ChaimNimsky schreef: ↑08 aug 2019 00:33
dbdb521 schreef: ↑07 aug 2019 21:52Ik wil naar de mening van iedereen luisteren, want op het moment dat we stoppen met naar elkaar te luisteren, zullen we er nooit samen uitkomen en dan zal een situatie ongetwijfeld escaleren.
Meningen zijn gegeven en veelvuldig herhaald, de gedachtengang is begrepen en we zijn er niet uitgekomen. Dat is de status. Wat nu? Herhalen is geen probleem totdat het een probleem wordt -- dan volgt escalatie en wint de sterkste.
Ik begrijp wat je bedoeld met "Herhalen is geen probleem totdat het een probleem wordt -- dan volgt escalatie en wint de sterkste."
Maar dat is nog altijd beter dan niet herhalen en elk gesprek stoppen en meteen "facist!" roepen.
Daarbij heb je iemand nodig bereid is om de standpunten van beide partijen te verdedigen om een oplossing te vinden.
Daarom vind ik deze uitspraak van doctorwho zeer onverstandig: Geen zeepkisten voor fascisten

.
Ben het met Doctorwho eens. Fascisme is reeds gewogen en te licht bevonden. Overlevende nazis zoals Eichmann (de architect van de Endlösung der Judenfrage), Herbert Cukurs (de slager van Riga), Klaus Barbie (de slager van Lyon); etc., zijn naar de andere wereld geholpen, terwijl lieden als SS-luitenant-kolonel Otto Skorzeny, die ermee instemde om voor de Mossad in Egypte te werken en de moord bewerkstelligde op Heinz Krug (een Duitse wetenschapper die de Egyptenaren hielp) en Rauff (de ontwerper van vergassings-wagens) die akoord ging een informant te worden, welliswaar werden gespaard, maar nadien terecht effectief werden vernederd. Geen zeepkisten voor fascisten. Of Nordfront tot de fascisten behoort is een andere discussie.
Duitsers hebben de oorlog verloren en de overwinnaar schrijft de geschiedenis. Ik vind het dus ook helemaal niet raar dat alleen de Duitsers als het eeuwige kwaad worden gezien tijdens de oorlogsperiode terwijl de Engelsen en de Fransen als goedheiligen worden beschreven. Maar dat dat terzijde, want dat wijkt af van het topic.
Je schrijft: "Of Nordfront tot de fascisten behoort is een andere discussie."
Door te vaak het woord "facisme" en "facist" te roepen, is het net zo'n zinloos mode-woord als "ketter!" geworden. Laten we gewoon eens beginnen door te definiëren wat wij zelf nu eigenlijk met dit woord bedoelen, want net als met ras kan het meerdere definities hebben. Welke definitie hanteer jij als je over facisme spreekt?
Ik waardeer je bereidwilligheid om naar elke niet-objectieve mening te willen luisteren.
Geen probleem. Kende hun standpunten reeds.
Je denkt hun standpunten te begrijpen, maar door wat ik tot dusver van je gehoord hebt, lijk je ze niet te begrijpen.
Laat ik voor de verandering de standpunten van een extreem-rechtse Jood verdedigen.
Hij zal waarschijnlijk aangeven dat de machtsorganisatie "Staat Israël" nodig is om de mensen die zich "wij Joden" voelen te verdedigen in een vijandige wereld. Hij verwijst terecht naar hoe mensen die zich "wij Joden" voelen meermaals zijn verdreven uit de steden waar zij woonden en dat ze vaak als de "vijandige ander" werden gezien. Terecht dat hij zijn familie een veilige plek op onze planeet wil geven. En zelfs toen mensen die zich "wij Joden" voelden Europa verlieten en naar het Midden-Oosten vertrokken om daar een nieuw bestaan op te bouwen, werden ze daar ook vol vijandigheid ontvangen door de Arabieren die reeds in dat gebied woonden. De zes-daagse-oorlog was een overlevingskwestie voor mensen die zich "wij Joden" voelden. Arabieren wilden hen immers de zee in drijven.
Hij zal je waarschijnlijk vertellen dat ze de machtsorganisatie "Staat Israël" niet hebben opgezet uit haat voor "de ander" maar uit liefde voor het eigen "wij". Uit liefde voor het eigen "wij" zodat ze vredig en rustig kunnen leven in een verder vijandige wereld. De apartheidsmuur is helemaal niet leuk, maar is helaas noodzakelijk om de vijandige buitenwereld op afstand te houden. De Wet op de Terugkeer is ook vanuit liefde voor het eigen "wij" geschreven. Je wilt "jouw" mensen immers een veilig leven gunnen in een vijandige wereld.
De mensen bij NordFront praten op dezelfde manier en een aantal van hun beweegredenen zijn:
- 1. Veel mensen die zich de laatste tientallen jaren hebben gevestigd binnen het territorium van het Koninkrijk Zweden hebben belangen-organisaties opgezet die de belangen van hun eigen etnische groepen behartigen. Alleen van witte mensen wordt verwacht dat ze dit niet doen en witte mensen worden voor "facist" uitgescholden als ze een belangenorganisatie voor hun eigen etnische groep willen oprichten.
- 2. Haatvolle uitspraken tegen witte mensen worden steeds gangbaarder. Witte mensen worden voortdurend op groepsniveau verantwoordelijk gehouden voor de dingen die fout gaan in het leven van mensen van andere etnische groepen.
Heb jij als Afrikaan of Arabier geen succesvolle carrière? Je leeft binnen een institutioneel racistisch systeem dat wordt onderhouden door witte mensen omdat zij hun eigen groep dominant willen houden. Daarom faal jij steeds.
- 3. Er zijn genoeg witte mensen die vluchten uit stadswijken waar ze al hun hele leven hadden gewoond, maar waar ze nu als minderheid te vaak worden lastiggevallen door agressieve mensen van andere etnische groepen.
- 4. Andere etnische groepen dienen voorstellen in om discriminerende wetten in te voeren die een limiet stelt aan het aantal witte mensen dat werkzaam mag zijn binnen de machtsorganisatie Koninkrijk Zweden en binnen de arbeidsmarkt. Vergelijk dit met Sylvana Simons en Tunahan Kuzu. Ze geven aan dat ze niet het vertrouwen hebben, dat er nog minderheidsrechten zullen zijn, mocht het gebeuren dat hun eigen kinderen een minderheid zullen worden binnen het territorium van het Koninkrijk Zweden.
BIj punt 1 is mijn mening simpel: Of iedereen streeft de belangen na van hun eigen etnische groep of niemand doet dit. Alleen witte mensen dit verbieden en het alle andere etnische groepen toestaan, is waanzin.
Bij punt 2 is mijn mening: Ik vind haatvolle uitspraken tegen witte mensen die onbewezen stellen dat witte mensen bevoorrecht zijn en een institutioneel racistisch systeem handhaven even haatvol en ongewenst als zeggen dat Joden op wereldmacht uit zijn. Beide opmerkingen zijn zeer haatvol.
Bij punt 3 is mijn mening: Laten we niet wegkijken bij deze problemen. Koninkrijk Zweden staat hoog op de ranglijst wanneer het over het aantal verkrachtingen gaat.
Bij punt 4 is mijn mening: Ik heb er zelf totaal geen vertrouwen in dat Sylvana Simons en Tunahan Kuzu ook maar enige interesse in minderheidsrechten zullen hebben, mochten hun eigen etnische groepen ooit een meerderheid worden binnen het territorium van het Koninkrijk der Nederlanden. Dus ik begrijp hoe de mensen bij NordFront zich op dit gebied voelen. En als je zegt dat Sylvana Simons slechts één persoon is, dan zeg ik dat dat klopt, maar dat ze wel door veel (maar niet alle) Afrikanen gesteund wordt als het gaat over het invoeren van discriminerende wetten tegen witte mensen. En hetzelfde geldt voor Tunahan Kuzu.
Laten we gewoon eens serieus over deze punten praten en oplossingsgericht blijven. En laten we tijdens dit gesprek alsjeblieft geen dingen zeggen als "ja, maar je moet geen hele bevolkingsgroep over één kam scheren", want dan komen we echt nergens.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.