Nee.
Ik wil reclame voor jouw website buiten dit forum houden en de rest geheel openbaar.
Geen privacy naast deze discussie.
Roeland
Moderator: Moderators
Nee.
Ingi schreef: ↑12 jan 2018 23:23Wat bedoel je met geen privacy naast deze discussie?
En ik vond elders een opmerking van jou persoonlijk toen ik op zoek was
naar een onderwerp met freethinkers wat betrekking heeft op wat ik niet
begrijp na wat je hier allemaal zei. En daar had ik een vraag over. Maar als dat niet mag
van jou via pb prima, ik schend geen privacy. Ook al noem ik geen namen. Dan maar niet.
Die heb ik denk ik over het hoofd gezien en zo zit je weer verder in de discussie.dikkemick schreef: ↑10 jan 2018 04:17 @Ingi
Heb jij vertrouwen in chakratherapie? Aromatherapie? Shiatsu? Malvatherapie? Astrologie? Holistic pulsing? Baby fluisteren? Kristaltherapie? Wichelroede lopen?
Bij al deze voorbeelden zijn mensen die er heilig in geloven. Maar moeten claims die gedaan worden door deze beoefenaars niet altijd nauwgezet gecontroleerd worden? Mag je onschuldige goedgelovige mensen blootstellen aan deze alternatieve hulpverleners? Als je deze (niet volledige lijst) bekijkt zie je door de bomen al bijna het bos niet meer.
Laat me als voorbeeld wichelroede lopen nemen. Mensen gaan werkelijk goedgelovig met 2 takjes op zoek naar water. Dit is uitgebreid getest en blijkt humbug te zijn. Waarom bestaat het nog?
Huh Waaa Petra quote?heeck schreef: ↑12 jan 2018 09:13Al blijfd je het eindeloos herhalen; het gaat om letterlijk niets:Petra schreef:Men wekt niets op. Energie is al aanwezig. Je maakt er gebruik van d.m.v. je handen en/of door je focussen. Dat laatste hoeft niet de hele tijd. Je kunt het vergelijken met eens stroom water die je een zetje geeft en dan uit zichzelf doorgaat.
De fantasie van het energetisch beïnvloeden, of wat jij energiewerk noemt.
Kenmerk van alle kwakzalvers en kwakhandelaren.
Roeland
Zo een extra, buitengewoon krachtig argument ten nadele van Reiki had ik niet kunnen verzinnen.“Ingi” schreef:. En volgens mij heeft het ook
te maken met de invloeden die planten op je hebben. Ik kan niet anders dan aannemen dat dat ook via de energetische weg
Dan is mijn volgende vraag: Is de wetenschap van mening (de ene wetenschapper meent zus, de andere meent zo) dat je m.b.v. de mening van Newton raketten naar mars kunt schieten (de ander hanteert astrologie)? Is de ene oncoloog van mening dat je het oogmelanoom beter met protonen kunt bestralen terwijl de andere oncloog meent dat dat met gammastralen moet? Bouwkundige meningen hoe een brug gebouwd moet worden?Ingi schreef: ↑13 jan 2018 00:53 (... Aromatherapie? Shiatsu? Malvatherapie? Astrologie? Holistic pulsing? Baby fluisteren? Kristaltherapie? Wichelroede lopen?)
Maar ook hier ben ik niet echt mee bezig.
En het zal ook wel weer als nonsense worden gezien, ik ken zo ook niet de wetenschappelijke mening als die er al is.
Ik denk dat jij beter op de hoogte bent van wat de wetenschap denkt.dikkemick schreef: ↑13 jan 2018 11:17Dan is mijn volgende vraag: Is de wetenschap van mening (de ene wetenschapper meent zus, de andere meent zo) dat je m.b.v. de mening van Newton raketten naar mars kunt schieten (de ander hanteert astrologie)? Is de ene oncoloog van mening dat je het oogmelanoom beter met protonen kunt bestralen terwijl de andere oncloog meent dat dat met gammastralen moet? Bouwkundige meningen hoe een brug gebouwd moet worden?Ingi schreef: ↑13 jan 2018 00:53 (... Aromatherapie? Shiatsu? Malvatherapie? Astrologie? Holistic pulsing? Baby fluisteren? Kristaltherapie? Wichelroede lopen?)
Maar ook hier ben ik niet echt mee bezig.
En het zal ook wel weer als nonsense worden gezien, ik ken zo ook niet de wetenschappelijke mening als die er al is.
