Hoi Kasper,Kasper_JopiN schreef:Jij bent ook de eeuwige cherry picker; volgens mij kun je beter afvragen wie dat niet is.
Daarnaast ben ik Rooms-Katholiek. Maar dat betekend niet dat alles wat ik zeg, denk, etc rechtstreeks uit Rome komt. Zoals ik al eerder aangaf is er binnen de RKK veel ruimte en speling. De meningen, gedachte, etc kunnen soms heel erg uiteenlopen.
Ik snap verder niet dat je mij beschuldigd van selectief reageren. Het is gewoon zo dat ik regelmatig hier overladen wordt met vragen. Ik ben gewoon niet in de gelegenheid om 5 mensen tegelijk te beantwoorden.
Met cherrypikken probeer ik alleen duidelijk te maken dat op wat voor manier je ook gelooft, je het altijd je eigen kant op duwt, het moet tenslotte passen in je eigen straatje, en dan maakt het niet uit wat voor geloof je aanhangt. Ik ben helemaal van de religie afgestapt en cherrypikken doe ik alleen nog als het een leuke toekomstige relatie zou betreffen. Maar wat religie betreft ben ik van het cherrypikken afgestapt, kijk alleen al naar de vele denominaties die je hebt binnen de Katholieke en de Gereformeerde kerken. En iedereen heeft op zijn eigen manier gelijk, zoals jij ook aangeeft op je site jongerenpastoraat. Sinds je hier post is er ondanks veel goede aangedragen ideeën (Heeck bijvoorbeeld), feitelijk nog niets veranderd! Toch?
Ps, en als je hier als gelovige binnestapt, dan moet je je gewoon eerst inlezen wat er gaande is hier. Dan krijg je misschien maar twee reacties op een post van jou. De meesten zijn hier van, been there, seen it, done that!
Hebr 6: