Hallo allemaal!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Petra »

Maria schreef:
die wijs ik dan ook toe aan maandelijkse stemmingsperikelen. :lol:
Die smoesjes gaan bij mij niet op. [-X
Die mag je voor het mannelijke geslacht reserveren.
:lol: :lol:
:lol:
Het recht om al je wapens in te zetten. :wink:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Leuk, deze discussie tussen Maria en Petra.

Hoe ik het beleef, Petra, is dat je hier veel vrolijkheid binnen brengt op dit forum. Voor mij althans.

Voor alle duidelijkheid : ik ben een (oersaaie en naar het schijnt ook "éénogige") man. Dan weet je dat ook weer.

En ook al ben ik er laat mee : van mij ook een heel hartelijk welkom!

Wat die openheid betreft : het zou mooi zijn als er totale openheid zou kunnen zijn zonder dat dit (in bepaalde situaties) ernstig nadelige consequenties heeft. Vandaar mijn huiver voor totale openheid, vanwege mijn besef dat er moedwillig misbruik gemaakt kan worden van bepaalde informatie. Wat wel zo is, is dat ik onnodige geheimzinnigheid niet zie zitten. Maar daar zit dan weer een persoonlijke factor in, want wat voor de één onnodig is, is dat voor de ander niet. Mijn norm voor het al of niet delen van informatie ligt (voor zover ik er nu tegenaan kijk) bij de vraag of het delen van die informatie schade (of zelfs groot gevaar) voor personen kan opleveren. Als die vraag met ja beantwoord wordt dan deel ik die informatie liever niet. Ook als die (eventuele) schade mijzelf kan betreffen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Petra
Banned

Bericht door Petra »

vegan-revolution schreef:Leuk, deze discussie tussen Maria en Petra.

Hoe ik het beleef, Petra, is dat je hier veel vrolijkheid binnen brengt op dit forum. Voor mij althans.

Voor alle duidelijkheid : ik ben een (oersaaie en naar het schijnt ook "éénogige") man. Dan weet je dat ook weer.
Whaaa, ik had gezworen dat je een vrouw was. :lol: Zo zie je maar.
Eenogig is een term die ik niet ken. Aangezien het 'schijnt' zul je geen cycloop -woeste reus :) - zijn, of met een ooglappie lopen.
Dat mannen een smallere perifere blik hebben dan vrouwen is een bewezen feitje en geen 'schijnt'. Bedoel je niet opmerkzaam? Je bent er zelf blijkbaar niet van overtuigd, als het 'schijnt. Maar saai staat vast.
Wat je allemaal niet zegt met 'schijnt'... :roll: :lol:
vegan-revolution schreef: En ook al ben ik er laat mee : van mij ook een heel hartelijk welkom!
'T was idd. laat; 23.13 nog wel.
Ik heb iets met deze nummertjes in het bijzonder en engelennummertjes in het algemeen.
-en ook met het recht om een beetje getikt te zijn. :wink: -
vegan-revolution schreef: Wat die openheid betreft : het zou mooi zijn als er totale openheid zou kunnen zijn zonder dat dit (in bepaalde situaties) ernstig nadelige consequenties heeft. Vandaar mijn huiver voor totale openheid, vanwege mijn besef dat er moedwillig misbruik gemaakt kan worden van bepaalde informatie. Wat wel zo is, is dat ik onnodige geheimzinnigheid niet zie zitten. Maar daar zit dan weer een persoonlijke factor in, want wat voor de één onnodig is, is dat voor de ander niet. Mijn norm voor het al of niet delen van informatie ligt (voor zover ik er nu tegenaan kijk) bij de vraag of het delen van die informatie schade (of zelfs groot gevaar) voor personen kan opleveren. Als die vraag met ja beantwoord wordt dan deel ik die informatie liever niet. Ook als die (eventuele) schade mijzelf kan betreffen.
Dat klopt. Die huiver is er bij mij ook.
Maar je kan niet het ene prediken en het andere doen, denk ik dan.
Dus die foto van mij is een beslissing uit overtuiging en met enige huivering geplaatst. Er kan, op meerdere manieren, vervelend op gereageerd of mee omgegaan worden. Ik heb wel het stuk van mijn decolleté afgeknipt, dat dan weer wel. Natuurlijk speelt leeftijd een rol; ik loop tegen de vijftig. M'n twintigjarige smoeltje had ik ws. niet geplaatst. (Wat dat betreft is ouder worden weer makkelijker. :) )
Heb je een aardig bekkie dan lijk je een ijdeltuit, het m.i. doodnormale -goh, wat sta je d'r leuk op- of -mooie foto- is dan blijkbaar niet voor iedereen even makkelijk en er wordt (helaas) vaak van alles bijbedacht. Heb je een abnormale neus of halfhangend oog dan is het moedig en valt iedereen over mekaar heen om te zeggen dat het heus een prachtige foto is.
We zijn vreemde wezens.

Maar eh.. wat voor schade zie jij voor jezelf in het geval van het gebruik van je eigen naam en/of je foto?
Ik heb juist het gevoel dat het voor mannen makkelijker is dan voor vrouwen. Ook weer zo stom en oneerlijk. :roll:

P.S.
Bij nader inzien.
Of er een man of vrouw aan de andere kant van de lijn zit...
Moet je 's kijken naar het gebruik van smilies. Bij Maria en bij mij. :lol:
Ik ga daar 's op letten bij anderen, geinig.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
vegan-revolution
Superposter

Petra schreef:Eenogig is een term die ik niet ken. Aangezien het 'schijnt' zul je geen cycloop -woeste reus :) - zijn, of met een ooglappie lopen.
Er werd hier wel eens door iemand (het doet er even niet toe wie) dat mijn blik in een bepaald verband "éénogig" zou zijn in de betekenis van "eenzijdig" of "eng" (in de betekenis van smal).
Petra schreef:Dat mannen een smallere perifere blik hebben dan vrouwen is een bewezen feitje en geen 'schijnt'. Bedoel je niet opmerkzaam?
Nee, dat bedoelde ik dus niet, maar wat je hier schrijft over mannen ten opzichte van vrouwen klopt volgens mij wel.
Petra schreef:Je bent er zelf blijkbaar niet van overtuigd, als het 'schijnt'.
Inderdaad. Goed opgemerkt.
Petra schreef:Maar saai staat vast.
Sowieso. Niet eens smilies. Dat zegt toch wel iets (waarschijnlijk). :D
Petra schreef:Ik heb iets met ..... het recht om een beetje getikt te zijn. :wink: -
Welk mens is er nou niet in zekere opzichten "raar" vraag ik mijzelf altijd af.
Petra schreef:je kan niet het ene prediken en het andere doen, denk ik dan.
Als je voor volledige openheid in alle opzichten bent (ik weet niet eens of je dat echt zo vindt), dan moet je er ook zelf aan geloven als je tevens consequentheid nastreeft.

Wat die foto van jou betreft : die vind ik in alle openheid en eerlijkheid oprecht leuk !
Petra schreef:Maar eh.. wat voor schade zie jij voor jezelf in het geval van het gebruik van je eigen naam en/of je foto?
Ik heb juist het gevoel dat het voor mannen makkelijker is dan voor vrouwen. Ook weer zo stom en oneerlijk. :roll:
Ik ventileer soms meningen die bij sommigen moordneigingen kunnen oproepen.
Petra schreef:P.S.
Bij nader inzien.
Of er een man of vrouw aan de andere kant van de lijn zit...
Moet je 's kijken naar het gebruik van smilies. Bij Maria en bij mij. :lol:
Ik ga daar 's op letten bij anderen, geinig.
Nu je mij daar opmerkzaam op maakt : ik ook. Zie mijn opmerking hierboven. Ik gebruik doorgaans weinig smilies. Dat zou typisch mannelijk kunnen zijn. Soms (vrij zelden) gebruik ik er toch wel eens één. Zoals hierboven bijvoorbeeld. Maar er zijn ongetwijfeld mannen die veel meer smilies gebruiken dan ik en vrouwen die ze minder gebruiken. Dat maakt het dan weer lastig. Maar goed, veel regels kennen uitzonderingen.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

