de barmhartigheid en de genade van god

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Devious schreef:Dat is ook zo mooi aan die embryologie in het boek van de God van de eeuwige vrede. Nergens, maar dan ook nergens, in die wetenschappelijke Koran wordt ook maar één keer iets vermeld over de vrouwelijke eicel. Weer iets wat volkomen in overeenstemming is met de foute inzichten die in die tijd overal werden aangehangen.
De vrouwelijke eicel is toch niet bepaald onbelangrijk in het proces, toch? :wink:
Juist, ondanks dat Mohamed de fantast dit doorgaf op goddelijke instigatie wist hij na goddelijke influistering niets over de werkelijke anatomie van de vrouw en het ontstaan van een mens :lol:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

MOODY BLUE schreef:Juist, ondanks dat Mohamed de fantast dit doorgaf op goddelijke instigatie wist hij na goddelijke influistering niets over de werkelijke anatomie van de vrouw en het ontstaan van een mens :lol:
En als dat het enige was, wat hij niet wist, was het nog te pruimen geweest. \:D/
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik vraag me nog steeds af of Mustafa nog steeds gelooft dat de aarde de vorm van een struisvogelei heeft.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Jullie moeten oppassen met jullie gepraat over De Profeet. Straks wordt er een fatwa tegen jullie uitgeroepen.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Die is er toch al impliciet, of een idiote geestelijke die nou uitspreekt of niet. De koran is zeer duidelijk in het bejegenen van andersdenkenden.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Tatar schreef:Jullie moeten oppassen met jullie gepraat over De Profeet. Straks wordt er een fatwa tegen jullie uitgeroepen.
Ook welkom Tatar.
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Devious schreef:Ik vraag me nog steeds af of Mustafa nog steeds gelooft dat de aarde de vorm van een struisvogelei heeft.
Ik twijfel er niet aan. Mustafa gelooft alles wat geschreven staat. Lijkt wel of dat voor hem de norm is. Als het geschreven staat, is het waar.
(Walter Lipmann)
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

HarrieMe schreef:
Devious schreef:Ik vraag me nog steeds af of Mustafa nog steeds gelooft dat de aarde de vorm van een struisvogelei heeft.
Ik twijfel er niet aan. Mustafa gelooft alles wat geschreven staat. Lijkt wel of dat voor hem de norm is. Als het geschreven staat, is het waar.
nee, dat geloof ik niet
ik houd een heleboel voor mogelijk
en ik ben niet zo goed in talen als luxenberg, want die man vind ik echt interessantde opmerking dat ik alles zou geloven wat geschreven staat vind ik oervervelend
ik houd me er mee bezig en als er redenen voor zijn dan wijzig ik mijn inzichten
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef:nee, dat geloof ik niet
ik houd een heleboel voor mogelijk
en ik ben niet zo goed in talen als luxenberg, want die man vind ik echt interessantde opmerking dat ik alles zou geloven wat geschreven staat vind ik oervervelend
ik houd me er mee bezig en als er redenen voor zijn dan wijzig ik mijn inzichten
Goede eigenschap. Maar het is me nog steeds niet duidelijk. Geloof je nog steeds dat de aarde de vorm heeft van een struisvogelei?
En geloof je ook nog steeds dat de Koran embryologische inzichten had, 'die men in die tijd niet kon weten'? (en waarom ontbreekt in de Koranische embryologie de vrouwelijke eicel?)
En ik wou je nog even herinneren aan een posting op de vorige pagina.
mustafa schreef: bloedklonter is een opvatting van aristoteles
in de koran staat het woord alaq dat bloedzuiger betekent of datgene wat zich vasthecht
dat europese koranvertalers dit met bloedklonter hebben menen te moeten vertalen is dan inderdaad de invloed van aristoteles
het is dus precies andersom
de vertalers hebben het dan kennelijk geinterpreteerd a la aristoteles
Yusuf Ali en Shakir waren geen Europeanen.
En zoals ik reeds zei, maakt het geen zak uit. Zowel bloedklonter als 'bloedzuiger' is in overeenstemming met Aristoteles. Linksom of rechtsom, het maakt niet uit. In het ene geval is het ronduit fout, in het andere geval is het niets bijzonders, iets dat men in die tijd allang wist. Niks 'wonderen van de Qoer'aan'!
ik heb gewoon in mijn woordenboeken gekeken
'Arab translation site' is ook een woordenboek, en deze vertaalt het woord met 'clot', en clot betekent klonter. http://tarjim.sakhr.com/sakhr/default.asp?lang=1

