De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. »

Jawel: "Malle man..." =D> :^o :oops: etc.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Iedere medaille heeft 2 kanten.
Meer westerse landen hebben kritiek op China en de WHO, maar ze spelen het spel voorzichtiger dan Trump, omdat we dit soort internationale organisaties echt nodig hebben, zegt Frans-Paul van der Putten, China-expert en coördinator van het Clingendael China Centre. ,,Dit is de belangrijkste organisatie op het gebied van gezondheidssamenwerking en dat is precies wat iedereen nu nodig heeft. Verwacht daarom niet dat Europese landen veel steun gaan geven aan het besluit van Trump. Bovendien speelt Trump hiermee China in de kaart, want de Chinezen zullen dit zo draaien dat het rijke Amerika hiermee een grotere groep armere landen aanvalt, landen die meer zijn aangewezen op steun van de WHO dan het westen. China werpt zich op als de grote verdediger van die landen.''
Trump misbruikt dit gegeven nu alleen om de schuldvraag wederom elders te kunnen deponeren om zo zichzelf (en zijn beleidsmakers) weer vrij te pleiten.
Want je weet: Trump did it GREAT!"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 17 apr 2020 11:52 Want je weet: Trump did it GREAT!"
Ja, en als we nog langer stommelingen blijven, geven we hem nogmaals 4 jaar. Denk je dat Biden een kans maakt als de demagogische populist Trump het nu opneemt voor de kleine mens die straks na de coronacrisis de klos zal zijn? Doden hebben geen stem. De Coronacrisis werkt enorm in z'n voordeel als hij zegt dat we weer aan het werk moeten. Miljoenen na miljoenen Amerikanen verliezen alles wat ze hebben opgebouwd, terwijl Biden degene bekritiseert die het voor hen opneemt -- ook al gaat het Trump slechts om hemzelf. Zelfs ikzelf loop liever risico te sterven, dan dat ik de rest van m'n leven de banken terug moet betalen van het geld dat ik niet heb, terwijl ik de rest van m'n leven als een slaaf moet werken voor de geldschieters en banken van nu. Net zoals zovelen, wil ik dit niet; ik wil de oplossing van Zweden. En desnoods loop ik een risico -- die vrijheid wil ik hebben. Ik wil in de toekomst geen slaaf zijn-- hoe-dan-ook. Maar hoe kan ik protesteren? Discussiëren op Freethinker, Facebook, Twitter? Ik wil de straat op, m'n stem laten horen, protesteren tegen de honderden miljarden die om ''mijn bestwil'' juist nu door anderen protestloos over de balk worden gesmeten; net als zovelen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 18 apr 2020 03:12
dikkemick schreef: 17 apr 2020 11:52 Want je weet: Trump did it GREAT!"
In het land der dwazen regeert de grootste idioot.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 18 apr 2020 03:12Zelfs ikzelf loop liever risico te sterven, dan dat ik de rest van m'n leven de banken terug moet betalen van het geld dat ik niet heb, terwijl ik de rest van m'n leven als een slaaf moet werken voor de geldschieters en banken van nu. Net zoals zovelen, wil ik dit niet; ik wil de oplossing van Zweden. En desnoods loop ik een risico -- die vrijheid wil ik hebben. Ik wil in de toekomst geen slaaf zijn-- hoe-dan-ook Maar hoe kan ik protesteren? Discussiëren op Freethinker, Facebook, Twitter? Ik wil de straat op, m'n stem laten horen, protesteren tegen de honderden miljarden die om ''mijn bestwil'' juist nu door anderen protestloos over de balk worden gesmeten; net als zovelen.
Heb je het hier over persoonlijke schuld die oploopt vanwege dat je nu geen werk kan uitvoeren en daarom geheel van een nieuwe banklening moet leven? Zo klinkt het in ieder geval. Zoiets lijkt me rampzalig en je reaktie is dan volledig te begrijpen.

Indien je het over staatsschuld hebt dan kan ik je zeggen dat Zweden helemaal geen oplossing is. De economie heeft daar net zoveel te lijden als elders. Dat kun je zien aan het crisispakket (300 miljard kronen, ongeveer 30 miljard euro) waarmee ze de rampzalige situatie bestrijden. Dat is exact net zo groot als het crisispakket waartoe Finland besloten heeft (15 miljard, bevolking tweemaal zo klein). En die crisispakketten zijn er juist voor om te zorgen dat bovenstaand rampzalig scenario zo weinig mogelijk gezien wordt, maar mensen zoveel mogelijk hun baan en (tenminste deel van hun) inkomen behouden. Dat is bepaald geen "over de balk smijten", maar de manier waarop een goedgeorganiseerde maatschappij een crisis trotseert.
Oplopen van de staatsschuld is uiteraard een verhaal apart. Die schulden hebben weinig te betekenen zolang je land niet tot de uitschieters behoort. Voor Europese landen die al jarenlang een zeer hoge staatsschuld hebben gehad en nooit een politiek hebben gevolgd om die te laten krimpen zal het misschien een probleem worden.

