Ingi schreef: ↑11 jan 2018 12:40
Waarom? schreef: ↑11 jan 2018 10:23
Ingi schreef: ↑11 jan 2018 08:36
Het enige waar je hier wat aan hebt is dat er geen wetenschappelijk bewijs is.
Speculaties waarom mensen iets toch blijven doen terwijl dat zo is brengen je niet verder.
Dag Ingi,
Waarom mensen iets doen terwijl ze weten dat er geen bewijs voor is....daar hebben we sociologie voor om dat te onderzoeken.
Niks speculatiefs aan....heel verhelderend om te zien wat er in de krochten is verborgen.
We hoeven helemaal niet verder,....waarom zouden we achter zeepbellen blijven aanrennen?. Wieg van de mensheid, tijd om daar eens uit te klimmen..
Reiki -> (Pseudo) religie.
Uiteraard alles moet waterdicht verklaard worden.
Dag Ingi,
Ik vermoed dat dit sarcastisch of cynisch bedoeld is.. Maakt niet uit, ook dat is een argument van (pseudo) religie om hun leegheid te camoufleren.
Ik houd heel erg van klassieke muziek en o.a Bach. Jij zult zeggen : niet verklaarbaar waarom je dat mooi vind waarbij ik kan pareren dat het voor een groot stuk wel is...Opvoeding ( ook smaak en schoonheid is een stuk aangeleerd. Toen ik heel jong was vond ik het NIET mooi.), studie van de muziek laat onderliggende structuur zien waardoor schoonheid juist toeneemt. Zelfde kun je zeggen van eten, houden van je partner, sexualiteit, natuurverschijnselen zoals bliksem. Alsof diepere kennis, verklaring van iets dat je beleefd als mens het "genieten" in de weg zou staan. Een bliksem is geen direct antwoord van goden meer, maar ik beleef dit nog steeds met een mengeling van ontzag en "schoonheid".
(Pseudo) religie is gewoonweg camoufleren van "niets",...psychologisch helemaal verklaarbaar waarom een mens behoefte heeft aan religie,...alleen is t.o.v alle andere ervaringen van mens ( zoals muziek, eten ,etc ) het geloofde object ZELF niet onderzoekbaar (eerlijkste wetenschappelijke antwoord ) en voor de praktijk van alle dag een creatie van de menselijke geest,...die we daarom als illusie kunnen negeren. Jij maakt je toch ook niet druk met God, Jezus, Allah, Mohammed, Zeus, Wodan, Venus, Brahma om iets te noemen....??
En gebeuzel over energie is een heel erg zielige illusie...met dat taalkleed kun je niets meer...Er valt niets over te zeggen, hoogstens "ervaring" van mensen, die direct in placebo en illusies voor bijgelovigen kan worden geschaard. Inderdaad allemaal "ervaringen",....wieg van de mensheid, tijd om er uit te klimmen.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)