vegan-revolution schreef:
Petra schreef:Eenogig is een term die ik niet ken. Aangezien het 'schijnt' zul je geen cycloop -woeste reus :) - zijn, of met een ooglappie lopen.
Er werd hier wel eens door iemand (het doet er even niet toe wie) dat mijn blik in een bepaald verband "éénogig" zou zijn in de betekenis van "eenzijdig" of "eng" (in de betekenis van smal).
Ahaa, interessant. Ik zit hier nog niet lang genoeg om dat opgemerkt te hebben. (Of ik ben niet zo opmerkzaam...dat kan natuurlijk ook :lol: )
In welk verband?
'Zou zijn' ... vind je zelf van niet of twijfel je?
Als ik naar mezelf kijk dan heeft een 'eng' blikveld vooral te maken met gebrek aan kennis, nuancering, en daardoor een lager inlevingsvermogen. Bewust zijn van je onbekwaamheid is al een stap in de goeie richting. :)

Onbekwaam - Onbekwaam
Bewust - Onbekwaam
Bewust - Bekwaam
Onbewust - Bekwaam
Petra schreef: Maar saai staat vast.
Sowieso. Niet eens smilies. Dat zegt toch wel iets (waarschijnlijk). :D
:lol: Sja, je vindt het zelf. Van mij mag je jezelf saai vinden.
Ik denk dat we onszelf allemaal wel 's saai kunnen vinden. Misschien wordt saai onderschat. Of is het niet een goeie term?
Zelf ben ik nogal explosief of passievol (klinkt al wat gezelliger), als ik dan een paar dagen rust in de tent heb en lekker rustig m'n dingetje doe noem ik dat saai. Maar wel een fijne saai. :D
Petra schreef: Ik heb iets met ..... het recht om een beetje getikt te zijn. :wink: -
Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken. :roll:
En als ik sommige stukkies van mezelf teruglees dan denk ik; naaaahhh moest dat nou. Kon het niet een beeeetje minder. :roll:
Petra schreef: je kan niet het ene prediken en het andere doen, denk ik dan.
Als je voor volledige openheid in alle opzichten bent (ik weet niet eens of je dat echt zo vindt), dan moet je er ook zelf aan geloven als je tevens consequentheid nastreeft.
Sja daar zeg je wat. Ik geloof in een transparante samenleving en openheid. Practice what you preach. Dus ik doe m'n best.
Dat je volledig zo bold zet zal natuurlijk zijn omdat je dat betwijfelt. Iedereen heeft een grens, bedoel je denk ik?
Ik denk dat het nogal lastig kan zijn als je er vrij extreme standpunten op nahoudt en die heb ik denk ik niet.
Of eh.. zou ik dat ook zo vinden als ik pedofiel was of een KKK aanhanger o.i.d. :?:
vegan-revolution schreef: Wat die foto van jou betreft : die vind ik in alle openheid en eerlijkheid oprecht leuk !
Dankjewel :)
Dat vind ik zelf ook.
Het is een lange weg geweest om dat gewoon te mogen vinden, hoezee.
Petra schreef: Maar eh.. wat voor schade zie jij voor jezelf in het geval van het gebruik van je eigen naam en/of je foto?
Ik ventileer soms meningen die bij sommigen moordneigingen kunnen oproepen.
Oh, de extreme mening waar ik het over had? Bedoel je moordneigingen letterlijk?
vegan-revolution schreef: er zijn ongetwijfeld mannen die veel meer smilies gebruiken dan ik en vrouwen die ze minder gebruiken. Dat maakt het dan weer lastig. Maar goed, veel regels kennen uitzonderingen.
Ik ben het al aan het indammen. :wink:
Jammer dat je niet altijd aan een nickname kan zien of het een man of vrouw is. :lol: Dat maakt het 'erop letten' nogal moeilijk.

vegan-revolution
Superposter

Petra schreef:In welk verband?
In een discussie over de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed en hoe daarmee om te gaan.
Petra schreef:'Zou zijn' ... vind je zelf van niet of twijfel je?
Ik sta ervoor open om telkens opnieuw zaken te heroverwegen. Desondanks blijven bepaalde inschattingen/opvattingen bij mij lang hangen, óók na herhaalde heroverweging.
Petra schreef:
Petra schreef:Ik heb iets met ..... het recht om een beetje getikt te zijn. :wink: -
Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken. :roll:
En als ik sommige stukkies van mezelf teruglees dan denk ik; naaaahhh moest dat nou. Kon het niet een beeeetje minder. :roll:
Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet. Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
Petra schreef:Bedoel je moordneigingen letterlijk?
Ja, letterlijk. Vooral als mensen met IS-sympathieën (of sympathieën voor soortgelijke groeperingen als IS) mijn bijdragen over de islam lezen.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

In een discussie over de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed en hoe daarmee om te gaan.
Vind je dat van elke religie of alleen Islam?
Wat is het verschil?
vegan-revolution schreef: Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet. Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
Neeee, joh. D'r is maar één perfecte mens op deze aardkloot en daar ben ik mee getrouwd. :D

vegan-revolution
Superposter

Petra schreef:
Vind je dat van elke religie of alleen Islam?
Wat is het verschil?
De overeenkomst tussen religies is doorgaans dat er een hoop onzin verkocht wordt.

Voor wat betreft omvang in aanhang gecombineerd met omvang in religieus gemotiveerde moord/mishandeling lijkt de islam in dit tijdperk echter de kroon te spannen. Dit is de reden waarom ik vooral de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed onder vuur neem, hoewel uiteraard ook andere religieuze doctrines niet aan mijn kritiek ontkomen.

Daar waar er om het hardst mensonterend tekeer wordt gegaan moet ook om het hardst ingetoomd worden, mijns inziens. Dit geldt wat mij betreft niet zozeer specifiek voor islamitische uitwassen maar in het algemeen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Petra schreef: Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken. :roll:
Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet.
Maria is lichtelijk schizofreen.
Zowel met verschrikkelijk verstandelijke, maar ook met heel emotionele buien.
Elke dag weer dreigen er uitbarstingen.
Heel dubbel allemaal. :angel12:

Alleen heb ik geleerd, dat al schrijvend de gedachten weer op een rijtje komen.
En anders wel, als je je woorden nog een keer herleest.
Tot 3 tellen voor ik iets zegt als ik ergens door wordt geraakt lukt me in het echt zelden, maar bij het forummen meestal wel.
vegan-revolution schreef:Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
Zeker kun je dit stellen, zoals bij iedereen, dat het ene onderwerp het andere niet is.
Daarbij:
Kun je iemand echt goed leren kennen via dit medium?
Vaak ben ik langer met een bericht bezig, doe ik iets tussendoor en herlees eerst nog eens voor ik bevestig.

En natuurlijk heb ik als moderator ook meer mogelijkheden om mijn woorden wat om te gooien, als ik te snel iets opschreef. :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

vegan-revolution schreef: Voor wat betreft omvang in aanhang gecombineerd met omvang in religieus gemotiveerde moord/mishandeling lijkt de islam in dit tijdperk echter de kroon te spannen. Dit is de reden waarom ik vooral de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed onder vuur neem, hoewel uiteraard ook andere religieuze doctrines niet aan mijn kritiek ontkomen.

