Nog best een mooi en lang verhaal voor iets waar niets aan uit te leggen valt...
Ik stelde mijn vraag vooral om jou te verleiden om er iets meer over te schrijven dan alleen het statement an sich...
Moderator: Moderators
Nog best een mooi en lang verhaal voor iets waar niets aan uit te leggen valt...
Ik had het ook bij 3 zinnen kunnen laten.Giovedico delle Fate schreef: ↑28 mar 2018 13:37 Nog best een mooi en lang verhaal voor iets waar niets aan uit te leggen valt...![]()
Mooi Maria!Maria schreef: ↑28 mar 2018 15:10
Het zijn vaak momentopnames in een bepaald stukje leven, die voor jou van toepassing zijn en waar je iets aan zou kunnen hebben.
Maar als het er op aan komt heb je niets, sta je in de kou.
Het is ook een soort volwassen worden, als je dat niet meer nodig hebt, denk ik nu.
Gewoon een fijne relatie met mensen, die mensen zijn zoals jij en ik, met alles er op en er aan, zoals heel veel goede dingen, maar ook een fiks aantal dingen waaraan je een gloeiende hekel hebt.
En op gelijkwaardige voet leven.
En die er gewoon zijn.
Dat is het streven.
Ik nam de woorden van Storm op als grapje, naar ik nu zie terecht, en heb er olijk op doorgegrapt. Vandaar het:Giovedico delle Fate schreef: ↑28 mar 2018 09:25
Waaruit blijkt in dit verhaal nou dat je 'maar één ding' echt beter kunt dan de rest? Misschien kun je wel duizend dingen beter dan 'de rest'.
Je verwoord veel beter dan ik wat ik tegen ideoliseren heb.Gewoon een fijne relatie met mensen, die mensen zijn zoals jij en ik, met alles er op en er aan, zoals heel veel goede dingen, maar ook een fiks aantal dingen waaraan je een gloeiende hekel hebt.
Je doet maar.
Tja, in dat geval gaat jouw stelling, dat je dan vooral beter kunt vallen, wel op natuurlijk...
Ja hoor Maria;'blijven volhouden', zegt jouw inschattend taxatie vermogen.
Natuurlijk! In dát geval wel.Giovedico delle Fate schreef: ↑29 mar 2018 10:24Tja, in dat geval gaat jouw stelling, dat je dan vooral beter kunt vallen, wel op natuurlijk...
Dank voor je verduidelijking van hoe jij het ziet en bedoelde.
Overal waar je in jouw betoog 'we' schrijft, kun je er wat mij betreft aan toevoegen: "(m.u.v. Giovedico)"Petra schreef: ↑30 mar 2018 03:14
Natuurlijk! In dát geval wel.
Het is namelijk een hele stoute uitspraak die afgestraft moet worden.
We mogen anderen hoog plaatsten en vereren maar niet onszelf.
Hoge bomen vangen veel wind hè. We willen niet dat bomen tot grootse hoogte kunnen groeien.
We willen bescheiden en nederige bomen, die knielen voor de goden zodat ze klein blijven.
We willen anderen idealiseren en idoliseren, maar als ze dat dan ook met zichzelf doen, dan vinden we dat opeens niet zo leuk meer.