo is het altijd geweest en zal het altijd zijn, en zo behoort het te zijn. Niet de pijn te herkennen wanneer de gewelddadige ontlading van mensen zich laat zien is in feite de grootste fout die je op dat moment kan maken. Een wijs persoon herkent de veranderingen in het denken die niet meer te stuiten zijn, en geeft om te beginnen toe dat die terecht zijn, juist om op die manier de zaak te kalmeren en de extremen te vermijden.
collegavanerik schreef: ↑15 jun 2020 12:56
Rereformed schreef: ↑15 jun 2020 10:46
collegavanerik schreef: ↑15 jun 2020 07:18
Wil je even stoppen met dit zwart-wit tribale hokjesdenken?
De opmerking die je maakt is iemand in een zwart-wit tribaal hokje neerzetten.
Dat kan beter rere, probeer het nog eens?
@collegavanerik
Hier heb je jammergenoeg gelijk. Alle lof dus ook voor je uitspraak: "Denk niet wit, denk niet zwart, denk met de kleuren van je hart". Prachtig gezegd! Maar woorden die slecht passen op het moment dat de ontlading van lang opgekropte gevoelens plaatsvindt. Want dan suggereren ze enkel dat je geen begrip hebt voor wat er gebeurt, dat je geen idee hebt van hoe benauwd het leven is van mensen die onder eeuwig racisme te lijden hebben. Evenals je opmerking dat BLM dus wél onderscheid maakt tussen huidskleur. Dah! Het slachtoffer gaan beschuldigen staat gelijk aan olie op het vuur gooien. Alsof je jezelf op de meest dramatische manier wil laten zien als iemand die totaal geen begrip heeft voor BLM. Om dan aan te komen met "polariserend, racistisch zwart-witdenken" is het toppunt van domheid, of anders
wil je overkomen als een white supremacist. Net zo goed als ik dat moet doen wanneer ik van dikkemick een opmerking krijg "Jezus, Rereformed...Hoe kun je met gezond verstand vernielingen goedpraten?", probeer jij je ook in te denken hoe je overkomt bij de ander.
Voor dikkemick kan hetzelfde advies gegeven worden te overdenken hoe wat hij zegt overkomt bij de ander: wanneer hij uitspreekt "Ik zie standbeelden als een kunstvorm", dan illustreert hij daarmee dat hij geen enkel idee heeft van de diepe pijn van mensen die onder racisme te lijden hebben. Hij negeert de hoofdzaak waar woede uit ontstaan is, en gooit olie op het vuur - zonder dat hij het beseft - door nog in alle toonaarden doof te zijn voor het eenvoudige feit dat standbeelden eerbetonen zijn voor de personen die afgebeeld worden. Alsof men willens en wetens in stand wil houden waar mensen die onder racisme te lijden hebben juist wanhopig van zijn geworden.
Maar ik wil je wel zeggen, dikkemick, dat je je altijd goed onthoudt van sneren naar je opponenten.