Daar waar er om het hardst mensonterend tekeer wordt gegaan moet ook om het hardst ingetoomd worden, mijns inziens. Dit geldt wat mij betreft niet zozeer specifiek voor islamitische uitwassen maar in het algemeen.
M.i. verschillen de koran en de bijbel niet zoveel.
Alle fanatici zijn gevaarlijk.
Ik denk dat dat standpunt niet zo omstreden is.
Wel als je het generaliseert naar alle bijbel of islam gelovigen.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Maria schreef:
Petra schreef: Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken. :roll:
Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet.
Maria is lichtelijk schizofreen.
Zowel met verschrikkelijk verstandelijke, maar ook met heel emotionele buien.
Elke dag weer dreigen er uitbarstingen.
Heel dubbel allemaal. :angel12:

Alleen heb ik geleerd, dat al schrijvend de gedachten weer op een rijtje komen.
En anders wel, als je je woorden nog een keer herleest.
Tot 3 tellen voor ik iets zegt als ik ergens door wordt geraakt lukt me in het echt zelden, maar bij het forummen meestal wel.
vegan-revolution schreef:Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
Zeker kun je dit stellen, zoals bij iedereen, dat het ene onderwerp het andere niet is.
Daarbij:
Kun je iemand echt goed leren kennen via dit medium?
Vaak ben ik langer met een bericht bezig, doe ik iets tussendoor en herlees eerst nog eens voor ik bevestig.

En natuurlijk heb ik als moderator ook meer mogelijkheden om mijn woorden wat om te gooien, als ik te snel iets opschreef. :wink:
Lichtelijk schizofreen.. is het heus of was het grappig bedoeld? Mijn zwager is schizofreen, heeft een tijd bij ons in huis gewoond, was geen makkie.
Misschien bedoelde ik eerder gematigd dan evenwichtig. Vraag me af of evenwichtig wel mogelijk is :lol:
Maar hoop evenwel ooit, lekker in m'n schommelstoeltje te murmelen en het allemaal wel best te vinden, wat 'n rust :D

Kun je iemand echt leren kennen via een medium?
Sja, ik denk dat je per definitie een ander niet goed zal kennen. Via hoe dan ook.
Mijn man is erg sensitief, die voorspelt nogal vaak gedrag. Hij zegt dat ik geen ene fluit aan mensenkennis heb.
Maar jah, ik vind het ook gewoon niet prettig om vooraf in te vullen, dus ik sluit me daar denk ik ook voor af.
Dus ik ken mensen, zoals ze zich willen laten zien. En dat vind ik goed.
Laat maar zien wie je wilt zijn. Die is net zo echt denk ik dan. Of wordt vanzelf dan wel de echte echt. :lol:

Pfew, wat ik er allemaal nog uitrammel met een kater. :roll:

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Ik heb vandaag een nieuw woord geleerd: Consiliëntie.
viewtopic.php?p=531525#p531525" onclick="window.open(this.href);return false;
(Dankjewel Jan :) )

Consiliëntie is overeenkomst of samenhang, harmonie.
Wilsons streven is dat alle wetenschappen en filosofieën, van fysica tot aan psychologie, sociologie en ethiek, met elkaar consiliënt moeten zijn.

Nou ben ik dol op taal, en op woorden, en al helemaal op mooie woorden, en nog helemaler als er ook nog een mooie betekenis bijhoort. :D
Dus voilà, ik ga het woord gebruiken als onderschrift.

Dat betekent dan jammer genoeg wel dat het oude onderschrift moet plaatsmaken.
Want ook die vond ik zelf erg leuk.
Ik houd het daarom maar ff hier in ere. Of misschien gooi ik 't er wel weer 's in.

:wink: 'Daarom vind ik sappige humor dan ook keurig netjes.' #-o

Wat het betekent:
Daarom & dan ook = tautologie
Humor & sappig = tautologie
Keurig & netjes = tautologie

Een tautologisch trio dus. Of een tautologische Triniteit :wink:
Humor is netjes, is al wat er staat. :lol:
Maar hé, alle goedheid komt immers in drieën. :D

Etymologie (wikipedia)
De term humor is, evenals als het woord humeur, afgeleid van het Griekse woord voor vocht of sap (χυμός). De oude Grieken meenden namelijk dat de lichaamssappen het menselijk temperament of stemming regelden.

De moraal van dit verhaal; niet alles is wat het op het eerste gezicht lijkt, daar hebben we hersenen voor. Het is aan ons in hoeverre we dat willen gebruiken. :)

Consiliëntie en humor; lijkt me ook wel aardig om die te verbinden. 8*)

Plaats reactie