Alle, letterlijk alle nederlandse en engelse vertalingen zeggen klonter, óók de engelse vertalingen die door niet-europeanen zijn vertaald, dus zo raar is het niet om te veronderstellen dat 'alaq' op zijn minst óók bloedklonter kan betekenen, sterker nog, dat het woord hoogstwaarschijnlijk die betekenis heeft.
Ik heb net gelezen dat bengaalse vertalingen 'alaq' ook met 'klonter' vertalen.
Duitse koranvertaling: 'Dann bildeten Wir den Tropfen zu einem Blutklumpen'
Maar hoe het ook moge zijn. Maakt niet uit. Linksom of rechtsom. De Koran heeft het in het minst gunstige geval, volkomen fout, en in het gunstigste geval, is het niets bijzonders; iets wat al lang bekend was.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Primeurtje, speciaal voor Mustafa. Normaal plaatsen we artikelen eerst op de site, en dan pas op het forum.

ER STAAT GEEN WETENSCHAP IN DE KORAN!

Afbeelding

Kleizegels met unieke vingerafdrukken werden al duizenden jaren voor Mohammed gebruikt.

Deel 5: DACTYLOSCOPIE IN DE KORAN? (vingerafdruk identificatie)
Dactyloscopie is de wetenschap die vinger en handafdrukken identificeert. Zoals algemeen bekend is heeft ieder mens een unieke vingerafdruk. Bijgelovige moslims beweren dat Allah deze kennis in de Koran openbaarde. En omdat sterfelijke mensen, zo beweerd men, dit in die tijd niet konden weten, moet de Koran wel het woord van God zijn.

De Koran zegt in sura 75:4 ‘Zeker; Wij hebben de macht hem te herstellen tot in zijn vingertoppen.’ (1)

Hoe dit citaat een bewijs kan zijn voor de wetenschappelijkheid van de Koran is mij een raadsel. Er staat in het vers niets over unieke vingerafdrukken. Dat Allah volgens de Koran in staat is om mensen te herstellen tot in zijn vingertoppen, impliceert niet persé dat de vingertoppen unieke afdrukken opleveren. Het vers is simpelweg te vaag om zo’n conclusie te kunnen trekken.

Maar laten we eens van de hypothese uitgaan dat er in sura 75:4 wérkelijk sprake is van unieke vingerafdrukken (wat, zoals we hebben gezien, onjuist is). Is er in dat geval sprake van iets ‘dat men in die tijd niet kon weten’? En is het om die reden een bewijs voor de wetenschappelijkheid en goddelijke oorsprong van de Koran?

Nee, want de kennis over de uniciteit van de vingerafdrukken is al minstens 4000 jaar oud. In het oude Babylon gebruikte men al kleizegels met vingerafdrukken, om documenten te ondertekenen. En bijna duizend jaar voor de geboorte van Mohammed gebruikte men in China al inkt om vinger en handafdrukken op papier te zetten. Deze werden tijdens rechtzaken gebruikt om de identiteit van mensen vast te stellen. Er is in sura 75:4 niets dat direct wijst naar unieke vingerafdrukken, laat staan dat er sprake zou zijn van iets ‘dat men in die tijd niet kon weten.’ Er staat geen wetenschap in de Koran!

Marc Defianth

1: http://www.islam-info.be/idp/index.php?dekoran

Relevante informatie:
http://www.vingerafdrukken.nl/
The history of fingerprints. http://www.onin.com/fp/fphistory.html
http://www.south-wales.police.uk/fe/mas ... 53&n3=1028
mustafa
Bevlogen

Re: de barmhartigheid en de genade van god

Bericht door mustafa »

Devious schreef:Hallo Mustafa.
mustafa schreef: de islam als de meeste down-to-the-ground-religie lijkt aldus de laatste reddingsmogelijkheid te zijn voor de dwalende mensheid
Met de Abraham uit de Bijbel is de barbarij die onze huidige wereld teistert begonnen.
Genesis 22:2 En Hij zeide: Neem nu uw zoon, uw enige, dien gij liefhebt, Izak, en ga heen naar het land Moria, en offer hem aldaar tot een brandoffer, op een van de bergen, dien Ik u zeggen zal.

Duizenden jaren, en honderden profeten later, kwam de krankzinnige 'profeet' Jezus Christus': ‘Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.’

En Mohammed zette de kroon op al dit gruwelijke bijgeloof. Ja, we zien om ons heen waar Mohammed's 'down to earth' religie toe leidt. Ik ben onder de indruk van Ayatollah Khomeiny. Wat een prachtige kerel was dat! En niet te vergeten broeder Osama, of onze eigen Mohammed Bouyeri.
Ja ja, Islam is vrede!, dat hebben we wel gezien tijdens de cartoon crisis, dat hebben we gezien aan de reacties op Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, Theo van Gogh, Wafa Sultan, Ibn Warraq, Zadik Al Azm, etc, etc, etc, etc.

De Islam is een neerwaartse spiraal naar de duisternis:
4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.’
3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.’
5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.’
60:4. Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden: "Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft.’
Het is voor de volgelingen van Allah’s ‘vreedzame’ religie zelfs verboden om voor ongelovige familieleden te bidden: ‘9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.’

Ja, Allah is barmhartig:
21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’

Ja, de Islam zal de laatste hoop zijn voor de dwalende mensheid, iedereen die niet knielt voor Allah moet met de knoet en het zwaard onderworpen worden of onderdanig zijn en Jizya betalen:
4:74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.’
4:95
. Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning.’
‘9:20. Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren. Hun Heer geeft hun blijde tijdingen van Zijn barmhartigheid en van welbehagen en van tuinen waarin een blijvende zaligheid voor hen zal zijn.’
‘3:169. En denkt niet over degenen, die terwille van Allah zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.’
9:111
. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood
9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

...... en als alle ongelovigen zijn overwonnen,,,

...... dan zal er vrede zijn! http://www.freethinker.nl/angst-islam.htm

Oh, ja, en dan is er nog die wetenschappelijkekant van het verhaal.
Nee, de Koran zal ons niet laten dwalen, want daar staat immers in dat de aarde de vorm heeft van een struisvogelei :?, dat Allah bergen op de aarde heeft geplaatst om te voorkomen dat deze gaat schudden :shock:
Voorwaar! Dat zijn duidelijke tekenen :wink:

Neen Mustafa, het materialisme is niet datgene wat de wereld laat dwalen, maar het bijgeloof en het nihilisme.
De overgrote meerderheid van de mensen op de wereld is nog steeds bijgelovig; gelooft in profeten die over water liepen, stokken in slangen veranderden, de maan lieten splijten, met mieren konden praten. De oliesheiks en de presidenten die de wereld in hun greep houden zijn allemaal bijgelovig of nihilist. Zij volgen de geschriften van krankzinnige profeten, tovenaars en zieners.

Lang voor Mohammed en Jezus, leefde er in het oude Griekenland een materialist. Iemand wiens naam meer dan tweeduizend jaren lang door het slijk is gehaald door pausen, kardinalen, evangelisten, dominee's en andere bijgelovigen, maar wiens weinige woorden voor ons huidige tijdperk van meer waarde zijn dan alle Hadith's, Koran's en Bijbels bij elkaar.

Epicurus zei: '‘Wennen aan een simpel en sober voedingspatroon draagt bij tot de gezondheid, het zorgt ervoor dat een mens opgewassen is tegen de ontberingen waarmee het leven ons onvermijdelijk confronteert, het maakt dat wij stevig in onze schoenen staan wanneer wij na tijden van gebrek op overvloed stuiten.’ Brief aan Menoikeus.

Wanneer wij dus zeggen dat lust ons levensdoel is, hebben wij het niet over de lust van losbandige lieden of over de lust die gelegen is in actief genieten – zoals sommige mensen denken die niet weten waar ze het over hebben en die met ons van mening verschillen of aan onze leer een negatieve uitleg geven – maar wij doelen op een toestand, waarin het lichaam geen pijn heeft en de ziel niet verontrust wordt.’ Brief aan Menoikeus.

