Maria schreef: ↑16 mar 2019 15:11
Kabinet: Bol.com moet boeken antivaxxers uit de etalage halen
Citaat staatssecretaris Blokhuis schreef:,,Als je ziet hoeveel we in Nederland doen om het belang van vaccineren - allemaal volstrekt wetenschappelijk onderbouwd - te onderstrepen, dan werkt het nogal contraproductief als zo‘n commerciële aanbieder boeken aanbiedt die 180 graden de andere kant uit gaan.
Het is ook een goede suggestie om bij dergelijke boeken wellicht een vinkje te zetten en aan te geven dat ze niet wetenschappelijk zijn onderbouwd. Want in deze boeken, die Bol.com verkoopt, staan keiharde leugens en klinkklare onzin.”
De eerste zin staat: het belang van vaccineren.... welk belang en wiens belang?
wetenschappelijk onderbouwd ...... welke onderbouwing?
Maarja, ook al vertel je het me, ik kan er alleen maar op vertrouwen dat dat wat je zegt waar is, of is het misschien toch een leugen, of is het niet de hele waarheid?
Het werkt natuurlijk altijd goed om met beweringen te strooien van keiharde leugens en klinkklare onzin.
Leuke is dat hij, zij, het zegt "in deze boeken staan keiharde leugens en klinkklare onzin" Er is echter geen bewering dat het alleen maar om keiharde leugens en klinkklare onzin gaat............Dus wat is er wel waar of misschien waar of zou waar kunnen zijn?.......... interessant!
Wat hij dan hiermee bedoelt is niet duidelijk.
Citaat staatssecretaris Blokhuis schreef:De staatssecretaris beseft dat hij de internetwinkel niet kan opdragen om bepaalde boeken niet te promoten of verkopen, maar benadrukt wel dat Bol.com beter kan luisteren naar zijn oproep. ,,Anders ga ik een gesprek met dit bedrijf niet uit de weg.”
Klinkt als een dreigement......... Eveneens naar het verlangen van eenzijdige voorlichting..........Is het machtswellust of de angst voor onmacht?....
.
Reactie Bol.com schreef:Bol.com zegt er expliciet voor gekozen hebben om alle boeken die er bestaan te verkopen via hun platform.
"Een belangrijke uitzondering daarop zijn uiteraard de boeken die volgens de wet niet verkocht mogen worden."
"We vinden het niet aan ons om te bepalen wat goed en fout is en om te selecteren binnen ons assortiment”
Geen andere agenda dan het verhandelen van goederen.