Jongerenpastoraat Nederland

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Henry II
Diehard

Re: Jongerenpastoraat Nederland

Bericht door Henry II » 06 jun 2017 09:13

HJW schreef:
Bonjour schreef:En daar heb je onvoldoende gegevens voor om te oordelen. Je weet niet wat de jehova daarvoor allemaal vertelde. En als ie verstand van religie had gehad had ie niet gelachen, maar schaamrood geworden.

We moeten niet steeds doen alsof het normaal is religieuze uitspraken te doen. Iemand die de schepping verdedigd met een wat andere tijdsspanne maakt zichzelf belachelijk. Dat je daar in Barneveld, Urk en Staphorst en op Credible mee wegkomt, betekent niet dat het niet belachelijk is.
Dat jij het niet eens bent met de overtuiging van een ander, is geen reden tot de reactie die Arjen aan de JG gaf.
Heeft gewoon met fatsoen en respect te maken.
En daar ben ik het weer niet mee eens. Ik had vorig jaar nog een tweetal JG's aan de deur. Een heel verhaal over hoe mooi het geloof wel niet was. Toen vroeg ik of ze ook geloofden in de erfzonde en wat daar bij hoort. Natuurlijk deden ze dat. Toen schoot ik ook uit mijn slof. Ik vroeg ze nogal boos waar ze het lef vandaan halen om te beweren dat mijn beide kleine kindjes besmet zouden zijn door iets wat twee sprookjes figuren duizenden jaren geleden zouden hebben geflikt. Tot mijn verbazing bleven ze beiden vriendelijk lachen. Toen werd ik kalm en heb ze gevraagd om NOOIT meer bij ons aan te bellen. ER is gewoon niet mee te praten.

Er zijn grenzen en als er iemand aan de deur komt die hardop beweert dat mijn kinderen besmet zijn door iets achterlijks als de erfzonde, dan houdt daar het respect op. Dan voel ik mij volgens mij terecht aangevallen. Het is objectief gezien zeer onfatsoenlijk om iemand te vertellen dat hij naar de hel gaat en dat zijn kinderen ook naar de hel zullen gaan, tenzij ze in Jezus gaan geloven. Geloof verkopen aan de deur is colportage en zou verboden moeten worden. Zeker bij de JG's is het een verkoop praatje om je grote delen van je salaris aan de hoge heren van het Wachttoren gezelschap te laten overmaken.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Octo
Forum fan

Bericht door Octo » 09 jun 2017 13:36

Henry II schreef:Toen vroeg ik of ze ook geloofden in de erfzonde en wat daar bij hoort. Natuurlijk deden ze dat.
Ik heb ze ook eens uitgelegd hoe belachelijk dat was. Zij kwamen met de volgende vergelijking: Stel, je hebt een perfect gaaf bakblik waar je cake mee gaat bakken. Er zullen allemaal perfect gave cakes uit komen. Maar, op het moment dat je het bakblik laat vallen en er komt een deuk in, dan zullen alle cakes die je daarna met het bakblik bakt, óók een deuk hebben. Zo werkt dat ook met de erfzonde.

Maar ja, ik zou het bakblik óf uitdeuken, óf dit weg gooien en een nieuwe kopen, opdat ik weer perfecte cakes zou kunnen bakken. Maar zo schijnt het bij Jehova niet te werken. Hij blijft gewoon gedeukte cakes bakken en boos worden op de cakes dat ze gedeukt zijn #-o
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 09 jun 2017 14:24

Toevallig heeft mrDeity het er hier onlangs over gehad en het dilemma voor de christenen uiteen gezet:

Wanneer je zegt dat Adam en Eva bestaan hebben als eerste mens ben je in tegenspraak met de wetenschap, maar als je ze mythologisch neerzet, waar komt dan de erfzonde vandaan en waarom moest Jezus dan dood?
De korte versie van het verhaal. Brian kan het veel mooier vertellen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 09 jun 2017 17:33

Bonjour schreef:Toevallig heeft mrDeity het er hier onlangs over gehad en het dilemma voor de christenen uiteen gezet.
Nu maar wachten op Kasper_JopiN om te zien hoe het dilemma met een one-liner opgelost kan worden.
Born OK the first time

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 09 jun 2017 23:28

Rereformed schreef:
Bonjour schreef:Toevallig heeft mrDeity het er hier onlangs over gehad en het dilemma voor de christenen uiteen gezet.
Nu maar wachten op Kasper_JopiN om te zien hoe het dilemma met een one-liner opgelost kan worden.
Kasper_JopiN has left the building:

https://www.freethinker.nl/forum/member ... ile&u=7052" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij zal waarschijnlijk bezig zijn om de site aan te passen aan de adviezen die Heeck (Roeland) gegeven heeft. Daar hoop ik dan een beetje op, maar kan het natuurlijk ook mishebben!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 10 jun 2017 00:12

lost and not found yet! schreef:
Rereformed schreef:Nu maar wachten op Kasper_JopiN om te zien hoe het dilemma met een one-liner opgelost kan worden.
https://www.freethinker.nl/forum/member ... ile&u=7052" onclick="window.open(this.href);return false;
Je link laat zien dat Kasper de freethinker site negen dagen geleden nog heeft bezocht. Aangezien hij niet is ge-banned, kan hij zijn one-liner naar believen plaatsen.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Kasper_JopiN
Forum fan

