Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ingi schreef: 10 jan 2018 11:57Sorry van de taalfouten , ik was het aan het corrigeren en toen was de bewerktijd om. En dat gebeurt wel vaker.
Je kunt je tekst ook eerst opmaken in een tekstverwerker.

Dat zet natuurlijk alleen zoden aan de dijk als het een wat langer stuk is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

dikkemick schreef: 10 jan 2018 02:48 Don't worry, be happy kan een mooi levensmotto zijn Ingi. Maar waar het mij hier om ging is dat lachen of muziek maken (als energie-overdracht) eenzelfde effect heeft op genezen als reiki.
Niets!
Natuurlijk voelt iemand zich goed als hij/zij lacht of naar muziek luistert, maar sneller van je verkoudheid afkomen? Ik dacht het niet.
En dan zijn bovenstaande vormen van energie nog meetbaar. Is met reiki niet het geval.
Ik weet dat je goed voelen wel degelijk invloed heeft op je lichaam en geest, waardoor een ziekte anders aanvoelt en kan verlopen dan dat je zwaar somber voelt. Ik ben zelden ziek maar ik heb het verschil ervaren. En voor de rest moet je gewoon uitzieken. Je kunt het verder niet controleren maar ik ben zelf liever ontspannen ziek dan dat ik me ook nog zorgen moet maken over alles en nog wat. In het tweede geval blijf ik langer liggen en voel me langer ziek. Of ik het dan nog ben is een vraagstuk...maar echt boeien vind ik dat niet. Voor mij maakt het niet uit, ik heb geen werkgever die mij achter de vodden aanzit.

En wat is goed voelen? Iemand die lacht kan m.i. zich in wezen intens verdriet hebben, dat komt op dat moment alleen niet duidelijk niet aan de oppervlakte. Lachen en huilen zijn beiden ontladingen en liggen dicht bij elkaar. Eigen ervaring en ik zie het bij mijn mensen in de omgeving ook.
Goed voel ik me ook als ik gewoon verdrietig mag zijn en het niet weg hoeft te stoppen. Of andere gevoelens krampachtig moet wegstoppen.

Last not least, ik snap je punt. Een omslachtig idee ook ..mezelf behandelen in stilte werkt voor mij ook beter.
Laatst gewijzigd door Ingi op 10 jan 2018 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2018 12:11
Ingi schreef: 10 jan 2018 11:57Sorry van de taalfouten , ik was het aan het corrigeren en toen was de bewerktijd om. En dat gebeurt wel vaker.

Ja ik vergeet het steeds. Bedankt voor de tip en ik ga het proberen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi,

Wat je me terugschrijft klopt niet met andere Reiki-bedrijvers schrijven.

Maar dat was te verwachten bij zo een flexibel bedrog.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

heeck schreef: 10 jan 2018 16:35 Ingi,

Roeland
Wat schrijven de andere Reiki bedrijvers en waar vind ik dat?
En waar doel je op?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

heeck schreef: 10 jan 2018 09:15
dikkemick schreef: 10 jan 2018 03:27 Misschien dat dit bij reiki ook het geval is. MITS je er maar heilig van overtuigd bent dat er energie wordt overgedragen. Een euforisch gevoel door de gedachte alleen.
Daar gaan we weer. Denk aan de nocebo's, dan kan ook paniek het geval zijn.
R.
Ja ja, ik ben het me maar al te pijnlijk bewust!
Ik zal even concluderen hoe ik er in sta: Ik heb niets met alternatieve geneeswijzen omdat het niet geneest! De naam is al fout suggestief! Ik heb alleen niet zo'n broertje dood aan placebo's/nocebo's zoals ik b.v. reiki (of het spuitje water) zie. Als het gaat om aandacht krijgen, heeft Ingi mijn zegen om haar handen in te zetten om die aandacht te geven. Ingi blij, ontvanger blij!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

@sDikkemick
Als ik het goed heb vind je hieronder ( in de post van Roeland) ook een link waar vermeld staat dat ziekenhuizen en medische centra Reiki aan bieden. Ik zag een bron, de link van een ziekenhuis zelf. Ik ben bezig met de lijst maar ben ook druk met andere dingen buiten dit forum dus ik weet niet of ik het afkrijg en anders post ik wat me wel gelukt is. Wil je dan alsnog meer weten zul je het zelf uit moeten zoeken. Ik vind het allemaal reuze interessant maar het kost net wat mee tijd dan ik over heb. Maar als het wel lukt doe ik het alsnog.

@ Roeland
Intussen de artikelen met vertaalfunctie gelezen. Niets echt veel nieuws onder de zon, misschien dat er een aantal dingen wat genuanceerder uitgedrukt hadden kunnen worden. Niet dat het uitmaakt. Er staat nog dat Mikao Usui ( en in eerste instantie zijn vader) nooit heeft geleefd.
Ik mis hierbij een de informatie hoe men tot deze bewering komt en een bron waar de schrijver dat uit opmaakt.

Ik kan me overigens voorstellen dat je de broek afzakt als je leest dat je Reiki kunt sturen naar het verleden.

heeck schreef: 02 jan 2018 16:50 Het wordt tijd dat wordt beseft wat een vreemde, lachwekkende dijenkletser Reiki is:

http://respectfulinsolence.com/2014/06/ ... -of-reiki/
https://respectfulinsolence.com/2017/01 ... e-healing/

Respect voor nonsens heeft zijn grenzen.

Roeland
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte, presteren en meer van dit soort zaken.
Ik schetste een totaalplaatje van gewone, gezonde, heilzame, niet prestatie gerichte, gratis, menselijke interactie, niet alleen dat knuffeltje.
Of beter gezegd; dat was mijn bedoeling. :)

Het zijn m.i. al die ingewikkelde levenskunstige toevoegingen die er een presteren van maken omdat er cursussen, diploma's en hiërarchische opklim-systemen met bijbehorende 'allemachtig prachtige' titulatuur bij betrokken worden. Tot je je Master mag noemen o.i.d. Of Lama, ook zo'n mooie eretitel. Ere wie ere toekomt tenslotte. (Wel eerst je kop kaalscheren zodat iedereen kan zien hoe nederig je bent na al je behaalde diploma's, en naar behoren voor je buigt natuurlijk :lol:)
Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53 Juist door je zelf te komen zou je wel eens tot de ontdekking kunnen komen dat je ook met minder van al dat zou kunnen.
Dat bedoel ik! Met minder van al dat... die 'al dat' zijn m.i. al die extra toevoegingen, meestal tegen betaling, die niet in mijn rijtje gewone gezonde etc menselijke interactie thuishoren.

Minder van al dat =
(Ik zag het Dikkemick al prachtig opsommen) een hele waslijst aan alternatieve behandelingsopties waar Reiki onderdeel van is.
Laatst gewijzigd door Petra op 11 jan 2018 03:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Peter van Velzen schreef: 10 jan 2018 10:26
doctorwho schreef: 10 jan 2018 10:15 De kamerplant heb ik niet nodig.
Je beschrijft een ritueel. Rituelen blijken in de praktijk te werken (ongeacht welke!), zei het dat ze bij mij pas optinaal werkten toen ik er de nutteloosheid van in zag.
@Who; Kamerplanten zijn ook erg goed voor de mens hoooooor!
Maar goed, een knuffeltje dan. :)

@Peter
Wat is het dan dat rituelen werkzaam maakt?
Zij het dat ze... grappig bedoeld? Of echt? Want als rituelen werken kun je ze toch niet nutteloos vinden?

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2018 12:11

Je kunt je er ook niet druk om maken. Als het maar begrijpelijk is wat je probeert te zeggen. :)

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Petra schreef: 11 jan 2018 03:34 @Peter
Wat is het dan dat rituelen werkzaam maakt?
Zij het dat ze... grappig bedoeld? Of echt? Want als rituelen werken kun je ze toch niet nutteloos vinden?
De feitelijke handelingen zijn op zich nutteloos, maar de gevolgen ervan op je hersenen zijn dat niet. Grappig dat je refereerde aan een kamerplantje. Ik had van een therapeut het advies gekregen om een kamerplantje te verzorgen. Toen het plantje ondanks mijn goede zorgen de geest gaf, was het bedoelde effect bereikt. Ik had niet langer de behoefte mij te bekommeren om datgene waar het plantje een symbool voor was.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hier vind ik iets over reiki in 2 Nederlandse ziekenhuizen.
Tevens staat er: Of reiki werkt? Nee, voor geen enkel medisch gerelateerd verschijnsel, waarschuwde het Amerikaanse National Center for Complementary and Alternative Medicine (NCCAM), de alternatieve tak van de federale National Institutes of Health (NIH) in september 2014. Reiki wordt ingezet bij verschillende aandoeningen als pijn, angst, vermoeidheid en depressie. Daar zijn studies naar gedaan maar er is niets gevonden dat wijst op enige werking, vat het NCCAM samen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Petra schreef: 11 jan 2018 03:28
Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte, presteren en meer van dit soort zaken.
Ik schetste een totaalplaatje van gewone, gezonde, heilzame, niet prestatie gerichte, gratis, menselijke interactie, niet alleen dat knuffeltje.
Of beter gezegd; dat was mijn bedoeling. :)

Het zijn m.i. al die ingewikkelde levenskunstige toevoegingen die er een presteren van maken omdat er cursussen, diploma's en hiërarchische opklim-systemen met bijbehorende 'allemachtig prachtige' titulatuur bij betrokken worden. Tot je je Master mag noemen o.i.d. Of Lama, ook zo'n mooie eretitel. Ere wie ere toekomt tenslotte. (Wel eerst je kop kaalscheren zodat iedereen kan zien hoe nederig je bent na al je behaalde diploma's, en naar behoren voor je buigt natuurlijk :lol:)
Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53 Juist door je zelf te komen zou je wel eens tot de ontdekking kunnen komen dat je ook met minder van al dat zou kunnen.
Dat bedoel ik! Met minder van al dat... die 'al dat' zijn m.i. al die extra toevoegingen, meestal tegen betaling, die niet in mijn rijtje gewone gezonde etc menselijke interactie thuishoren.

Minder van al dat =
(Ik zag het Dikkemick al prachtig opsommen) een hele waslijst aan alternatieve behandelingsopties waar Reiki onderdeel van is.
Het enige waar je hier wat aan hebt is dat er geen wetenschappelijk bewijs is.
Speculaties waarom mensen iets toch blijven doen terwijl dat zo is brengen je niet verder.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi schreef: 10 jan 2018 17:36
heeck schreef: 10 jan 2018 16:35 Ingi,

Roeland
Wat schrijven de andere Reiki bedrijvers en waar vind ik dat?
En waar doel je op?
De omgekeerde wereld; de nonsens van Reik is hoog en breed aangetoond terwijl bij jou de verplichting ligt om werking boven niets doen aan te tonen.
Je wordt zo een levend voorbeeld van de venijnige vasthoudendheid van kwakslijters.

Wat ik had gevonden waren lijsten met handposities per kwaal, de suggestie van een relatie met de toestand van “geone” organen, door elkaar heen gebruiken van Reiki en Chakra-technieken en verklaringrn.
De scan op wel 20-30cm afstand uitvoeren.
Kortom het doet er kennelijk geen bal toe wat er meer of minder precies wordt gedaan.

Het door de behandelaar “voelen” van blokkades als indicatie voor vervolgconsulten ontbrak ook niet.

Kortom wie niet bedrogen wil worden kan beter bijvoorbeeld een zonnedauw in leven proberen te houden, want dat schijnt ook (tegen van alles?) te helpen.

Roeland
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Ingi” schreef:Het enige waar je hier wat aan hebt is dat er geen wetenschappelijk bewijs is.
Speculaties waarom mensen iets toch blijven doen terwijl dat zo is brengen je niet verder.
Het enige dat ik lees is dat het jou en andere Reiki-bedrijvers geen bal uitmaakt dat het om bewezen nonsens gaat die uitgaat van een gefantaseerde energetische overdracht.

Oh ja een byosen-scan op afstand (kilometers) werd ook nog geadverteerd.

Roeland
Plaats reactie