Rusland actief in Syrië

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Rusland actief in Syrië

Bericht door Fish »

Ik reken er maar op dat voorspellingen meestal 'en gelukkig' niet uitkomen. :(
The following scenario now seems likely. Russia and Chinese forces eventually confront American Special Operation forces in Syria. Russia and China gain a strong military foothold in the Middle East. The US scrambles to respond. However, Russia attacks Eastern Europe and focuses its might on the Baltic states. China takes advantage of the crisis and attacks Taiwan and simultaneously, North Korea sends a million men across the DMZ and occupies Seoul within 72 hours. Does the US respond with nuclear weapons. The Pentagon has undoubtedly run this war game and they are not about to tell us how bad the United States is going to lose.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Als Forummers als DiMensie een link naar onbekend terrein plaatsen, kijk ik altijd verder.
Deze van dezelfde osnet daily vind ik veel griezeliger.
http://osnetdaily.com/2015/10/russias-w ... -not-isis/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was mijzelf namelijk ook al opgevallen dat heel veel high tech wapens van de Russen die in snel tempo op Syrisch grondgebied opduiken helemaal niet geschikt zijn om anti-Assad grondtroepen aan te vallen maar wel om vliegtuigen uit de lucht te schieten. Vliegtuigen zijn nu net de wapens die ISIS niet heeft.
Een scenario waarin de beste vliegtuigtypes van Rusland en Amerika dogfights met elkaar aangaan is helemaal niet zo onwaarschijnlijk.
Of een dogfight met Israëlische en Russische vliegtuigen.
De website is gelukkig niet helemaal te vertrouwen als objectieve nieuwsbron. Maar dit is mij wel duidelijk. Met de komst van de Russische troepen in Syrië klinkt ongelooflijk veel Russisch wapengekletter uit die regio. Vooral bedoeld voor Amerika en zijn westerse bondgenoten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Is Rusland nog wel echt een opponent voor de Navo? Ik vraag me af of ze niet net zo sterk zijn als Groot-Britannië.
http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/
De aantallen vliegtuigen die ik op wiki zie, stellen mij echt teleur. En de vraag is hoeveel ervan operationeel is.
Ik denk niet dat Rusland een dure oorlog kan betalen waar bv 20 toestellen verloren gaan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Cluny schreef: Het was mijzelf namelijk ook al opgevallen dat heel veel high tech wapens van de Russen die in snel tempo op Syrisch grondgebied opduiken helemaal niet geschikt zijn om anti-Assad grondtroepen aan te vallen maar wel om vliegtuigen uit de lucht te schieten.
Nou, dat eerste valt wel mee hoor.
Op de tweede stelling kan ik niet antwoorden, dan zou ik een vriend moeten bellen, dat is een spotter, die kan in ieder geval mij iets over vliegtuigen mn de verschillen ertussen vertellen.

We zien wel over een maand wat er precies veranderd is in Syrië.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Iran is ook al gearriveerd in Syrië. De Russen gaan vanuit de lucht aanvallen en de Iraniers vanaf de grond verwacht ik.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Doet het Westen ook nog iets, terwijl de Russen lekker rondbanjeren, of is dat 'out of business'?
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef:We zien wel over een maand wat er precies veranderd is in Syrië.
Deze quote is al weer een paar maanden oud. Het zijn schattingen. Wellicht erg onnauwkeurig. Maar ze zeggen wel veel. Als iemand ergens een betere schatting vindt dan zou ik deze graag geplaatst zien.
http://www.christianpost.com/news/syria ... ed-140212/" onclick="window.open(this.href);return false;
he Syrian Observatory for Human Rights has said that more than 320,000 people have died in the ongoing Syrian civil war since March 2011, which includes at least 11,493 children, while more than 1,500,000 people are believed to have been wounded. The group slammed the international community for its continued silence on the issue, arguing that it encourages the bloodshed.
Een maand verder is dus ongeveer 6000 dode volwassenen en 250 dode kinderen. En 30.000 gewonden.
Dat is best wel veel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Iran is ook al gearriveerd in Syrië.
Is dat zo?
Het was even zoeken maar ik vond dit bericht.
Iranian snipers have been deployed in Syria as part of an increasingly brutal crackdown on protests against the rule of President Bashar al-Assad, according to a former member of the regime's secret police.
Ik vind het best wel een opvallend bericht. In meer dan één opzicht. Kijk bijvoorbeeld eens naar de datum.
Het tijdstip van dit bericht, 15 augustus 2011, terugblikkend op de gebeurtenissen in Syrië de afgelopen maanden ervoor, is volgens mij ruim voor de opkomst van ISIS in Syrië, zelfs voor je van een "burgeroorlog" kon spreken. Toen was er nog sprake van "de Syrische Arabische lente" een volksopstand tegen een despoot. Men had genoeg van alleenheerschappij van het smerige Assad regime dat daar al veel te lang in het zadel zat.
Volgens dit bericht heeft Iran vanaf de eerste maanden van het protest al troepen geleverd die zij aan zij met Assad's leger vochten, in dit geval waren het sluipschutters die op ongewapende naar meer vrijheid hunkerende protesterende burgers schoten. Hoeveel Iraanse militairen met hun geweren met telescoopvizieren er in Syrië zijn ingezet weet ik niet, hoelang deze sluipschutters actief samen met het Syrische Iraanse militairen zijn blijven vechten is mij niet bekend. Ik weet ook niet hoeveel slachtoffers deze Iraanse sluipschutters hebben gemaakt onder de Syrische burgerbevolking, als ik het bericht van aug. 2011 lees moeten het toen al honderden zijn geweest.
Het punt is, topicstarter beweert dat "Iran" ook al gearriveerd is in Syrië, dit bericht maakt duidelijk dat er 4 jaar geleden met scherp schietende militairen in Syrië actief waren.
En het tweede punt, uit dit bericht kan je ook concluderen dat de komst van nog meer Iraanse militairen naar Syrië niet is om tegen ISIS te vechten maar om Assad, de slager van Damascus, in het zadel te houden.
Ook uit de info gegeven op deze Wiki-pagina blijkt dat tussen begin 2011 en nu onafgebroken grote hoeveelheden Iraanse militairen zij aan zij met de legers Assad meevechten.
Wiki: Iranian support for Syria in the Syrian Civil War
@ lanier
Hoe kom je hierbij? Wist je niet dat Iran vanaf het allereerste begin in deze oorlog meevecht ?
lanier schreef:Iran is ook al gearriveerd in Syrië.
En ook deze vraag heb ik nog.
Vind je het een goede zaak? Het meevechten van Iran in deze oorlog. Nu je weet dat het Iran, net als Rusland, het voornamelijk te doen is om het Assad-regime in het zadel te houden en net als Rusland in Syrië de eigen invloedssfeer in dat gebied hoopt uit te breiden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Buitenhof, Ned een, gaat over Syrië. Vandaag 12 uur.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vanmorgen vroeg deze uitzending bekeken.
http://www.npo.nl/buitenhof/04-10-2015/ ... RA_2164431" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan het wel iedereen aanbevelen om te kijken en luisteren. Ik heb even geen behoefte om er veel aan toe te voegen.
Zelf heb ik eigenlijk vooral veel onderstreping gezien van mijn eigen mening, die ik eigenlijk bij de opening van dit topic al had.
Er komt voorlopig geen eind aan de oorlog in Syrië.
Ik heb eerder mijn berekening van het maandgemiddelde aantal oorlogsslachtoffers van die regio genoemd die aantallen zullen weinig veranderen met weinig uitzicht op vermindering, de vluchtelingenstroom richting Europa zal verder aanzwellen, de onvervangbare monumenten van Palmyra ( die eigendom zijn van de hele mensheid ) zijn door mij al lang afgeschreven en Syrië en een steeds groter stuk omgeving zal voorlopig een deel van de wereld blijven waar een 'kleinschalige' maar wel veel ingewikkeldere versie van de herboren koude oorlog zal worden uitgevochten.
