Ja..Ik geef het op.writer schreef:Niet Hij maar de mensen die dachten dat Hij zo dacht. Een God die alleen in de fantasie van mensen bestaat kan niet denken.dikkemick schreef:[......... maar HIJ denkt daar anders over)
Vrijzinnig bijbelgeloof verdedigd door Job
Moderator: Moderators
Re: Vrijzinnig bijbelgeloof verdedigd door Job
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je beslist niet over jouw eigen lichaam. Ik ben het met je eens (hopelijk zeg ik dit ten overvloede) dat je niet beschikt over het lichaam van een ander. Ik heb het nu over individuen en niet over rechtsorganen want die hebben m.i. tot taak de leefbaarheid van de maatschappij te handhaven. Maar dat je enerzijds vaststelt dat niemand behoort te sterven en anderzijds dat iedereen sterft behelst m.i. een contradictie. Ik besef dat ik hiermee een nieuw probleem aan kan zwengelen maar ik vind dit erg interessant en ga het zeker niet uit de weg.Peter van Velzen schreef:Nee Willempie, iemand mag dan wel sterven, maar een ander heeft niet het recht op te zeggen wanneer. Je mag alleen beslissen over je eigen lichaam, niet over dat van een ander.Willempie schreef: Je eerste zin in m.i. volkomen in tegenspraak met de tweede.
Hallo meneer God, met Anna.
Nee, Dylan weet altijd heel goed wat hij schrijft. Beluister de tekst maat eens goed.Maria schreef:Geintje?Bob Dylan: "Everybody should be stoned
Hier een beetje misplaatst vind je niet?
Of geef je aan Dylans woorden ook eenn andere draai dan er staat.?
Hallo meneer God, met Anna.
http://www.songfacts.com/detail.php?id=2934" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dank.
Dit is nieuw voor mij.
Het is inderdaad zo dat mensen met bijzondere uitspraken vaak niet worden begrepen en publiekelijk symbolisch worden gestenigd.
Dat is een uitdrukking.
Maar dat verandert niets aan mijn woorden over punt 2 van Willempie, of het nu wel of niet wordt geíllustreerd met deze woorden van Bob Dylan.
Dit is nieuw voor mij.
Het is inderdaad zo dat mensen met bijzondere uitspraken vaak niet worden begrepen en publiekelijk symbolisch worden gestenigd.
Dat is een uitdrukking.
Maar dat verandert niets aan mijn woorden over punt 2 van Willempie, of het nu wel of niet wordt geíllustreerd met deze woorden van Bob Dylan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rust in de tentdikkemick schreef:....Ik geef het op....

NB: Doe wel en zie niet om.
En zouden gelovigen als de donder stenen moeten gaan verzamelen!writer schreef: Stel dat de God uit bijbel bestaat en heden en gisteren dezelfde is, dan moet Hij zich op zijn rustdag toch wel
vreselijk storen aan het gedrag van zijn gelovigen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Om naar de niet gelovigen te gooien? 

Totaalquote in quote voor directe onliner reactie verwijderd. Maria
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ja, daar dacht ik niet aan, houtsprokkelen doet bijna niemand meer. Helpt dus wel zo'n straf.
Totaalquote in quote in quote voor directe onliner reactie verwijderd. Maria
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin