heeck schreef: ↑11 jan 2018 09:07
Ingi schreef: ↑10 jan 2018 17:36
heeck schreef: ↑10 jan 2018 16:35
Ingi,
Wat je me terugschrijft klopt niet met andere Reiki-bedrijvers schrijven.
Maar dat was te verwachten bij zo een flexibel bedrog.
Roeland
Wat schrijven de andere Reiki bedrijvers en waar vind ik dat?
En waar doel je op?
De omgekeerde wereld; de nonsens van Reik is hoog en breed aangetoond terwijl bij jou de verplichting ligt om werking boven niets doen aan te tonen.
Je wordt zo een levend voorbeeld van de venijnige vasthoudendheid van kwakslijters.
Wat ik had gevonden waren lijsten met handposities per kwaal, de suggestie van een relatie met de toestand van “geone” organen, door elkaar heen gebruiken van Reiki en Chakra-technieken en verklaringrn.
De scan op wel 20-30cm afstand uitvoeren.
Kortom het doet er kennelijk geen bal toe wat er meer of minder precies wordt gedaan.
Het door de behandelaar “voelen” van blokkades als indicatie voor vervolgconsulten ontbrak ook niet.
Kortom wie niet bedrogen wil worden kan beter bijvoorbeeld een zonnedauw in leven proberen te houden, want dat schijnt ook (tegen van alles?) te helpen.
Roeland
De handposities waar je op doelt in verhouding tot de organen heb ik niet geleerd in mijn Reiki opleiding. Wat ik o.a. wel heb geleerd is een volledige behandeling te geven met mijn handen over het hele lichaam heen. Wat je aan het eind doet de energie "verdelen" ter afsluiting van de behandeling. Veel meer was het dan ook niet.En Reiki sturen op afstand, naar allerlei situaties. Die keren dat ik een volledige lichamelijke behandeling heb gegeven sinds 1994 kun je amper op een hand tellen. Ik heb daar ook helemaal geen zin in, duurt veel te lang. Alles wat je leest over technieken enz. de kans is groot dat ik daar geen kaas van heb gegeten.
En wat ik dan later heb uitgevonden is ook dat dat niet is wat Usui heeft beoogd. In eerste instantie is het voor jezelf bedoeld ter ontwikkeling en dat het een meditatie techniek is. Iets wat ik uit mezelf al deed. En af en toe behandelde ik iemand voor een pijntje of ook gewoon omdat gewoon fijn is om een energiebehandeling te ondergaan. Om dezelfde redenen heb ik wel eens groepsbehandelingen gedaan. En af en te gaf ik een cursus. En daar ligt/lag mijn insteek, mensen een instrument in handen te geven waarmee ze zich zelf kunnen helpen hun zin van het leven te vinden.
Het is ook nog steeds mijn bedoeling ooit een boek of verhandeling te schrijven om al die misverstanden op een rijtje te zetten en te vertellen wat ik heb uitgevonden. Gedeeltelijk vind je dat ook al in mijn cursusmappen terug. Gaande weg ben ik tot steeds meer inzichten gekomen en heb zo allerlei bijkomende zaken kunnen cancelen. Naast mijn persoonlijke ontwikkeling maar dat ging hand in hand.
Dat soort dingen waar je over leest, ook dat scannen en al die bijkomende dingen komen zoals mij bekend allemaal voort uit allerlei oosterse tradities en hebben met de oorspronkelijke beoefening van Reiki niets van doen. Wat ik wel weet dat je dit soort zaken idd kunt combineren.
En dat is blijkbaar wat er ook gebeurt. En dus ook dat het min of meer als een alternatieve geneeswijze wordt aangeboden.
Ik vind dat je het daarmee te kort doet en nog niet snapt wat nodig is om "heel" te worden. Heel worden verlicht raken kan ook als je niet geneest van ziektes. Ik ben het er niet eens mee als men zich teveel laat afleiden van bijkomende zaken. Maar uiteraard vind ik het ook wel prettig als je met Reiki iemand van zijn hoofdpijn af kunt helpen. Of een chronisch zieke in mij omgeving verlichting ervaart en ik daartoe bij kan dragen.
Reiki beoefening blijft voor mij zingeving en het opdoen van inzichten. Ik snap dat je daar niets mee kunt maar dat is wel waar ik wel interesse in heb.
Wil je mensen erop aanspreken op kwakzalverij in verband met de focus op verlichten van klachten en het genezen ziekte loopt je gevaar met kleppen op te oordelen waarvan je de reikwijdte niet begrijpt. Veroordeel dan ook alles en niet alleen een aspect.
Als iemand daar niets mee kan vind ik prima, maar gezien mijn ervaringen in mijn persoonlijke leven en hoe ik met het een of ander omga en hoe ik ben gegroeid kun je mij zeker niet ervan overtuigen dat de beoefening van Reiki niets met mij heeft gedaan en nog doet. Dat houdt ook in dat je accepteert dat je voor idioot en zweverig versleten wordt.
In feite is het gekkenwerk dat ik dit überhaupt uitleg op een forum waar alleen maar bewijs telt.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.