Dat is geen vrolijk begin van de week.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vanmorgen vroeg deze uitzending bekeken.
http://www.npo.nl/buitenhof/04-10-2015/" onclick="window.open(this.href);return false; ... RA_2164431
Ik kan het wel iedereen aanbevelen om te kijken en luisteren.
Dank je wel voor deze link, erg interessant. Het onderstreept zoals ik er zelf al over dacht. Het falende beleid van de Amerikanen en de inmenging van Rusland en Iran. Natuurlijk steunen zij Assad; Bondgenoten laat je niet vallen. De Amerikanen kijken ook niet de andere kant op als Nederland zou worden aangevallen. De vreedzame demonstratiess sloegen binnen een paar weken om in een felle gewapende strijd. En ipv vrijheid en democratie ging het om geloofsstromingen binnen de islam. Op dat moment moet je zo snel mogelijk naar de onderhandelingstafel en het daar uitvechten. Niet direct roepen dat Assad maar wegmoet. Toen de Amerikanen zich gingen bemoeien met de stijd in Syrië schreven Chinese kranten ‘hebben de Amerikanen na Irak en Libië nog steeds kun lesje niet geleerd?’ Die les hebben ze inderdaad niet begrepen. Een dictator aan het roer schijnt niet te mogen van de Amerikanen, maar ondertussen kijken ze wat Noord-Korea betreft de andere kant op, en doen (uitgezonderd een korte periode) zaken met Oezbekistan omdat de uitvalsbasis richting Afghanistan nu eenmaal zwaarder weegt dan het bekritiseren van de dicatator. Daar hadden de Russen onlangs ook nog kritiek op.
Ik vraag me af hoe gematigd de oppositie is. Ik lees allerlei verhalen welke (splinter)groeperingen het zijn en dat ze net als Assad gruwelijkheden begaan. Wat moet je nog geloven? Door direct de kant te kiezen van de oppositie kun je niet meer onderhandelen. Had nu echt niemand direct in de gaten dat Rusland zich ermee zou gaan bemoeien? Rusland en China hebben ooit één keer ingestemd met ingrijpen en dat was in Libië. Maar de gevolgen heeft ze doen besluiten dit nooit meer te doen. Na 6500 vluchten boven Syrië en Irak kan ik me voorstellen dat de Amerikanen ook wel de strot uitkomen bij de bevolking. Ook al wordt je niet zelf beschoten, dan nog wordt er in je omgeving gebombardeerd. De positie van Amerika en ook Obama wordt zwakker en zwakker, kijk nu weer naar Kunduz waar Amerika nog geen enkele reactie heeft gegeven op de aanval op het ziekenhuis. Of dat Amerika nu het enige land ter wereld is wat nog niet de rechten van het kind respecteert: http://nos.nl/artikel/2061319-vs-nu-eni ... heeft.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dat is toch schandalig? Hoe kun je je dan buiten de westerse wereld profileren als een macht die wil zoeken naar oplossingen in ieders belang? Dat willen ze helemaal niet en dat zal ook nooit gebeuren. Het gaat om belangen, ook bij de Russen, en die wegen een stuk zwaarder dan het lot van de plaatselijke bevolking. Inderdaad, de strijd in Syrië zal nog tijdenlang doorgaan en volgend jaar zullen minstens zoveel mensen nog deze kant opkomen. Misschien is juist protesteren tegen de vluchtelingenstroom de beste optie, zodat de wereld ziet dat er een oplossing moet komen voor de oorzaak van het probleem.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een opmerkelijk bericht. Maar geen grote verrassing voor mij. Het zat er natuurlijk dik in, maar dat het al enkele weken na het opstarten van een volledig met de modernste wapens en apparatuur uitgeruste Russische militaire vliegtuigbasis in Syrië zou gebeuren, is toch wel verrassend. Als het waar is natuurlijk want de berichtgeving over dit incident is schaars.
Hier het bericht, negeer de slechte foto van de 2 F-15's .
Syria Update: Air Duel between the Sukhoi Su – 30 Russian SM and Israeli F-15
Six Russian fighter jets type Multirole Sukhoi SU – 30 SM have intercepted 4 Israeli McDonnell Douglas F-15’s fighter bombers attempting to infiltrate the Syrian coast.The Israeli F 15 warplanes have been flying over Syrian airspace for months and in particular the coast of Latakia, which is now the bridgehead of the Russian forces in Syria.
Ik ben benieuwd hoe dit "incident" afgelopen zou zijn als het daadwerkelijk op een dogfight was uitgelopen tussen de 4 Israëlische F-15 vliegtuigen van Amerikaanse makelij en de 6 modernere Russische Sukhoi SU–30 SM.
Het zou me helemaal niet verbazen als er voor het eind van het jaar de eerste echte luchtgevechten waar met scherp geschoten wordt boven Syrië en de landen eromheen zullen plaatsvinden.
Om bij dit incident te blijven, uit de berichtgeving blijkt dat de Israëliërs verrast werden door deze Russische straaljagers. Dat gebeurt Israël maar 1 keer. Ik kan niet voorspellen hoe een volgende confrontatie er uit zal zien en hoe dat af zal lopen.
Maar de kans is groot dat het een volgende keer helemaal fout gaat.
.
Ik heb nog een tweede bericht gevonden.
RUSSIAN AND ISRAELI AIRCRAFT NARROWLY AVOID DUEL OVER SYRIAN COAST
Een vreemde tegenstrijdigheid. Het tweede bericht spreekt over 4 F-16 vliegtuigen, het eerste over 4 F-15 straaljagers.
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

