Wat houdt moslims gevangen in de islam ?
Moderator: Moderators
Re: Wat houdt moslims gevangen in de islam ?
Ik zou graag eens horen hoe moslims over dergelijke teksten denken. Ze citeren hier in het westen voornamelijk de paar vreedzame teksten. Bij wijzen op de harde teksten komt er meestal iets uit van: Het was in die tijd en onder die omstandigheden.
Maar op die manier kun je het grootste deel van de Koran wel schrappen. Ofwel de Koran is niet meer het eeuwige boek en zeker niet van deze tijd. Die paar vreedzame teksten komen we overigens in andere religies en levensbeschouwingen ook tegen.
Ik wacht op het moment dat ze het ook doen. Duidelijk de leer zo aanpassen, dat hardop gezegd wordt, dat die kwalijke teksten niet van toepassing zijn en dat dat voor een ieder duidelijk is.
Maar op die manier kun je het grootste deel van de Koran wel schrappen. Ofwel de Koran is niet meer het eeuwige boek en zeker niet van deze tijd. Die paar vreedzame teksten komen we overigens in andere religies en levensbeschouwingen ook tegen.
Ik wacht op het moment dat ze het ook doen. Duidelijk de leer zo aanpassen, dat hardop gezegd wordt, dat die kwalijke teksten niet van toepassing zijn en dat dat voor een ieder duidelijk is.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- vegan-revolution
- Superposter
Dat wordt meestal op basis van uit de islam stappen niet uitgevoerd daar waar moslims nog in de minderheid zijn.dikkemick schreef:Wat houdt Moslims gevangen in de Islam?
A: Uit de islam stappen staat de doodstraf op, maar ik weet niet of dit in het westen nog vaak uitgevoerd wordt.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Deel van de vorige blz. afgesplitst naar
Evolutie - Creatie vlg. Iam - uit div. onderwerpen
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39&t=14485" onclick="window.open(this.href);return false;
Evolutie - Creatie vlg. Iam - uit div. onderwerpen
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39&t=14485" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Jabba de Hut
- Forum fan
Ach je bent al goed geconditioneerd. Ik ken een land waar 99% moslims is en jouw denkbeeld onbekend dan wel zeer zeldzaam is.vegan-revolution schreef:Dat wordt meestal op basis van uit de islam stappen niet uitgevoerd daar waar moslims nog in de minderheid zijn.dikkemick schreef:Wat houdt Moslims gevangen in de Islam?
A: Uit de islam stappen staat de doodstraf op, maar ik weet niet of dit in het westen nog vaak uitgevoerd wordt.
- vegan-revolution
- Superposter
Dat kan, maar dan waarschijnlijk met wat dat betreft een veel dunnere scheidslijn dan in landen waar moslims in de minderheid zijn. Turkije beweegt zich ook een steeds islamistischer kant op, dus dat kan dan gemakkelijk ook met andere landen gebeuren waar moslims een meerderheid vormen. Het zal er vermoedelijk ook vanaf hangen hoe machtig een land zich voelt ten opzichte van andere landen in hoeverre ze een sharia durven door te voeren.Jabba de Hut schreef:Ach je bent al goed geconditioneerd. Ik ken een land waar 99% moslims is en jouw denkbeeld onbekend dan wel zeer zeldzaam is.vegan-revolution schreef:Dat wordt meestal op basis van uit de islam stappen niet uitgevoerd daar waar moslims nog in de minderheid zijn.dikkemick schreef:Wat houdt Moslims gevangen in de Islam?
Verder had ik het hier juist over landen waar moslims in de minderheid zijn en dan ook nog over meestal.
Verder kun je je afvragen hoe het er in die landen aan toe zou zijn gegaan als er geen westerse landen waren geweest waar regelmatig door diverse organisaties druk wordt uitgeoefend om meer respect voor mensenrechten op te brengen.
Desondanks lijkt het netto effect in diverse moslimlanden nu al enige tijd te zijn dat men steeds minder respect voor mensenrechten wenst op te brengen.
Ik wacht trouwens al enige tijd op een antwoord van jou op mijn post hier.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Dat is vaak slechts een kwestie van tijd.vegan-revolution schreef:
Verder had ik het hier juist over landen waar moslims in de minderheid zijn en dan ook nog over meestal.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik denk niet dat iemand kan voorspellen waar en wanneer in de toekomst moslims in de minderheid zullen zijn of niet, noch welk type moslim dan tot de minderheid of meerderheid zal behoren, en hoe die moslims dan zullen denken. Of denk je dat er tegenwoordig nog veel Christenen zijn die aan progroms willen meedoen? Ooit wilden ze dat allemaal wel eens. De idee dat moslims de unieke wezens zijn in de wereld, zodanig dat ze onderling van mening kunnen verschillen maar toch allemaal ten eeuwige dagen hetzelfde zullen blijven denken, lijkt me nogal overdreven.A. T. Jist schreef:Dat is vaak slechts een kwestie van tijd.vegan-revolution schreef:
Ik wens u alle goeds
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Het is niet moeilijk om in te zien dat zoals het nu lijkt te gaan er uiteindelijk overal een overweldigende meerderheid van moslims aan zit te komen. Enkel in uitzonderingen als Noord Korea en dergelijke lijkt dit nog niet het geval. De Islam kweekt gretig voort. En landen als Nederland hebben de ideale "linkse" voedingsbodem daarvoor.Peter van Velzen schreef:Ik denk niet dat iemand kan voorspellen waar en wanneer in de toekomst moslims in de minderheid zullen zijn of niet, noch welk type moslim dan tot de minderheid of meerderheid zal behoren, en hoe die moslims dan zullen denken. Of denk je dat er tegenwoordig nog veel Christenen zijn die aan progroms willen meedoen? Ooit wilden ze dat allemaal wel eens. De idee dat moslims de unieke wezens zijn in de wereld, zodanig dat ze onderling van mening kunnen verschillen maar toch allemaal ten eeuwige dagen hetzelfde zullen blijven denken, lijkt me nogal overdreven.A. T. Jist schreef:Dat is vaak slechts een kwestie van tijd.vegan-revolution schreef:
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Uiteindelijk? Wat bedoel je daarmee? Voor de komende twee miljard jaar? Ik verwacht dat het aantal moslims een piek zal berijken en daarna zal afnemen. Ook verwacht ik dat het gedrag van degenen die zich moslim noemen aan verandering onderhevig zal zijn, en dat het aantal terroristen onder hen (nu - in Europa - ongeveer 0,03 %) ook zal gaan dalen. Ik verwacht verder dat het regime in Noord Korea nog tijdens het leven van mijn achterkleinkinderen ten val zal komen, en de beide Korea's verenigd zullen worden.A. T. Jist schreef: Het is niet moeilijk om in te zien dat zoals het nu lijkt te gaan er uiteindelijk overal een overweldigende meerderheid van moslims aan zit te komen. Enkel in uitzonderingen als Noord Korea en dergelijke lijkt dit nog niet het geval. De Islam kweekt gretig voort. En landen als Nederland hebben de ideale "linkse" voedingsbodem daarvoor.
Ook mijn voorspellingen zullen niet noodzakelijkerwijs uitkomen. Mogelijkerwijs zullen voor die tijd nog honderden miljoenen moeten evacueren vanwege de stijgende zeespiegel. Maar als die ramp mocht plaatsvinden, dan zal er ongetwijfeld een groter respect ontstaan voor de wetenschap, en minder respect voor het onzichtbare vriendje. . .
Ik wens u alle goeds