Het gelukkige leven komt niet tot stand door drinkgelagen en onafgebroken feesten, noch door het genieten van jongens en vrouwen, of het eten van vissen of andere spijzen die de rijk voorziene tafel biedt, maar door nuchter denken, dat niet alleen de gronden onderzoekt van elk kiezen en vermijden, maar ook de ongegronde meningen uitbant waardoor de grootst mogelijke onrust zich van onze geest meester maakt.’ Brief aan Menoikeus.

Het hoogste goed is praktisch verstand. Daarom is praktisch verstand zelfs waardevoller dan de filosofie. Uit dit verstand vloeien de andere deugden van nature voort, en het leert ons dat het niet mogelijk is om aangenaam te leven zonder verstandig en goed en rechtvaardig te leven, en evenmin om verstandig en goed en rechtvaardig te leven zonder aangenaam te leven. De deugden horen immers van nature bij het aangename leven en het aangename leven is met de deugden onlosmakelijk verbonden.’ Brief aan Menoikeus.

De rechtvaardige geniet de grootst mogelijke rust, de onrechtvaardige is een en al onrust.’ Authentieke leerstellingen.

Het is onmogelijk om de meest wezenlijke angsten weg te nemen, als men niet weet wat de aard van het heelal is, en nog bang opziet tegen iets dat in de mythen thuishoort. Zonder natuurwetenschap is het daarom niet mogelijk om puur te genieten.’ Authentieke leerstellingen.

Van alle middelen tot volledig levensgeluk die de wijsheid ons verschaft, is het verwerven van vriendschap verreweg het belangrijkste.’ Authentieke leerstellingen.

Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Vaticaanse leerstellingen.

De aanwezigheid van rijkdom neemt geestelijke onrust niet weg, en verschaft ook geen noemenswaardige vreugde. Hetzelfde geldt voor eer of aanzien bij de mensen, of voor iets anders dat het gevolg is van onduidelijke oorzaken.’ Vaticaanse leerstellingen.

Een vriendelijke groet.
beste devious,

jouw eerste opmerking deugt meteen al niet
abraham, zo wordt in de koran onthuld, had ene droom waarin hem werd opgedragen zijn geliefde zoon op- te offeren
en zoals je weet hebben dromen veelal een diepere verborgen betekenis
in werkelikjkheuid heeft abraham zijn zoon NIET vermoord
niks barbarij dus!!!
en dan dram je gelijk door van mohammed naar khomeiny, osmama bin laden, alsof datr allemaal van hetzelfde laken een pak is
niet dus
je verwart het wezen van de islam, hetgeen de geopenbaarde tekst van de koran is, met wat later o.i.v.de hanbalieten tot de politieke islam is uittigegroeid
de hanbalieten, 1 van de 4 stromingen binnen de sunitische islam
en dan 5:51 "neemt de joden en christenen niet tot vrienden ..."
til ik niet zo zwaar aan
zie ik niet als haatzaai, waar jij het ongetwijfeld wel weer op zal willen gooien in jouw verblinding
nee, het is eerder een advies om het geloof zuiver te houden
en dan de afgodendienaren
die kun je ook niet vergeven, want vergeving is pas mogelijk na berouw, oprecht berouw uit vrije wil
en dan de tekst "voor de ongelovigen zullen gewaden van vuur ....enz.""
het slaat op de eindtijd, en het vuur betaat uit magamstromen die uit de aarde komen
zij die geloven zullen worden gered
en het strijden voor de zaak van allah is altijd met woord en pen
zo is mohammed dan ook begonnen en hij ging hiermee ook steeds door
en wat was veelal de reactie?
terreur, pogingen om mohammed en de zijnen en om het leven te brengen, enz. enz.
zie de geljkenis met gandhi, m.l. king en anderen
wat dat betreft is er inmiddels nog nieteit zoveel veranderd
datgene wat daar in die arabische woestijn plaatsvond was niet zo exeptioneel
inmiddlels waren de duistere middeleeuwen hier in europa aangevangen
en dan hebben we het nog niet eens over china, de azteken, enz.enz.
het verhaal over het struivogelei, zoals je daar weer op reageert is ook niet meer dan een poging om dingen bij elkaar op te stapelen alleen maar met de bedoeling om de islam belachelijk te amken
lekker makkelijk
en datgene wat in de koran staat beschreven over bergen, die op de aarde zijn geplaatst om te voorkomen dat deze gaat schudden, is niets anders dan een wellicht primitieve uitdrukkingswijze van het verband tussen tectoniek en het ontstaan van gebergte
en dan schrijf je "de oliesheiks en de presidenten die de wereld in hun greep houden zijn allemaal bijgelovig of nihilist; zij volgen de geschriften van krankzinnige profeten, tovenaars en zieners"
wat dat laatste betreft, deden ze dit nu maar eens een keer
maar zover ze dit doen, doen ze dit slechts naar de vorm
hoeft voor mij ook niet hoor!
dus wat dat betreft, devious, kunnen we het nog wel met elkaar eens zijn

vriendelijke groet,

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: de barmhartigheid en de genade van god

Bericht door Devious »

Beste Mustafa.
mustafa schreef: je verwart het wezen van de islam, hetgeen de geopenbaarde tekst van de koran is, met wat later o.i.v.de hanbalieten tot de politieke islam is uittigegroeid
de hanbalieten, 1 van de 4 stromingen binnen de sunitische islam.
De Islam was vanaf het prille begin al politiek. Het was vanaf het begin al wreed en onmenselijk.
Onderstaande verslag van een ooggetuige, maakt heel duidelijk dat de Islam vanaf het begin af aan al een politieke beweging was, gericht op expansie en assimilatie van overwonnen volkeren.

DE JIHADCAMPAGNES IN EGYPTE, PALESTINA EN TRIPOLITANIA (640-646)
Beschreven door Johannes van Nikiou.

Toen Theodosius, de generaal, hoorde dat de Ismaëlieten [arabieren] oprukten, verplaatste hij zich van plaats naar plaats om de vijand te observeren. De Ismaëlieten vielen aan, vermoordden de commandant, slachtten al zijn troepen af en namen onmiddellijk de stad in [waarschijnlijk Behnesa]. Iedereen die bij hen in de buurt kwam werd afgeslacht; zij spaarden niemand, bejaarden, vrouwen noch kinderen.

Na de aftocht van het Griekse leger nabij Nikiou.
Toen de moslims in Nikiou [aan de nijl, nabij Damanhur] arriveerden, was er geen enkele soldaat meer om hen te weerstaan. Zij namen de stad in en slachtten iedereen die zij tegenkwamen op de straten en in de kerken; mannen, vrouwen en kinderen, niemand werd gespaard. Zij gingen toen naar andere plaatsen en plunderden en vermoordden alle inwoners die ze vonden. In de stad Sa verrasten zij Esqutaos en zijn mannen van het leger van generaal Theodosius in een hinderlaag, en doodden hen allen. Maar laten we niets meer zeggen want het is onmogelijk om de gruwelen die de moslims begingen te beschrijven, toen zij het eiland van Nikiou veroverden, op Zondag de 18e dag van de maand van Guenbot, in het vijftiende jaar van de maancyclus, evenals de verschrikkelijke taferelen die zich afspeelden in Cecarea in Palestina.

Amr [b. al-‘as] onderdrukte Egypte. Zij stuurde zijn onderdanen om de inwoners van de Pentapolis [Tripolitania] te bevechten, en nadat hij de overwinning had behaald, stond hij niet toe dat zij daar bleven wonen. Hij nam een aanzienlijke buit binnen in dit land en een enorm aantal gevangenen. Abulyanos… gouverneur van de Pentapolis, vluchtte met zijn troepen en vooraanstaande burgers van de provincie, naar de stad Teycheira, die van sterke verdedigingswerken was voorzien, en sloten zichzelf daar op. De moslims keerden naar hun land terug met buit en gevangenen.

De Patriarch Cyrus was diep gegriefd door het onheil dat zich had voltrokken in Egypte, omdat Amr, die van barbaarse afkomst was, geen mededogen toonde in zijn behandeling van de Egyptenaren, en hield zich niet aan de overeenkomsten die met hem waren besloten.
Amr’s positie werd met de dag sterker. Hij vorderde belastingen, maar liet de eigendommen van de kerken onberoerd, en behoedde deze voor plundering, en beschermde deze gedurende zijn hele regeringsperiode. Nadat hij Alexandrië had ingenomen liet hij de kanalen in de stad droogleggen, op aanraden van Theodore de afvallige. Hij verhoogde de belasting tot meer dan tweeëntwintig gouden Batr, wat tot gevolg had dat de inwoners, terneergeslagen door de enorme belastingdruk en onmogelijk in staat zijnde om deze te betalen, onder gingen duiken.

Maar het is onmogelijk om de beklagenswaardige positie te beschrijven van de inwoners van de stad, die tot het punt kwamen dat zij hun kinderen aanboden in ruil voor de enorme bedragen die zij iedere maand moesten betalen, waarbij er niemand was die hen hielp want God had hen verlaten, en had de christenen overgeleverd aan hun vijanden.’
in dan 5:51 "neemt de joden en christenen niet tot vrienden ..."
til ik niet zo zwaar aan
zie ik niet als haatzaai, waar jij het ongetwijfeld wel weer op zal willen gooien in jouw verblinding
nee, het is eerder een advies om het geloof zuiver te houden
Ja, en om het geloof 'zuiver' te houden, ga je niet vriendschappelijk om met andersdenkenden. Dat is polarisatie.
en dan de afgodendienaren
die kun je ook niet vergeven, want vergeving is pas mogelijk na berouw, oprecht berouw uit vrije wil
Maar waarom zou bijvoorbeeld een hindoe berouw moeten hebben? Waarom moet iemand berouw hebben omdat hij meer goden aanbidt? Waarom is dat zo'n misdaad? Waarom is het aanbidden van Allah beter dan het aanbidden van Shiva, Vishnu en Brahma?
en dan de tekst "voor de ongelovigen zullen gewaden van vuur ....enz.""
het slaat op de eindtijd, en het vuur betaat uit magamstromen die uit de aarde komen
zij die geloven zullen worden gered
Ja, maar waarom is het zo'n halsmisdaad om niet in het bestaan van Allah en het profeetschap van Mohammed te geloven. Of het nu magmastromen betreft (wat in de Koran helemaal nergens uit op valt te maken, leuk geprobeerd hoor :wink: ) of de vuren van de hel, het blijft wreed en diabolisch om mensen te straffen voor zoiets onbenulligs als het niet aanbidden of geloven van 'iets'.
en het strijden voor de zaak van allah is altijd met woord en pen
Hé hallo. Lees nog eens goed. Ik heb je hier al zo vaak op gewezen, maar je blijft dit maar als een mantra herhalen. Nogmaals: 9:111[/b]. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij DODEN en worden gedood
En dat is nog maar één van de vele teksten waaruit overduidelijk blijkt dat er sprake is van gewapende strijd.
zo is mohammed dan ook begonnen en hij ging hiermee ook steeds door
Hé hallo. Ben je zó vergeetachtig? Ben je die inval in Mekka vergeten, waar ongeveer 16 dichters werden vermoord omdat ze Mohammed hadden bespot? Ben je die roofmoorden vergeten die Mohammed's bende heeft gepleegd? Ben je die 700 joodse krijgsgevangenen (waaronder minderjarige jongens) vergeten die door de profeet van vrede en barmhartigheid werden onthoofd? (en niet te vergeten die vrouwen en kinderen die als slaven werden afgevoerd).
terreur, pogingen om mohammed en de zijnen en om het leven te brengen, enz. enz.
zie de geljkenis met gandhi, m.l. king en anderen
Er is geen enkele gelijkenis tussen Gandhi en Mohammed. De één weigerde om een ander mens geweld aan te doen, en de ander (Mohammed) heeft een bodycount waar menig oorlogsmisdadiger jaloers op mag zijn. De één probeerde vrede te stichten, de ander (Mohammed) stichtte oorlog; oorlog tegen ongelovigen, critici en ketters.
datgene wat daar in die arabische woestijn plaatsvond was niet zo exeptioneel
inmiddlels waren de duistere middeleeuwen hier in europa aangevangen
en dan hebben we het nog niet eens over china, de azteken, enz.enz.
Heb ik ook niet gezegd. Dat andere volkeren en religieuze groepen óók misdaden pleegden, mag geen reden zijn om Mohammed op een voetstuk te zetten. Zélfs als die anderen nog erger waren (wat niet echt zo is)
het verhaal over het struivogelei, zoals je daar weer op reageert is ook niet meer dan een poging om dingen bij elkaar op te stapelen alleen maar met de bedoeling om de islam belachelijk te amken
Nee, zij die de vermeende struisvogeleivorm van de aarde claimen als wetenschappelijk wonder in de Koran, zij zijn het die zélf de Islam belachelijk maken. Het is gewoon een reactie op de belachelijke claims dat de Koran wetenschappelijke wonderen beschrijft, en jij hebt de aarde die een struisvogeleivorm zou hebben, eens genoemd als voorbeeld van een wetenschappelijk correct feit in de Koran. Niet zo onlogisch dus dat ik er bij jou steeds over begin, want het is klinkklare nonsens. De aarde heeft namelijk geen struisvogelei vorm.
en datgene wat in de koran staat beschreven over bergen, die op de aarde zijn geplaatst om te voorkomen dat deze gaat schudden, is niets anders dan een wellicht primitieve uitdrukkingswijze van het verband tussen tectoniek en het ontstaan van gebergte
Ik zou niet weten hoe dit een uitdrukkingswijze zou kunnen zijn tussen tectoniek en ontstaan van bergen. Leg eens uit! Er is geen enkele gelijkenis, óók geen primitieve. Logisch want platentectoniek is pas ontdekt in de 20e eeuw. Dat ik er over begin is omdat er Islamapolegeten zijn die hierover in hun propagandamateriaal zeggen dat het hier 'wetenschappelijk correcte wonderen van de Qoer'an' betreft. Volkomen absurd, en sorry, maar ze zetten zichzelf hier alleen maar mee voor schut. En aangezien jij óók ooit met de 'wonderen van de Qoer'aan' op de proppen kwam, is het niet zo verwonderlijk dat ik hierover begin.
Er staan géén wetenschappelijke wonderen in de Koran, althans, niets opzienbarends en niets wat men in die tijd niet al wist.