Maar misschien heb ik, en anderen, een verkeerd beeld van de situatie in verschillende landen. Ik merk op dat het crisispakket van Finland en Zweden maar de helft is van het crisispakket van Nederland (90 miljard). Hier zijn nog steeds heel veel mensen, bijvoorbeeld de gehele bouwsektor, normaal aan het werk en kan iedereen zich normaal op straat begeven, gaan winkelen of een bus of trein instappen. Het afsluiten van de hoofdstad-regio is ook inmiddels opgeheven.
Overigens zijn alle Europese landen op dit moment bezig om zich af te vragen op welke manier en hoe snel we weer omschakelen op normaal. Dat we allemaal weer aan het werk gaan met risico zal spoedig sowieso van wens naar niet rooskleurige realiteit veranderen.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Er is gelukkig ook nog goed nieuws: Trumps approval rating is flink gedaald en staat weer op 43%, met een disapproval rating van 54% (CNN).
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 20 apr 2020 01:41 Er is gelukkig ook nog goed nieuws: Trumps approval rating is flink gedaald en staat weer op 43%, met een disapproval rating van 54% (CNN).
Daar heeft hij wel heel erg zijn best voor moeten doen. Vergeet niet dat hij was gekozen met 46% van de uitgebrachte stemmen. Er dreigem nog altijd vier jaren met een president die de opwarming van de aard zoveel mogelijk tracht te bevorderen.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 20 apr 2020 03:00
ChaimNimsky schreef: 20 apr 2020 01:41 Er is gelukkig ook nog goed nieuws: Trumps approval rating is flink gedaald en staat weer op 43%, met een disapproval rating van 54% (CNN).
Daar heeft hij wel heel erg zijn best voor moeten doen. Vergeet niet dat hij was gekozen met 46% van de uitgebrachte stemmen. Er dreigem nog altijd vier jaren met een president die de opwarming van de aard zoveel mogelijk tracht te bevorderen.
Dat lukt hem best met wat wattenstaafjes.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Net zoals zovelen, wil ik dit niet; ik wil de oplossing van Zweden. En desnoods loop ik een risico -- die vrijheid wil ik hebben. Ik wil in de toekomst geen slaaf zijn-- hoe-dan-ook. Maar hoe kan ik protesteren?
Je kunt naar Zweden verhuizen 8*)
Ik denk dat de mensen zich blindstaren op de binnenlandse economie terwijl we het moeten hebben van de export. Zolang die op z'n gat ligt valt er weinig te verdienen. Dan moet je het hebben van de consument en die heeft de hand op de knip. De horeca zal ervan profiteren, dat is zeker. Maar ik vraag me af in hoeverre dat veel resultaat heeft. De oudere consument kijkt wel uit om weer een drukke kroeg in te stappen. Restaurants kunnen over het algemeen prima uit de voeten met afhalen en bezorgen.

Trump heeft een punt dat de WHO te wensen overlaat. Alleen is nu niet het moment om de geldkraan dicht te draaien.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

De president met af en toe geweldige wetenschappelijke inzichten heeft aanbevolen om bleekmiddel te slikken om het virus tegen te gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=mZ7UOPg__Jo

Nou maar hopen dat hij het vanavond na het tandenpoetsen uitprobeert.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Rereformed schreef: 24 apr 2020 11:17 De president met af en toe geweldige wetenschappelijke inzichten heeft aanbevolen om bleekmiddel te slikken om het virus tegen te gaan.

Volgens mij oppert hij het slechts als iet wat misschien mogelijk zou kunnen zijn.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 apr 2020 11:22 Volgens mij oppert hij het slechts als iet wat misschien mogelijk zou kunnen zijn.
:lol: :lol: :lol:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 apr 2020 11:22 Volgens mij oppert hij het slechts als iet wat misschien mogelijk zou kunnen zijn.
Dat klopt. Je moet je ook inleven in de Fox kijkers die niet gaan wachten totdat suffe experts klaar zijn, maar liever afgaan op de inzichten van de president, die tenslotte de wetenschap in de regel ver voor is:
https://www.youtube.com/watch?v=oq2Q_mV6XUI
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 24 apr 2020 11:17 De president met af en toe geweldige wetenschappelijke inzichten heeft aanbevolen om bleekmiddel te slikken om het virus tegen te gaan.

Wel een clickbait kop.
Hij zei, dat een desinfectie middel het virus op je handen kan doden.
En of dat ook niet zou kunnen werken door het te injecteren en het dan zo ook je longen kon schonen.

Mijn eerste indruk was, die van een gemanipuleerd filmpje.
Daarna dacht ik dat het weleens een welwillende humor zou kunnen zijn, ook al zijn we dat niet echt van Trump gewend.
Totdat ik las:
Het virus zal wsl. minderen als we meer zon krijgen en het warmer wordt.
En de reactie.
Stel dat je het licht in je lichaam brengt, via de huid.........

Simpele reacties en niet door hebben wat dat teweeg kan brengen.
Domme uitspraken, zoals we ze van hem kennen, die bedoeld zijn misschien om het grote publiek te amuseren, maar absoluut niet overkomen binnen de ernst van deze materie.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... tions.html?
Zie ook de reacties

Voor wie Facebook heeft, hier de video van de NOS met onderschrift.
Trump: 'is er een manier om desinfectiemiddel te injecteren tegen corona?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten