lanier schreef:Iran is ook al gearriveerd in Syrië.
Is dat zo?
Het was even zoeken maar ik vond dit bericht.
Iranian snipers have been deployed in Syria as part of an increasingly brutal crackdown on protests against the rule of President Bashar al-Assad, according to a former member of the regime's secret police.
Ik vind het best wel een opvallend bericht. In meer dan één opzicht. Kijk bijvoorbeeld eens naar de datum.
Het tijdstip van dit bericht, 15 augustus 2011, terugblikkend op de gebeurtenissen in Syrië de afgelopen maanden ervoor, is volgens mij ruim voor de opkomst van ISIS in Syrië, zelfs voor je van een "burgeroorlog" kon spreken. Toen was er nog sprake van "de Syrische Arabische lente" een volksopstand tegen een despoot. Men had genoeg van alleenheerschappij van het smerige Assad regime dat daar al veel te lang in het zadel zat.
Volgens dit bericht heeft Iran vanaf de eerste maanden van het protest al troepen geleverd die zij aan zij met Assad's leger vochten, in dit geval waren het sluipschutters die op ongewapende naar meer vrijheid hunkerende protesterende burgers schoten. Hoeveel Iraanse militairen met hun geweren met telescoopvizieren er in Syrië zijn ingezet weet ik niet, hoelang deze sluipschutters actief samen met het Syrische Iraanse militairen zijn blijven vechten is mij niet bekend. Ik weet ook niet hoeveel slachtoffers deze Iraanse sluipschutters hebben gemaakt onder de Syrische burgerbevolking, als ik het bericht van aug. 2011 lees moeten het toen al honderden zijn geweest.
Het punt is, topicstarter beweert dat "Iran" ook al gearriveerd is in Syrië, dit bericht maakt duidelijk dat er 4 jaar geleden met scherp schietende militairen in Syrië actief waren.
En het tweede punt, uit dit bericht kan je ook concluderen dat de komst van nog meer Iraanse militairen naar Syrië niet is om tegen ISIS te vechten maar om Assad, de slager van Damascus, in het zadel te houden.
Ook uit de info gegeven op deze Wiki-pagina blijkt dat tussen begin 2011 en nu onafgebroken grote hoeveelheden Iraanse militairen zij aan zij met de legers Assad meevechten.
Wiki: Iranian support for Syria in the Syrian Civil War
@ lanier
Hoe kom je hierbij? Wist je niet dat Iran vanaf het allereerste begin in deze oorlog meevecht ?
lanier schreef:Iran is ook al gearriveerd in Syrië.
En ook deze vraag heb ik nog.
Vind je het een goede zaak? Het meevechten van Iran in deze oorlog. Nu je weet dat het Iran, net als Rusland, het voornamelijk te doen is om het Assad-regime in het zadel te houden en net als Rusland in Syrië de eigen invloedssfeer in dat gebied hoopt uit te breiden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.