En daar ben ik het weer niet mee eens. Ik had vorig jaar nog een tweetal JG's aan de deur. Een heel verhaal over hoe mooi het geloof wel niet was. Toen vroeg ik of ze ook geloofden in de erfzonde en wat daar bij hoort. Natuurlijk deden ze dat. Toen schoot ik ook uit mijn slof. Ik vroeg ze nogal boos waar ze het lef vandaan halen om te beweren dat mijn beide kleine kindjes besmet zouden zijn door iets wat twee sprookjes figuren duizenden jaren geleden zouden hebben geflikt. Tot mijn verbazing bleven ze beiden vriendelijk lachen. Toen werd ik kalm en heb ze gevraagd om NOOIT meer bij ons aan te bellen. ER is gewoon niet mee te praten.HJW schreef:Dat jij het niet eens bent met de overtuiging van een ander, is geen reden tot de reactie die Arjen aan de JG gaf.Bonjour schreef:En daar heb je onvoldoende gegevens voor om te oordelen. Je weet niet wat de jehova daarvoor allemaal vertelde. En als ie verstand van religie had gehad had ie niet gelachen, maar schaamrood geworden.
We moeten niet steeds doen alsof het normaal is religieuze uitspraken te doen. Iemand die de schepping verdedigd met een wat andere tijdsspanne maakt zichzelf belachelijk. Dat je daar in Barneveld, Urk en Staphorst en op Credible mee wegkomt, betekent niet dat het niet belachelijk is.
Heeft gewoon met fatsoen en respect te maken.
Er zijn grenzen en als er iemand aan de deur komt die hardop beweert dat mijn kinderen besmet zijn door iets achterlijks als de erfzonde, dan houdt daar het respect op. Dan voel ik mij volgens mij terecht aangevallen. Het is objectief gezien zeer onfatsoenlijk om iemand te vertellen dat hij naar de hel gaat en dat zijn kinderen ook naar de hel zullen gaan, tenzij ze in Jezus gaan geloven. Geloof verkopen aan de deur is colportage en zou verboden moeten worden. Zeker bij de JG's is het een verkoop praatje om je grote delen van je salaris aan de hoge heren van het Wachttoren gezelschap te laten overmaken.