Vriendelijke groet.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

beste devious,

de hanbalieten vormden de enige van de 4 sunitische stromingen die geweld verheerlijkte en dus ook propageerde
de natuurlijke opolger van het hanbalisme werd eind 18e / begin 19e eeuw het wahabisme
zo zit dat!
de islam is echter een vreedzame religie
en ik geef toe, dat door de heftige richtingenstrijd van de laatste tijd het voor ons westerlingen steeds moeilijker wordt om dit nog zo te zien
maar het is wel zo!
en je moet niet vergeten dat er binnen de vrouwelijke inteklligentsia van de islam tegenwoordig veel in beweigng is
en waarom komt dit niet altijd zo naar buiten?
wat denk je
het wordt tegengewerkt, dat snap je zeker wel, nietwaar devious???
ik voel mij solidair met intelligente moslima's die weten wat er in de koran staat!

vriendelijke groet,

mustafa

p.s.:
als je echt niets van tectoniek afweet, ga maar googelen
het is waar wat ik heb geschreven
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

mustafa schreef:de islam is echter een vreedzame religie
Lulkoek!
Devious heeft overduidelijk met teksten uit het islamitisch dogma laten zien hoe "vreedzaam" de islam is!
Teksten die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten.
Jij negeert dat gewoon maar daarmee gaan ze nog niet weg.
Je miskleun probeer je vervolgens af te dekken met een niet ter zake doende reactie, ook wel genoemd een bliksemafleider!

Er is geen speld tussen te krijgen als het gaat om de verwerping van Devious omtrent de claim dat er wetenschap in de koran staat.
Jij hebt alleen nogal moeite je ongelijk toe te geven en je trots in te slikken.
Misschien een troost ..... in de bijbel e.d. staat ook geen wetenschap!

De islam vormt een gevaar voor de vrijheid van de mens en het vrije denken, een gevaar wat minstens zo groot is als het gevaar wat het christenfundamentalisme vormde in de middeleeuwen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Erik schreef:
De islam vormt een gevaar voor de vrijheid van de mens en het vrije denken, een gevaar wat minstens zo groot is als het gevaar wat het christenfundamentalisme vormde in de middeleeuwen.
Precies, dat is waar het om gaat, alleen jammer dat niet iedereen dat door heeft!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Plaats reactie