Maria schreef:Die smoesjes gaan bij mij niet op.die wijs ik dan ook toe aan maandelijkse stemmingsperikelen.![]()
Die mag je voor het mannelijke geslacht reserveren.
![]()
Het recht om al je wapens in te zetten.
Moderator: Moderators
Maria schreef:Die smoesjes gaan bij mij niet op.die wijs ik dan ook toe aan maandelijkse stemmingsperikelen.![]()
Die mag je voor het mannelijke geslacht reserveren.
![]()
Whaaa, ik had gezworen dat je een vrouw was.vegan-revolution schreef:Leuk, deze discussie tussen Maria en Petra.
Hoe ik het beleef, Petra, is dat je hier veel vrolijkheid binnen brengt op dit forum. Voor mij althans.
Voor alle duidelijkheid : ik ben een (oersaaie en naar het schijnt ook "éénogige") man. Dan weet je dat ook weer.
'T was idd. laat; 23.13 nog wel.vegan-revolution schreef: En ook al ben ik er laat mee : van mij ook een heel hartelijk welkom!
Dat klopt. Die huiver is er bij mij ook.vegan-revolution schreef: Wat die openheid betreft : het zou mooi zijn als er totale openheid zou kunnen zijn zonder dat dit (in bepaalde situaties) ernstig nadelige consequenties heeft. Vandaar mijn huiver voor totale openheid, vanwege mijn besef dat er moedwillig misbruik gemaakt kan worden van bepaalde informatie. Wat wel zo is, is dat ik onnodige geheimzinnigheid niet zie zitten. Maar daar zit dan weer een persoonlijke factor in, want wat voor de één onnodig is, is dat voor de ander niet. Mijn norm voor het al of niet delen van informatie ligt (voor zover ik er nu tegenaan kijk) bij de vraag of het delen van die informatie schade (of zelfs groot gevaar) voor personen kan opleveren. Als die vraag met ja beantwoord wordt dan deel ik die informatie liever niet. Ook als die (eventuele) schade mijzelf kan betreffen.
Er werd hier wel eens door iemand (het doet er even niet toe wie) dat mijn blik in een bepaald verband "éénogig" zou zijn in de betekenis van "eenzijdig" of "eng" (in de betekenis van smal).Petra schreef:Eenogig is een term die ik niet ken. Aangezien het 'schijnt' zul je geen cycloop -woeste reus- zijn, of met een ooglappie lopen.
Nee, dat bedoelde ik dus niet, maar wat je hier schrijft over mannen ten opzichte van vrouwen klopt volgens mij wel.Petra schreef:Dat mannen een smallere perifere blik hebben dan vrouwen is een bewezen feitje en geen 'schijnt'. Bedoel je niet opmerkzaam?
Inderdaad. Goed opgemerkt.Petra schreef:Je bent er zelf blijkbaar niet van overtuigd, als het 'schijnt'.
Sowieso. Niet eens smilies. Dat zegt toch wel iets (waarschijnlijk).Petra schreef:Maar saai staat vast.
Welk mens is er nou niet in zekere opzichten "raar" vraag ik mijzelf altijd af.Petra schreef:Ik heb iets met ..... het recht om een beetje getikt te zijn.-
Als je voor volledige openheid in alle opzichten bent (ik weet niet eens of je dat echt zo vindt), dan moet je er ook zelf aan geloven als je tevens consequentheid nastreeft.Petra schreef:je kan niet het ene prediken en het andere doen, denk ik dan.
Ik ventileer soms meningen die bij sommigen moordneigingen kunnen oproepen.Petra schreef:Maar eh.. wat voor schade zie jij voor jezelf in het geval van het gebruik van je eigen naam en/of je foto?
Ik heb juist het gevoel dat het voor mannen makkelijker is dan voor vrouwen. Ook weer zo stom en oneerlijk.![]()
Nu je mij daar opmerkzaam op maakt : ik ook. Zie mijn opmerking hierboven. Ik gebruik doorgaans weinig smilies. Dat zou typisch mannelijk kunnen zijn. Soms (vrij zelden) gebruik ik er toch wel eens één. Zoals hierboven bijvoorbeeld. Maar er zijn ongetwijfeld mannen die veel meer smilies gebruiken dan ik en vrouwen die ze minder gebruiken. Dat maakt het dan weer lastig. Maar goed, veel regels kennen uitzonderingen.Petra schreef:P.S.
Bij nader inzien.
Of er een man of vrouw aan de andere kant van de lijn zit...
Moet je 's kijken naar het gebruik van smilies. Bij Maria en bij mij.![]()
Ik ga daar 's op letten bij anderen, geinig.
Ahaa, interessant. Ik zit hier nog niet lang genoeg om dat opgemerkt te hebben. (Of ik ben niet zo opmerkzaam...dat kan natuurlijk ookvegan-revolution schreef:Er werd hier wel eens door iemand (het doet er even niet toe wie) dat mijn blik in een bepaald verband "éénogig" zou zijn in de betekenis van "eenzijdig" of "eng" (in de betekenis van smal).Petra schreef:Eenogig is een term die ik niet ken. Aangezien het 'schijnt' zul je geen cycloop -woeste reus- zijn, of met een ooglappie lopen.
vegan-revolution schreef:Sowieso. Niet eens smilies. Dat zegt toch wel iets (waarschijnlijk).Petra schreef: Maar saai staat vast.![]()
Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken.vegan-revolution schreef:Welk mens is er nou niet in zekere opzichten "raar" vraag ik mijzelf altijd af.Petra schreef: Ik heb iets met ..... het recht om een beetje getikt te zijn.-
Sja daar zeg je wat. Ik geloof in een transparante samenleving en openheid. Practice what you preach. Dus ik doe m'n best.vegan-revolution schreef:Als je voor volledige openheid in alle opzichten bent (ik weet niet eens of je dat echt zo vindt), dan moet je er ook zelf aan geloven als je tevens consequentheid nastreeft.Petra schreef: je kan niet het ene prediken en het andere doen, denk ik dan.