http://www.globalresearch.ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een recent interview met Assad.
Vooral vraag 2 vond ik erg interessant; dat had ik niet eerder gehoord.
Imo echt de moeite waard om te lezen.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

zalwel schreef: http://www.globalresearch.ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een recent interview met Assad.
Vooral vraag 2 vond ik erg interessant; dat had ik niet eerder gehoord.
Imo echt de moeite waard om te lezen.
Dat zalwel, ik zie van alles, maar geen recent interview met Assad
.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

lanier schreef:De positie van Amerika en ook Obama wordt zwakker en zwakker, kijk nu weer naar Kunduz waar Amerika nog geen enkele reactie heeft gegeven op de aanval op het ziekenhuis. Of dat Amerika nu het enige land ter wereld is wat nog niet de rechten van het kind respecteert: http://nos.nl/artikel/2061319-vs-nu-eni ... heeft.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dat is toch schandalig? Hoe kun je je dan buiten de westerse wereld profileren als een macht die wil zoeken naar oplossingen in ieders belang? Dat willen ze helemaal niet en dat zal ook nooit gebeuren. Het gaat om belangen, ook bij de Russen, en die wegen een stuk zwaarder dan het lot van de plaatselijke bevolking. Inderdaad, de strijd in Syrië zal nog tijdenlang doorgaan en volgend jaar zullen minstens zoveel mensen nog deze kant opkomen. Misschien is juist protesteren tegen de vluchtelingenstroom de beste optie, zodat de wereld ziet dat er een oplossing moet komen voor de oorzaak van het probleem.

Geheel mee eens. Het is niet zó maar even de vluchtelingenstroom op zichzelf. De wereld lijkt wel (mede door internet om maar eens iets fenomenaals te noemen) aan de grootste sociologische verandering ooit bezig waarbij, politiek, traditie, godsdienst, wereld-machten, energieverdeling en geldstromen wankelen omdat de aardbewoners onrustig zijn en steeds minder geloof hechten aan overheden en bestuur. Alles botst met elkaar en het lijkt er nota-bene op dat de puist ergens gaat barsten. Een soort globale reboot die niet zonder gevaar is. We worden gedwongen onze opvattingen te herzien naar een soort van onvermijdelijke vorm van een wereldregering. Maar ook dát lijkt onrealistisch en onmogelijk.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Plaats reactie