Bericht door Kasper_JopiN » 25 jun 2017 12:20

ChaimNimsky schreef:
lost and not found yet! schreef:
Rereformed schreef:Nu maar wachten op Kasper_JopiN om te zien hoe het dilemma met een one-liner opgelost kan worden.
Je link laat zien dat Kasper de freethinker site negen dagen geleden nog heeft bezocht. Aangezien hij niet is ge-banned, kan hij zijn one-liner naar believen plaatsen.
Welke one-liner?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 jun 2017 19:39

Kasper_JopiN schreef: Welke one-liner?
De oneliner die Rereformed hier noemt, waarmee hij suggereert dat jij het dilema dat wordt uiteengezet in de video in dit bericht uit de wereld kan helpen. Maar ik denk niet dat iemand de suggestie serieus bedoelt.
Ik wens u alle goeds

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 08 jul 2017 23:58

Kasper_JopiN schreef:Laat ik het even voor de zekerheid zeggen: dat dag en nacht zijn juist stijlen en indicaties dat wij kunnen zien dat de schrijver dit dichterlijk heeft bedoeld. Genesis 1 word dan ook wel als een proza of poëzie gezien. Wanneer je Hebreeuws beheerst, dan zal je dat met name merken.
Om dan antwoord te geven op je vraag: ik wist niet dat we poëzie of proza altijd letterijk bedoeld worden.

Wat mij opvalt: hoe meer ik hierover doorga, hoe meer heet mij opvalt dat jullie met zelfde stokpaardjes komen zonder rekening te houden met dingen.

nog een kleine aanvulling, dat de scheppingsdagen letterlijk waren bedoeld in de bijbel . De Sabbat
of je bent van mening dat de sabbat viering ook een dichterlijke achtergrond kon hebben waarvoor de doodstraf werd uitgevoerd bij overtreding?

https://www.rd.nl/meer-rd/wetenschap-te ... -1.1414790" onclick="window.open(this.href);return false;

Prof. Paul: „Je geeft een andere duiding aan Bijbelteksten die hinderlijk zijn voor je opvatting. Maar lees je ze wel in hun verband? Welke informatie willen ze overdragen? In de klassieke visie zijn Exodus 20:11 en Exodus 31:17, de fundering van het sabbatsgebod, een belangrijke leessleutel voor het begrijpen van Genesis 1. Daaruit volgt nadrukkelijk dat het in Genesis 1 om zes gewone dagen gaat. Jij zegt dan: dat kun je ook zo of zo uitleggen. Maar dan mis je de innerlijke samenhang tussen Genesis, Exodus en Leviticus, die de klassieke visie wel kent.”
liefde doet pijn

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 09 jul 2017 09:14

Arjen2015 schreef:Prof. Paul: „Je geeft een andere duiding aan Bijbelteksten die hinderlijk zijn voor je opvatting. Maar lees je ze wel in hun verband? Welke informatie willen ze overdragen? In de klassieke visie zijn Exodus 20:11 en Exodus 31:17, de fundering van het sabbatsgebod, een belangrijke leessleutel voor het begrijpen van Genesis 1. Daaruit volgt nadrukkelijk dat het in Genesis 1 om zes gewone dagen gaat. Jij zegt dan: dat kun je ook zo of zo uitleggen. Maar dan mis je de innerlijke samenhang tussen Genesis, Exodus en Leviticus, die de klassieke visie wel kent.”
Zie mijn eerste reaktie op Kaspers redenaties: viewtopic.php?p=520517#p520517" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaspers antwoord was dat hieruit blijkt dat ik geen verstand van theologie heb en naief en dom ben. :roll:

In feite is het exact andersom. Kasper heeft er nooit een theologisch naslagwerk op nagelezen. Op bladzijde 298 van De Heilige Schrift 2 liet de meest vooraanstaande en internationaal bekende Nederlandse theoloog professor Berkouwer al een halve eeuw geleden (1967) weten dat het concordisme [=harmonisatie tussen Genesistekst en evolutieleer] steeds minder aanhangers heeft aangezien het gemakkelijk te doorzien is "als een onhoudbare constructie oa. vanwege het onmiskenbare feit, dat er in het verhaal van Genesis 1 sprake is niet van lange tijdperken, maar van dagen met een morgen en avond."

Wat later in de discussie, wanneer Kasper onder ogen moet zien dat bovenstaande argumenten en ook nog een derde argument dat ik voorbij liet gaan inderdaad steekhoudend zijn, blijft hij toch vasthouden aan zijn opinie. Hij negeert het en huppelt eenvoudig weer naar een nieuw argument: het zou mij er om te doen zijn om een vete uit te vechten.
viewtopic.php?p=525581#p525581" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time

Plaats reactie