Werkt wetenschap met meningen?
Goedgelovige priesters, die iedere dag tot God bidden, misbruiken kinderen. Dat zijn van die combinaties die niet kloppen. Zo heb je ook wetenschappers die in God geloven, of de horoscoop lezen. Maar op die momenten (van zwakte) laten ze hun wetenschappelijke denkwijze voor wat het is. Natuurlijk benadert Francis Collins de zondags-preek niet op wetenschappelijke wijze, maar dat doet hij wel als hij aan genen werkt.Ingi schreef: ↑13 jan 2018 13:13 Ik denk dat jij beter op de hoogte bent van wat de wetenschap denkt.
Waar jij op doelt is "Hoe is het mogelijk dat er verschillende mogelijkheden zijn om zaken te benaderen? Wat betreft de alternatieve geneeswijze?
Wat Astrologie betreft: Ik vond iemand op het internet (toen ik op zoek was naar de Freethinker FB site) die volgens mij volgens de wetten van Freethinker denkt..want hij/zij is daar aangesloten en ook de desbetreffende dingen zegt maar ook astrologische cursussen geeft. En ook nog zegt alles is een energieveld. Dat rijmt toch ook niet?
Het zal wel, ik blijf hierbij zo mijn bedenkingen hebben.dikkemick schreef: ↑13 jan 2018 15:16Goedgelovige priesters, die iedere dag tot God bidden, misbruiken kinderen. Dat zijn van die combinaties die niet kloppen. Zo heb je ook wetenschappers die in God geloven, of de horoscoop lezen. Maar op die momenten (van zwakte) laten ze hun wetenschappelijke denkwijze voor wat het is. Natuurlijk benadert Francis Collins de zondags-preek niet op wetenschappelijke wijze, maar dat doet hij wel als hij aan genen werkt.Ingi schreef: ↑13 jan 2018 13:13 Ik denk dat jij beter op de hoogte bent van wat de wetenschap denkt.
Waar jij op doelt is "Hoe is het mogelijk dat er verschillende mogelijkheden zijn om zaken te benaderen? Wat betreft de alternatieve geneeswijze?
Wat Astrologie betreft: Ik vond iemand op het internet (toen ik op zoek was naar de Freethinker FB site) die volgens mij volgens de wetten van Freethinker denkt..want hij/zij is daar aangesloten en ook de desbetreffende dingen zegt maar ook astrologische cursussen geeft. En ook nog zegt alles is een energieveld. Dat rijmt toch ook niet?
En dat zouden goede (wetenschappelijk geschoolde) genezers moeten doen als ze reiki hanteren.
Natuurlijk kan ik ook een astrologie cursus (of ufo-cursus) gaan geven. Je leest je in met alles dat bekend is over het onderwerp en je bent een expert! Als ik vragen heb m.b.t. energievelden ga ik naar de fysicus, niet naar die iemand die op freethinker zit er toevallig ook iets meent te weten over energievelden.
oke waar had ik dit geschreven? Kan het niet meer vinden. Ik wil graag de context lezen.heeck schreef: ↑13 jan 2018 09:32 Petra,
Skuus voor mijn onoplettendheid.
R.
Ingi,Zo een extra, buitengewoon krachtig argument ten nadele van Reiki had ik niet kunnen verzinnen.“Ingi” schreef:. En volgens mij heeft het ook
te maken met de invloeden die planten op je hebben. Ik kan niet anders dan aannemen dat dat ook via de energetische weg
Roeland
@R; als je maar sorry zegt en spijt hebt.Ingi schreef: ↑13 jan 2018 21:25oke waar had ik dit geschreven? Kan het niet meer vinden. Ik wil graag de context lezen.heeck schreef: ↑13 jan 2018 09:32 Petra,
Skuus voor mijn onoplettendheid.
R.
Ingi,Zo een extra, buitengewoon krachtig argument ten nadele van Reiki had ik niet kunnen verzinnen.“Ingi” schreef:. En volgens mij heeft het ook
Roeland
Sterker nog: producten als tabak, mescaline en opium zijn plantaardig van oorsprong en die hebben een onmiskenbare invloed op mensen. In sommige schimmels (weliswaar geen planten) vinden we krachtige psychoactieve middelen, ik denk aan moederkoorn en puntig kaalkopje.
Bedenkingen hebben, kritisch zijn is altijd goed. Probeer eens kritisch naar de energievelden te kijken.
Ja alles is een energieveld toch? Ik kom er zo op terug.