Dankjewelvegan-revolution schreef: Wat die foto van jou betreft : die vind ik in alle openheid en eerlijkheid oprecht leuk !
Oh, de extreme mening waar ik het over had? Bedoel je moordneigingen letterlijk?vegan-revolution schreef:Ik ventileer soms meningen die bij sommigen moordneigingen kunnen oproepen.Petra schreef: Maar eh.. wat voor schade zie jij voor jezelf in het geval van het gebruik van je eigen naam en/of je foto?
Ik heb juist het gevoel dat het voor mannen makkelijker is dan voor vrouwen. Ook weer zo stom en oneerlijk.![]()
Ik ben het al aan het indammen.vegan-revolution schreef: er zijn ongetwijfeld mannen die veel meer smilies gebruiken dan ik en vrouwen die ze minder gebruiken. Dat maakt het dan weer lastig. Maar goed, veel regels kennen uitzonderingen.
In een discussie over de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed en hoe daarmee om te gaan.Petra schreef:In welk verband?
Ik sta ervoor open om telkens opnieuw zaken te heroverwegen. Desondanks blijven bepaalde inschattingen/opvattingen bij mij lang hangen, óók na herhaalde heroverweging.Petra schreef:'Zou zijn' ... vind je zelf van niet of twijfel je?
Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet. Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.Petra schreef:Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken.vegan-revolution schreef:Welk mens is er nou niet in zekere opzichten "raar" vraag ik mijzelf altijd af.Petra schreef:Ik heb iets met ..... het recht om een beetje getikt te zijn.-
![]()
En als ik sommige stukkies van mezelf teruglees dan denk ik; naaaahhh moest dat nou. Kon het niet een beeeetje minder.![]()
Ja, letterlijk. Vooral als mensen met IS-sympathieën (of sympathieën voor soortgelijke groeperingen als IS) mijn bijdragen over de islam lezen.Petra schreef:Bedoel je moordneigingen letterlijk?
Vind je dat van elke religie of alleen Islam?vegan-revolution schreef:In een discussie over de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed en hoe daarmee om te gaan.Petra schreef:In welk verband?
Neeee, joh. D'r is maar één perfecte mens op deze aardkloot en daar ben ik mee getrouwd.vegan-revolution schreef: Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet. Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
De overeenkomst tussen religies is doorgaans dat er een hoop onzin verkocht wordt.Petra schreef:Vind je dat van elke religie of alleen Islam?vegan-revolution schreef:In een discussie over de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed en hoe daarmee om te gaan.Petra schreef:In welk verband?
Wat is het verschil?
Maria is lichtelijk schizofreen.vegan-revolution schreef:Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet.Petra schreef: Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken.![]()
En als ik sommige stukkies van mezelf teruglees dan denk ik; naaaahhh moest dat nou. Kon het niet een beeeetje minder.![]()
Zeker kun je dit stellen, zoals bij iedereen, dat het ene onderwerp het andere niet is.vegan-revolution schreef:Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
M.i. verschillen de koran en de bijbel niet zoveel.vegan-revolution schreef: Voor wat betreft omvang in aanhang gecombineerd met omvang in religieus gemotiveerde moord/mishandeling lijkt de islam in dit tijdperk echter de kroon te spannen. Dit is de reden waarom ik vooral de uitwerking van het aanhangen van islamitisch gedachtengoed onder vuur neem, hoewel uiteraard ook andere religieuze doctrines niet aan mijn kritiek ontkomen.
Daar waar er om het hardst mensonterend tekeer wordt gegaan moet ook om het hardst ingetoomd worden, mijns inziens. Dit geldt wat mij betreft niet zozeer specifiek voor islamitische uitwassen maar in het algemeen.
Lichtelijk schizofreen.. is het heus of was het grappig bedoeld? Mijn zwager is schizofreen, heeft een tijd bij ons in huis gewoond, was geen makkie.Maria schreef:Maria is lichtelijk schizofreen.vegan-revolution schreef:Daarin kun je ook heroverwegen. Beeld je nou maar niet in dat Maria (of wie dan ook) "perfect" is. Dat vindt ze zelf vast ook niet.Petra schreef: Nouououou, sommige mensen lijken mij vrij evenwichtig en stabiel (Maria bijv.); daar probeer ik toch een beetje bij af te kijken.![]()
Zowel met verschrikkelijk verstandelijke, maar ook met heel emotionele buien.
Elke dag weer dreigen er uitbarstingen.
Heel dubbel allemaal.![]()
Alleen heb ik geleerd, dat al schrijvend de gedachten weer op een rijtje komen.
En anders wel, als je je woorden nog een keer herleest.
Tot 3 tellen voor ik iets zegt als ik ergens door wordt geraakt lukt me in het echt zelden, maar bij het forummen meestal wel.
Zeker kun je dit stellen, zoals bij iedereen, dat het ene onderwerp het andere niet is.vegan-revolution schreef:Mogelijk is Maria (in de huidige periode) wel beter in staat dan jij om "beheerst" met (bepaalde) zaken om te gaan.
Daarbij:
Kun je iemand echt goed leren kennen via dit medium?
Vaak ben ik langer met een bericht bezig, doe ik iets tussendoor en herlees eerst nog eens voor ik bevestig.
En natuurlijk heb ik als moderator ook meer mogelijkheden om mijn woorden wat om te gooien, als ik te snel iets opschreef.